Skocz do zawartości

Olej silnikowy


Azjata

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam żadnego z przedstawionych przez Ciebie olejów. Natomiast są to raczej znane marki, więc można założyć, że produkowane są w/g pewnego reżimu i spełniają parametry, którymi je opisano. Różnic między markami nigdy nie poznamy.  Rzetelne i wartościowe naukowo testy praktycznie są niemożliwe, chyba że ktoś dysponuje setkami tysięcy euro.

 Uważam, ze można przyjąć, że różnic nie ma. Często jest to ten sam olej, produkowany w tej samej rafinerii tylko rozlewany później do różnych opakowań. Niektóre koncerny motoryzacyjne oferują własny olej, choć nie mają żadnej rafinerii. (np. Ford, GM). Muszą go zatem gdzieś kupować i naklejać własne etykietki.

Dlatego nie przejmował bym się za bardzo nazwą na butelce. Jeśli podpisuje się na etykietce znany producent, to wybrał bym najtańszego, bo zawartość butelki jest najprawdopodobniej ta sama lub różnice są pomijalne. Są jeszcze marki supermarketowe. Czy one spełniają parametry? Tego nie wiem. ale możliwe, że tak.

Co do lepkości to zależy od warunków - inna lepkość oleju jest zalecana autom używanym w południowej Hiszpanii, inna u nas, gdzie mamy chłodno a nawet potencjalnie mroźno. 
Na pewno są jakieś wytyczne dla Twojego silnika, jak nie w instrukcji użytkownika, to w jakichś instrukcjach warsztatowych - trzeba by do nich dotrzeć. To powinno być w formie takiej tabelki, która zaleca określoną klasę lepkości  w zależności od przedziału temperatur w jakich używane jest auto.  

25 minut temu, Kristofer napisał:

Pozostałby chyba zakup przez internet,

można, ale nie u "Janusza", tylko w znanych sklepach, które raczej się nie bawią w podróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kristofer napisał:

Byłbym zapomniał, a sprawa mnie mocno intryguje, ponieważ nie wiem, czy w praktyce ta niewielka różnica ma jakikolwiek wpływ na życie silnika, czy raczej nie.
Co powiecie na wspomnianą wcześniej lepkość? Dotychczas był używany olej 0W30, a ostatnio jest 5W30. Jest sens wrócić do poprzedniej, czy pozostać przy obecnej?
Uprzedzając pytania: instrukcja samochodu nic nie wspomina o lepkości oleju.

W naszym klimacie chyba to nie ma wiekszego znaczenia znaczenia bo raczej nie ma mrozów poniżej -30 stopni. 

Ostatnio wertowałem temat oleju do Dodga Grand Caravana z USA. Wszyscy internetowcy z uporem maniaka zalecaja lać 5W20 bo tak zaleca producent w USA , nawet na korku jest napisane. Ale już to samo auto na europę, czyli Lancia Voyager powinno byc zalane 5W30, bo tak jest napisane w instrukcji :-)

I bądź tu mądry :-)

Co do marek oleju.... Temat chyba rzeka. jeździłem na wielu olejach od najtańszych  do "premium"

Obecnie od kilku lat leje tylko motula. Ale na tych tańszych też nigdy silnika nie załatwiłem. 

Do ciężarówek i sprzętów budowlanych lejemy tylko Platinum Ultor (tańszy olej) i też nigdy nic sie nie stało.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,co człowiek to inne wypowiedzi,i Ja stoję,stałem przed dylematem jaki olej lać , Castrol,Shell etc..,czytając specyfikacje oleju można  dowiedzieć się jakie włąściwości posiada ,o!! i tu mała uwaga,ciągając przyczepę  kempingową w terenie górzystym zauważyłem wzrost temp.oleju,110-130 stp.. jak dla mnie zbyt wysoka,antidotum na to,zmiana oleju bardziej odpornego  temperaturowo.Po konsultacji z mechanikami serwisowania samochodów rajdowych zaproponowali zmianę na Millers,potwierdzam temperatura spadła do 108 Stp, dołożyłem małą chłodnicę oleju 20x7x5 ,wraz z termostatem,temperatura oleju 90 stp.i nie ważne czy są górki czy ich nie ma,Spostrzeżenia co do oleju,większa kultura pracy silnika,Tak jak koledzy piszecie wyżej,wymiana co 10 tyś,silnik będzie pracował jak zegarek,przy każdej wymianie oleju wymieniam wszystkie filtry jakie posiada samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiu...ja za radą mechaników przeszedłem na olej Valvoline. Znaczne grono go chwali. Co do jakości oleju... jednego może ubywać innego nie. Wtedy mamy pewność że coś się dzieje z towarem. Jaki wybierzesz ostatecznie sam zdecydujesz. 5W30 to taki złoty środek.

 

Czyś...też lałem GM i chyba napytałem sobie biedy...ale to inny temat.

 

Lukas.... Też mam na korku 5W20 ale mechanicy sugerują że w USA zrobili to celowo aby uzyskać jak najniższe spalanie podczas testów. Właściwa lepkość to ponoć 5W30 i nawet jak silnik podpija....nie powinno się zmieniać na gęstszy.

Tyle ode mnie.

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest straszne jakie wy macie problemy przy eksploatowaniu nowych samochodów.
To trzeba dolewac, tamto monitorować na tamto uwazac, to się nie nadaje to nie dobre w smaku i to wszystko aby być dumnym że silnik bezawaryjnie pokonał aż 200tys.

Dobre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Commander napisał:

Krzysiu...ja za radą mechaników przeszedłem na olej Valvoline. Znaczne grono go chwali. Co do jakości oleju... jednego może ubywać innego nie. Wtedy mamy pewność że coś się dzieje z towarem. Jaki wybierzesz ostatecznie sam zdecydujesz. 5W30 to taki złoty środek.

 

Czyś...też lałem GM i chyba napytałem sobie biedy...ale to inny temat.

 

Lukas.... Też mam na korku 5W20 ale mechanicy sugerują że w USA zrobili to celowo aby uzyskać jak najniższe spalanie podczas testów. Właściwa lepkość to ponoć 5W30 i nawet jak silnik podpija....nie powinno się zmieniać na gęstszy.

Tyle ode mnie.

NIe wiem gdzie lałeś GM i skąd go miałeś i jaki miałeś przebieg ale moja stara Vectra B 1.8 castrola żłopała  na 10tys jakieś 08-1l  przyczepką po zalaniu na GM spalanie oleju spadło do 0,3-0,4l. Aktualnie we wszystkich autach mam wlany motul odpowiednio według zaleceń producenta. W204 a 5w30 a Hemi ma 5w20, W YJ motul 5w30. Castrol niestety ale się u nas skończył, w sensie oryginalny pewny olej. Jako że handluje olejami  swego czasu miałem pewne źródło ale i ono już jak przedstawiciel poinformował nie da mi gwarancji oryginalności tegoż oleju.  Wymiany co 7 do 10tys żadne LL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem gdzie lałeś GM i skąd go miałeś i jaki miałeś przebieg ale moja stara Vectra B 1.8 castrola żłopała  na 10tys jakieś 08-1l  przyczepką po zalaniu na GM spalanie oleju spadło do 0,3-0,4l. Aktualnie we wszystkich autach mam wlany motul odpowiednio według zaleceń producenta. W204 a 5w30 a Hemi ma 5w20, W YJ motul 5w30. Castrol niestety ale się u nas skończył, w sensie oryginalny pewny olej. Jako że handluje olejami  swego czasu miałem pewne źródło ale i ono już jak przedstawiciel poinformował nie da mi gwarancji oryginalności tegoż oleju.  Wymiany co 7 do 10tys żadne LL.

Co się w Castrolu miało skończyć? Castrol to tylko marka, która produkują różne firmy na zamówienie. Sam Castrol nie produkuje oleju. Kiedyś jak BP robiło olej dla Castrola to ten sam olej można było kupić na BP w butli BP.

 

Castrol to może kiedyś coś znaczył, nie wiem, ale od dawna to niższa półka niż chociażby Motul (który nota bene to ekstraliga wśród olei dla ludu), a nawet Elf czy Total

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bob Duży napisał:

NIe wiem gdzie lałeś GM i skąd go miałeś i jaki miałeś przebieg ale moja stara Vectra B 1.8 castrola żłopała  na 10tys jakieś 08-1l  przyczepką po zalaniu na GM spalanie oleju spadło do 0,3-0,4l. Aktualnie we wszystkich autach mam wlany motul odpowiednio według zaleceń producenta. W204 a 5w30 a Hemi ma 5w20, W YJ motul 5w30. Castrol niestety ale się u nas skończył, w sensie oryginalny pewny olej. Jako że handluje olejami  swego czasu miałem pewne źródło ale i ono już jak przedstawiciel poinformował nie da mi gwarancji oryginalności tegoż oleju.  Wymiany co 7 do 10tys żadne LL.

Hej.

Mam taką Vectrę do jazdy wokół komina prawie od nowości. Mam przejechane 260 kk na Castrol. Olej wymieniam co 15 kk max i teraz dolewam litr od wymiany do wymiany.

W XK nie wiem jaki był olej....ale ja przygodę rozpocząłem od GM przy przebiegu 150 kk. Teraz mam 210 kk i przeszedłem na Valvoline. GM dolewalem na ostatnim interwale 1 l na 10 kk. Valvoline 0.5 l na 10 kk co uważam na bardzo dobry wynik przy dużym silniku i przebiegu ponad 200 kk. Olej od zawsze kupuję w zaprzyjaźnionym sklepie. GM w metalowych bańkach VL plastik.

Dlatego wyżej napisałem jak ja rozpoznaje jakość oleju.... Po prostu moje auta palą lepszego mniej.

Acha....przy 100 kk w Vectrze zrezygnowałem z 5W30 na rzecz 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cichy56 napisał:

Zajrzyj na forum oil-club Polska tam Ci doradzą bez obawy o kpiny. 

Tak, kiedyś, a nawet dzisiaj tam zaglądałem - dzięki za przypomnienie, ale chciałem napisać i porozmawiać tutaj. Jest na tym forum odpowiedni dział i wątek. Dalej mam nadzieję poznać tu różne opinie. Przecież każdy holuje przyczepę jakimś samochodem, więc do samochodu używa jakiegoś oleju, coś go skłania do wlewania takiego, a nie innego, czymś się kieruje. Może to akurat marka z czterech tu podanych? To mnie interesuje.:skromny:

3 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

Dlatego nie przejmował bym się za bardzo nazwą na butelce. Jeśli podpisuje się na etykietce znany producent, to wybrał bym najtańszego, bo zawartość butelki jest najprawdopodobniej ta sama lub różnice są pomijalne. Są jeszcze marki supermarketowe. Czy one spełniają parametry? Tego nie wiem. ale możliwe, że tak.

Jest to prawdopodobne, bo wszystkie z czterech spełniają normy, które mnie interesują. :hmm:

3 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

Są jeszcze marki supermarketowe. Czy one spełniają parametry? Tego nie wiem. ale możliwe, że tak.

No właśnie. Markety, to na tyle duże firmy, że może się wydawać, że tam podróbek nie znajdziemy, ale czy to dobre założenie???
Jeśli widzę na półce marketu interesujący mnie olej, w identycznym opakowaniu, jak oryginał dystrybuowany przez jego producenta i nic nie świadczy o tym, że mógłby to być inny olej lub choćby "słabszy", bo dla marketu, to czy rzeczywiście tak jest, czy jednak te wszystkie wnioski są błędne i olej sprzedawany w markecie jest inny, a być może, można i tu trafić podrobiony?  Może market, to jednak mimo wszystko pewne źródło zakupu  Co o tym myślicie?

3 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

Na pewno są jakieś wytyczne dla Twojego silnika, jak nie w instrukcji użytkownika, to w jakichś instrukcjach warsztatowych - trzeba by do nich dotrzeć.

Z pewnością, tylko nie w instrukcji, bo tam jest podana tylko norma, a o lepkości, ani słowa. Przy każdej próbie dopytania w ASO jest jedynie zaproszenie na wymianę - na pewno wlejemy wymagany olej dla pańskiego silnika (czytaj: spełniający zalecaną normę i ze znaczkiem producenta samochodu, kasując za tą prostą czynność pokaźną sumę złotówek). To tyle uzyskanych informacji.
Może takie wymiany byłyby sensowne co 30 tys., ale jeśli robię to trzy razy częściej, to wtedy ich koszt jest zupełnie nieuzasadniony, dlatego chcę znaleźć sensowną alternatywę i już przy niej pozostać.

3 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

można, ale nie u "Janusza", tylko w znanych sklepach, które raczej się nie bawią w podróbki.

To oczywiste, ale który z mnóstwa internetowych sklepów jest tym pewnym, a który nie :hmm: Czym się kierować? To, że znany, to moim zdaniem jeszcze o niczym nie świadczy. A może wielkością sprzedaży lub ilością asortymentu, czy może opiniami, tylko czy można je uznać za 100% miarodajne? Wciąż pozostają wątpliwości ...
Czy np. bardzo znane sklepy, jak "motostacja.pl" lub "kolegaberlin" są pewnym miejscem zakupu?

3 godziny temu, lucas_ka napisał:

W naszym klimacie chyba to nie ma wiekszego znaczenia znaczenia bo raczej nie ma mrozów poniżej -30 stopni.

Tak mi się właśnie wydawało, dlatego bez oporów po 0W30, zalałem 5W30, ale poza własnym zdaniem, chcę poznać i inne opinie

3 godziny temu, lucas_ka napisał:

Obecnie od kilku lat leje tylko motula.

Motul znalazł się w moim zestawieniu, ale coraz bardziej się zastanawiam nad źródłem jego zakupu. Niby mam "pewny" sklep bardzo blisko, ale po tym, co dzisiaj czytałem o Motulu na "oil-club.pl", przestawiam go na przedostatnie miejsce mojego zestawienia. Oczywiście nie ze względu na jakość (jeśli jest oryginalny), ale z uwagi na duże trudności z zakupem oryginału. Podobno podróbki są nie do odróżnienia, a certyfikowane źródła zakupu (z aktualnym certyfikatem) bardzo ciężko znaleźć.

 

3 godziny temu, Czarek236 napisał:

Tak jak koledzy piszecie wyżej,wymiana co 10 tyś,silnik będzie pracował jak zegarek,przy każdej wymianie oleju wymieniam wszystkie filtry jakie posiada samochód.

Przyjąłem już kilka lat temu podobny interwał 10 - 12 tys. na wymiany oleju i wszystkich pięciu filtrów. Jak dotąd, nie ma problemów, wycieków, więc mogę założyć, że taki sposób się sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Commander napisał:

Krzysiu...ja za radą mechaników przeszedłem na olej Valvoline. Znaczne grono go chwali. Co do jakości oleju... jednego może ubywać innego nie. Wtedy mamy pewność że coś się dzieje z towarem. Jaki wybierzesz ostatecznie sam zdecydujesz. 5W30 to taki złoty środek.

Bardzo Ci dziękuję za tą wypowiedź. Jak uzbiera się tu trochę więcej postów, napiszę dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Kristofer napisał:

Odkopię trochę zapomniany wątek :)

Konradzie, chyba :hmm: domyślam się, jaki firmowy olej zalałeś, ale pisałeś, że prawdopodobnie przejdziesz na Castrol. Przeszedłeś? Jeśli tak, to który konkretnie wybrałeś i jak byś go ocenił na dziś?

w sumie lałem z logo marki bo cena zbliżona do castrola

kiedyś na dolewki kupiłem Castrol Edge Titanium 5w30 (LL-04)

i jak na razie nie widzę żeby się coś działo

ale u mnie od początku trochę oleju się dolewa - tak 2L między wymianami 

podobno olej z logo BMW to castrol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bob Duży napisał:

Aktualnie we wszystkich autach mam wlany motul odpowiednio według zaleceń producenta.

Masz jakieś pewne, certyfikowane źródło na zakup tego oleju? Oczywiście, jeżeli to nie jest tajemnicą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mialem dylemat co wlać, ostatecznie wolałem olej jaki podaje producent na naklejce pod maską, Castrol OW30, wymiana co 15tys, na blacie prawie 250tyś, nie ma co kombinować, lać co podaje producent i problem z głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, konrad_b napisał:

kiedyś na dolewki kupiłem Castrol Edge Titanium 5w30 (LL-04)

No tak pomyślałem, ale który konkretnie lałeś, bo jest kilka odmian, np.: LL, M, C3 :hmm:

Przypuszczam, że ten, który i ja wlewałem, czyli M

2 godziny temu, konrad_b napisał:

ale u mnie od początku trochę oleju się dolewa - tak 2L między wymianami

U mnie stan niewiele się zmienia. Zresztą nawet nie miałbym jak sprawdzać, bo bagnetu nie ma.

2 godziny temu, konrad_b napisał:

podobno olej z logo BMW to castrol

Czyli dobrze "odczytałem", że lejesz do BMW :skromny: Też to samo słyszałem, zresztą w instrukcji mam, że zalecają/rekomendują tylko Castrol, choć jak widzisz po moich wpisach, nie sądzę, aby był to jedyny właściwy, dlatego "drążę".

 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Kristofer napisał:

No tak pomyślałem, ale który konkretnie lałeś, bo jest kilka odmian, np.: LL, M, C3 :hmm:

Przypuszczam, że ten, która i ja wlewałem, czyli M

wiem i w dodatku się to zmienia i wcale nie jest łatwo kupić ten z LL-04

ale jakie miał oznaczenia to nie powiem

tak jak pisałem, kupiłem bo potrzebowałem a nie chciało mi się gonić do mechanika 

 

jedna rzecz o której tu chyba nie było, podróbki kiedyś mobil był podobno masowo podrabiany

dlatego np do forda lałem fordowski który był w dobrej cenie (zrobiłem 200kkm)

GM też ma dobre ceny (zrobiłem 240kkm)

ale BMW liczy 40zł/L to też nie jakaś tragedia, za firmowy zapłacisz podobnie

 

większy problem miałem z xdrive bo tam 160zł/1L liczą, ale to dyskusja na inny wątek,

napiszę tylko że zalałem zamiennik i nic się nie dzieje a zrobiłem już z 40kkm, bo przecież ktoś im musi ten olej robić ;)

 

 

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.