Skocz do zawartości

Adria Adora 573PT załogi Mandrola


Mandrol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

U mnie też działy się cuda na 12v, resetowałem mrugające diody poprzez całkowite odłączenie zasilania. Fakt, też zainstalowałem akumulator, czyli zasilanie grzałki leci z auta, natomiast zasilanie elektroniki lodówki z akumulatora, lodówka ma raptem przejechane 4 tyś km. Jedną rzecz zauważyłem ciekawą. Chodzący alternator podaje napięcie na grzałkę i jest ok, natomiast prąd na światła pozycyjne auta i przyczepy nie jest podawany dlatego że mam ręczny zaciągnięty (automat, a ręczny to taki pedał deptany) i wtedy też migają diody, co ma piernik do wiatraka...? Dwa razy sprawdzałem.

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja jeżdżę na gazie od czasu kiedy zaobserwowałem w samochodzie podtopiony bezpiecznik od stałego plusa w przyczepie. Poza tym na automacie w lodowce u mnie wszystko działało prawidłowo ale ja mam aku z fabryki w przyczepie

 

EDIT. u mnie na gazie przy 32*C na zewnątrz miałem -18 w zamrażarce, wiec nic dziwnego że Ci piwo zamarzło

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem na myśli napisanie o lodówce ale wyleciało mi z głowy aż do dziś...
Wczoraj wsadziłem do zamrażalnika butelkę piwa żeby szybciej schłodzić. I oczywiście zapomniałem o niej. Dziś po robocie lodówka się sama przypomniała...
96151872_rozwalonepiwowzamraalniku.thumb.jpg.7205ac63ddf0d7165e786b6dcf7c6567.jpg
Lodówka ustawiona na 4 w skali do 5 a w lodówce szron. Na zewnątrz 33C a ta mrozi jak głupia!
P1110713.JPG.124f2e8705c4732c8c3e7f6b9e5a0583.JPG P1110714.JPG.9ed2966bc99cb0d0d409c02d71eab91d.JPG
Ale żeby nie było tak różowo... Podczas jazdy do Hiszpanii cały czas się coś pieprzyło. Lodówka Thetforda ustawiona w automacie rozpoznaje źródło chłodzenia 220V, gaz czy 12V i sama się dostosowuje. I tak było po zakupie podczas jazdy z Niemiec, na naszym wyjeździe w grudniu i maju i dopiero teraz coś zaczęło świrować podczas naszej 3-dniowej jazdy. Przed wyjazdem zainstalowałem na pokładzie aku- czyżby on miał coś wspólnego? A może DS nie wydalał z ładowaniem i lodówka wchodziła w tryb mrugającej czerwonej lampki? Manualnie próbowałem ją ustawić ale nie szło. Czasem sama weszła w tryb 12V a czasem znowu mrugała na czerwono...
Aa, jeszcze jedna rzecz- gratisowy włoski podnóżek nie wytrzymał codziennego wchodzenia i wychodzenia z cepki i został zastąpiony przez jakiś inny, wyższy, większy i co najważniejsze mocniejszy kupiony u lokalnego karawaningowego szamana- koszt 17EUR. Widać różnicę w wykonaniu- teraz jak się wychodzi z przyczepy to czuć, że się nic nie ugina.
P1110674.thumb.JPG.50d1bfa3005e77a65562726c352a29d2.JPG P1110675.thumb.JPG.3bef463c1e3e002ad9f041ce75ae0bac.JPG
Zapomniałbym- reklamacja uznana i nowa klima w drodze. 3-mcie kciuki żeby tym razem działała!
Mandrol pewnie masz tego samego Thetforda co ja, u mnie też cyrki. Potrafiła działać na 12V i po jakimś czasie przestawała. Nie doszedłem do tego co z nią jest. Przeszedłem na gaz i nie żałuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mandrol napisał:

Przed wyjazdem zainstalowałem na pokładzie aku- czyżby on miał coś wspólnego? A może DS nie wydalał z ładowaniem i lodówka wchodziła w tryb mrugającej czerwonej lampki? Manualnie próbowałem ją ustawić ale nie szło. Czasem sama weszła w tryb 12V a czasem znowu mrugała na czerwono...

A nie jest tak, że jak włączyłeś w instalację aku, to brała prąd z aku?

Kiedy działa na gazie zatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, vrs napisał:

Ja jeżdżę na gazie od czasu kiedy zaobserwowałem w samochodzie podtopiony bezpiecznik od stałego plusa w przyczepie. Poza tym na automacie w lodowce u mnie wszystko działało prawidłowo ale ja mam aku z fabryki w przyczepie

 

EDIT. u mnie na gazie przy 32*C na zewnątrz miałem -18 w zamrażarce, wiec nic dziwnego że Ci piwo zamarzło

Sam siebie muszę zacytować... bezpiecznik był oczywiście od plusa po stacyjce a nie stałego. Stały plus to co najwyżej światło w lodowce dostarcza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak, że jak włączyłeś w instalację aku, to brała prąd z aku?
Kiedy działa na gazie zatem?
Nie, tak to na szczęście nie działa. Jest idiotoodporne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryk i elektronik ze mnie żaden ale spróbujmy usystematyzować wszystko;)

@tomekk, mam chyba podobnie- moje Disco ma fabryczne ledy, które włączają się dopiero po rozpoczęciu jazdy na D lub S- światła LED z przodu i tyłu, po podłączeniu przyczepy i ruszeniu z miejsca po dodaniu gazu świeci cała przyczepa z wszystkimi światłami włączając wszystkie obrysówki (przy L200 mam założone dodatkowo DRL i wtedy świecą tylko one a reszta przyczepy jest na OFF). Zanim zainstalowałem aku to na parkingu musiałem mieć włączony silnik żeby móc włączyć jakiekolwiek światełka w środku w przyczepie.

Akumulator zapodałem spory- 120Ah na poczet przyszłej fotowoltaiki na dachu i tu chyba jest pies pogrzebany. Nie wiem jakie moje DS ma aku ale pewnie alternator nie jest w stanie obsłużyć 75Ah z auta (przyjmuję, że taki aku mam w swoim dyliżansie) i 120Ah z przyczepy jednocześnie. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba w pierwszym dniu naszej podróży nie zauważyłem tego problemu z lodówką. Podejrzewam, że aku był naładowany przed podróżą, w czasie jazdy cały czas naładowany i lodówka nie zgłaszała żadnych problemów. Wieczorem użyliśmy poweru z aku do świecenia i chłodzenia lodówki (na postoju nie włączyłem na gaz) i pewnie do rana aku rozładowało. Ruszyliśmy w drogę i alternator musiał ładować aku samochodu i dodatkowo aku z przyczepy i pewnie nie umiał tego zrobić. Temperatura zewnętrzna w okolicach 30C też pewnie nie sprzyjała całemu procesowi i dlatego lodówka poszła w stan awaryjny... Anyway, ważne, że chłodzi na kempingu i to aż za bardzo- zmniejszyłem na 3;) Kiedy będę wracał w październiku to potestuję ustawienia z naładowanym i odłączonym aku ale wtedy temperatury już pewnie będą bliższe 10-15C to wynik też będzie zgoła inny od tego z lipca;) Najważniejsze, że w Hiszpanii działa i mrozi lód do wszelkiego rodzaju napojów;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mandrol napisał:

Elektryk i elektronik ze mnie żaden

to tak jak ja :)

7 godzin temu, jacek00 napisał:
7 godzin temu, filipert napisał:
A nie jest tak, że jak włączyłeś w instalację aku, to brała prąd z aku?
Kiedy działa na gazie zatem?

Nie, tak to na szczęście nie działa. Jest idiotoodporne

po wpisie @Mandrol nadal mam wątpliwośći

Czy aku  na pewno ładuje się podczas jazdy?

6 godzin temu, Mandrol napisał:

Wieczorem użyliśmy poweru z aku do świecenia i chłodzenia lodówki (na postoju nie włączyłem na gaz) i pewnie do rana aku rozładowało

A co dalej z akumulatorem? Żyje? Bo przez noc lodówka powinna go wydoić do zera, choć wcześniej z powodu niskiego napięcia powinna wejść w tryb awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mamy te same lodówki, wysokie slimy. Ja nie mam ładowania aku w przyczepie. Jak będę teraz we wrześniu uprawiał jakiś wyjazd to muszę zrobić też serię testów. Może podczas jazdy musi być oświetlenie z auta. Może powodem wariowania jest to że parę razy stanę i zaciągnę ręczny... Popatrzę. Przyznam się że w poprzednim Knausie miałem szeroką, wysoką, z osobnym zamrażalnikiem lodówkę i byłem bardzo zadowolony. Teraz to co jest to jest porażka, mały zamrażalnik, za wysoko umieszczone, jak ktoś ma wybór i może dopłacić za coś podobnego co miałem to nawet niech się nie zastanawia.

Filipert, technicznie jak jest akumulator prawidłowo podłączony pod trafo to tylko oświetlenie i elektronika lodówki jest zasilana. Do grzałki są osobne piny z tyłu lodówki.

 

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to nie dosc ze nie jestem elektrykiem to i nie znam sie wcale na elektryce ale wydaje mi sie ze problem lezy w instalacjach w Waszych autach. 
Ja nie mam pokładowego aku (oprocz tego do movera) i 12V w srodku przyczepy mam zawsze kiedy buda jest podlaczona do auta. Nie wazne czy silnik pracuje czy nie itp. Czy lodowka chlodzi zawsze? Pewnie jak silnik z auta nie pracuje to nie chlodzi ale nigdy w trasie nie miałem problemu z chłodzeniem na 12V. 
U Ciebie Mandrol dziwne jest to ze jak w aucie masz dzienne to w przyczepie swieca sie wszystkie swiatla zewnetrzne. 
Tomek, to chyba niemożliwe żeby zaciągnięcie ręcznego u Ciebie powodowało odcinanie 12V na przyczepe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Światła dzienne w aucie są wyłączane wtedy gdy zaciągnięty jest ręczny, no i idąc dalej wyłączone są też światła pozycyjne w przyczepie. U mnie światła dzienne są zwykłe, żarówkowe, u Mandrola to są LEDy. Jeżeli świecą się dzienne to i świecą się światła pozycyjne przyczepy, analogicznie jak u Mandrola. Tak pewnie są zainstalowane kable w obu autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Mandrol napisał:

Elektryk i elektronik ze mnie żaden ale spróbujmy usystematyzować wszystko;)

@tomekk, mam chyba podobnie- moje Disco ma fabryczne ledy, które włączają się dopiero po rozpoczęciu jazdy na D lub S- światła LED z przodu i tyłu, po podłączeniu przyczepy i ruszeniu z miejsca po dodaniu gazu świeci cała przyczepa z wszystkimi światłami włączając wszystkie obrysówki (przy L200 mam założone dodatkowo DRL i wtedy świecą tylko one a reszta przyczepy jest na OFF). Zanim zainstalowałem aku to na parkingu musiałem mieć włączony silnik żeby móc włączyć jakiekolwiek światełka w środku w przyczepie.

Czyli całą instalację masz podpiętą pod zasilanie po zapłonie? To chyba coś nie tak. U mnie po zapłonie działa tylko lodówka, bez zapłonu cała reszta. Poza tym mam aku jak Ty, który zasila urządzenia w przyczepie, bo aku jest wpięty do energobloka. Wątpie aby u Ciebie było inaczej. No chyba, że jakoś specjalnie podłączałeś aku, aby nie zasilał 12V w budzie?

9 godzin temu, Mandrol napisał:

Akumulator zapodałem spory- 120Ah na poczet przyszłej fotowoltaiki na dachu i tu chyba jest pies pogrzebany. Nie wiem jakie moje DS ma aku ale pewnie alternator nie jest w stanie obsłużyć 75Ah z auta (przyjmuję, że taki aku mam w swoim dyliżansie) i 120Ah z przyczepy jednocześnie. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba w pierwszym dniu naszej podróży nie zauważyłem tego problemu z lodówką. Podejrzewam, że aku był naładowany przed podróżą, w czasie jazdy cały czas naładowany i lodówka nie zgłaszała żadnych problemów. Wieczorem użyliśmy poweru z aku do świecenia i chłodzenia lodówki (na postoju nie włączyłem na gaz) i pewnie do rana aku rozładowało. Ruszyliśmy w drogę i alternator musiał ładować aku samochodu i dodatkowo aku z przyczepy i pewnie nie umiał tego zrobić. Temperatura zewnętrzna w okolicach 30C też pewnie nie sprzyjała całemu procesowi i dlatego lodówka poszła w stan awaryjny... Anyway, ważne, że chłodzi na kempingu i to aż za bardzo- zmniejszyłem na 3;) Kiedy będę wracał w październiku to potestuję ustawienia z naładowanym i odłączonym aku ale wtedy temperatury już pewnie będą bliższe 10-15C to wynik też będzie zgoła inny od tego z lipca;) Najważniejsze, że w Hiszpanii działa i mrozi lód do wszelkiego rodzaju napojów;)

Nie wydaje mi się, abyś miał ładowanie aku w budzie podczas jazdy. Masz pewnie normalny energoblok z ewentualnym ładowaniem przy podpięciu pod 230V

Godzinę temu, dudek_t napisał:

U Ciebie Mandrol dziwne jest to ze jak w aucie masz dzienne to w przyczepie swieca sie wszystkie swiatla zewnetrzne. 

U mnie jest dokładnie tak samo. Podpięcie przyczepy nawet w dzień zapala wszystkie światła obrysowe w przyczepie. Ale tylne już nie. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.