Skocz do zawartości

Uszczelnienia w "Szato"


kpr

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ta taśma w listwie aluminiowej się rozpada :(:

20190225_151237.thumb.jpg.828bdc4d141d254ec8bf2e9e7dcbc82f.jpg

Narożnik (strona od kierowcy):

20190225_154807.thumb.jpg.20b5b18f773d435f5857e01f9c4548de.jpg

Podsiąknięte 5x5cm. Od prawej strony trochę gorzej ale tragedii nie ma - podsiąknięcie w kształcie trójkąta ok 8x13cm... Zrobimy porządnie :)

 

20190225_153314.jpg

20190225_154848.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się przeraziłem :(:

https://www.kena.pl/pl/index.xhtml?productId=535&catId=37

31zł za metr!!!

Biała po 19!

https://www.kena.pl/pl/index.xhtml?productId=826&catId=37

Kolor dla mnie bez różnicy ale.... :(.

Edytowane przez kpr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamiętaj, w drugim wątku zarzekałeś się że będzie bez druciarstwa :D 

P.s. 

Biała jest bez uszczelniacza, bierz czarną,  fabrycznie nałożony dużo lepiej dolega

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacekzoo napisał:

będzie bez druciarstwa :D

No tak ma być zrobione tylko jeszcze rozsądnie ;). Można dać do firmy i zapłacić powiedzmy 2-3tys. ale nie o to chodzi przecież. Można zrobić samemu i mieć pewność, że nikt nie dał w dziury silikonu bo miał pod ręką albo wkręcił stare wkręty bo mu nowych zabrakło na warsztacie.

Uszczelka jest w dobrym stanie/miękka więc zastanawiam się nad jej odzyskaniem i kupnem butylu w taśmie/sznurze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj nowe wkręty, z nierdzewki to raz a dwa żeby łebek od spodu był płaski a nie w kształcie stożka

 

widzę że w oryginale miałeś stożkowe, w serwisie knausa mi powiedział że takich się nie daje. Nie wiem dlaczego

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jeszcze słuszność wymiany całej uszczelki - od wysokości ok 1,3m butyl na uszczelce jest wciąż elastyczny i trzyma. Zastanawiam się czy może wymienić tylko część do ok 2m wysokości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek, robiłem to u siebie w całości (masz na forum relację z opisem, zdjęciami, między innymi dlaczego wkręty takie a nie stożkowe, ...) . Powiem Ci tak: jeśli zrobisz to dobrze, w całości i jak należy to masz spokój i komfort psychiczny na około 10 lat (tak bardzo zachowawczo i ostrożnie licząc, to minimum). Licz to z tej perspektywy - czasowej.

Wcześnij Tobie pisałem: bardzo tanio nigdy nie będzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwie strony po niecałe 8m....

https://allegro.pl/oferta/uszczelka-narozna-z-do-kampera-przyczepy-duni-7445913849

8X27= 216zł , tragedii nie ma ;). Oczywiście jeśli to ta uszczelka - jutro sprawdzę przy dziennym świetle.

34 minuty temu, zuczek napisał:

masz na forum relację z opisem,

Szukam ?  i nie mogę znaleźć... znalazłem Twoje tematy o podłodze i uszczelce okna. Szukam dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu moja relacja z wymiany:

 

2 godziny temu, jacekzoo napisał:

Daj nowe wkręty, z nierdzewki to raz a dwa żeby łebek od spodu był płaski a nie w kształcie stożka

 

widzę że w oryginale miałeś stożkowe, w serwisie knausa mi powiedział że takich się nie daje. Nie wiem dlaczego

Jacek albo oni byli w mylnym błędzie, albo Ty coś źle zapamiętałeś. Nie wiem może jakieś nowe trendy teraz w technice są ale:

1. Wszystkie przyczepy jakie do tej pory widziałem i dłubałem miały w listawach alu wkręty stożkowe

2. Po co w takim razie w listwach alu frez pod wkręt

3. Włóż potem klin w listwę alu gdzie wystają łebki wkrętów.

Moja rada dla autora - bierz uszczelkę z położonym butylem. I tak sporo oszczędzasz względem tego jak by Ci robił to serwis więc tu nie oszczędzaj. Pójdzie Ci sprawniej i "czyściej" i osiągniesz lepszy efekt.. Wkręty bierz z łbem na torx. 

Po zdjęciu listw i uszczelniacza ukażą Ci się łepki śrub które trzymają konstrukcyjnie ściany i dach ze sobą. W oryginale najpierw zamazywane są te miejsca i dopiero na to idzie uszczelka z butylem. Wyznacz sobie linnie flamastrem na blasze, najlepiej przy pomocy jakiegoś wzornika, aby równo przykleić uszczelkę (poszukaj ktoś na forum w Burstnerze wymieniał i pokazywał metodę). 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Tomii napisał:

Jacek albo oni byli w mylnym błędzie, albo Ty coś źle zapamiętałeś. Nie wiem może jakieś nowe trendy teraz w technice są ale:

Tak mi mówił, ponoć płaskie lepiej dociskają czy coś takiego, tego nie jestem pewny, ale 100% odradzał stożkowe. W sumie nie doszło do naprawy, a dokładniej poprawienia uszczelnienia które bardzo brzydko wylazło bo sprzedałem hobbite 

Ad1 do tej pory listew nie ruszałem, tylko okna przekładałem

ad2 jakaś logika w tym jest :D

ad3 w sumie racja

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.