Skocz do zawartości

Prezentacja Dethleffs NOMAD 560 FMK


Tomii

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, Prusiak napisał:

Nie wiem czemu czepiacie się drzwi jak ewidentnie zawalona jest sprawa z oknem. Gdyby wystawili odsuwane tak jak to jest w starszych przyczepach nie było by problemu. 

A to że drzwi otwierają się w tą stronę to moim zdaniem wynika i zależy od kierunku poruszania się przyczepy. Odwrotne otwarcie zwieksza ryzyko wyrwania przypadkowo niedokmnietych drzwi podczas jazdy...

No nie - takie rzeczy, jak niedomknięte drzwi do jazdy w realu to się chyba nie mają prawa zdarzyć,.

Z drugiej strony zrobienie otwieranych na drugą stronę drzwi jest tak oczywiste w tym przypadku, że niemożliwe, żeby nad tym nie pomyśleli.

No ale powinni porównać ryzyko - może to nawet zrobili. Ciekawe ile rocznie zdarza się przypadków niedomknięcia drzwi w przyczepie do jazdy?

Tomek - great job!!:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie rozumiem też o co chodzi z tymi oknami. Tzn. rozumiem, że ci, co mają klimę nie otwierają okien, albo ci, co jeżdżą w zimnych miesiącach, ale wyobrażam sobie nie otwierania okien w większości jednak ciepłych wyjazdów jeszcze na południe.

Poza tym tu chodzi o okno, które najczęściej jest otwierane (poza dachowym), czyli kuchenne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu czepiacie się drzwi jak ewidentnie zawalona jest sprawa z oknem. Gdyby wystawili odsuwane tak jak to jest w starszych przyczepach nie było by problemu. 

A to że drzwi otwierają się w tą stronę to moim zdaniem wynika i zależy od kierunku poruszania się przyczepy. Odwrotne otwarcie zwieksza ryzyko wyrwania przypadkowo niedokmnietych drzwi podczas jazdy...

Jak można niedokładnie zamknąć drzwi? Jeszcze mi się to nie zdarzyło aby ruszyć z otwartymi drzwiami
Nie rozumiem też o co chodzi z tymi oknami. Tzn. rozumiem, że ci, co mają klimę nie otwierają okien, albo ci, co jeżdżą w zimnych miesiącach, ale wyobrażam sobie nie otwierania okien w większości jednak ciepłych wyjazdów jeszcze na południe.

Poza tym tu chodzi o okno, które najczęściej jest otwierane (poza dachowym), czyli kuchenne.

Mam klimę a okna i tak otwieram. Po pierwsze klima nie chodzi na okrągło, po drugie okna się otwiera także w czasie gotowania, przynajmniej powinno dachowe i kuchenne

 

[quote post="702033" timestamp="1595058638" name="Zulos" userid="25503"

Z drugiej strony zrobienie otwieranych na drugą stronę drzwi jest tak oczywiste w tym przypadku, że niemożliwe, żeby nad tym nie pomyśleli.

 

 

 

No chyba nie pomyśleli. Moje drzwi otwierane właśnie na lewą stronę, bo z prawej jest okno kuchenne. f5a5a5369e2d573b0488617f1912cdb4.jpg&key=c1c50b0a41c9e0bf9a4ce28b103f179c9d5e084ea1e6de7e12e93b09025856fc

 

Nawet się cieszę że mi się drzwi na lewo otwierają bo po prawej stronie od wejścia mogę sobie ustawić szafkę, stół itp i nie muszę zostawiać miejsca na otwarcie drzwi. To też plus otwierania się drzwi na zewnątrz

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nikt o zdrowych zmysłach nie wierzy że to błąd projektowy. Inżynierowie z tej firmy  od dziesiątek lat pracują nad przyczepami i zapewne jakiś cel w tym był. Jaki tego się pewnie nie dowiemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakoś nie mogę uwierzyć w teorię o zabezpieczeniu przed otwarciem niedokładnie zamkniętych drzwi w trakcie jazdy. Choć z drugiej strony jak ktoś pierwszy raz w życiu pożycza przyczepę to może zrobić 100 różnych głupot - w tym może i nawet taką... Ale żeby takie prawdopodobieństwo było podstawą do utrudniania życia na postoju?

A to najlepszy przykład, że nie chodzi o to - ten sam producent i drzwi kurołapy i to w sytuacji, gdy kolidują z oknem od salonu, co w Nomadzie nie ma miejsca:

csm_C-Joy_FR_weiss_Hammerschlag_Front_web_b77ecc659f.jpg.60738945fc7d97607746a34741ba3338.jpg

A może można zamówić i prawe i lewe drzwi?

Najlepsze to byłyby obrotowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jacekzoo napisał:

Jakie ma znaczenie w kosztach czy drzwi mają zawias z lewej czy prawej? :niewiem:

Ma jeśli do wszystkich modeli pakujesz drzwi z zawiasem po prawej i tak właśnie jest w Dethleffsie. 

2 godziny temu, Zulos napisał:

Na jakoś nie mogę uwierzyć w teorię o zabezpieczeniu przed otwarciem niedokładnie zamkniętych drzwi w trakcie jazdy. Choć z drugiej strony jak ktoś pierwszy raz w życiu pożycza przyczepę to może zrobić 100 różnych głupot - w tym może i nawet taką... Ale żeby takie prawdopodobieństwo było podstawą do utrudniania życia na postoju?

A to najlepszy przykład, że nie chodzi o to - ten sam producent i drzwi kurołapy i to w sytuacji, gdy kolidują z oknem od salonu, co w Nomadzie nie ma miejsca:

csm_C-Joy_FR_weiss_Hammerschlag_Front_web_b77ecc659f.jpg.60738945fc7d97607746a34741ba3338.jpg

A może można zamówić i prawe i lewe drzwi?

Najlepsze to byłyby obrotowe?

No właśnie nie ma wyboru w drzwiach. Tak jak mówię w filmie. U tego producenta drzwi z zawiasem po lewej i prawej występują w wersjach nisko budżetowych. Od camper w górę drzwi mają zawias tylko po prawej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Tomii napisał:

Ma jeśli do wszystkich modeli pakujesz drzwi z zawiasem po prawej i tak właśnie jest w Dethleffsie. 

No właśnie nie ma wyboru w drzwiach. Tak jak mówię w filmie. U tego producenta drzwi z zawiasem po lewej i prawej występują w wersjach nisko budżetowych. Od camper w górę drzwi mają zawias tylko po prawej. 

No i to właśnie jest paradoks - w wersjach budżetowych, gdzie tnie się koszty na wszystkim się da, a w droższych, gdzie klient płaci za różne niepotrzebne i wcale nie droższe rzeczy nie... WTF??

Sorry - nie uważałem - w C'joy faktycznie też nie ma wyboru, tylko zależy od wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tomii napisał:

Ma jeśli do wszystkich modeli pakujesz drzwi z zawiasem po prawej i tak właśnie jest w Dethleffsie. 

 

Producentem drzwi jest pewnie Dometic więc same drzwi nie powinny wpływać na koszt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producentem drzwi jest pewnie Dometic więc same drzwi nie powinny wpływać na koszt. 

Raczej Hartal, przynajmniej te z budżetowej wersji Dethlefsa na takie wygladają. Te w Nomadzie chyba też są od Hartala.

 

Ale tak czy inaczej kwestia zawiasów nie powinna mieć znaczenia jeśli bierzesz wszystkie drzwi od jednego producenta.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Zulos napisał:

Nie rozumiem też o co chodzi z tymi oknami. Tzn. rozumiem, że ci, co mają klimę nie otwierają okien, albo ci, co jeżdżą w zimnych miesiącach, ale wyobrażam sobie nie otwierania okien w większości jednak ciepłych wyjazdów jeszcze na południe.

Jeszcze o oknach u mnie.
To prawda klima się przydaje i okna stają się niepotrzebne, wbrew pozorom im jestem bardziej na południu tym mniej korzystam z okien, mam je na stałe nie dość że zamknięte to jeszcze zasłonięte nie odsłaniam ich bo słońce podnosi temperaturę w środku momentalnie. Korzystam jak muszę z dachowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiego materiału są te drzwi?
Ja robię w tworzywach to mogę wam coś powiedzieć.
Jeżeli drzwi są z ABSu, lub SMC, albo innego tłoczonego tworzywa to koszt formy może wynieść nawet 50tys EUR (czasem i lepiej). Wtedy ma sens projektowanie wszędzie tylko jednych drzwi. Jedna matryca a nie prawa i lewa.

Czasami jak się dobrze pomyśli to można zaprojektować drzwi symetryczne wtedy koszt narzędzia jest jeden.

Jeżeli w tańszych wersjach są drzwi obustronne to albo narzędzie jest uniwersalne, albo więcej sztuk przyczep z tymi drzwiami jest planowany. Wtedy kost formy nie wpłynie znacząco na cenę końcową produktu.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, beniamin82 napisał:

Z jakiego materiału są te drzwi?
Ja robię w tworzywach to mogę wam coś powiedzieć.
Jeżeli drzwi są z ABSu, lub SMC, albo innego tłoczonego tworzywa to koszt formy może wynieść nawet 50tys EUR (czasem i lepiej). Wtedy ma sens projektowanie wszędzie tylko jednych drzwi. Jedna matryca a nie prawa i lewa.

Czasami jak się dobrze pomyśli to można zaprojektować drzwi symetryczne wtedy koszt narzędzia jest jeden.

Jeżeli w tańszych wersjach są drzwi obustronne to albo narzędzie jest uniwersalne, albo więcej sztuk przyczep z tymi drzwiami jest planowany. Wtedy kost formy nie wpłynie znacząco na cenę końcową produktu.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Drzwi są symetryczne, same zawiasy też można zamontować po lewej albo po prawej stronie zarówno w ościeżnicy jak i w samych drzwiach. Tak więc wątpię aby to był w ogóle problem ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.