Skocz do zawartości
PLopaPL

Zmniejszenie DMC w nowym Knausie Sudwind

Rekomendowane odpowiedzi

PLopaPL

Witam,

Jako że w życiu nic nie idzie po naszej myśli, pojawiły się problemy z rejestracją zamówionej przeze mnie przyczepki knaus sudwind 580 qs.

Zacznę od początku. Zamówiłem nowego Knausa w firmie Pro Camp we Wrocławiu. Na wstępie zaznaczę, że nie mam żadnych uwag co do sprzedawcy. Miły i sympatyczny kontakt, zawsze dostępni i chętnie odpowiadają na wszystkie pytania. 

Więc zamówiłem przyczepkę ze zwiększeniem dmc do 1900, aby przy zmianie holownika był zapas. W zamówieniu mam zawartą informację, że będzie mocniejsza oś. Umówiłem się z Panem Tomkiem (właściciel), że przyczepka będzie zarejestrowana na 1700 (tyle pozwala mój holownik), co miało być łatwym tematem do ogarnięcia. Jako że nie było tego zapisu w zamówieniu, to wymagałem potwierdzenia tej informacji w naszej korespondencji mailowej, potwierdzenie dostałem. Przyczepka gotowa do odbioru, umowa leasingowa podpisana, wpłacone 40% opłaty i dzwoni rejestrator z ZG, że nie może zarejestrować przyczepki na DMC 1700 bo homologacja jest na 1900 kg, a dokument od producenta i importera mówiący o tym, że zmiana na 1700 dmc nie wymaga zmian konstrukcyjnych, jest dokumentem nieistotnym przy pierwszej rejestracji. Nagle przyczepę zarejestrowano na 1900 dmc. Dokumentów od rejestratora nie odebrałem, czekam na rozwój wydarzeń.Panowie z Pro campu nie widzą w tym problemu, temat do ogarnięcia w późniejszym okresie. Fajnie, tylko że teraz nie mogę takiej przyczepki ciągać w PL bo jest za duża... Holownik zmienię dopiero za 2-3 lata.

Przyczepka przywędrowała do Polski z homologacją 1900 kg, tabliczką 1900 - najprawdpoodbniej zapomniano o rejestracji na 1700. Knaus dosłał tabliczkę na 1700 dmc, a homologacji jednak nie mogą wystawić bo nie mają takowej na oś w mojej przyczepce... Zadzwoniłem do kilku różnych WK w Polsce, jedni mówią że można zmienić DMC na podstawie oświadczenie producenta, inni z kolei twierdzą że jest to niezgodne z prawem. Nie wiem jak odniesie się do tego Zielona Góra.

Teraz nie wiem co robić, przyczepka teoretycznie niezgodna z zamówieniem - nie dostała kompletu dokumentów upoważniających do rejestracji na 1700 kg DMC. Leasing leci, procamp opłacony przez firmę leasingową....

Jakieś sugestie?

 

Przy okazji, czy w jakimś innym kraju poza PL jest przelicznik wagowy co do DMC, MW itp? W dowodzie rej. mogą ciągać 2200 kg...

Przy okazji 2 - ciekawe czy Panowie z Wrocławia czytają nasze wypociny :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacekzoo
Napisano (edytowane)
18 minut temu, PLopaPL napisał:

Na wstępie zaznaczę, że nie mam żadnych uwag co do sprzedawcy. Miły i sympatyczny kontakt, zawsze dostępni i chętnie odpowiadają na wszystkie pytania. 

 

Oprócz tego że sprzedali i skasowali za budę niezgodną z zamówieniem :D

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PLopaPL
2 minuty temu, jacekzoo napisał:

Oprócz tego że sprzedali i skadowali za budę niezgodną z zamówieniem :D

No do tego momentu wszystko było ok :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zulos

Wydaje mi się - tak na szybko - że dealer powinien zamówić u producenta tabliczkę i papiery na 1700, pomimo tego - jak rozumiem - że zastosowano "mocniejsze" podwozie przystosowane do 1900 DMC.

Później - jeśli będziesz miał taką wolę - powinni Ci bez problemu (za pośrednictwem dealera) mienić papiery i tabliczkę na 1900, skoro podwozie jest do tego przystosowane.

Trzeba wymóc na dealerze, żeby producent przysłał nowe papiery i tabliczkę - normalnie kosztuje to coś ok. 800,- zł, no ale ten koszt tym razem powinien być po stronie dealera...

Na pewno nie zarejestrują Ci na 1700, jeśli tabliczka będzie na 1900...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PLopaPL

Mam już drugą tabliczkę na 1700. Przy pierwszej rejestracji był papier od dealera i producenta, że można rejestrować na 1700 ale homologacja była na 1900 i dlatego WK zarejestrował na 1700. 

WK z moich okolic - Krosno Odrzańskie, przy takiej zmianie wymaga dokumentu homologacji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00

Moją opinię już znasz. U mnie od Adrii prócz oświadczenia dealera była homologacja oryginalna od Adrii na 1300 kg z adnotacją o technicznej dopuszczalnej masie 1350 kg.

Tabliczka akurat przy rejestracji nie ma żadnego znaczenia. Niestety kluczowa jest homologacja.

Natomiast jak budę masz już zarejestrowaną, to teraz z budą do diagnosty, nową tabliczką i z kwitami od dealera i producenta o zmniejszeniu na 1700. Niech diagnosta zrobi badanie w zakresie wprowadzonych zmian, wystawi kwit i z tym do WK w celu wprowadzenia zmian w DR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PLopaPL

Najpierw uderzę do WK w ZG i dowiem się, czy w ogóle akceptują takie zmiany. Tak jak pisałem, w Krośnie Odrz. tylko i wyłącznie homologacja, żaden papier od diagnosty i producenta nie zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec

Aż dziw, że taki duży salon na coś takiego dał się nabrać. Pierwszy taki przypadek? 

Ja zamówiłem ze zwiększonym dmc i taki papier dotarł że Słoweni. Podobno bez problemu mogę wrócić do oryginału 1500dmc tylko jakoś tego nie widzę. Ledwo się mieszczę, robienie z tą przyczepą zestawu 3500kg to bzdura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00
20 minut temu, maarec napisał:

Aż dziw, że taki duży salon na coś takiego dał się nabrać. Pierwszy taki przypadek? 

Ja zamówiłem ze zwiększonym dmc i taki papier dotarł że Słoweni. Podobno bez problemu mogę wrócić do oryginału 1500dmc tylko jakoś tego nie widzę. Ledwo się mieszczę, robienie z tą przyczepą zestawu 3500kg to bzdura.

No u mnie był właśnie oryginalny papier ze Słowenii. Z dwoma pozycjami. Dopuszczalna masa 1300 (bo zmniejszałem z 1350) i druga pozycja to techniczna dopuszczalna masa i tam już jest wpisana maksymalna waga 1350 kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PLopaPL

Knaus 580qs oryginalnie wychodzi na 1500 dmc. 

Dziwi mnie tylko ze producent nie mógł wystawić homologacji na 1700. Tylko pytanie czy z taka homologacją mógłbym wrócić na 1900...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, PLopaPL napisał:

Najpierw uderzę do WK w ZG i dowiem się, czy w ogóle akceptują takie zmiany. Tak jak pisałem, w Krośnie Odrz. tylko i wyłącznie homologacja, żaden papier od diagnosty i producenta nie zmieni.

Nie słuchaj tego co mówią, tylko kieruj się przepisami. Homologacja zgodnie z przepisami jest wymagana tylko i wyłącznie do pierwszej rejestracji pojazdu zakupionego w kraju. To dlatego WK nie miał prawa Ci zarejestrować pojazdu z innymi danymi niż te w homologacji. Homologacja w przypadku pierwszej rejestracji jest rzeczą świętą i nadrzędną. Natomiast po rejestracji pojazdu nie potrzebujesz już nowej homologacji, a badanie techniczne i ewentualnie oświadczenie wystawione przez producenta/dealera. I to wszystko. To są zgodnie z prawem wymagane dokumenty.

Jak zrobisz to wszystko co napisałem powyżej, czyli udasz się dodiagnosty, który wystawi zaświadczenie i udajesz się do WK celem  "zgłoszenia zmiany danych technicznych pojazdu".

To są wymagane prawem dokumenty:

  • Dowód rejestracyjny pojazdu.
  • Karta pojazdu (jeżeli była wydana).
  • Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu.
  • Oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi (w przypadku zgłoszenia zmian mas i nacisków osi).

Zielona Góra niczego innego nie wymaga:
http://bip.powiat-zielonogorski.pl/procedury/79/46/Zmiana_danych_technicznych_pojazdu/

 

A tu masz podstawę prawną:
Rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych

§18. 3. W  przypadku zawiadomienia o  zmianie danych pojazdu zamieszczonych w  dowodzie rejestracyjnym, zaistniałej w  wyniku wprowadzenia zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, pojazd podlega badaniu technicznemu. Za- świadczenie o pozytywnym wyniku tego badania potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami wydanymi na podstawie art. 66 ust. 5 i 5a ustawy, jest podstawą do wydania dowodu rejestracyjnego z nowymi danymi pojazdu.

§18.6. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5 i 5a ustawy, warunków technicznych, do wniosku dołącza się:
1) dowód rejestracyjny;
2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

 

Więc jeśli przyczepa przejdzie badanie techniczne, i diagnosta wystawi Ci zaświadczenie potwierdzające obniżone DMC, to żaden WK nie ma prawa tego zakwestionować zgodnie z powyższymi przepisami.

 

 

1 godzinę temu, PLopaPL napisał:

Dziwi mnie tylko ze producent nie mógł wystawić homologacji na 1700. Tylko pytanie czy z taka homologacją mógłbym wrócić na 1900...

Ale nie mógł, czy tylko Procamp tak mówi? I jak nie mógł skoro wystawił tabliczkę? Dla mnie to się kupy nie trzyma :)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PLopaPL

To ostatnie zdanie dobrze opisuje te sytuacje z tabliczkami o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacekzoo

Tylko dziwi mnie jedna rzecz, procamp na rynku jest tyle lat, sprzedał niejedną budę, uchodzi za profesjonaliste a w zderzenieniu z tą sytuacją nie potrafił sobie poradzić. Przecież te dwa paragrafy co zacytował Jacek powinien mieć w jednym palcu, nawet jak ktoś miałby problem z rejestracją to przez telefon urzędnikowi wyrecytować. A nie stanąć na stanowisku, nie wiem, nie znam się, muszę zadzwonić i się dowiedzieć.... jak dla mnie pełna amartoszczyzna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PLopaPL
17 minut temu, jacekzoo napisał:

Tylko dziwi mnie jedna rzecz, procamp na rynku jest tyle lat, sprzedał niejedną budę, uchodzi za profesjonaliste a w zderzenieniu z tą sytuacją nie potrafił sobie poradzić. Przecież te dwa paragrafy co zacytował Jacek powinien mieć w jednym palcu, nawet jak ktoś miałby problem z rejestracją to przez telefon urzędnikowi wyrecytować. A nie stanąć na stanowisku, nie wiem, nie znam się, muszę zadzwonić i się dowiedzieć.... jak dla mnie pełna amartoszczyzna

To już swoją drogą. Byłem właśnie u rejestratora (firma która dla leasingu rejestruje w wk). Twierdzą że w zg nie przejdzie zmiana wagi, bo wk ma jakiś paragraf na to i odrzucają takie wnioski...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacekzoo

No to niech odrzucą i podeprą się ,,tym,, paragrafem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×