Jump to content
gzaw

Montaż bagażnika na rowery z tyłu przyczepu

Recommended Posts

Speedy

Troche odświeże temat, bo rozmyślam nad transportem rowerów.

Już prawie kupiłem bagażnik na tylną ścianę przyczepy, ale znalazłem w swojej budce fragment takiej ściany.....

post-10026-0-12493600-1363355697_thumb.jpg

 

...no kurcze jakoś nie widzę,żeby min 50kg mogło się utrzymać na czymś takim.....falować na wybojach...i nie wyrwać wielkiej dziury w ścianie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rover

Troche odświeże temat, bo rozmyślam nad transportem rowerów.

Już prawie kupiłem bagażnik na tylną ścianę przyczepy, ale znalazłem w swojej budce fragment takiej ściany.....

attachicon.gifIMG_20130315_144351.jpg

 

...no kurcze jakoś nie widzę,żeby min 50kg mogło się utrzymać na czymś takim.....falować na wybojach...i nie wyrwać wielkiej dziury w ścianie.

Uchwyty górne bagażnika nie powinny być przykręcany bezpośrednio do ściany lub do części dachowej a tylko i wyłącznie do listwy jak to jest pokazane post wcześniej.

Pod listwą znajduje się łączenie blachy dachu i blachy ściany tylnej a pod nim wewnątrz drewniana belka wzmacniająca. Trzeba się przewiercić przez listwę, obie blachy, belkę wzmacniającą i zamocować uchwyty górne bagażnika na śruby a nie na wkręty. Widziałem bagażniki Fiamma mocowane właśnie w taki sposób. Mocowania górne od wewnątrz były wzmocnione dużymi prostokątnymi podkładkami ( blaszki z otworami ok. 3,5-4 cm X 5-6 cm). Śruby posiadały nakrętki z teflonem. Oczywiście wymagane jest dobre uszczelnienie całości. Trzeba też uważać aby wiercone otwory nie trafiły w półkę lub w ściankę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jark

Trzeba też uważać aby wiercone otwory nie trafiły w półkę lub w ściankę.

Gorzej kiedy z tyłu jest łazienka ;)

 

Montując takie bagażniki staramy się wzmocnić dużym podkładem od środka - choć widziałem kempingi z zagranicy które miały tylko fabryczne mocowanie od FIAMMA ;o i też jeździły

Ściana to tylko "sandwich" w konstrukcji są drewniane wzmocnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

Spotkałem też ,że w komplecie śrub i nakrętek były dodatkowe dystansy z tulejek co by tego sandwich-a za mocno nie ścisnąć .

 

Poczekamy na naszego Andrzeja ,pewnie nie jeden bagażnik montował i nie jedną sciankę rozbierał wiec jako fachowiec powie w którym miejscu jest najlepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

A nie wygodniej i prościej jest przewozić rowery na aucie  :niewiem: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

A nie wygodniej i prościej jest przewozić rowery na aucie  :niewiem:

 

wydaje mi się, że nie. Auto Speedy -iego ma prawie 180cm - razem z takim bagażnikiem - montaż na nim 3 rowerów to chyba dobra godzina roboty i duży stres - co by auta nie uszkodzić.

 

ja mam bagażnik w angielce - uchodzącej przecież za słaby jakościowo towar - zamontowany tak jak pod koniec poprzedniej strony w tym wątku - u góry przez listwę + podkładki metalowe w środku - a na dole przez ścianę też z niewielką blaszką pod nakrętką. Taki bagażnik zastałem na przyczepie - nie zakładałem, że będę go używał. Jednak po wizycie u Andrewa1 - kiedy to szarpał za bagażnik i stwierdził, że jest zamontowany bardzo solidnie - zrobiłem z rowerami min 4000km i jest super. Montaż od 10 do 20min - 2 rowerów i pokrowca. 

 

Jedynie trzeba mieć na uwadze - wyważenie przyczepy, te 30kg na plecach przyczepy - zabiera nam obciążenie z haka - zawsze wyjazd z rowerami wymaga rozsądniejszego pakowania

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

No tak jest to uciążliwe, ale wtedy rowery można wozić również bez przyczepy :hmm: 

Ale tak jak piszesz montaż na dachu wysokiego auta jest uciążliwy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

S=max ma 165cm wzrostu, więc wrzucam rowery na dach ( jak jadę bez budki to mam uchwyt na hak...rewelka).

 

Znam sposób montażu bagażnika na tylnej ściance. Tyle ,że to fragment konstrukcji, nazwany tu "belką" bardziej przypomina listwę. I nawet jakby dać blachy od środka 10x10cm...to ciągle mówimy o min 50kg ( 3 x15kg/rower + 10kg sam bagażnik) huśtających się tak jak tył budki, co (jak wmoim  przypadku) przy jednej osi, 7m długosci całkowitej i polskich dziurach.....no to po prostu nie może być zdrowe dla konstrukcji cepki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytrus

ja po zlocie w Częstochowie właśnie zostawiam przyczepę u Andrzeja na montaż bagaznika, nie chce samemu kombinować, próbować czy się uda prawidłowo przewiercić ścianę.  

a bez przyczepy to platforma na haku,( auto prawie 2 metry )  spokojnie można i ponad 100/h i nic nie gwiżdże, trzeba tylko pamiętać że tam za autem jeszcze metr ma platforma. Bagażnik na dach cenowo jest porównywalny z platformą na hak.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pierzasty

 zrobiłem z rowerami min 4000km i jest super. Montaż od 10 do 20min - 2 rowerów i pokrowca. 

U mnie (dachowiec Mont Blanc) montaż 2 rowerów, to 2 minuty... Homologacja do 130 km/h. Już raz kiedyś naszarpałem się z Teścia bagażnikiem na hak porzyczając go...

Dobry dachowiec, tylko powtarzam dobry! i połowa nerwów z głowy, ja ze swoim bagarznikiem śmigałem po autostradzie 140 i rowery są trzymane bardzo stabilnie. Oczywiście przeciwieństwem są supermarketowe bagażniki na dach auta- tu rzecz określiłbym jako kręcenie bata na włąsną ....!

 

To jest np: dobry, stabilny bagażnik jednak jeden uchwyt to koszt 350 zł średnio...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

Też mam porządny dachowy bagażnik, ale odkąd mam platformę na hak, to jest inne życie. Cisza, cisza i zupełnie inne prowadzenie się samochodu....no i można rowery zapakować już w garażu podziemnym. Spalanie oczywiście też niższe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

U mnie (dachowiec Mont Blanc) montaż 2 rowerów, to 2 minuty... Homologacja do 130 km/h. Już raz kiedyś naszarpałem się z Teścia bagażnikiem na hak porzyczając go...

Dobry dachowiec, tylko powtarzam dobry! i połowa nerwów z głowy, ja ze swoim bagarznikiem śmigałem po autostradzie 140 i rowery są trzymane bardzo stabilnie. Oczywiście przeciwieństwem są supermarketowe bagażniki na dach auta- tu rzecz określiłbym jako kręcenie bata na włąsną ....!

 

To jest np: dobry, stabilny bagażnik jednak jeden uchwyt to koszt 350 zł średnio...

Ale ten bagażnik jest droższy jak moje auto :look:   :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pierzasty

Proszę Cię Tomek.... Albo dobra, daję Ci komplet takich uchwytów (no niech stracę :hmm:  na 4 rowery), a ty mi swoją 530-tkę :-]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Proszę Cię Tomek.... Albo dobra, daję Ci komplet takich uchwytów (no niech stracę :hmm:  na 4 rowery), a ty mi swoją 530-tkę :-]

Ale co ja zrobię z uchwytami jak nie będę miał auta :]

Sorki za OT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
seba1

Tomek sprzedasz uchwyty i jeszcze zarobisz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...