Skocz do zawartości

Opłaty. Lepiej <3.5T czy >3.5T


Skiperr

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zwykle spalanie jest bardzo drażliwym tematem.

Dodam od siebie, że zmieniłem auto z na takie z większą mocą więc liczyłem się, że spalanie nieco wzrośnie. Teraz szukam większej przyczepy i liczę się, że spalanie znów wzrośnie.

Jak jadę do Chorwacji i trasa z winietami i autostradami kosztuje prawie 2tys. to komfort  posiadania większej mocy ma się nijak do kosztów kilkudziesięciu litrów więcej. Z powodu komfortu również tankuję w dalekich trasach przy autostradzie przepłacając za paliwo. Za to lubię gotować i w ten sposób kompensuję zwiększone koszty podróży ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam

Miałem Outlandera II i budę DMC 1500 kg, mam Rodiusa II budę 2000 kg i nijak nie da się niżej niż 13 litrów do około 15 litrów na 100 km. Tyle wychodzi mi średnio rocznie po drogach różnych, różnistych, pod górę, z góry i po płaskim. Z przyczepą styl jazdy mam raczej emerycki. Zbytnio się tym nie martwię.

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, filipert napisał:

Jak zwykle spalanie jest bardzo drażliwym tematem.

Dodam od siebie, że zmieniłem auto z na takie z większą mocą więc liczyłem się, że spalanie nieco wzrośnie. Teraz szukam większej przyczepy i liczę się, że spalanie znów wzrośnie.

Być może spalanie Ci nie wzrośnie. Albo wzrośnie niedużo. Przy 90-100km/h główną rolę odgrywa moim zdaniem opór powietrza. U mnie D3 holując przyczepę ważąca 1500kg paliło właściwie tyle samo ile pali teraz (13-14L) podczas holowania przyczepy ważącej ponad 2t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, vrs napisał:

Być może spalanie Ci nie wzrośnie. Albo wzrośnie niedużo. Przy 90-100km/h główną rolę odgrywa moim zdaniem opór powietrza. U mnie D3 holując przyczepę ważąca 1500kg paliło właściwie tyle samo ile pali teraz (13-14L) podczas holowania przyczepy ważącej ponad 2t.

Większa masę do w górach przecież odczuwasz. Jadąc autostrada czy masz 1500 czy 2000 kg przy 2,5m szerokości wszystko jedno

 

12 minut temu, Mandrol napisał:

A ja myślałem, że moje DS pali najwięcej ;) Z ostatnich ponad 3200km trasy do Espanii wyszło średnio ok. 12l/100km prawie 4,5 tonowym zestawem... A nogi nie mam lekkiej ;)

He X5 2.0 D chyba 231 kucy ciągnął hobby 545 kmfe do alicante, czyli buda podobna do twojej. Średnia 14.7 L/100, z tym ze średnia prędkość 95 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jak wy to robicie że nie czujecie przyczepy 1200 lub 1300 kg w tym aucie I przy tej mocy, taką przyczepę będzie czuć zawsze inna dynamika przyspieszania inne prowadzenie samochodu nie piszę tutaj o spalaniu. Musielibyście mieć silnik co ma moc jak w ciężarówce żeby nie czuć przyczepy 1200 lub 1300 kg. Ale być może ja się tam nie znam tak jak ty Wy, lub mam za słabe doświadczenie. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cezarr napisał:

Nie mam pojęcia jak wy to robicie że nie czujecie przyczepy 1200 lub 1300 kg w tym aucie I przy tej mocy, taką przyczepę będzie czuć zawsze inna dynamika przyspieszania inne prowadzenie samochodu nie piszę tutaj o spalaniu. Musielibyście mieć silnik co ma moc jak w ciężarówce żeby nie czuć przyczepy 1200 lub 1300 kg. Ale być może ja się tam nie znam tak jak ty Wy, lub mam za słabe doświadczenie. ?

Spokojnie, niech się dalej podniecają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, danielpoz napisał:

Spokojnie, niech się dalej podniecają. 

Dobre, właśnie miałem napisać Tomkowi żeby dał już spokój.

 

13 godzin temu, Tomiy napisał:

Większa masę do w górach przecież odczuwasz. Jadąc autostrada czy masz 1500 czy 2000 kg przy 2,5m szerokości wszystko jedno

Ja każdą przyczepę odczuwam, moje samochody rownież. Chodziło mi o to że nie zaobserwowałem jakiejś dużej różnicy w średnim spalaniu na trasie powiedzmy 1200km. Przyczepa jest cięższa o połowę a na paliwo wydałem może ze 200zl więcej. Moim zdaniem zdecydowanie bardziej na średnie spalanie wpływa jazda z wiatrem albo pod wiatr niż sama masa przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. To jak to jest z tymi wiekszymi przyczepami. Faktycznie takie z rocznika 2000-2005 beda oscylowaly w cenach 25-30tys? Tak to średnio wychodzi 

Np https://www.otomoto.pl/oferta/lmc-luxus-przyczepa-kempingowa-lord-mover-klima-6os-przedsionek-ID6DcZVz.html#67ad625184

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Skiperr napisał:

Koledzy. To jak to jest z tymi wiekszymi przyczepami. Faktycznie takie z rocznika 2000-2005 beda oscylowaly w cenach 25-30tys? Tak to średnio wychodzi 

Np https://www.otomoto.pl/oferta/lmc-luxus-przyczepa-kempingowa-lord-mover-klima-6os-przedsionek-ID6DcZVz.html#67ad625184

Tutaj masz cenę w promocji bliźniaka tej którą zalinkowałeś:

https://www.otomoto.pl/oferta/lmc-luxus-przyczepa-kempingowa-dla-osoby-na-wozku-inwalidzkim-ID6zRHlc.html

oglądałem ją,  jest grzyb i mnóstwo do poprawek + zgnita tylna ściana.

Albo trafisz "okazję" albo trzeba jeszcze trochę poczekać z zakupem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.