Skocz do zawartości

Camper & Caravan Show 2019


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

Ponadto jak bym dziś miał kupować to zwrócił bym uwagę na to żeby łóżko opuszczane nie kolidowało z drzwiami wyjściowymi, jakbym dziś miał brać Benimara to byłby to Tessoro 463

lub Tessoro 442 ;)

A i owszem - zwracam na to uwagę, dlatego mój target to np. Knaus Sky Ti 650 mf (największy minus brak garażu z tyłu, największy - przestrzeń w środku w takim układzie), a na Tessoro 442 też mam chrapkę zwłaszcza, że jest tańszy od Knausa o jakieś zaledwie... 80 tys. zł...:

https://www.otomoto.pl/oferta/benimar-tessoro-442-nk-samochod-kempingowy-wersja-zimowa-benimar-kamper-ford-transit-ID6CXkGF.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Zulos napisał:

A i owszem - zwracam na to uwagę, dlatego mój target to np. Knaus Sky Ti 650 mf (największy minus brak garażu z tyłu, największy - przestrzeń w środku w takim układzie), a na Tessoro 442 też mam chrapkę zwłaszcza, że jest tańszy od Knausa o jakieś zaledwie... 80 tys. zł...:

https://www.otomoto.pl/oferta/benimar-tessoro-442-nk-samochod-kempingowy-wersja-zimowa-benimar-kamper-ford-transit-ID6CXkGF.html

też celowałem w ten sam układ a dokładniej miałem już kupować Weinsberga CaraSuite 650 MF , ale wycofanie dwulitrowych silników zaowocowało wzrostem ceny o kilkadziesiąt tyś (akcyza) co spowodowało u mnie rezygnacje z tego modelu.

Dziś po roku użytkowania kampera wiem że na pewno nie kupiłbym kampera bez dużego ogrzewanego garażu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

Benimar należy do grupy TRIGANO i taki układ w długości poniżej 7m występuje również u innych producentów z grupy (np Roller Team Kronos 261 TL, Chausson 708, CI Horon 61 XT, itd.)

Jak zwykle masz rację - Benimar dlatego mnie zainteresował, że jest najniższy, ale jak mam zielone światło na podwyższenie wiaty to już nie jest to argument sine qua non:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Voku napisał:

Kupiłeś już kampera?

coś tam może być na rzeczy :) dużo się w tym temacie działo w 2020r :)

przyczepa nadal w użytku :)

1 godzinę temu, Zulos napisał:

A i owszem - zwracam na to uwagę, dlatego mój target to np. Knaus Sky Ti 650 mf (największy minus brak garażu z tyłu, największy - przestrzeń w środku w takim układzie), a na Tessoro 442 też mam chrapkę zwłaszcza, że jest tańszy od Knausa o jakieś zaledwie... 80 tys. zł...:

https://www.otomoto.pl/oferta/benimar-tessoro-442-nk-samochod-kempingowy-wersja-zimowa-benimar-kamper-ford-transit-ID6CXkGF.html

przy nowym kamperze podstawą naszym zdaniem jest - półintegra - łóżko przednie opuszczane bardzo nisko - najlepiej tuż nad siedziska foteli i nie kolidujące z drzwiami - jest taki kamper, żona znalazła, modelu nie pamiętam. Do tego dwa osobne łóżka dla dzieci, osobny prysznic, wersja zimowa - chociaż ocieplone zbiorniki szarówki i najważniejsze - ładowność. Tutaj robi się problem bo mówimy o kamperze ok 7,5m długim co pokazuje MW ok 3100kg i brak nadziei na zamknięcie się w 3500 dla 2+2 + rowery + klima.

układ proponowany powyżej ma w ofercie hobby od min 2016r i przynajmniej 5-6 innych producentów. Niestety prawie zawsze łóżko przednie wchodzi na drzwi co jest niedopatrzeniem.

Łóżko przednie opuszczane nisko = komfort, nie śpisz pod sufitem gdzie gorąco, rękami o sufit nie uderzasz..

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

może @maarec zainspirował się moją listą i skrupulatnie realizuje punkt po punkcie  :rolleyes::-]

 

ja to się tylu kolegów nasłuchałem,  i naczytałem, że nie mam takiej lini kredytowej. Na Twojej liście brakuje jeszcze łodzi motorowej na przyczepie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli chodzi o brak kolizji opuszczanego łóżka z wejściem to w półintegrze zawsze będzie oznaczać drzwi na środku zabudowy i układy typu:

https://weinsberg.com/wohnmobile/carasuite/grundrisse/650-mf/

Celowo wkleiłem akurat ten, bo ten Weinsberg ma ładowność 600 kg (starsze modele bodajże 690 czy 640 kg) do 3.5 t - chyba żaden kamper do 3.5 t tyle nie ma.

No ale tan układ ma gigantyczny minus w postaci braku garażu z prawdziwego zdarzenia...

A mój typ - z uwagi na wykończenie, wysokość (279 cm) i sympatię do Knausa to:

https://www.knaus.com/de-de/wohnmobile/sky-ti/grundrisse-daten/650-mf/serienausstattung/

I on ma ładowność jeszcze większą - 630 kg. Oczywiście wiem, że to ładowność golasa, ale przy takiej ładowności i rodzinie nie XXL+ to już można trochę poszaleć - no, może nie z 4 e-bike, ale spokojnie doposażenie, wyposażenie, 4 rowery i slim-rodzina wejdą:D

U mnie póki co cała 4-os. rodzina waży prawie równe 200 kg - co roku staram się bilansować zwyżkę wagi córek zniżką mojej, więc na razie udaje nam się nie przekraczać tej sumy:D

Ten układ MF ze stajni Knausa (łazienka w tylnym roku) ma właśnie dwie olbrzymie zalety:

- łóżko przednie nie koliduje z wejściem,

- przestrzeń - łazienka na środku likwiduje wrażenie przestrzeni, dzieląc kampera na małe części - tutaj jest jedna wielka przestrzeń.

Plus jeszcze duża jadalnia - b. dużo miejsca, można przyjmować gości...

Oczywiście Kuba na ten przykład się już przekonał, że duży garaż z tyłu musi być - zwłaszcza na wyjazdy zimowe, ale oczywiście nie tylko - no i tu ten układ leży i kwiczy...

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Zulos napisał:

No jeśli chodzi o brak kolizji opuszczanego łóżka z wejściem to w półintegrze zawsze będzie oznaczać drzwi na środku zabudowy (...)

nie koniecznie, są też układy z opuszczanym łóżkiem które nie koliduje z drzwiami bo drzwi są z tyłu zabudowy.

np. Hobby Optima ONTOUR T65 HKM czy Roller Team Kronos 274 TL   ;)

Choć jak dla mnie rozwiązanie nie praktyczne - dużo korzystamy z bocznych drzwi jakoś tak wychodzi że nawet na krótkich postojach czy to pod sklepem czy przy drodze nie kożystam z drzwi kierowcy tylko wychodzę przez zabudowę .

Ja już odliczam godziny do wylotu mam nadzieję że uda mi się obejrzeć na targach wszystkie układy które były w kręgu moich zainteresowań a których nie widziałem na żywo żeby mieć pełen pogląd  na przyszłość :]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, maarec napisał:

różnica jest ogromna. Kamperem nie musisz planować całej tej logistyki, wyjazd na jedną noc np 70km w nieznane robi się realna. Nie stajesz na dziko, nie ma konieczności, może się udać a jak nie to co kawałek są ośrodki, agroturystyka. Kamperem wjedziesz praktycznie wszędzie, jak będzie źle to zawrócisz - zestawem może być trudno. Nigdy nie pojechaliśmy budką w ciemno - tak aby ostatni punkt trasy nie był umówionym, wydzwonionym kempingiem, najlepiej z jakimś alternatywnym na zapasie.

Ja czasem ruszam na weekend odbierając młodego z meczu - czasami w centrum miasta, czasami na wiosce 40km dalej, przeważnie dowiaduje się o tym w czwartek o 20-22. Kamperem odbierzesz jak osobówką, nie szukasz parkingu marketu czy OSP, ewentualnie kościoła.

logistycznie wyjazd 80% łatwiejszy.

Maarec - 100% racji.. ale trzeba też jedą odwieczną zasadę przyjąć.. kaperem musicie planować zakupy i zrzuty. O tyle z zakupami jest rozwiązanie rower elektryczny lub skuter to z zrzutem jazda na platformę z kratką.. :) ale te wakacje nam się niesamowicie podobały.. co 3 dni w innym miejscu i biwak na plażach... 

 

Edytowane przez ufolz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2020 o 17:06, jacek00 napisał:

Dla mnie wygrywa Tabbert Da Vinci 500 KD i Knaus Sundwind 500 QDK. Czas pokaże emoji6.png

[...]

Wiem też jedno, że prysznic ze szmatą to nie dla mnie zupełnie.

... no tak, tylko że we wspomnianych modelach ta "szmata" mimo wszystko jest. Przykład z Tabberta Da Vinci 500 KD:

 

Tabbert Da Vinci 500 KD.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Kristofer napisał:

... no tak, tylko że we wspomnianych modelach ta "szmata" mimo wszystko jest. Przykład z Tabberta Da Vinci 500 KD:

 

Tabbert Da Vinci 500 KD.jpg

Dramat. Ciężko znaleźć inne słowo. Plexa i 4 zawiasy ponad możliwości tabberta? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... no tak, tylko że we wspomnianych modelach ta "szmata" mimo wszystko jest. Przykład z Tabberta Da Vinci 500 KD:

 

1788717892_TabbertDaVinci500KD.thumb.jpg.5adfc4d0300bd7bf2c33828cf840e00e.jpg

Hmm. Na żywo oglądałem i były drzwiczki, to samo w Sundwind 500 QDK. Poniżej fotki z wczoraj. Aż nie chce mi się wierzyć, że to występuje jako opcja i to w Tabbercie? Przynajmniej w Sundwindzie nie widziałem tego w opcjach.

Knaus Sundwind 500 QDK:

IMG_20200909_132336.thumb.jpg.d52a25191b03074bd8b6949f396c2d23.jpg

 

 

Edit. Pamięć jednak ulotna jest. Nie zrobiłem fotki prysznica ale na YT jest filmik tego Tabberta z targów i faktycznie jest tam szmata! Przyczepa chyba za 110 czy 115k zł. To nawet nie jest najniższa linia u Tabberta.

 

Tu filmik:

 

 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak zawsze, trzeba płacić za coś co powinno być standardem. 

Cena powala. Szczególnie w rozmiarze 500. Nie wiem jak teraz ceny adory ale mam wrażenie, że w tej cenie będzie wersja z pełnym wyposażeniem i jeszcze zostanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maarec napisał:

Dramat. Ciężko znaleźć inne słowo. Plexa i 4 zawiasy ponad możliwości tabberta? 

To nie tylko plexa ale i cała kabina. Spójrz na zdjęcie Sundwinda i na tego Tabberta - w Tabbercie masz normalne połączenie mebli ze ścianą, a w Sundwidzie masz całą kabinę z plastiku - tu jest różnica. 

1 godzinę temu, maarec napisał:

Czyli jak zawsze, trzeba płacić za coś co powinno być standardem. 

Cena powala. Szczególnie w rozmiarze 500. Nie wiem jak teraz ceny adory ale mam wrażenie, że w tej cenie będzie wersja z pełnym wyposażeniem i jeszcze zostanie....

Zgadza się, ten Tabbert mi się spodobał nawet, ale w środku wszystko jest identyczne jak w Knausie Sundwind - te same meble, te same stoły, materace itp. Oczywiście Tabbert jest cięższy, ale chyba ma grubsze ściany. Na mobile.de są obecnie dwa modele. Jeden za 97 netto, a drugi za 129 netto - i nadal ze szmatą pod prysznicem za to z moverem, z TV sat!! 

Nowa Adria Adora 573 PT to koszt od 92 netto do jakiś 103 netto ale z klimą i Alde... różnica kolosalna, a wyposażenie oczywiście dużo lepsze u Adrii. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jacek00 napisał:

To nie tylko plexa ale i cała kabina. Spójrz na zdjęcie Sundwinda i na tego Tabberta - w Tabbercie masz normalne połączenie mebli ze ścianą, a w Sundwidzie masz całą kabinę z plastiku - tu jest różnica. 

Zgadza się, ten Tabbert mi się spodobał nawet, ale w środku wszystko jest identyczne jak w Knausie Sundwind - te same meble, te same stoły, materace itp. Oczywiście Tabbert jest cięższy, ale chyba ma grubsze ściany. Na mobile.de są obecnie dwa modele. Jeden za 97 netto, a drugi za 129 netto - i nadal ze szmatą pod prysznicem za to z moverem, z TV sat!! 

Nowa Adria Adora 573 PT to koszt od 92 netto do jakiś 103 netto ale z klimą i Alde... różnica kolosalna, a wyposażenie oczywiście dużo lepsze u Adrii. 

Sprawdziłem z ciekawości altea 552pk 2020 od 20.000 do 22.000 E brutto - nie jest tragicznie, ale budki i euro podrożały.  Osobiście kupiłbym budżetowy model Adrii czy Knausa byle z prysznicem plastikowym i dołożył mover, klimę, bagażniki, markizę i jeszcze kasa zostanie w stosunku do prawie gołego tabberta. Przypominam, że miałem już i tabberta i adrię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.