Jump to content
gzaw

Montaż bagażnika na rowery z tyłu przyczepu

Recommended Posts

Cezarr

Tomek sprzedasz uchwyty i jeszcze zarobisz

Nie  :nono:  nie sprzedam  :ee: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chałek

Co myślicie na ten temat: kula z tyłu przyczepy. Nic nowego, ameryki nie odkryłem. Myśle nad zamontowaniem zwykłego haka do ramy przyczepy tak żeby oszczędzić budę. Będzie tam jeździć 3 rowery. Dylemat mam w związku z tym inny. Przyczepa ma ponad 6 metrów budy, co daje odjegłość 3 metry od osi + ostatni rower będzie w odległości 4 metów. Mam pytanie czy ktoś ma takiej długości budę na jednej osi z bagażnikiem. To przecież buja i mam powody przypuszczać że mogę miejscami przyglebić tym bagażnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

Bardziej bym się martwił jednak o ramę.Efekt będziesz miał taki,że rama na końcu budki bedzie próbowała się oderwać od budy. Nie bez przyczyny wszyscy producenci zalecają aby ciężkie rzeczy ładować bezpośrednio nad oś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chałek

Czy zamontuję na ściance tylnej, czy bezposrednio do ramy, to efekt wydaje mi się taki sam - jeśli chodzi o obciażenie tyłu budki. Rozkład cieżarów o którym piszesz ma za zadanie wiele rzeczy, np. łatwość prowadzenia samochodu. To o co Tobie chodzi jest ważne, ale wg. mnie w tej sytuacji bez znaczenia, bo i tak i tak obciązam tył budy, niezaleznie w jaki sposób zamontuję bagażnik. Dyszel z przodu mam bardzo krótki i już 2 rowery chyba nie wejdą, a na samochód nie mam bagaznika i nawet relingów więc montaż to dodatkowy - duży - koszt. Tak wiec tył przyczepy jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem. Martwi mnie tylko to bujanie. Też widzę że masz budę ponad 5m, więc wiesz o co mi chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Wydaje mi się że montaż bagażnika na auto jest tańszym rozwiązaniem chyba że kupujesz wszystko z najwyższej półki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pierzasty

Do auta na dach jest droższym rozwiązaniem, Tomku powtarzam się- ale nie opłaca się kupować taniego "dachowca", bo konsekwencje mogą być marne. I przy droższym jest wygoda i BEZPIECZEŃSTWO. Nie mówiąc, że rower można mieć wtedy ze sobą zawsze..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Taniego nie, ale masz racje piszę tak troszkę uparcie bo ja kupiłem oryginalne belki BMW na relingi dachowe, oraz trzy mocowania

na rowery od kumpla, nie nowe ale nie używane ani razu, są bardzo solidne z kluczykiem aby rowerów nie rąbnęli za całość dałem w sumie 400zł

natomiast bagażnik na tył przyczepy na trzy rowery to około 1000zł. W dodatku rowery wożę kiedy chce a nie tylko na przyczepce.

Dlatego tak troszeczkę się uparłem na ten dachowy do auta, no ale to oczywiście moje zdanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Czy zamontuję na ściance tylnej, czy bezposrednio do ramy, to efekt wydaje mi się taki sam - jeśli chodzi o obciażenie tyłu budki. Rozkład cieżarów o którym piszesz ma za zadanie wiele rzeczy, np. łatwość prowadzenia samochodu. To o co Tobie chodzi jest ważne, ale wg. mnie w tej sytuacji bez znaczenia, bo i tak i tak obciązam tył budy, niezaleznie w jaki sposób zamontuję bagażnik. Dyszel z przodu mam bardzo krótki i już 2 rowery chyba nie wejdą, a na samochód nie mam bagaznika i nawet relingów więc montaż to dodatkowy - duży - koszt. Tak wiec tył przyczepy jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem. Martwi mnie tylko to bujanie. Też widzę że masz budę ponad 5m, więc wiesz o co mi chodzi.

 

zależy jak założysz ten hak zwykły samochodowy - bo jeżeli założysz typową konstrukcję od auta - to u mnie ważyło to ustrojstwo coś ok 30Kg - i tu jest różnica w masie - to praktycznie dwa rowery. Owszem jak zrobisz konstrukcję sam - pospawasz na cieńszych rurkach to będzie ok - ale nadal ciężej niż zwykły alu bagażnik na tył.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Witam.

Wydaje mi się że wożenie rowerów na dachu (jeżeli wys. auta na to pozwala) to najlepszy pomysł. Inwestująć w uchwyty i belki możemy z nich korzystać nie tylko podczas urlopowych wojaży. Po drugie dociążą nam one holownik, a nie ogon. Ponadto rowerki przerzedzą nieco powietrze przed budka, która jak wiemy daje się nie raz we znaki przy wietrze przeciwnym.

Bardzo dobre uchwytu Thule 532 można kupić na Allegro z przesyłką za 195 zł. Dobre belki aluminiowe np. Auto Maxi to koszt rzędu 300-350 zł.

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pierzasty

Bardzo dobre uchwytu Thule 532 można kupić na Allegro z przesyłką za 195 zł. Dobre belki aluminiowe np. Auto Maxi to koszt rzędu 300-350 zł.

 

Pozdrawiam.

532 to też dobry bagażnik. Jest bezpieczeństwo, że nie zgubimy rowerów, trochę mniejszy komfort montażu rowerów  niż we wspomnianych wyżej. Ale faktycznie mimo małej ceny, to porządny uchwyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

Ja osobiście polecam Aterę Giro lub Giro II. Można kupić używane po 150zł/szt. 

Gdzieś był test bezpieczeństwa bagażników i tam poległa Barracuda (wyrwało rowery z mocowań)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chałek

W moim samochodzie nie ma relingów, koszt ich załozenia to około 600 zł. więc odpada. Wolę zakupić bagażnik montowany na kulę haka. Wtedy rowery też mogę ze soba brać jadąc z przyczepą i bez niej. Konstrukcję z tyłu przyczepy wykonam sam - nie ma problemu. Jedyny koszt to zakup bagażnika + jakieś 100 zł wykonanie konstrukcji haka.

Edited by Chałek (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

U mnie w S-maxie tez nie ma relingów...dlatego są belki poprzeczne ( nawet jak masz relingi to też je potrzebujesz) mocowane do tzw fix-pointów w dachu. Są też wersje dla samochodów bez tego porzygotowania.

Zerknij TU 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chałek

Fajna strona, dzięki. Tylko, że nie ma tu mojego samochodu, a jeśli chodzi o punkty mocowania to są one schowane pod taką listwą, kedrą i jak kiedyś mówił mi facet od montowania badażników są liche. Nadają cię na box dachowy, ale na kilka rowerów które daja wiekszy opór on nie daje gwarancji. Z kolei belki montowane w rynienki, bądź jak kto woli we wnęki drżwi - mam z nimi złe doświadczenia i chciałbym uniknąć, bo kiedyś porysowały mi lakier, choć może wina była w moim sposobie montażu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

Ktoś Ci bzdur naoopowiadał w kwestii wytrzymałości tych punktów mocowania. Jest określona nośność bagażnika montowanego w tych miejscach (bez względu jakiego) oraz maksymalna predkość z jka można sie bezpiecznie poruszać. Nie ma znaczenia czy przykręcisz tam box, rowery czy reklamę prezerwatyw.

 Ja woże na bagazniku (mocowanym własnie w fixpointy) 4 rowery....i nie mam pofalowanego dachu;)

 

...jak to nie ma Twojego auta?? Scenic jest i to I ,II i III gen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...