Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i zabrałem się za Szato. Pierwsze kilka zardzewiałych później już jak nowe :) 

20190225_153502.thumb.jpg.a852528ccadb44094023d7362a4704d4.jpg

Postanowiłem zrobić porządnie-  bez druciarstwa.

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Ta taśma w listwie aluminiowej się rozpada :(:

20190225_151237.thumb.jpg.828bdc4d141d254ec8bf2e9e7dcbc82f.jpg

Narożnik (strona od kierowcy):

20190225_154807.thumb.jpg.20b5b18f773d435f5857e01f9c4548de.jpg

Podsiąknięte 5x5cm. Od prawej strony trochę gorzej ale tragedii nie ma - podsiąknięcie w kształcie trójkąta ok 8x13cm... Zrobimy porządnie :)

 

20190225_153314.jpg

20190225_154848.jpg

Opublikowano (edytowane)

Tylko pamiętaj, w drugim wątku zarzekałeś się że będzie bez druciarstwa :D 

P.s. 

Biała jest bez uszczelniacza, bierz czarną,  fabrycznie nałożony dużo lepiej dolega

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Opublikowano
1 minutę temu, jacekzoo napisał:

będzie bez druciarstwa :D

No tak ma być zrobione tylko jeszcze rozsądnie ;). Można dać do firmy i zapłacić powiedzmy 2-3tys. ale nie o to chodzi przecież. Można zrobić samemu i mieć pewność, że nikt nie dał w dziury silikonu bo miał pod ręką albo wkręcił stare wkręty bo mu nowych zabrakło na warsztacie.

Uszczelka jest w dobrym stanie/miękka więc zastanawiam się nad jej odzyskaniem i kupnem butylu w taśmie/sznurze.

Opublikowano (edytowane)

Daj nowe wkręty, z nierdzewki to raz a dwa żeby łebek od spodu był płaski a nie w kształcie stożka

 

widzę że w oryginale miałeś stożkowe, w serwisie knausa mi powiedział że takich się nie daje. Nie wiem dlaczego

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Zastanawia mnie jeszcze słuszność wymiany całej uszczelki - od wysokości ok 1,3m butyl na uszczelce jest wciąż elastyczny i trzyma. Zastanawiam się czy może wymienić tylko część do ok 2m wysokości?

Opublikowano
4 minuty temu, jacekzoo napisał:

Musisz sam ocenic, tylko dyszka na metrze różnicy to też nie majątek

Przy 30m to już 300zł -> dla mnie to już spora suma.

Opublikowano
Przy 30m to już 300zł -> dla mnie to już spora suma.
Ale robisz to raz i masz z głowy. Więc to niewielki koszt w porównaniu do remontu sciany
Opublikowano

Maciek, robiłem to u siebie w całości (masz na forum relację z opisem, zdjęciami, między innymi dlaczego wkręty takie a nie stożkowe, ...) . Powiem Ci tak: jeśli zrobisz to dobrze, w całości i jak należy to masz spokój i komfort psychiczny na około 10 lat (tak bardzo zachowawczo i ostrożnie licząc, to minimum). Licz to z tej perspektywy - czasowej.

Wcześnij Tobie pisałem: bardzo tanio nigdy nie będzie ?

Opublikowano

dwie strony po niecałe 8m....

https://allegro.pl/oferta/uszczelka-narozna-z-do-kampera-przyczepy-duni-7445913849

8X27= 216zł , tragedii nie ma ;). Oczywiście jeśli to ta uszczelka - jutro sprawdzę przy dziennym świetle.

34 minuty temu, zuczek napisał:

masz na forum relację z opisem,

Szukam ?  i nie mogę znaleźć... znalazłem Twoje tematy o podłodze i uszczelce okna. Szukam dalej :)

Opublikowano

Tu moja relacja z wymiany:

 

2 godziny temu, jacekzoo napisał:

Daj nowe wkręty, z nierdzewki to raz a dwa żeby łebek od spodu był płaski a nie w kształcie stożka

 

widzę że w oryginale miałeś stożkowe, w serwisie knausa mi powiedział że takich się nie daje. Nie wiem dlaczego

Jacek albo oni byli w mylnym błędzie, albo Ty coś źle zapamiętałeś. Nie wiem może jakieś nowe trendy teraz w technice są ale:

1. Wszystkie przyczepy jakie do tej pory widziałem i dłubałem miały w listawach alu wkręty stożkowe

2. Po co w takim razie w listwach alu frez pod wkręt

3. Włóż potem klin w listwę alu gdzie wystają łebki wkrętów.

Moja rada dla autora - bierz uszczelkę z położonym butylem. I tak sporo oszczędzasz względem tego jak by Ci robił to serwis więc tu nie oszczędzaj. Pójdzie Ci sprawniej i "czyściej" i osiągniesz lepszy efekt.. Wkręty bierz z łbem na torx. 

Po zdjęciu listw i uszczelniacza ukażą Ci się łepki śrub które trzymają konstrukcyjnie ściany i dach ze sobą. W oryginale najpierw zamazywane są te miejsca i dopiero na to idzie uszczelka z butylem. Wyznacz sobie linnie flamastrem na blasze, najlepiej przy pomocy jakiegoś wzornika, aby równo przykleić uszczelkę (poszukaj ktoś na forum w Burstnerze wymieniał i pokazywał metodę). 

 

 

Opublikowano
12 minut temu, Tomii napisał:

Jacek albo oni byli w mylnym błędzie, albo Ty coś źle zapamiętałeś. Nie wiem może jakieś nowe trendy teraz w technice są ale:

Tak mi mówił, ponoć płaskie lepiej dociskają czy coś takiego, tego nie jestem pewny, ale 100% odradzał stożkowe. W sumie nie doszło do naprawy, a dokładniej poprawienia uszczelnienia które bardzo brzydko wylazło bo sprzedałem hobbite 

Ad1 do tej pory listew nie ruszałem, tylko okna przekładałem

ad2 jakaś logika w tym jest :D

ad3 w sumie racja

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.