Skocz do zawartości

Ogrzewanie - wersja budżetowa


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

VRS, ale samochód to benzyniak , więc kiepsko to widzę ?. Gdzieś trzeba będzie zainstalować mały do 5 litrów zbioniczek, np coś takiego:

https://www.joom.com/pl/products/6076c4f908da0e017de2fd5b

Pożyjemy, zobaczymy. Na razie święta, trza świętować.

P.S.

Dlatego nie montowałem wcześniej, bo przerastały mnie tego typu problemy. Teraz jednak sfinalizuję to i mam nadzieję, że wspólnie z moim mechanikiem uda się znaleźć jakieś rozwiązanie ( system podwieszanego pod podwoziem ruchomego elementu, który na czas tankowania jakoś by się opuszczało a po zatankowaniu podnosiło do góry). Dawniej pod podłogą był zbiornik 70l na szarą wodę, więc 5litrowy baniak tym bardziej będzie można tam umieścić.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janek ma benzyne. W polskiej dystrybucji ( gdzie było kupowane ) nie znalazłem wersji na PB , dlatego wziąłem zestaw który ma w komplecie zbiornik na ON.

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Edit. Widzę Janek mnie uprzedził z odpowiedzią

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się Janku że będziesz miał bezpieczniejsze ogrzewanie i dzięki temu bardziej funkcjonalnego kamprvana.

Jak bym coś mógł pomóc - to dawaj znać...

Jako zbiornik na paliwo zaproponował bym nawet ten oryginalny z webasta...ale właśnie zamontowane pod autem (w 100% nie w środku) i z wyprowadzeniem wlewu na burtę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misio, dzięki za chęć pomocy. Jak będę się widział z mechanikiem i da go na podnośnik to będziemy się zastanawiać jak i jaki zbiornik umocować. Nie chciałbym za bardzo ingerować w blacharkę. Dla mnie najlepsze są najprostsze rozwiązania ( choć nie zawsze dobre??). Dlatego czekam na spotkanie z mechanikiem i dam Wam znać co i jak.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja montując tymczasowo chińskie webasto postawiłem na "minimum" ingerencji w karoserię. Zbiornik na paliwo jaki był w komplecie to 10l taki bardzo płaski do zamocowania w pionie. Wstawiłem go za fotel kierowcy i dorobiłem rączkę. Na stacji jak wysiadam to samochodowy wlew paliwa mam przy drzwiach. Od razu za rączkę wyciągam zza fotela sobie ten zbiornik i go tankuję.

5l to może być skąpo. Nie wiem jak przy małym busie ale w dużym kamperze przy niskich temperaturach to "piątka" może po dobie pęknąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek230482, tylko kwestia taka, że zbiornik masz w środku, a ja montując Webasto już na stałe chciałbym uniknąć tego. Masz rację 5 litrów to może nie dużo, ale zaglądałem pod podwozie i jest tam na tyle miejsca, że pewnie większy się zmieści. To już będę ustalał z mechanikiem - on to będzie robił więc wierzę , że coś wymyśli, tym bardziej, że jak fordzik będzie na podnośniku to łatwiej będzie ocenić sytuację i działać. 

Parę fotek że spodu auta

IMG_20211225_141656.jpg

IMG_20211225_141729.jpg

IMG_20211225_141810.jpg

IMG_20211225_141851.jpg

IMG_20211225_142013.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peja76, miał parę niedomagań blacharskich, dotyczyło blachy naokoło, ale blacharz ją wymienił. Spód mówił , że całkiem niezły. 

Peja76, z drugiej strony ten fordzik za 33 lata przejechał 86500km i pewnie ten Pan (rocznik 1936) , poprzedni właściciel jeździł nim tylko w ciepłych miesiącach i okazyjnie.

Co do umiejscowienia zbiornika na ON to myślę, że coś się uda zagospodarować pod autem?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1993 roku miałem Transita wersję fińską. Webasto było zamontowane z tyłu podstawy fotela kierowcy. Wylot spalin takim metalowym peszlem po prawej stronie fotela kierowcy prosto w podłogę. Paliwo ze zbiornika (diesel). Jak znajdę książkę od tego auta, to podrzucę fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@janekorkaByłem wczoraj w Lisiej Górze w serwisie Bartman Webasto  - Panowie spece powiedzieli, że jak będziesz miał problem to pomogą. Możesz spokojnie powołać się na mnie gdyby była taka potrzeba

Oni montowali mi suche Webasto Air Top  2000  w ubiegłym roku, czyli to co Ty teraz będziesz zakładał oraz  naprawiali dogrzewacz Thermo Top C ( zdjęcie nr 5 pod tekstem), który był oryginalnie był montowany w T5 - ale zaczęła niedomagać płytka sterująca i nie wyłączał się wentylator. Ten piec załączał się sam tylko w temperaturach poniżej 5 stopni C alby szybciej rozgrzać silnik i nie miał funkcji ogrzewania postojowego. Więc  końcu po naprawie płytki i sprawdzeniu ,że wszystko działa właściwie,  zdecydowałem się na zamontowanie zdalnego sterowania tym tzw mokrym Webasto. Założyłem układ  Telestart T91 z pilotem  aby mieć możliwość samodzielnego odpalania pieca np. 30 minut przed uruchomieniem auta. Ten piec też   pobiera diesel ze zbiornika, a w momencie załączenia pilotem uruchamia się  w nim wentylator, potem palnik, a po paru minutach włączają się nawiewy klimatyzacji w samochodzie  i na przednią  szybę oraz do wnętrza dostaje się gorące powietrze. Ale oczywiście podgrzewa się płyn chłodzący więc cały silnik przez odpalaniem na mrozie jest już cieplutki. Dziś przetestowałem i jestem z tego strasznie zadowolony:)  Ale do czego zmierzam - przed montażem suchego miałem już problem z wentylatorem mokrego Webasto, który nie wyłączał się czasem i mógł rozładować akumulator.  A ponieważ w moim modelu mam klimatyzację  Climatic ( manualna) trzeba było przerabiać wiązkę,  dołożyć przekaźnik, który steruje pompą wodny w Thermo Topie ( bo nie było impulsu z  już po stronie magistrali can bus  w samochodzie.

Ale Ci z Lisiej Góry  dali sobie z tym naprawdę świetnie radę i pomimo że było dość dużo grzebania i przerabiania z wszystkim uwinęli się w trzy godziny. Polecam ich bo mają dużą praktykę, wcześniej wiele lat pracowali w serwisie Webasto w Niemczech a teraz są od kilku lat w Polsce.  i naprawdę znają się na rzeczy. Tani nie są ale..warto.

Ale wracając do Twojego - musisz naprawdę pilnować mechanika aby właściwie zamontował piec. i właściwie pociągnął  zasilanie paliwem, wylot spalin i dolot oraz wylot powietrza. Niby tam wszystko jest łatwe ale właśnie z rurami i ich przebiegiem trzeba trzymać się instrukcji aby piec działał właściwie. 

Życzę Ci abyś to założył jak najszybciej a jak będziesz miał jakiś problem to daj znać.

U mnie nie ma problemu ze zbiornikiem ale sam piec mam zamontowany pod podłogą na zewnątrz a wewnątrz są tylko wlot zimnego i wylot gorącego powietrza- pewnie widziałeś już fotki ale wygląda to mniej więcej tak:

Ważne jest aby:

-piec był zamontowany wylotami rur na dół lub nie więcej niż 45 stopnie ( czyli na boku )

- rura wydechowa powinna iść łagodnie w dół a wylot spalin ukierunkowany do tyłu ( bo możesz wtedy też używać ogrzewania podczas jazdy) nie powinien mieć żadnych przegięć w dół i powrotu w górę bo będzie tam zbierać się woda i piec może nie odpalać albo się przegrzać ( Będzie Ci wtedy pokazywał błędy - a to nie jest wesołe jak na zewnątrz mróz)

- wlot  i wylot powietrza z pieca ( zdjęcie 2 i3)  nie może być nigdy zasłaniany  - bo uszkodzisz piec jesli go nie wyłączy zabezpieczenie termiczne

No i pamiętaj żeby pompkę  ( zdjęcie 4 )  przykręcić również pod odpowiednim kątem.  Warto też ją  odizolować akustycznie od nadwozia żeby mnie było słychać stukanie podczas pracy.

Powodzenia!

 

20201215_145632.jpg

20201215_151552.jpg

20201215_151609.jpg

20201215_112550.jpg

20201215_105433.jpg

Edytowane przez pawel1966 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Pawel1966.

Dzięki za obszerne wytłumaczenie tematu. Ja dziś podjechałem do mechanika i analizowaliśmy , gdzie by umieścić Webasto i zbiornik z paliwem. Piec będzie przed tylnym prawym nadkolem, mniej więcej tak jak na pierwszym zdjęciu tylko cofnięty trochę do tyłu, żeby nie odstawał. Z tego miejsca jest niedaleko do tyłu samochodu, gdzie będzie rura wydechowa szła. Co do zbiornika paliwa to będzie on z przodu i będzie to 5 litrowy zbiornik coś jak ten w linku

https://m.id.aliexpress.com/i/4000372676614.html?gatewayAdapt=Pc2Msite

który będzie umieszczony  pod maską z przodu, tam gdzie napis cool na zdjęciu. Łatwy dostęp, łatwo będzie tankować. Wiem, że pojemność niezbyt duża, ale biorąc pod uwagę moje wyjazdy może w zupełności wystarczyć. W razie czego 5 litrowy kanister z ropá mogę mieć w środku szczelnie zawinięty w worek , żeby dopełnić zbiornik bazę. Przy okazji chciałbym włożyć pod maskę akumulator hotelowy i separator aby mógł się ładować podczas jazdy. Misio mi już coś tam przesłał jaki separator mógłby być. W poniedziałek rano mam zawieź samochód do mechanika. Może koncepcja się coś zmienić, ale to okaże się jak zostawię auto.

Pozdrawiam

IMG_20211221_161737.jpg

zbiornik.jpg

IMG_20211225_141336.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.