Skocz do zawartości

Opłaty. Lepiej <3.5T czy >3.5T


Skiperr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy, chce pomalu zaczac przygode z karavaningiem i chcialem w zwiazku z tym zapytac jakim DMC lepiej operowac po europie jesli chodzi o oplaty drogowe. 

Pytanie takie gdyz mam ciezki holownik audi A6 ktory ma 2345kg dmc a chcialbym kupic cepke z dwiema sypialniami i lazienka by moc w razie czego podrozowac ze znajomymi. Ciezko cos znalezc do 1150dmc gdy wiekszosc ma ok 1300 dmc. Kategoria prawka nie ma znaczenia gdyz na codzien pracuje jako kierowca zawodowy.

Chodzi mi o ogolny poglad w jakich krajach zaplace wiecej majac DMC pow. 3.5t. Polska i slowacja wiem jak sie to ma. A kraje typu austria szwajcaria wlochy chorwacja. Czyli popularniejsze kierunki zwiedzania. No i wasza opinia, pomeczyc sie by znalezc cepke o odpowiednim dmc by nie przekroczyc 3.5t czy olac i miec ten ciezszy zestaw :D

Edytowane przez Skiperr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Cześć.

W wielu krajach przyczepa jest gratis bo holownik i tak jest do 3.5 tony. U nas wiadomo.... viaTOLL. Czasami płaci się eksta za przyczepkę powyżej 3.5 t. Wszystko to dotyczy oczywiście opłaty zryczałtowanej.

Jak są bramki na autostradzie to zawsze się płaci za przyczepkę raczej bez względu na DMC.

Tak jak powiedział kolega wyżej. Ciężkie auto to bezpieczeństwo, a przyczepę kupcie po prostu pod siebie bo suma opłat to ułamek ceny wakacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dmc 1150kg z dwiema sypialniami na pewno nie znajdziesz no chyba, że będzie coś kombinowane z masami więc sam w zasadzie sobie odpowiedziałeś. Wiadomo, że lepiej i taniej jak zestaw zmieścisz w 3.5 t. Masz odpowiednie uprawnienia, dobry holownik to i przyczepa musi być odpowiednia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Coraz gorzej czyta się pytania o wielkość opłat za zestawy powyżej 3,5 tony, jeżeli ktoś zaczyna od tego wybór pojazdów to lepiej samolotem na wakacje lata, albo autem na kwatery. Dla mnie w sezonie to może, ale to naprawdę może, jakieś 300 zł wychodzi, reszta to tak jak Jacek (Commander) pisał, opłaty na bramkach autostrad koncesjonowanych za zestaw z przyczepą jako taki. Na FB gdzieś tam czytałem o zaniżaniu DMC, przeładowywaniu pojazdów, ręce trochę opadają.

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, tomekk napisał:

Witam

Coraz gorzej czyta się pytania o wielkość opłat za zestawy powyżej 3,5 tony, jeżeli ktoś zaczyna od tego wybór pojazdów to lepiej samolotem na wakacje lata, albo autem na kwatery. Dla mnie w sezonie to może, ale to naprawdę może, jakieś 300 zł wychodzi, reszta to tak jak Jacek (Commander) pisał, opłaty na bramkach autostrad koncesjonowanych za zestaw z przyczepą jako taki. Na FB gdzieś tam czytałem o zaniżaniu DMC, przeładowywaniu pojazdów, ręce trochę opadają.

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
 

Pytalem gdyz wiem jak w praktyce wyglada viatoll, a nie wiem jak wychodzi reszta krajow. Planuje raczej wyjazdy objazdowe z nastawieniem na zwiedzanie atrakcji, stanie na dziko a nie na polu kempingowym. Wiecej kilometrow do przejechania, co za tym idzie (u nas) oplata rosnie. Dla innych DMC moze byc problemem przez ciezki holownik, a brak odpowiednich kategorii, wiec pojawiaja sie pytania i rzezby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Skiperr napisał:

Pytalem gdyz wiem jak w praktyce wyglada viatoll, a nie wiem jak wychodzi reszta krajow.

Ale to jest łatwe do sprawdzenia, wszystko na forum już było tysiąc razy omawiane, opłaty także. W większości krajów płaci się za sam holownik do 3,5t. 

12 minut temu, Skiperr napisał:

Planuje raczej wyjazdy objazdowe z nastawieniem na zwiedzanie atrakcji, stanie na dziko a nie na polu kempingowym. Wiecej kilometrow do przejechania, co za tym idzie (u nas) oplata rosnie. 

Dlaczego opłata ma rosnąć? Viatoll obowiązuje tylko na określonych drogach a nie wszędzie. Przejeżdzając więcej km, objazdowo niekoniecznie będziesz się poruszał drogami objętymi viatollem, prędzej jakimiś wojewódzkimi itp. 

Tak czy inaczej nie są to jakieś wielkie koszty, aby z powodu viatolla rezygnować z przyczepy i na siłę szukać czegoś mniejszego. Poza tym nie znajdziesz żadnej sensownej przyczepy, spełniającej Twoje kryteria, której DMC będzie na poziomie 1100 kg - tak więc rozważania na temat Viatolla w tym miejscu możesz zakończyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, jacek00 napisał:

Poza tym nie znajdziesz żadnej sensownej przyczepy, spełniającej Twoje kryteria, której DMC będzie na poziomie 1100 kg

Gorzej jak znajdzie...

A to by oznaczało MW w okolicach DMC albo nawet powyżej. Dodatkowo może oznaczać kombinowaną angielkę. 

Jak by nie patrzeć, to bezpieczny załadunek na komfortowe wakacje jest chyba niemożliwy dla 4 dorosłych osób. Chyba, że znajomi pojadą drugim autem i bagaż podzielicie. 

Oczywiście wszystko da się zrobić i opanować tak aby było zgodnie z przepisami i bezpiecznie ale to trochę odbiera z przyjemności wyjazdów. 

Dodatkowo, jeśli chcesz objazdówki to większa przyczepa też daje większy komfort kiedy stajesz na 1-2 nice i w środku da się funkcjonować przy niepogodzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Skiperr napisał:

 Planuje raczej wyjazdy objazdowe z nastawieniem na zwiedzanie atrakcji, stanie na dziko a nie na polu kempingowym.

Jeśli masz takie plany to raczej z płatnych rzadko korzystał będziesz (przy autostradzie trudno będzie stać na dziko a atrakcje w postaci ekranów dźwiękochłonnych mało interesujące☺️) poza tym przy płatnych wszystko drożej, tankowanie, jedzenie więc opłaty przy koszcie całkowitym to pikuś, a mandacik za przeciążoną przyczepkę może pokryć te opłaty na parę lat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja. Zamyslilem sie np myslac o szlaku orlich gniazd. Raz zjezdzajac z a4 juz raczej na nia nie wroce. Co myslicie o przyczepach duzych na tandemie z dmc nawet 1600-1800kg. Miejsca tam sporo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.