Skocz do zawartości
BDG81

Knaus Travelino

Rekomendowane odpowiedzi

BDG81

Cześć!

Po kilku latach wyjazdów pod namiot, później naprzemiennie z wypożyczaną przyczepą albo VW Californią oraz wizytach na targach w Dusseldorfie, decyzja została podjęta. Wiosną 2019 odbieram Knausa Travelino. Decyzja świadoma i przemyślana. Będę na bieżąco pisał o użytkowaniu i - na co liczę - braku problemów. Na pytania też chętnie odpowiem.

Pozdrawiam,

B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BUMERANG

Z takim "okienkiem" :devil:

knaus-travelino-skyview-1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maras

Zdradź nam jeszcze czym będziesz ją  ciągał . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BDG81

1. Niestety, bez tego okienka... To wielkie okno to tylko bajer na targi; normalnie jest pełny gładki front.

2. Ciągnąć będzie Passat 1.8 TSI, 180 KM, DSG7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dudek_t

Bardzo ciekawa przyczepka. Czekam na wrażenia i Twoje zdjęcia :) 

Przyjemnego użytkowania!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec

bardzo fajna przyczepa. Brak tego okna może być zaletą. Pierwszy większy nie ogarnięty gołąb i jesteś ze 2000E w plecy.

Czekamy na info z pierwszego wyjazdu, fajny patent na drzwi do łazienki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BUMERANG
4 minuty temu, maarec napisał:

Czekamy na info z pierwszego wyjazdu, fajny patent na drzwi do łazienki

No, projekt wyrywa z butów, tylko czy w praktyce użytkowania się obroni :miga:

I te masy jak z kosmicznej technologii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kjpkjp

Super! Widzę, że masz również doświadczenie z kamperem (wspomniany VW). Co sprawiło, że wybrałeś jednak przyczepę (oczywiście nie mówię czy to źle, czy dobrze - po prostu sam mam takie rozterki)? Bierzesz pod uwagę biwakowanie "na dziko" czy preferujesz pola campingowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BDG81
5 minut temu, kjpkjp napisał:

Super! Widzę, że masz również doświadczenie z kamperem (wspomniany VW). Co sprawiło, że wybrałeś jednak przyczepę (oczywiście nie mówię czy to źle, czy dobrze - po prostu sam mam takie rozterki)? Bierzesz pod uwagę biwakowanie "na dziko" czy preferujesz pola campingowe?

Namiot był dobry do pewnego momentu. Kiedy jednak zaczęły się skaliste albo kamieniste kempingi, trzeba było kombinować z mocowaniem. Poza tym kolejne ulewy pod namiotem połączone z nagłym ochłodzeniem doprowadziły do zakończenia etapu biwakowania.

Kilka razy wypożyczyliśmy więc VW Californię. Samochód w sam raz na dwie osoby, nawet na dwutygodniowe wakacje. Szybkie i sprawne przemieszczanie (DSG, niskie spalanie), auto mieściło się na normalnych parkingach w centrach miast (włoskie, szwajcarskie wąskie uliczki...) oraz na małych kempingach. Ponieważ nocujemy tylko na kempingach, w ogóle nie doskwierał brak toalety i prysznica. Problem zaczynał się wtedy, kiedy jechaliśmy zwiedzać, a to stały i częsty element naszych podróży - wtedy trzeba było jechać z całym domem... 

Dlatego spróbowaliśmy przyczepy; to było Hobby, chyba 460. Jechało się wolno i to akceptowałem - w końcu jadę na wakacje. Na kempingach korzystaliśmy wyłącznie z tamtejszych pryszniców i toalet, więc urządzenia przyczepy były w ogóle nie używane. Za to w każdym czasie mieliśmy do dyspozycji samochód. Wada przyczepy? Duże spalanie holownika, bo przyczepa swoje ważyła. Poza tym wnętrze mnie nie przekonało.

Skoro więc spokojnie mieściliśmy się w VW Californii, toaleta i prysznic nie mają dla nas znaczenia, rzadko gotujemy (w zasadzie ograniczamy się do śniadań i przekąsek), to Knaus Travelino okazał się dobrym rozwiązaniem. Wnętrze jest wystarczająco przestronne - minimalistyczne wręcz, przyczepa jest węższa od klasycznych (swobodny przejazd przez bramki). Przede wszystkim jest super lekka, co mam nadzieję będzie miało wpływ na spalanie (po doposażeniu waga na pusto to ok. 695 kg).

To tak na szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dudek_t

Miałem przyczepę o takiej szerokości i DMC 1000kg. Oczywiście technologia lat wczesnych 90-tych a mimo to spalanie było bardzo dobre. Z nową, wąską i lekką powinno być super. Myślę że masz szansę na 10 litrów w tym TSI jadąc do 100km/h z przyczepą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kynig61

Nowa technologia ciekawe jak się sprawdzi.Gdzie będziesz ją odbierał?                                                    

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BDG81
W dniu 30.10.2018 o 18:22, kynig61 napisał:

Nowa technologia ciekawe jak się sprawdzi.Gdzie będziesz ją odbierał?                                                    

Mam nadzieję, że sprawdzi się bez zarzutu. Mam zamiar informować na forum o eksploatacji. Odbiór w Kutnie albo Warszawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BDG81

Po złożeniu przeze mnie zamówienia Knaus wprowadził zmiany konstrukcyjne i masa przyczepy na pusto nie wynosi już 650 kg, ale 750 kg (po doposażeniu ok. 795 kg).

Właśnie naradzamy się w domu czy zostawić zamówienie podnosząc DMC do 1000 kg czy zmienić zamówienie na Knausa Sport 400 QD.

Może nam pomożecie w podjęciu decyzji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec
17 minut temu, BDG81 napisał:

Po złożeniu przeze mnie zamówienia Knaus wprowadził zmiany konstrukcyjne i masa przyczepy na pusto nie wynosi już 650 kg, ale 750 kg (po doposażeniu ok. 795 kg).

Właśnie naradzamy się w domu czy zostawić zamówienie podnosząc DMC do 1000 kg czy zmienić zamówienie na Knausa Sport 400 QD.

Może nam pomożecie w podjęciu decyzji?

Nie ma tak dobrze ;) sam myśl.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×