Skocz do zawartości

Akumulator - problem z samoistnym rozładowywaniem


Koczaj

Rekomendowane odpowiedzi

@smok_wawelski  Pomiar robiłem bezpośrednio na akumulatorze w przyczepie przykładając miernik do trzpieni akumulatora. Najpierw zmierzyłem napięcie zaraz po wejściu do przyczepy bo nie świeciło światło. Wynik 10V. Następnie do przyczepy podłączyłem moją Skodzinę. napięcie na akumulatorze w przyczepie wzrosło do 24V. Ponieważ nie chciałem rozładować akumulatora w samochodzie, odpaliłem silnik, aby prąd był brany z alternatora, a nie akumulatora z samochodu.  Może zrobiłem coś źle, a może coś jest źle połączone. Tego narazie nie wiem.

Akumulator był zakupiony nowy i pojechał prosto do warsztatu do andrewa1. Akumulatora w mojej przyczepie wcześniej nie było. Instalację 12V w przyczepie posiadam. 
Akumulator został podłączony do instalacji poprzez dociągnięcie do niego nowego przewodu. Dodatkowo zostało podciągnięte gniazdo 230V, aby można było wpiąć ładowarkę. Ładowarka jest podłączona do akumulatora na stałe.   

Po przywiezieniu przyczepy na parking, nie miałem możliwości podłączenia jej do prądu.    

Posiadam takie zdjęcia:

image.png.fee4f754024939780e0b6db6759b30b9.png

image.png.548a40acfb7416fa64c4b12ca3a84734.png

image.thumb.png.67a4ddfcc43ab61031b4785afa65c040.png

Jak zreanimuję akumulator to będę mógł sprawdzić pobór prądu i szukać co ewentualnie mogło go rozładować. Będę chciał zamontować wyłącznik główny, aby odłączać akumulator jak stoi na parkingu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Duże prawdopodobieństwo że akumulator nadaje się już do utylizacji. Co do wyników pomiarów to nie potrafię nawet się odnieść. ?

Tak swoją drogą to dobry serwis... ?

Dostałeś fv więc reklamuj jakość tej usługi. 

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączone zdjęcia są z serwisu i mają obrazować jak został podłączony akumulator (zapominałem dodać ten kometarz pod zdjęciami). Nie są to zdjęcia z opisywanej sytuacji (z moich wczorajszych pomiarów).  
Co do 24V nie będę się upierał choć wg mnie tak było. Będę mógł to ewentualnie sprawdzić jak uda się uratować akumulator. 

Edytowane przez Koczaj (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie

Andrzeja nie znam osobiście i nie zlecałem też u Niego napraw ale to wielokrotnie chwalony na forum serwis. Owszem najlepszym też zdarzają się błędy nie popełnia ich tylko ten co nic nie robi

Dlatego właśnie nie chciałbym wyciągać pochopnych wniosków - co nagle to po diable mawiają i mają rację.

Czy rozmawiałeś z Andrzejem o zaistniałej sytuacji - to może wiele by wyjaśniło.

 

Na resztę spraw odpowiem później bowiem z tel. ciężko latać po fotach i postach a problem wydaje się skomplikowany bo skoro Okta dała te standardowe 12-14v to trzeba by podumać którędy szło i co podniosło napięcie ładowania aku na 24v

 

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również powstrzymuję się od jakichkolwiek swoich osądów. 
Napisałem tylko fakty:
- Nie mam głównego wyłącznika akumulatora (może nie jest on konieczny lub praktykowany przez Andrzeja) 
- nie mam bezpiecznika na (+) akumulatora (może nie jest potrzebny bo może w skrzynce jest albo gdzieś tam)
- mam rozładowany akumulator 

Nie rozmawiałem z Andrzejem bo na chwilę obecną wiem tylko że mam zdechnięty akumulator co można łatwo wytłumaczyć, że coś było włączone.
Pierwszy raz sytuacja ta zaistniała przy odbiorze z serwisu i mniej więcej tak to zabrzmiało. 

Jutro podjadę do przyczepy zapnę Skodę i sprawdzę jeszcze raz napięcie na klemach do akumulatora.
Do sprawdzenia napięcia nie potrzebuję akumulatora. Prawda? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośno myślę, więc nie pomstujcie na mnie w komentarzach, tym bardziej że niewiele na zdjęciach widać..

Te 24v jak podpinasz samochód, to tak, jakby aku w cepie z instalką samochodu spinały się szeregowo, zamiast równolegle (wcześniej było 10V na aku w cepie, co przy pracującym silniku w samochodzie dawałoby szeregowo cirka 24V). Nie mierzyłeś przypadkiem napięcia na aku w samochodzie w tym czasie? Gdyby tak było, przynajmniej na moje pojmowanie elektryki, w najprostszym możłiwym układzie, masz gdzieś na odcinku instalka samochodu - aku w cepie zamieniony plus z minusem, i zamiast połączenia równoległego (plus do plusa, minus do minusa) plus z samochodu połączony jest z minusem cepy, a plus w cepie z minusem w samochodzie - co tworzy obwód z dwoma źródłami szeregowo, a zatem napięcie w układzie (mierzone na biegunach aku w cepie) byłoby sumą napięć źródeł.

Albo odwrotnie wpięty aku, ale ten Exide jest z prawym plusem, wyglądałoby ok. Co mnie trochę dziwi - do bieguna plus zdaje się dochodzić pęczek solidnych kabli, a z minusa wychodzi jeden cienki kabelek (- nieiele można więcej ze zdjęcia skumać), to co, odbiorniki  w cepie skąd inąd łapią masę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czyś dzięki za odpowiedź. Też o tym myślałem, że może się okazać że jest gdzieś zrobione połączenie szeregowe czyli napięcia się sumują.
Do akumulatora na zdjęciu podpięte zarówno na (+) jak i (-) przewodu do instalacji po jednym kablu i po jednym kablu z ładowarki. Na drugim zdjęciu nie wiem co jest (to chyba puszka z przewodami z kabla od samochodu). 
Nie pisałem o tym bo nie mam wielkiej wiedzy i wcześniejsze komentarz innych sugerują, że nie umiem miernika podłączyć i że to niemożliwe, aby było 24V i pewnie sobie zmyślam.

Zdjęcia powyżej są z serwisu gdzie przyczepa byłą podłączona do 230V, a nie do samochodu co mogło sprawić iż problem nie ujawnił się podczas montażu akumulatora i napięcie było ok.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyś. W ten sposób podłączenia byśmy doprowadzili do zwarcia. Dwa że ciężko miernikiem zmierzyć napięcie tak żeby wyszło 24v. Zakładam że kolega mierzył na słupkach aku. 

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a czy tam na zdjęciu nie jest włączona przetwornica (zdjęcie ze strzałką, świeci się zielona lampka) może aku jest wpięty w przetwornice i dla tego tak szybko się rozładowuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.