Skocz do zawartości

Fendt Saphir 510 TK - 2004 rok


Tomii

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, Voku napisał:

Znalazłem jeszcze Sike 710

Już lepiej, chociaż jest też szkoła że kominek montujemy na samej uszczelce bez uszczelniacza. 

@jacekzoo gdzieś wstawiał fotorelację 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 208
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

15 minut temu, Tomii napisał:

Już lepiej, chociaż jest też szkoła że kominek montujemy na samej uszczelce bez uszczelniacza. 

@jacekzoo gdzieś wstawiał fotorelację 

Bo tak montują fabrycznie, ale mnie to nie przekonało, montowałem na uszczelniacz. 

 

Gdzieś była relacja ale nie mogę znaleźć ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tu dwie sprzeczności na tym forum. Jeżeli uszczelniamy listwy dachowo ścienne to tak jak producent dał czyli uszczelka gumowa plus masa typu butyl. Tutaj zaś podobno sam kominek jest na uszczelkę. Po mojemu, to woda ma lepszy dostęp tam gdzie jest w miarę płasko czyli kominek a niżeli listwy. Więc po co dawać uszczelniacz na listwy? hmmmm takie troche sianie zamętu tutaj. U mnie w LMC fabrycznie byl butyl w kominku a na nim uszczelka ot...po co szukać kwadratowych jajek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Voku Przejście kominka wzmocnij pierścieniem drewnianym wklejonym w otwór w dachu. Wzmocni Ci miejsce przejścia kominka przez dach i nie będzie ryzyka zapadnięcia się dachu, w tym miejscu, podczas dokręcania.

EDIT2.

Z tego co pamiętam to ja w poprzedniej przyczepie przy doszczelnianiu kominka dałem po prostu nowy kominek. Pomiędzy kominek i uszczelkę dałem uszczelniacz, dookoła dziury pod uszczelkę też uszczelniacz i chyba jeszcze po wierzchu uszczelki dałem uszczelniacz. Ogólnie na bogato. :]

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
2 godziny temu, Cathay napisał:

 

Tomek, tak dyplomatycznie, to.... słaby ten kolor.

 

:hehe:  Myślałem że chociaż praktyczny będzie, ale też nie wyszło ... 

Zaletą tej wykładziny była cena i ... cena. Plus taki że po sezonie nie będzie szkoda wywalić jej prosto z przyczepy do hasioka ;):kosz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 24.03.2019 o 09:47, Tomii napisał:

Zderzak poklejony, światła po polerce, do lamp na kierunki, stopy i pozycyjne poszły nowe żarówki Osram UltrLife. Na oświetlenie rejestracji nowe Osram Ledy. Konektorki i wszystkie połączenia zakonserwowane sprejem do korozji konektorowej. Zderzak przykręcony na Dekalin Dekaseal 8936. Lampy przykręcone na nowe wkręty z nierdzewki (oryginalnie było na jakimś rdzewiejącym badziewiu). Pozostało tylko sprawdzić czy wszystko działa 

Tomek, widze na filmie że dawałeś Dekaseal od dołu zderzaka, miałeś tam jakieś szczeliwo fabrycznie? Pytam bo zdjąłem do lakierowania zderzak u siebie (Hymer Eriba Nova)  i od dołu nie było żadnego uszczelniacza, nic, czysto, tylko kilka śrub, domyślam się że to po to aby woda czy wilgoć która jakoś się tam dostanie swobodnie sobie spłyneła. Uszczelniacz jest tylko od góry pod listwą alu i zderzak wchodzi pod listwy boczne na bokach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, golob napisał:

Tomek, widze na filmie że dawałeś Dekaseal od dołu zderzaka, miałeś tam jakieś szczeliwo fabrycznie? Pytam bo zdjąłem do lakierowania zderzak u siebie (Hymer Eriba Nova)  i od dołu nie było żadnego uszczelniacza, nic, czysto, tylko kilka śrub, domyślam się że to po to aby woda czy wilgoć która jakoś się tam dostanie swobodnie sobie spłyneła. Uszczelniacz jest tylko od góry pod listwą alu i zderzak wchodzi pod listwy boczne na bokach.

Miałem tam dany uszczelniacz tylko w miejscach gdzie wkręty trzymające zderzak od spodu wchodziły w ścianę.
Mogę coś mylić, ale chyba sam zderzak miał jakieś wyprofilowania, które w razie dostania się wody do jego wnętrza, pomogą jej odpłynąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, nie przyjrzałem się dokładnie i w pierwszej chwili pomyślałem że dawałeś po całości, pod wkręty to jasne, uszczelnienie musi być.

Swoją drogą to czyszczenie z uczelniacza u mnie to tragedia, bardzo ciężko szło, nie wiem co oni dali w fabryce (bo na pewno to fabryczne było), ale czyszczenie z butylu przy tym uszczelniaczu to pikuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Żeby nie było że nic nie działam:

1. Umyłem przyczepę i dokładnie wyczyściłem dach z żywicy i innych nalotów:

 

2. Okna poszły pod polerkę:


3. Wyczyściłem i przesmarowałem podpory:


4. Zrobiłem konserwację podłogi:

5. No i założyłem Monocontrol wraz z wężem wysokociśnieniowym i zabezpieczeniem SBS

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.