Skocz do zawartości

Opony do przyczepy


Paweł 66

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 godziny temu, Robert77 napisał(a):

6 lat  jest to opona z pierwszego montażu. 

IMG_20230616_124309.jpg

To czego się spodziewałeś po 6 letniej oponie? Dawno je już powinieneś wymieniać :) 

3 godziny temu, Robert77 napisał(a):

Ze względu na brak czasu opony zamówione. Mają być na poniedziałek

Hankook Vantra ST AS2 RA30 195/80 R14 106/104 Q C

 

Czy zgodnie z poniższą tabelę z instrukcji adri na pompowanie opony do 4.3 bara będzie właściwe?

Screenshot_2023-06-16-14-07-08-306_cn_wps.moffice_eng.thumb.jpg.98ad1ac248416c7f3cdb363e8551c656.jpg

Pompuj tak jak manual każe i już 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, jacek00 napisał(a):

To czego się spodziewałeś po 6 letniej oponie?

Tak jak Ci rok temu napisałem, nie spękania w 6-cio letniej oponie ;)

Tak więc potwierdza się, że są to opony ekologiczne - dokładnie po sześciu latach ulegają biodegradacji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Ci rok temu napisałem, nie spękania w 6-cio letniej oponie 
Tak więc potwierdza się, że są to opony ekologiczne - dokładnie po sześciu latach ulegają biodegradacji 
Lepsze spękania niż wystrzał jak niejednokrotnie ma miejsce. GT radiale się rozłażą ale na szczęście nie pękają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jacek00 napisał(a):

To czego się spodziewałeś po 6 letniej oponie? Dawno je już powinieneś wymieniać :) 

Pompuj tak jak manual każe i już 

Moja przyczepka ma dmc 1500.

Do tej pory miałem oponę 185 r14 c, a teraz kupiłem 195 r14c.

Zastanawiam się czy pompować według instrukcji:

4.3 bara- dmc1700 czy

4.5 bar -dmc 1900

Czy ma to jakiś wpływ na użytkowanie opony i bezpieczeństwo podróżowania?

Dodam że nośność opony to 106.

 

Edytowane przez Robert77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Robert77 napisał(a):

Moja przyczepka ma dmc 1500.

Do tej pory miałem oponę 185 r14 c, a teraz kupiłem 195 r14c.

Zastanawiam się czy pompować według instrukcji:

4.3 bara- dmc1700 czy

4.5 bar -dmc 1900

Czy ma to jakiś wpływ na użytkowanie opony i bezpieczeństwo podróżowania?

Dodam że nośność opony to 106.

 

Kupiłem także 195r14c i do 1700kg pompuje 4.3 i jest w sam raz. W Cro mierzyłem tydzień temu to zrobiło się 4.7 więc spuściłem do 4.5 na rozgrzanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem także 195r14c i do 1700kg pompuje 4.3 i jest w sam raz. W Cro mierzyłem tydzień temu to zrobiło się 4.7 więc spuściłem do 4.5 na rozgrzanych.
Po co spuszczałes powietrze na rozgrzanych? Nominalne ciśnienie masz mieć na zimne oponie. To że ciśnienie rośnie wraz ze wzrostem temperatury jest rzeczą normalną. U mnie nominalne to 4.5 bara i w czasie jazdy, gdy jest gorąco bardzo często ciśnienie rośnie do ponad 5 bar
Moja przyczepka ma dmc 1500.
Do tej pory miałem oponę 185 r14 c, a teraz kupiłem 195 r14c.
Zastanawiam się czy pompować według instrukcji:
4.3 bara- dmc1700 czy
4.5 bar -dmc 1900
Czy ma to jakiś wpływ na użytkowanie opony i bezpieczeństwo podróżowania?
Dodam że nośność opony to 106.
 
To napompuj 4.2 bara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jacek00 napisał(a):

Po co spuszczałes powietrze na rozgrzanych? Nominalne ciśnienie masz mieć na zimne oponie. To że ciśnienie rośnie wraz ze wzrostem temperatury jest rzeczą normalną. U mnie nominalne to 4.5 bara i w czasie jazdy, gdy jest gorąco bardzo często ciśnienie rośnie do ponad 5 barTo napompuj 4.2 bara https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji1.png

Bo mi wkręty się odkręcają heh.Wiem że opona wytrzyma tylko wolę jak trochę jest tej amortyzacji na oponach. Oby nie za dużo i na trasie przy fajeczce strzelam pirometrem i kontroluje czy się nie przegrzewają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jacek00 napisał(a):

. U mnie nominalne to 4.5 bara i w czasie jazdy, gdy jest gorąco bardzo często ciśnienie rośnie do ponad 5 bar

Dokładnie tam tak samo jak wskazuja czujniki, z 4,5 a zimno rosnie w czasie jazdy do 5,0 czasem 5,1 przy temperaturach 30st jakie teraz są w Toskanii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem. Dziś zmieniłem kompletne koła. Były Hankooki 185/r14c o DOT 0315. Bardzo dobrze się im przyjrzałem - wygląd dosłownie nieskazitelny, jakby były "niejeżdżone". Ciśnienie miały 4,3 bar. Założyłem Continentale Vanco2 195/75r14c, o DOT 5122. Ciśnienie na razie 4,2 bar, ustawione u wulkanizatora. Ale zastanawia mnie pewna kwestia i tu proszę o podpowiedź - z wyliczenia, ale i z tabelek wynika, że te 195-tki mają średnicę o niecałe 4mm mniejszą od 185-tek. Jednak po założeniu i dokręcaniu nowych kół, odniosłem wrażenie, że nowe gumy mają jednak większą średnicę, a to na podstawie przylegania, a właściwie nieprzylegania rolek movera równolegle do bieżnika opony, a bardziej skośnie, do wewnętrznej krawędzi opony. Czy tak ma być, czy może nowe opony jakoś się "ułożą", "spłaszczą" pod wpływem jazdy i obciążenia? Faktem jest, że Continentale wyglądają mi tak nieco "wypukło" na bieżniku. Hmmm. 

Btw dodam, że nowe felgi (StarCo) mają identyczne oznaczenie, jak te zdjęte (Made in Italy). 

Edytowane przez mot (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba złudzenie apteczne :)

Tak serio, zamiast baloniastej opony o pełnym profilu wyglądającej "wypukło" masz oponę o profilu obniżonym, gdzie właśnie brak tej "wypukłości" (wyraźnie bardziej płaska powierzchnia bieżnika - czoła opony daje) takie wrażenie. M. zd. na "pełnych" 185-kach nie było widać aż tak "płaskości" czoła opony i nie było widać nierównoległości czoła opony i rolek wynikajacej z geometrii zawieszenia przyczepy. Rolki są równo w linii idealnie poziomej prostopadłej do osi przyczepy, a koło w cepie ma kąt pochylenia ujemny i jest lekko zbieżne. Przy wyraźnie zarysowanej płaskiej (prostej) powierzchni czoła opony w oponie o było nie było - obniżonym profilu, tak to będzie wygladać, po prostu będzie widać to, co przy baloniastej 185-ce nie rzucało się tak w oczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak troszeczkę zeskoczę z tematu kupiłem opony Hankook Ra08 94/92P 165R13C przyczepa 1035kg ile proponujecie atmosfer nabić, teraz jest 3atmosfery 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, MARKON napisał(a):

Tak troszeczkę zeskoczę z tematu kupiłem opony Hankook Ra08 94/92P 165R13C przyczepa 1035kg ile proponujecie atmosfer nabić, teraz jest 3atmosfery 

Mam te same parametry.  Była gdzieś tabela i z niej wychodzi ze 3.5. Ja daje 3.0 i tak jeżdżę któryś rok.

54 minuty temu, MARKON napisał(a):

Tak troszeczkę zeskoczę z tematu kupiłem opony Hankook Ra08 94/92P 165R13C przyczepa 1035kg ile proponujecie atmosfer nabić, teraz jest 3atmosfery 

Znalazłem... ma być 3.5.

 

Screenshot_20230619_151348_Chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Commander napisał(a):

Mam te same parametry.  Była gdzieś tabela i z niej wychodzi ze 3.5. Ja daje 3.0 i tak jeżdżę któryś rok.

Obawiałem się że 3bedzie troszkę mało, jak odebrałem z wulkanizacji były wyważone i miały 2.5 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.