Jump to content
Tweety1980

Lodówka Thetford n3010 wszystkie diody migają

Recommended Posts

lbuster

Tutaj jeszcze wyczytałem, że w lodówce są dwa obwody (5A do sterowania i 20A do grzałki) i powodem niedziałania był bezpiecznik, mimo, że wizualnie był OK. Sprawdzałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs

Tak, widziałem dokumentację Thetforda.

Dlatego napisałem że obstawiam walniętą płytkę PCB. Wg ich przepisu to by tak wychodziło. 

Drugi link który podałeś to był przypadek z kompletnie martwą lodówką. U mnie lodówka działa na prądzie i gazie bez problemu. Ja sterowanie mam na bezpieczniku 2A

Nie wiem jaki musiałby być pobór prądu żeby napięcie spadło poniżej 10v, nie wydaje mi się żeby to było możliwe przy sprawnym akumulatorze w samochodzie i alternatorze. 

Poza tym nie odpalałem tej lodówki na ciepło tylko była już zamrożona.

U mnie alternator cały czas podaje pomiędzy coś pomiędzy 13.4 a 14.4 w zależności od tego co uważa samochód. Mam taki wskaźnik wkładany w zapalniczkę bo lubię wiedzieć co sie dzieje.

Samochód mam ten sam, przyczepę też. To nie jest tak że to nigdy nie działało bo działało. Ale ostatnio, z rok może jeździłem na gazie. Wiec nie wiem kiedy to przestało działać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster
16 godzin temu, vrs napisał:

Drugi link który podałeś to był przypadek z kompletnie martwą lodówką.

Tylko było tam napisane, że pod bezpiecznikami była rdza czy tam styki były zaśniedziałe, przez co może być problem z przepływem prądu, co może powodować spadki napięcia.

16 godzin temu, vrs napisał:

Nie wiem jaki musiałby być pobór prądu żeby napięcie spadło poniżej 10v

Wystarczy, że coś słabo styka i pod obciążeniem d.pa :( Tym bardziej, że napisałeś, że długo tego nie używałeś.

16 godzin temu, vrs napisał:

Dlatego napisałem że obstawiam walniętą płytkę PCB.

Jeżeli nikt Ci nie poradzi nic mądrzejszego, to zanim zamówisz nową płytkę, to ja na Twoim miejscu pierw bym przyjrzał się płytce, czy nie ma zimnych lutów i je poprawił. U mnie w suszarce też tak było - przelutowałem pół płytki i chodzi do dzisiaj ;) W pierwszej kolejności przelutowałbym sekcję 12V. Wtyczka w czasie jazy może drgać i osłabiać lut.

image.thumb.png.8784c3d1d6a0ddcf34916e3b28e2bbed.png

Popatrz też na drugą stronę płytki na ciężkie i duże elementy. One mogą powodować zrywanie lutów

 

Powodzonka - staram się pomóc jak mogę :(

PS. Przyjrzałbym się jeszcze tej sekcji, bo 12V HEATER to raczej wyjście na grzałkę:

image.thumb.png.fe043137f4e3570186618f5302d8b507.png

Dopiero teraz zauważyłem, że masz zdjęcie drugiej strony płytki. W tą drugą sekcję wchodzi kostka, która przez tysiące kilometrów drgań mogła rozwalić luty. Sprawdź/wymień też bezpieczniki i gniazda, oczyść je.

image.thumb.png.fe6282c65e4eea3e6e5679c28caf080c.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster

Dalszych domysłów już nie będę snuł, bo jeszcze ktoś z tej działki mnie zje :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

U mnie jest to samo ale uwaga uwaga. Jak podłącze do 12V to wszystko jest ok, a po jakimś czasie dopiero przestaje mi działać lodówka na 12V i diody migają. Nie sprawdzałem jaki mam kod błędu - wtedy jeszcze nie miałem pojęcia że można to sprawdzić. Myślałem, że błąd jest po stronie auta - sprawdzałem instalację, połączenie w gnieździe itp.

Teraz mam reduktor, z którym jeżdzę na gazie, ale zastanawiam się co może być problemem. Te lodówki chyba tak mają - Thertfodrd się nie popisał - masa osób tutaj i na FB ma z nimi problemy widzę. 

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster
26 minut temu, jacek00 napisał:

Jak podłącze do 12V to wszystko jest ok, a po jakimś czasie dopiero przestaje mi działać lodówka na 12V i diody migają.

U mnie z suszarką było to samo. Włączała się i po jakimś czasie jakiś kod błędu nr. milion-pierdzilion. Po prostu przy drganiach przestawało stykać i układ wykrywał niskie napięcie lub jego brak. Na początku zdarzało się to dość rzadko, potem coraz częściej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs
5 godzin temu, lbuster napisał:

Wystarczy, że coś słabo styka i pod obciążeniem d.pa :( Tym bardziej, że napisałeś, że długo tego nie używałeś.

Tak, ale u mnie nie ma za bardzo po drodze połączeń które mogłyby zardzewieć / zaśniedzieć. U mnie to jest wtyczka 13 pin, wtyczka do zasilacza, wyjście z zasilacza, i wtyczka do lodówki. Prąd po stacyjce jest na pewno bo mi się aku ładuje i widzę na panelu że to ładowanie jest.

5 godzin temu, lbuster napisał:

Jeżeli nikt Ci nie poradzi nic mądrzejszego, to zanim zamówisz nową płytkę, to ja na Twoim miejscu pierw bym przyjrzał się płytce, czy nie ma zimnych lutów i je poprawił.

Płytka prze-egzaminowana, nie widzę żeby było coś z nią na oko nie tak. Na lutowaniu się znam słabo, więc ten obszar odpada u mnie.

5 godzin temu, lbuster napisał:

Powodzonka - staram się pomóc jak mogę :(

Wiem i dziękuję :)

5 godzin temu, lbuster napisał:

Dopiero teraz zauważyłem, że masz zdjęcie drugiej strony płytki. W tą drugą sekcję wchodzi kostka, która przez tysiące kilometrów drgań mogła rozwalić luty. Sprawdź/wymień też bezpieczniki i gniazda, oczyść je.

Bezpieczniki są OK, ten rurkowy jest od 230v, samochodowy od 12v, bezpiecznik od sterowania lodówką też jest OK bo mam prąd na pinach sterujących we wtyczce lodówki i generalnie lodówka działa na gazie i prądzie.

4 godziny temu, jacek00 napisał:

U mnie jest to samo ale uwaga uwaga. Jak podłącze do 12V to wszystko jest ok, a po jakimś czasie dopiero przestaje mi działać lodówka na 12V i diody migają. Nie sprawdzałem jaki mam kod błędu - wtedy jeszcze nie miałem pojęcia że można to sprawdzić.

To jest zupełnie inny przypadek niż u mnie, sprawdź jaki masz kod błędu, obstawiam coś z grzałką lub z instalacją 12v w samochodzie.

U mnie po przełączeniu na 12v nie działa od razu. Objaw jest taki sam jak kiedy przełączysz manualnie na 12v przy zgaszonym silniku.

 

Anyway, płytka już do mnie jedzie. Jutro będzie wiadomo czy to było to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
16 minut temu, vrs napisał:

To jest zupełnie inny przypadek niż u mnie, sprawdź jaki masz kod błędu, obstawiam coś z grzałką lub z instalacją 12v w samochodzie.

Samochód raczej odpada, bo długi czas było wszystko w porządku. Zresztą jak wspominałem po stronie samochodu wszystko posprawdzałem, włącznie z napięciem które wychodzi z wtyczki przy włączonej lodówce/ 

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs

Dziś przyszła do mnie nowa piękna płytka w kolorze fioletowym, wersja 2 poprawiona, kosztująca grube $$$$, itp itd.

Trzęsącymi się rękami, powoli i dokłanie ją montowałem, podpinałem kabelki i sprawdzałem ze zjęciami czy na pewno wszystko jest tak jak z fabryki...

To miał być post o tym jak łatwo sobie ten problem rozwiązałem...

 

No i co???

EPIC FAIL!

 

Na gazie działa, na prądzie działa a na 12v nie działa...

Posprawdzałem wszystkie wtyczki, bezpieczniki i inne bzdety. A dalej mam kod błędu 6.

Na samochodzie mam 14,1v, na akumulatorze w przyczepie mam 14,4v, na wtyczce za lodówką mam 13,96v a po odpaleniu lodówki na 12v, na wtyczce za lodówką, mam 9,65v... WHAT???

@lbuster miałeś rację... z jakiegś powodu tak się dzieje.

Tylko z jakiego? Wadliwa grzałka 12v? Nie przepaliła się ale coś się w niej zwaliło? Czy może pobierać tyle prądu żeby spadek był z prawie 14v do poniżej 10v?

Liczyłem że @Kristofer  coś podpowie ale ma chyba "urlop od forum" :)

 

Plus jest taki że mam zapasową elektronikę...

Grzałka już nie będzie taka droga tylko jej wymiana będzie uciążliwa bo trzeba do tego wyjąć lodówkę...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster
4 godziny temu, vrs napisał:

a po odpaleniu lodówki na 12v, na wtyczce za lodówką, mam 9,65v... WHAT???

Według mnie, grzałka to ostatni podejrzany. Wydaje mi się, że na ścieżce alternator(AKU samochodu) a lodówką jest wąskie gardło, które powoduje duży spadek napięcia.

Fajnie, że to namierzyłeś ? Bałem się, że z tym będzie problem. Według mnie teraz będzie z górki ?  Jutro pomyślę, co dalej (o ile ktoś mądrzejszy czegoś nie wymyśli). Na tą chwilę życzę Wam dobrej nocy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
7 godzin temu, lbuster napisał:

Według mnie, grzałka to ostatni podejrzany. Wydaje mi się, że na ścieżce alternator(AKU samochodu) a lodówką jest wąskie gardło, które powoduje duży spadek napięcia.

Fajnie, że to namierzyłeś ? Bałem się, że z tym będzie problem. Według mnie teraz będzie z górki ?  Jutro pomyślę, co dalej (o ile ktoś mądrzejszy czegoś nie wymyśli). Na tą chwilę życzę Wam dobrej nocy ?

Ale skąd to wąskie gardło nagle się zrobiło? Bo domyślam się, że wcześniej u @vrs (tak jak u mnie) było wsztstko w porządku.

VRS u mnie napięcia dokładnie takie same. Po podłączeniu lodówki miałem też w okolicach 14V

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs

Bezpieczniki w schowku i z tylu samochodu sprawdzone. Są OK.

Zbadam jeszcze jaki jest spadek napięcia na bezpiecznikach w bagażniku po przełączeniu lodówki na 12v

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster
Godzinę temu, jacek00 napisał:

Ale skąd to wąskie gardło nagle się zrobiło? Bo domyślam się, że wcześniej u @vrs (tak jak u mnie) było wsztstko w porządku.

Z czasem przewody/końcówki się luzują, połączenia śniedzieją/rdzewieją. Przecież ilu forumowiczów z czasem miało problem ze światłami, bo np. masa im "słabła". Ja do tego tematu już dwa razy podchodziłem, bo mój "inteligentny" samochód mi zgłaszał awarię świateł przyczepy mimo, że wszystkie działały :( Wy macie inteligentne lodówki, przez co one Wam marudzą, że maja za mało papu :D Moja stara "głupia" lodówka weźmie tyle, ile jej dam. Co najwyżej będzie mniej wydajna, choć na razie nie narzekam ;)

13 godzin temu, vrs napisał:

na wtyczce za lodówką mam 13,96v a po odpaleniu lodówki na 12v, na wtyczce za lodówką, mam 9,65v... WHAT???

Zacznijmy od pytania/stwierdzenia. Rozumiem, że lodówka Ci odpala na 12V, skoro widzisz spadek napięcia do 9,65v. Pytanie, jak długi czas takie napięcie się utrzymuje? Czy do czasu wyświetlenia się błędu na lodówce czy pomimo błędu na lodówce dalej podawane jest napięcie 9,65?

Jeżeli dalej jest podawane napięcie i cały czas wyświetla się napięcie 9,65v to by oznaczało, że mimo błędu grzałka dalej działa na 12V tylko jest mniej sprawna. To by był znak, że można jeździć na 12V pomimo tego błędu.

Jeżeli po wyświetleniu się błędu na lodówce wzrasta napięcie do 13,96v to oznacza, że napięcie podawane na grzałkę jest odcinane. Wtedy do naszych testów istotne jest, jaki czas mamy spadek napięcia do 9,65v. Bo w tym czasie będziemy musieli zrobić testy w innych miejscach. Tutaj dodatkowe pytanie, jak resetujesz błąd, czy jest to czasochłonne?

 

Wróćmy do planu działania.

Według mnie na linii mamy kilka punktów, które mogą powodować spadki napięcia (zakładam, że przewody całe).

1.Instalacja samochodu <-> 2.Wtyczka 13 pin <-> 3.Skrzynka rozdzielająca wiązkę 13 pin <-> 4.Wtyczka do zasilacza <-> 5.Wtyczka z zasilacza <-> 6.Wtyczka do lodówki

To chyba wszystko - mam taką nadzieję ;)

 

I teraz tak. W momencie, gdy na wtyczce za lodówka masz 9,65v powinieneś sprawdzić w innych miejscach, jakie są napięcia. Bo problem może występować w jednym miejscu lub ten spadek napięcia jest sumą kilku kiepskich połączeń. Wiem, że w niektórych miejscach może być problem ze zmierzeniem tego napięcia :( Ja bym zaczął w takiej kolejności:

3.Skrzynka rozdzielająca wiązkę 13 pin - u mnie ta skrzyneczka znajduje się na przedniej ścianie. W niej rozdzielają się przewody i ja tam miałem problemy właśnie z zasilaniem lodówki. Po jakichś 2 latach konektorki zaczęły się grzać i topić izolację. Według mnie pierwsze miejsce do przejrzenia. Badać napięcie na przewodach wychodzących do lodówki i porównać z przewodami przychodzącymi z wtyczki 13 pin.

2.Wtyczka 13 pin - tutaj to chyba sprawa oczywista - oczyścić, przepsikać WD, rozkręcić wtyczkę i sprawdzić skręcenie (może założyć tulejki jak nie ma). Z gniazdem samochodu analogicznie. Przy rozkręconej wtyczce podpiąć ja do samochodu, odpalić lodówkę i sprawdzić napięcie.

4.Wtyczka do zasilacza <-> 5.Wtyczka z zasilacza - Ja tego nie mam, więc trudno mi się do tego tematu odnieść. Ale na pewno warto sprawdzić konektorki, przeczyścić, lepiej zagnieść. tutaj chyba łatwo będzie sprawdzić napięcie.

1.Instalacja samochodu - To jest najtrudniejszy temat do diagnozy, bo każdy samochód jest inny a instalacja jest ukryta/zabudowana. Żeby wykluczyć instalację samochodu, chyba najlepiej podpiąć przyczepę do innego, sprawdzonego samochodu lub odwrotnie, samochód podpiąć do innej przyczepy z "inteligentną" lodówką. Oczywiście aby pominąć ten krok, najlepiej rozkręcić wtyczkę i zbadać napięcie na załączonej lodówce. Będzie wiadomo, czy tam jest spadek napięcia. Jak jest, to problem ze wtyczką lub instalacją samochodu. Jak blisko 13,96v to instalacja samochodu sprawna.

 

@jacek00 u Ciebie sytuacja jest lepsza, jednak gorsza do diagnozowania :( Według mnie może być tak, że jakieś połączenie masz luźne lub źle styka i w czasie jazdy się rozłącza/załącza. Na Twoim miejscu poprawiłbym j.w. wszystkie połączenia, zacisnął dobrze konektorki. W gorszym przypadku gdzieś może być uszkodzony przewód i podczas drgań/zagięć jest gorszy przepływ prądu i lodówka to wykrywa. Choć z drugiej strony obydwoje macie świeże zestawy, więc takie akcje nie powinny mieć miejsca, ale wykluczyć tego nie można ;)

 

Ja sam mogę zaproponować podjechanie ze swoim dość świeżym samochodem i podpięcie Waszej cepki. Jednak sam nie wiem, co ten test da, bo u mnie też mogą być spadki napięcia a moja lodówka tego nie zgłasza. Może przy jakichś pracach sprawdzę, jakie jest u mnie napięcie przy załączonej lodówce.

 

 @vrs Jeżeli podejrzewasz grzałkę, to najlepszym testem by było podpięcie bezpośrednie lodówki do AKU. Problem w tym, że u Ciebie są, z tego co wyczytałem, dwa obwody i nie wiem, gdzie się wpiąć by było dobrze, by nic złego się nie stało :( Dlatego też bez kogoś mądrzejszego nie podejmuj takich kroków, chyba, że na swoją odpowiedzialność.

 

IMHO.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs

Dobra,

W między czasie trochę pobadałem temat i tak:

Bezpiecznik w schowku na rękawiczki od plusa po stacyjce OK

Bezpieczeniki w bagażniku od wiązki haka OK

Jak piszę że OK to znaczy że sprawdziłem je multimetrem na ciągłość i naocznie.

Na bezpieczniku od stałego plusa w samochodzie mam 14v, po włączeniu lodówki 13,16v

Na wejściu do przyczepy w tej rozdzielni z milionem kabli (gdzie jest tak naupychane i napierdzielone że aż głowa boli) mam 14v a po odpaleniu lodówki na tych kabelkach które do niej idą 10.60v...

Ładowanie na akumulatorze w przyczepie mam cały czas 14,4v

49 minut temu, lbuster napisał:

Zacznijmy od pytania/stwierdzenia. Rozumiem, że lodówka Ci odpala na 12V, skoro widzisz spadek napięcia do 9,65v. Pytanie, jak długi czas takie napięcie się utrzymuje? Czy do czasu wyświetlenia się błędu na lodówce czy pomimo błędu na lodówce dalej podawane jest napięcie 9,65?

Jeżeli dalej jest podawane napięcie i cały czas wyświetla się napięcie 9,65v to by oznaczało, że mimo błędu grzałka dalej działa na 12V tylko jest mniej sprawna. To by był znak, że można jeździć na 12V pomimo tego błędu.

Jeżeli po wyświetleniu się błędu na lodówce wzrasta napięcie do 13,96v to oznacza, że napięcie podawane na grzałkę jest odcinane. Wtedy do naszych testów istotne jest, jaki czas mamy spadek napięcia do 9,65v. Bo w tym czasie będziemy musieli zrobić testy w innych miejscach. Tutaj dodatkowe pytanie, jak resetujesz błąd, czy jest to czasochłonne?

Po włączeniu na 12v (nie ważne czy automat czy manualnie) wyskakuje mi ten błąd a napięcie spada do ok 9,60 i w tych okolicach się utrzymuje. Nie ma znaczenia czy ustawię chłodzienie na 5 kresek czy na jedną efekt jest taki sam. Nie wiem jak długo się to utrzymuje bo nie sprawdzałem tego dłużej niż minutę. Ale jest to stały spadek.

Wygląda jakby grzałka się włączała i trzymała nawet po wywaleniu błędu. Resetowanie jest proste, wyłączam lodówkę albo przełączam na inne źródło zasilania. Trwa to 3sek.

 

54 minuty temu, lbuster napisał:

3.Skrzynka rozdzielająca wiązkę 13 pin - u mnie ta skrzyneczka znajduje się na przedniej ścianie. W niej rozdzielają się przewody i ja tam miałem problemy właśnie z zasilaniem lodówki. Po jakichś 2 latach konektorki zaczęły się grzać i topić izolację. Według mnie pierwsze miejsce do przejrzenia. Badać napięcie na przewodach wychodzących do lodówki i porównać z przewodami przychodzącymi z wtyczki 13 pin.

Jak mam to porównanie zrobić? Te przewody wchodzące (szary i czarno/biały) są zmostkowane z tymi idącymi do lodówki. Mam multimetr przyłożyć raz do szarego a raz do czerwonego? Sorry za pytanie ale wydawało mi się że jak są zmostkowane to wszystko jedno co się zmierzy. Czy mam coś odłączyć?

Przewody do lodówki u mnie idą pod podłogą bezpośrednio z tej rozdzielni do lodówki. Mam coś odłączyć i podłączyć? 

 

57 minut temu, lbuster napisał:

2.Wtyczka 13 pin - tutaj to chyba sprawa oczywista - oczyścić, przepsikać WD, rozkręcić wtyczkę i sprawdzić skręcenie (może założyć tulejki jak nie ma). Z gniazdem samochodu analogicznie. Przy rozkręconej wtyczce podpiąć ja do samochodu, odpalić lodówkę i sprawdzić napięcie.

Mam taki psikacz, elektrosol czy nano coś tam, generalnie do takich miejsc właśnie i popsikałem już tym,. O tej wtyczce też pomyślełem, rozkręcę  ją i sprawdzę czy czasem tam coś się nie poluzowało bo w sumie taką wtyczką się sporo rusza.  Dodatkowo zmierzę ile v tam jest na plusie po stacyjce.

Godzinę temu, lbuster napisał:

4.Wtyczka do zasilacza <-> 5.Wtyczka z zasilacza - Ja tego nie mam, więc trudno mi się do tego tematu odnieść. Ale na pewno warto sprawdzić konektorki, przeczyścić, lepiej zagnieść. tutaj chyba łatwo będzie sprawdzić napięcie.

Myślałem o tym, nawet odłączyłem akumulator w przyczepie żeby sprawdzić czy to nie ten zasilacz. Ja bym go najchętniej na testy wyłączył ale nie mogę tego zrobić bo sterowanie lodówki mam na nim i jak go odłączę to nie włączę lodówki... 

Moje trafo to EBL 109-7, czy jak będę mierzył plusy na wtyczce do trafo to minus mogę wziąć skądkolwiek? Np z akumulatora bo wydaje mi się że dochodzi tam plus po stacyjce ale nie minus...

Godzinę temu, lbuster napisał:

1.Instalacja samochodu - To jest najtrudniejszy temat do diagnozy, bo każdy samochód jest inny a instalacja jest ukryta/zabudowana. Żeby wykluczyć instalację samochodu, chyba najlepiej podpiąć przyczepę do innego, sprawdzonego samochodu lub odwrotnie, samochód podpiąć do innej przyczepy z "inteligentną" lodówką. Oczywiście aby pominąć ten krok, najlepiej rozkręcić wtyczkę i zbadać napięcie na załączonej lodówce. Będzie wiadomo, czy tam jest spadek napięcia. Jak jest, to problem ze wtyczką lub instalacją samochodu. Jak blisko 13,96v to instalacja samochodu sprawna.

Po odpaleniu lodówki na bezpieczniku w bagażniku mam 13,16v wiem że szału nie ma ale w przyczepie 1,5m dalej mam 10,60... hmmmm?

 

 

Od tego podłaczania i odłącznia obraziło się na mnie chwilowo ATC :) ale mam nadzieję że dojdziemy do zgody.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster
9 minut temu, vrs napisał:

Na bezpieczniku od stałego plusa w samochodzie mam 14v, po włączeniu lodówki 13,16v

Na wejściu do przyczepy w tej rozdzielni z milionem kabli (gdzie jest tak naupychane i napierdzielone że aż głowa boli) mam 14v a po odpaleniu lodówki na tych kabelkach które do niej idą 10.60v...

No to według mnie prawdopodobnie namierzyłeś problem ;) Dopytam jeszcze, gdzie jest ten bezpiecznik od stałego plusa - z przodu czy z tyłu auta? No i dlaczego nie mierzysz napięcia na bezpieczniku plusa po zapłonie? Przecież nim idzie prąd do lodówki. No chyba, że to Twoje przejęzyczenie.

Tak czy siak, 10.6V to według mnie zbyt duży spadek napięcia na tym odcinku. Według mnie do gruntowego przejrzenia styki + i - od lodówki w gnieździe i wtyczce 13 pin. Skoro już psikałeś, to bez rozkręcenia wtyczek się nie obejdzie.

16 minut temu, vrs napisał:

Po włączeniu na 12v (nie ważne czy automat czy manualnie) wyskakuje mi ten błąd a napięcie spada do ok 9,60 i w tych okolicach się utrzymuje. Nie ma znaczenia czy ustawię chłodzienie na 5 kresek czy na jedną efekt jest taki sam. Nie wiem jak długo się to utrzymuje bo nie sprawdzałem tego dłużej niż minutę. Ale jest to stały spadek.

Wygląda jakby grzałka się włączała i trzymała nawet po wywaleniu błędu. 

 

Czyli jest lepiej, niż myślałem. Bo lodówka Wam działa na 12V ale ze względu na niskie napięcie wyskakuje Wam błąd, który nie ma wpływu na działanie lodówki na 12V (oczywiście skuteczność chłodzenia mniejsza).

20 minut temu, vrs napisał:

Jak mam to porównanie zrobić? Te przewody wchodzące (szary i czarno/biały) są zmostkowane z tymi idącymi do lodówki. Mam multimetr przyłożyć raz do szarego a raz do czerwonego? Sorry za pytanie ale wydawało mi się że jak są zmostkowane to wszystko jedno co się zmierzy. Czy mam coś odłączyć?

No właśnie pytanie jest, jak masz to zmostkowane? Jeżeli na konektorkach włożonych w listwę to patrzysz na konektorkach wejściowych (od samochodu) i na konektorkach wyjściowych (do lodówki). U mnie to tak wyglądało i przez słaby kontakt się grzało i stopiło izolację. Jak masz to inaczej zrobione to napisz.

Nic nie odłączaj, bo nie zasilisz lodówki i nie sprawdzisz napięcia.

34 minuty temu, vrs napisał:

O tej wtyczce też pomyślełem, rozkręcę  ją i sprawdzę czy czasem tam coś się nie poluzowało bo w sumie taką wtyczką się sporo rusza.

:ok:

35 minut temu, vrs napisał:

Dodatkowo zmierzę ile v tam jest na plusie po stacyjce.

Tak jak Ci pisałem wyżej, żeby to zrobić rozbierasz tylko wtyczkę i wkładasz ją rozebraną do całego gniazda. Dzięki temu możesz miernikiem sprawdzić. Wkładanie i wyciąganie wtyczki bez obudowy nie jest najlżejszą czynnością :(

38 minut temu, vrs napisał:

Myślałem o tym, nawet odłączyłem akumulator w przyczepie żeby sprawdzić czy to nie ten zasilacz. Ja bym go najchętniej na testy wyłączył ale nie mogę tego zrobić bo sterowanie lodówki mam na nim i jak go odłączę to nie włączę lodówki... 

Moje trafo to EBL 109-7, czy jak będę mierzył plusy na wtyczce do trafo to minus mogę wziąć skądkolwiek? Np z akumulatora bo wydaje mi się że dochodzi tam plus po stacyjce ale nie minus...

Niestety, ja mam przewody bezpośrednio do lodówki (nie przez zasilacz/energoblok) więc nie wiem, jak to jest u Ciebie. Jednak ja bym na razie tego tematu nie dotykał, skoro wcześniej jest taki spadek napięcia.

40 minut temu, vrs napisał:

Po odpaleniu lodówki na bezpieczniku w bagażniku mam 13,16v wiem że szału nie ma ale w przyczepie 1,5m dalej mam 10,60... hmmmm?

Sam sobie odpowiedziałeś :D Do roboty :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...