Jump to content
Azjata

Olej silnikowy

Recommended Posts

Azjata

Jak często wymieniacie i jaki stosujecie olej silnikowy??
Coś markowego czy marketowego??
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
zuczek
47 minut temu, Azjata napisał:

Jak często wymieniacie i jaki stosujecie olej silnikowy??

Zgodnie z zaleceniami producenta. Ale nie rzadziej niż co 15 tys. kilometrów (w moim doblo producent sugeruje co 35 tys kilometrów. Zdecydowałem robić co 15 tys. kilometrów)

56 minut temu, Azjata napisał:

... jaki stosujecie olej silnikowy??

 

56 minut temu, Azjata napisał:

Coś markowego czy marketowego??

Taki, jaki zaleca producent, z biegiem lat mój mechanik decyduje o zmianach (uzasadnionych !! ) dla dobra auta. Uważam, że to rzeczy na których nie można oszczędzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Ja leje od lat najtańszy badziew czyli Orlen, Lotos, GM itp.

 

Czuję że będzie temat na milion stron....

Edited by danielpoz (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Oj będzie, będzie, będzie.

GM - najtańszy badziew? Przyzwoity olej, często zmieniany (nie co 30 tysia, a co 15) i wszystko działa, nikt go nie reklamuje, więc nie płaci się za marketing, a za olej. 

Co rozumieć pod pojęciem "marketowe"? Castrola czy Mobila kupionego np. w Tesco? Ten sam olej kupiony w Biedrze czy Lidlu, a czasami trafia tam jakaś partia do sprzedaży, to będzie już olej "dyskontowy"? :)

Edited by czyś (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

Ja od lat jeżdżąc Fordami kupuję fordowski 5W30 w promocjach i na zaś. Podobnie z filtrami. Zawsze mam zapas na kolejny przegląd. Pilnując 3 aut mam wygodę, bo w razie dolania mam wszędzie jednakowy olej i nie kombinuję z szukaniem baniek. I co jakiś czas, jak zostają mi jakieś zlewki, to przy wymianie zużywam go na płukanie silnika, po czym zalewam świeży. Aten z płukania, niewiele przybrudzony idzie do smarowania łańcucha w pile. Taki recykling ;) 

Jakbym miał inne auta pewnie robiłbym podobnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66
1 godzinę temu, danielpoz napisał:

Czuję że będzie temat na milion stron....

 

ja czuję, że będzie reklama jakiejś hurtowni  🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

Chińskiej? ;)

 

Usuniemy w razie czego :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helmut

W silnikach benzynowych oraz dieslowskich starszej generacji to problemu nie ma, zwłaszcza, kiedy ktoś zmienia olej silnikowy co 15 tys. km. Oleje silnikowe serii 10W/40 oraz 5W/40 są jak najbardziej spoko, bez względu jakiej firmy te oleje będą. Jeżeli będą pochodzić od  producenta a nie od Mirka z piwnicy będą spełniać swoją rolę.

W nowszych samochodach nie zakombinujesz, bo lekceważenie specyfikacji producenta dla danego pojazdu, może w efekcie prowadzić do drogiej naprawy. Ponadto często dochodzi do takich efektów, że kiedy klient zaleje silnik nie właściwym olejem to szybko pojawia się "choinka" na kokpicie z informacją typu "check engine".

Share this post


Link to post
Share on other sites
bigos

też nie do końca @Helmut 

Mam Jimnego z 2017, silnik montowany od chyba 10 lat, na samym początku zalecany był 5w30 (lub 5w40), aby spełnić normę euro 6 producent w moim w instrukcji zaleca 0w20, ale  serwis jednak poleca 5w30 lub 40. Ja mam zalany 5w40. 
Ogólnie to po instrukcji widać co jest dopisane ze względu na przepisy czy nowe wyposażenie. Ten model był oferowany przez 19 lat i z takich kwiatków instrukcja pisze żeby lać  płyn hamulcowy dot 3 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

GM...co 10 tyś...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

O w ciężarowym wymienia się co 100tyś może by taki nalać i jeździć z 10 lat to by były oszczędności 😎

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

No nie wiem, czy to wygląda tak różowo:

https://40ton.net/ciezarowki-czesciej-sie-psuja-a-winna-jest-zbyt-rzadka-wymiana-wymiana-olejow-oraz-filtrow/

Mimo, że przez większość czasu silnik kręci się stabilnie na 1300-1500 obr/min, diesel, nieprzesadnie przegrzewany, a 100.000 km to raptem w długich trasach 8-10 miesięcy, do tego oleju jest nie 3,5-5 litrów, a 30 litrów i więcej (zależnie od silnika, w man-ach nawet ponad 40 litrów), i że jak już odpalisz i zagrzejesz, to praktycznie jednorazowo lecisz i 600-700 km, a nie, odpał, 3 km i gasisz.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

No cóż trzeba sprzedawać nowe auta częściej a nie tak aby każde przejechało 2 miliony kilometrów bezawaryjnie, to chyba jak z osobowymi :puk:

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Wychodzi na to, że wymiana oleju nie jest już konieczna dla zapewnienia długiej bezproblemowej eksploatacji, a do przedłużenia agonii, zaczynającej się w momencie wydania nowego samochodu klientowi w salonie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Myślę że długość jazdy samochodu wyznacza czas lizingu :niewiem:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...