Skocz do zawartości

up4 alko


0Lukasz0

Rekomendowane odpowiedzi

 

5 minut temu, lbuster napisał:

No bo według mnie, warunek wstępny poziomowania to buda pochylona na kółku do przodu i wtedy przednie łapy musza podnieść przód przyczepy. Fakt, robią to dwie łapy na raz ale jednak.

Opcji wstępnej przód do góry nawet nie rozważam, bo wtedy albo niewypoziomowana przyczepa albo rozwalona :o

Nie do końca rozumiem co chciałeś napisać ;) Chodzi Ci o to, że w tym przypadku poziomowanie wzdłuż następuje poprzez łapy a nie kółko najazdowe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lbuster napisał:

Dokładnie

IMO to nie stanowi chyba problemu samego w sobie. Te łapy są wzmacniane i racze dostosowane do większego ciężaru, który też nie jest jakiś znaczny. Przecież podpory muszą wytrzymać znacznie większy nacisk. Niektórzy przecież po podparciu przyczepy podporami podnoszą nawet koło manewrowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj bardziej chodzi o naprężenia działające na budę/podłogę. Podpory służą do podparcia a nie lewarowania.

A to co inni robią, tego nie będę komentował, choć sam kiedyś nie byłem ideałem :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, lbuster napisał:

Tutaj bardziej chodzi o naprężenia działające na budę/podłogę. Podpory służą do podparcia a nie lewarowania.

No ale nic się nie powinno stać jak np przód na łapach podniesiesz do góry - do tego nie trzeba wielkiej siły przecież, a cały ciężar przyczepy nadal spoczywa na osi - mamy efekt wahadła. Zabronione jest podnoszenie (lewarowanie) przyczepy na łapach i unoszenia jej w ten sposób, że ciężar przyczepy przestaje spoczywać właśnie na osi. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej przyczepie szczątkowa ale jednak rama idzie do tylnych łap ale przednie łapy z ramą nie mają kontaktu.Dlatego poziomowanie przednimi łapami uważam za błąd ,służą tylko do stabilizacji przyczepy a poziomowanie powinno odbywać się za pomocą przedniego kółka.W takiej konstrukcji podwozia jak moje /chyba dotyczy większości przyczep-chyba/kibelek w przednim rogu przyczepki to konstrukcyjnie zły pomysł. Jeżeli chodzi o mover to oczywiste że jego posiadanie czyni zbędnym poziomowanie osi za pomocą takich dżwigarów ale gdy ktoś tak jak ja często jeżdzi na pola namiotowe bądż na dzikusa po leśnych drogach to mover jest bardzo ograniczający i dlatego nie zawsze jest możliwa jego instalacja

Nawet pusta przyczepa jest tak wyważona że pochyla się do przodu i opiera się właśnie na kile podporowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jacekzoo napisał:

Jak idziesz do kibla który jest na przodzie przyczepy podpierasz czymś pod podłogą żeby łapa nie wzięła na siebie tych dodatkowych 100kg?

No właśnie łapa utrzymuje nasz ciężki tyłek, kiedy modlimy się na tronie. Gdyby nie ona, to podłoga by się wyginała do dołu obciążając ściany i łączenia z nimi.

Przy lewarowaniu łapą (podnosząc dyszel) pchamy podłogę do góry robiąc nacisk/naprężenia na ściany.

12 minut temu, jacek00 napisał:

No ale nic się nie powinno stać jak np przód na łapach podniesiesz do góry

Powiedzmy, że masz nacisk na hak 70kg. Żeby utrzymać ten ciężar w miejscu podpory nacisk będzie co najmniej 100kg. Na drewnianą podłogę :puk: A co będzie, jak środkiem przyczepy przejdą się dwie dość konkretne osoby? Robi się piękne "U".

Dlatego w przypadku Up4 jest zaleta, że podnoszony jest ciężar na dwóch łapach jednocześnie.

Tak czy inaczej, na forum nie raz jest napisane, że przyczepa ma zawsze stać na trzech punktach (dwa koła i kółko manewrowe). Tak więc po wypoziomowaniu Up4 ja bym dokręcił kółko manewrowe tak, by się dobrze opierało o ziemię.

IMHO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, lbuster napisał:

No właśnie łapa utrzymuje nasz ciężki tyłek, kiedy modlimy się na tronie. Gdyby nie ona, to podłoga by się wyginała do dołu obciążając ściany i łączenia z nimi.

Przy lewarowaniu łapą (podnosząc dyszel) pchamy podłogę do góry robiąc nacisk/naprężenia na ściany.

Powiedzmy, że masz nacisk na hak 70kg. Żeby utrzymać ten ciężar w miejscu podpory nacisk będzie co najmniej 100kg. Na drewnianą podłogę :puk: A co będzie, jak środkiem przyczepy przejdą się dwie dość konkretne osoby? Robi się piękne "U".

Dlatego w przypadku Up4 jest zaleta, że podnoszony jest ciężar na dwóch łapach jednocześnie.

Tak czy inaczej, na forum nie raz jest napisane, że przyczepa ma zawsze stać na trzech punktach (dwa koła i kółko manewrowe). Tak więc po wypoziomowaniu Up4 ja bym dokręcił kółko manewrowe tak, by się dobrze opierało o ziemię.

IMHO.

Czasami nie ma takiej możliwości,kółko wisi w powietrzu i musiało by być dłuższe żeby sięgnąć ziemi.

Tak sobie czytam Wasze rozważania i moje przemyślenia są takie,że jednak zawierzę konstruktorom i inżynierom produkującym ten system.Sroce spod ogona to oni się  pewnie nie wyrwali,nie jest to produkcja garażowa od Pana Zdzisia.Projektują systemy poziomowania dla kamperów i przyczep od dawna i sądzę,że ich wiedza i doświadczenie pozwoli bezpiecznie przyczepę użytkować.

A jak nie to kupię sobie następną przyczepę z jeszcze lepszym systemem na zlość jednemu koledze z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, zoltar1 napisał:

Czasami nie ma takiej możliwości,kółko wisi w powietrzu i musiało by być dłuższe żeby sięgnąć ziemi.

Hmm jakim cudem? Mi jeszcze się nie zdarzyło, aby mi kółka podporowego zabrakło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zoltar1 napisał:

A jak nie to kupię sobie następną przyczepę z jeszcze lepszym systemem na zlość jednemu koledze z forum.

?

Godzinę temu, zoltar1 napisał:

Tak sobie czytam Wasze rozważania

Przywyknij, tu ze wszystkiego wychodzi kwadratura koła :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek00 napisał:

No chyba nie. Bo poziomowanie odbywa się za pomocą siłowników zamontowanych na osi i za pomocą łap. Czyli robisz to tak samo jakbyś poziomował za pomocą zwykłego najazdu. Filmik sobie zobacz. 

No jeśli są siłowniki przy osi to rozwiązanie fantastyczne i ułatwia operacje poziomowania? Niw wiem czemu innym się nie podoba ten system i marudzą. Może mają jakieś doświadczenia i wiedzą coś czego my nie wiemy o tym systemie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zoltar1 napisał:

A jak nie to kupię sobie następną przyczepę z jeszcze lepszym systemem na zlość jednemu koledze z forum.

A jednak snobizm... Tak myślałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jacek00 napisał:

Hmm jakim cudem? Mi jeszcze się nie zdarzyło, aby mi kółka podporowego zabrakło

Ale tutaj 2 podpory na osi podnoszą przyczepę do góry,także w większości przypadków koło podporowe wisi w powietrzu.

5 godzin temu, kalapan napisał:

A jednak snobizm... Tak myślałem...

?

7 godzin temu, danielpoz napisał:

No jeśli są siłowniki przy osi to rozwiązanie fantastyczne i ułatwia operacje poziomowania? Niw wiem czemu innym się nie podoba ten system i marudzą. Może mają jakieś doświadczenia i wiedzą coś czego my nie wiemy o tym systemie. 

Ci co marudzą mają doświadczenia z korbką i żoną jako poziomicą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.