Skocz do zawartości

Camper & Caravan Show 2019


Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, maarec napisał:

Sprawdziłem z ciekawości altea 552pk 2020 od 20.000 do 22.000 E brutto - nie jest tragicznie, ale budki i euro podrożały.  Osobiście kupiłbym budżetowy model Adrii czy Knausa byle z prysznicem plastikowym i dołożył mover, klimę, bagażniki, markizę i jeszcze kasa zostanie w stosunku do prawie gołego tabberta. Przypominam, że miałem już i tabberta i adrię.

No taki mam plan ;) Klimę mam, bagażnik, reduktor do jazdy na gazie mam, antenę mam + parę innych niezbędnych pierdół. Jedynie nowa markiza i mover bo tego z obecnej przyczepy demontował przecież nie będę. 

Rozważam kilka modeli, oczywiście podstawowe modele jak Adria Altea czy Aviva trzeba będzie ciut doposażyć w dodatki producenta, ale i tak wyjdzie taniej niż taki Tabbert - Tabberta dawno skreśliłem. Jego cena w stosunku do tego co oferuje to nieporozumienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

No taki mam plan ;) Klimę mam, bagażnik, reduktor do jazdy na gazie mam, antenę mam + parę innych niezbędnych pierdół. Jedynie nowa markiza i mover bo tego z obecnej przyczepy demontował przecież nie będę. 

Rozważam kilka modeli, oczywiście podstawowe modele jak Adria Altea czy Aviva trzeba będzie ciut doposażyć w dodatki producenta, ale i tak wyjdzie taniej niż taki Tabbert - Tabberta dawno skreśliłem. Jego cena w stosunku do tego co oferuje to nieporozumienie. 

movera przekładałem 3 razy, teraz też już zostanie na budce przy sprzedaży. Twój ma chociaż 2 lata ?

1 godzinę temu, w79 napisał:

Plastikowy prysznic można dołożyć w Knausie... 1000e:)

zgadza się

2 godziny temu, danielpoz napisał:

Tabbert jest kierowany do trochę innych odbiorców. 

oczywiście, dla mnie mimo wszystko cena za wysoka w stosunku do różnic jakościowych. Tutaj należałoby brać pod uwagę gabaryty załogi. Delikatna zabudowa mojej adrii mogłaby nie przetrwać użytkownika o masie większej niż ja z dwójką moich dzieci na rękach na raz - a to dalej będzie tylko jeden wysoki piwosz :). Wrzucić całą taką rodzinę do delikatnej budki i za rok nie ma podłogi i mebelków :)

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maarec napisał:

movera przekładałem 3 razy, teraz też już zostanie na budce przy sprzedaży. Twój ma chociaż 2 lata ?

Mojej budzie leci teraz 4 sezon użytkowania ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten czas szybko leci :pad: A mimo to, budka pewnie dalej wygląda, jak z salonu. Chcę przez to powiedzieć, że właśnie dlatego przy odsprzedaży nie tyle wiek jest istotny, co stan przyczepy. Oczywiście na dobry stan składa się bardzo wiele elementów, a w tym m.in. szczelność.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My też wymęczeni ale pod wrażeniem targów. Widać kto rządzi na rynku - Knaus z Tabbert praktycznie mieli cała swoją hale, podobnie Hobby Z Fendt, ale też wiemy co my byśmy chcieli jako kolejna przyczepa.... i Fendt robi mega robotę ! Przyczepy przepiękne, materiały i rozwiązania użyte w produkcji pomysłowe i na wysokim poziomie. Po obejrzeniu i porównaniu z Knausem Sudwind... Fendt przoduje. Tabbert, bardzo fajny ale fakycznie to taki trochę "inny" Knaus, nie widziałem tutaj jakiegoś wielkiego przodowania nad Knausem. Hobby - nawet nie wszedłem na stoisko.

Natomiast KABE... nie komentuje, bo za taką przyczepę można mieć 2 Fendty ;) ale 600 GDL przepiękna przyczepa !

Natomiast co do kamperów....powiem tak, czeka nas pewnie jeszcze jedna przyczepa w karierze, bo po to między innymi było kupowane auto, ale potem... kamper ! Mnóstwo najróżniejszych wersji, rozwiązań... i tak naprawdę żeby zobaczyć Wszystkie to trzeba by mieć bilet dwu dniowy :D ale warto było pokonać 860 km w jedną stronę ;) jutro do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My też wymęczeni ale pod wrażeniem targów. Widać kto rządzi na rynku - Knaus z Tabbert praktycznie mieli cała swoją hale, podobnie Hobby Z Fendt, ale też wiemy co my byśmy chcieli jako kolejna przyczepa.... i Fendt robi mega robotę ! Przyczepy przepiękne, materiały i rozwiązania użyte w produkcji pomysłowe i na wysokim poziomie. Po obejrzeniu i porównaniu z Knausem Sudwind... Fendt przoduje. Tabbert, bardzo fajny ale fakycznie to taki trochę "inny" Knaus, nie widziałem tutaj jakiegoś wielkiego przodowania nad Knausem. Hobby - nawet nie wszedłem na stoisko.
Natomiast KABE... nie komentuje, bo za taką przyczepę można mieć 2 Fendty  ale 600 GDL przepiękna przyczepa !
Natomiast co do kamperów....powiem tak, czeka nas pewnie jeszcze jedna przyczepa w karierze, bo po to między innymi było kupowane auto, ale potem... kamper ! Mnóstwo najróżniejszych wersji, rozwiązań... i tak naprawdę żeby zobaczyć Wszystkie to trzeba by mieć bilet dwu dniowy  ale warto było pokonać 860 km w jedną stronę  jutro do domu.
Ja praktycznie w ogóle nie oglądałem kamperów, z targów wyszedłem około 17... Jakbym chciał jeszcze oglądać dokładnie kampery to musiałbym mieć dodatkowy dzień
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest Roller Team z tym nowym, ciekawym układem?:

http://perfektcamp.pl/rollerteam/kronos/kronos-268-tl/

Ciekaw jestem jak to wygląda na żywo - ma niby wszystko co istotne - łóżko opuszczane bez kolizji z wejściem, duży garaż no i zamrażarkę zerżniętą z jachtów:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i analizuję. Przenosząc się w czasie gdy to my szukaliśmy kampera... proszę Was o zachowanie czujności i sprawdzanie każdego elementu wyposażenia. Otóż łóżko i mechanizm opuszczania ma swoją nośność. Z reguły jest to 100-120kg. Nie mówią o tym sprzedawcy a jedynie że dwie dorosłe osoby się zmieszcza... kolejny argument nad jakim trzeba sie zastanowić to 5siedzenie w poółntegrach... tyłem do kierunku jazdy przez dołożenia psełdo fotela... jedynie Benimar ma fajne rozwiązanie tego problemu.. my dlatego wybraliśmy alkowę bo cenimy wygodę ponad zużycie paliwa. Inna sprawa jest to że nam bardziej się podoba alkowa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ufolz napisał:

 my dlatego wybralismy alkowe bo cenimy wygode ponad zuzycie paliwa. Inna sprawa jest to ze nam bardziej sie podoba alkowa....

Witam. Też pomału dojrzewamy do kampera, może nie w tym roku ale w przyszłym, powiedz mi kolego czy mocno słychać szum wiatru,  jak z prędkościami przy alkowie, nie chodzi mi o prędkości 150km/h ale takie jak mi się wydaje do tych gabarytów w miarę normalne 110km/h-120km/h, czy idzie jechać. Wydaje nam się że pod  względem użytkowym alkowa jest lepsza ale jak z jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Predkość 110-120km/h to predkość standardowa na autostradach, niedoznaje dyskomfortu, łóżko w alkowej do góry i tyle, jak wybieralismy  dużej rożnicy pomiedzy połintegra a alkową nie widzialem na jazdach weekendowych.. lecz zużycie paliwa podskakuje do 11.5 litra przy tej gornej wartości. Przy półintegrze może będzie to około 10l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ufolz napisał:

Predkość 110-120km/h to predkość standardowa na autostradach, niedoznaje dyskomfortu, łóżko w alkowej do góry i tyle, jak wybieralismy  dużej rożnicy pomiedzy połintegra a alkową nie widzialem na jazdach weekendowych.. lecz zużycie paliwa podskakuje do 11.5 litra przy tej gornej wartości. Przy półintegrze może będzie to około 10l.

Ok. dzięki za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my już w domu.

Reasumując było warto i każdemu kto się interesuje tematem POLECAM :yes:

Za przyczepami się za bardzo nie rozglądałem ale z ciekawości obejrzałem tego Tabberta 500KD i faktycznie ma w szmatę w kabinie prysznicowej.

Nie zrobił na mnie wrażenia (za cenę ponad 30.000e) osobiście wolałbym Knausa SUDWINDA w tym samym układzie (5000e taniej) zamiast tego Tabberta .

Co do kamperów to na duży + Weinsberg (chyba najlepszy stosunek cena - jakość) , Malibu i Carthago (jakość wykonania) a z  kampervanów to Malibu i Karmann.

W kampervanach widać tendencję do wykonywania coraz bardziej przestrzennych w środku zabudów i wykorzystania każdego cm miejsca wewnątrz, np pierwszy raz widziałem przesuwany kibel czy szafę na zawiasach obrotowych w miejscu kabiny prysznicowej.

  

8 godzin temu, Zulos napisał:

A jest Roller Team z tym nowym, ciekawym układem?:

http://perfektcamp.pl/rollerteam/kronos/kronos-268-tl/

Ciekaw jestem jak to wygląda na żywo - ma niby wszystko co istotne - łóżko opuszczane bez kolizji z wejściem, duży garaż no i zamrażarkę zerżniętą z jachtów:D

Roller to  budżetowa marka, sam myślałem nad zakupem (bo taniość) ale po przesiadce z przyczepy Knausa wchodząc do Rollera nie byłem zachwycony i odpuściłem.

Niestety większość budżetowych marek grupy TRIGANO to jednak półka niżej niż KNAUS, DETHLEFSS  czy ADRIA .

4 godziny temu, ufolz napisał:

Predkość 110-120km/h to predkość standardowa na autostradach, niedoznaje dyskomfortu, łóżko w alkowej do góry i tyle, jak wybieralismy  dużej rożnicy pomiedzy połintegra a alkową nie widzialem na jazdach weekendowych.. lecz zużycie paliwa podskakuje do 11.5 litra przy tej gornej wartości. Przy półintegrze może będzie to około 10l.

w pół integrze wcale nie jest tak różowo ze spalaniem 10/100 przy prędkościach autostradowych jest raczej nie realne.

No chyba że ktoś się trzyma razem z TIRami ;)

np. u mnie jadąc autostradami w przedziale 110-125 trzeba liczyć się ze średnim spalaniem w przedziale 11-13,5 .

oczywiście wszystko zależy od danych warunków (góry, załadunek , wiatr idt ). 

np średnia z wakacji na południu gdzie autostrady stanowiły 80% dystansu wyszła mi 11,2

Najniższa przy wycieczce krajówkami i nie przekraczaniu 90 km/h wyszła mi 8,6/100

Ale kupując kampera ostatnią rzeczą na jaką zwracałbym uwagę to spalanie.

ten litr czy dwa w tą czy w tamtą biorąc pod uwagę całość kosztów nie ma najmniejszego znaczenia :)

Są też plusy. Ostatnio nie łamiąc przepisów zajechałem kamperem z pod domu nad morze  w 4h18 min.

Wyjazd nad morze na weekend jest realny :-]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.