Skocz do zawartości

Brak ładowania lodówki z akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie jestem nowy w świecie caravaningu i nie mam takiej wiedzy w tej dziedzinie jak wielu z was dlatego zgracam się z zapytaniem do was odnośnie mojej lodówki na gazie działa bezproblemowo, na prądzie 230v również natomiast jak przełączę na akumulator miga niebieska dioda i na wyświetlaczu wyświetlany jest klucz, nie wiem czy muszę coś przełączyć żeby było ładowanie z akumulatora? Dodam że jest to przyczepa Angielska ma dwa przyłącza 7 pinowe a w aucie mam 13 pin więc korzystam z adaptera i podczas jazdy również nie ładuje? Może trzeba odczekac jakiś czas?. Nie mam pojecia w tej kwestii więc może ktoś zna przyczynę albo samo rozwiązanie dziękuję za pomoc ?

IMG_20200623_163017.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, PshemkoPL napisał:

Przyczepa ma również swój akumulator i czy przyczepa bierze prąd z akumulatora przyczepy czy z gniazda auta efekt jest identyczny w obydwu przypadkach? I nie wiem o co chodzi? ?

Przyczepa nie bierze prądu z akumulatora z przyczepy, a jedynie z auta. Ale mimo, że posiadasz gniazdo 13 pin to niekoniecznie musisz mieć zasilanie lodówki - najczęściej go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, PshemkoPL napisał:

Przyczepa ma również swój akumulator i czy przyczepa bierze prąd z akumulatora przyczepy czy z gniazda auta efekt jest identyczny w obydwu przypadkach? I nie wiem o co chodzi?

AKU przyczepy jest tylko do oświetlenia, zasilania pompki wody i.t.p. Natomiast zasilanie lodówki powinno być tylko bezpośrednio z auta. U mnie też tak mam i działa ale ja gniazdo przerabiałem sam z 7 na 13 pin a co za tym idzie dodatkową elektrykę też robiłem sam.

Tak jak pisałem wyżej, sprawdź czy z gniazda wychodzi stałe 12V oraz 12V po kluczyku. Będzie wtedy wiadomo na czym stoisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PshemkoPL napisał:

Witam wszystkich serdecznie jestem nowy w świecie caravaningu i nie mam takiej wiedzy w tej dziedzinie jak wielu z was dlatego zgracam się z zapytaniem do was odnośnie mojej lodówki na gazie działa bezproblemowo, na prądzie 230v również natomiast jak przełączę na akumulator miga niebieska dioda i na wyświetlaczu wyświetlany jest klucz, nie wiem czy muszę coś przełączyć żeby było ładowanie z akumulatora? Dodam że jest to przyczepa Angielska ma dwa przyłącza 7 pinowe a w aucie mam 13 pin więc korzystam z adaptera i podczas jazdy również nie ładuje? Może trzeba odczekac jakiś czas?. Nie mam pojecia w tej kwestii więc może ktoś zna przyczynę albo samo rozwiązanie dziękuję za pomoc ?

 

Wtyczki  z przyczepy  zastąp jedną 13 pin. Zasilanie lodówki w czasie jazdy tylko z instalacji samochodu i to przewodami o przekroju minin. 4 mm (a najlepiej 6 mm2) od akumulatora do lodówki. Jeżeli co nieco znasz się na elektryce to w/g schematów z załączników dasz radę. Gdy elektryka dla Cibie to czarna magia trzeba zlecić tą robotę - najlepiej komuś z karawaningu. Elektrycy w warsztatach często rozkładają ręce, albo po prostu spartaczą.

gniazda 7 i 13 pin.pdf Lodówka zasilanie.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ed napisał:

Zasilanie lodówki w czasie jazdy tylko z instalacji samochodu i

Nie tylko, jest jeszcze możliwość zasilania gazem. IMO dużo efektywniejsze rozwiązanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jacek00 napisał:

Nie tylko, jest jeszcze możliwość zasilania gazem. IMO dużo efektywniejsze rozwiązanie. 

Ale czy do końca bezpieczne? Co do efektywności to można podyskutować. Kiedyś w czasie jazdy arbuz zamarzł mi na kość w lodówce zasilanej 14,3V. Warunkiem dobrego działania lodówki  to przewody o przekroju 6 mm2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ed napisał:

Ale czy do końca bezpieczne?

Skoro producent to zastosował to jak myślisz????

 

11 minut temu, ed napisał:

Co do efektywności to można podyskutować. Kiedyś w czasie jazdy arbuz zamarzł mi na kość w lodówce zasilanej 14,3V. Warunkiem dobrego działania lodówki  to przewody o przekroju 6 mm2.

Wszystko zależy jak się sprawuje lodóweczka, trzeba pomyśleć - sprawdzić zanim coś uruchamiamy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, ed napisał:

Ale czy do końca bezpieczne?

Chyba bezpieczne, skoro masz nawet specjalne reduktory do jazdy na gazie :) 

Cytat

Co do efektywności to można podyskutować. Kiedyś w czasie jazdy arbuz zamarzł mi na kość w lodówce zasilanej 14,3V. Warunkiem dobrego działania lodówki  to przewody o przekroju 6 mm2.

U mnie przewody są 4 mm2. Na wyjściu z auta mam też nawet 14V, a mimo to u mnie dość słabo chłodzi, dużo gorzej od gazu. GAZ moim zdaniem chłodzi najefektywniej, nawet lepiej niż 230V. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

tez sie borykam z tym problemem czyli lodówka słabo chłodzi na 12v  jestem obecnie na etapie wymiany instalacji , pusciłem bezposredni kabel z akumulatora (samochodu),6mm.kw. , pomogło na tyle ze uzyskałem napiecie 12,5v na grzałce, na orginalnej instalacji było 10,5v  -efekt - cos pomogło ale dalej szału niema  dodam ze chodzi o nową lodówke w nowej przyczepie . lodówka wyrabia sie na 230v i na gazie  . zastanawiam sie tez nad faktem ze grzałka zasilana na 230v ma moc 240W natomiast gzrałka 12v ma moc 205W , czy to moze byc przyczyna słabej wydajnosci słabego chłodzenia na 12v? 

rozwazam dwie wersje: ponowna wymiana kabli,  10mm. kw. czy moze wykorzystac te kable które juz mam , dołożyc przetwornice 12/230v i uruchomic w ten sposób grzałke na 230v z zasilania z samochodu 

prosze o opinie czy tez ocene moich pomysłow

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez sie borykam z tym problemem czyli lodówka słabo chłodzi na 12v  jestem obecnie na etapie wymiany instalacji , pusciłem bezposredni kabel z akumulatora (samochodu),6mm.kw. , pomogło na tyle ze uzyskałem napiecie 12,5v na grzałce, na orginalnej instalacji było 10,5v  -efekt - cos pomogło ale dalej szału niema  dodam ze chodzi o nową lodówke w nowej przyczepie . lodówka wyrabia sie na 230v i na gazie  . zastanawiam sie tez nad faktem ze grzałka zasilana na 230v ma moc 240W natomiast gzrałka 12v ma moc 205W , czy to moze byc przyczyna słabej wydajnosci słabego chłodzenia na 12v? 

rozwazam dwie wersje: ponowna wymiana kabli,  10mm. kw. czy moze wykorzystac te kable które juz mam , dołorzyc przetwornice 12/230v i uruchomic w ten sposób grzałke na 230v z zasilania z samochodu 

prosze o opinie czy tez ocene moich pomysłow

 

 

Witam

 

Lodówka pełna czy pusta, jeśli pełna to czy są napoje, czy była schłodzona na 230 v czy też schładzasz na 12 v ? Generalnie wydajność na 12 v jest słaba, w zasadzie podtrzymuje tylko chłód.

 

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.