Skocz do zawartości

Zmniejszenie DMC w nowym Knausie Sudwind


PLopaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co ja się dowiedziałem to zmiana ładowności jest możliwa, ale dmc to nie.

A wracając do 1.33 , pozycji f1, f2 i  f3. U mnie f3 jest wykreskowane.?

Edytowane przez klimek-xantia
Dopisanie tekstu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mam towarową dmc 1600 kg , chciałem zmniejszyś to się nie da. Powiedziano, możliwa jest zmiana tylko ładowności. Chodzi o zmniejszenie ładowności bez zmiany dmc.

Nie drążyłem tematu i machnołem ręką. Bo mam czym ciągnąć.

Pozdrawiam

Edytowane przez klimek-xantia
Dopisanie tekstu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, klimek-xantia napisał:

Mam towarową dmc 1600 kg , chciałem zmniejszyś to się nie da. Powiedziano, możliwa jest zmiana tylko ładowności. Chodzi o zmniejszenie ładowności bez zmiany dmc.

Nie drążyłem tematu i machnołem ręką. Bo mam czym ciągnąć.

Pozdrawiam

Nie bardzo rozumiem. Jak można zmienić ładowność, bez zmiany DMC? Ładowność to różnica pomiędzy masą własną pojazdu a dopuszczalną masą całkowitą :) Więc tak. Możesz zmienić ładowność i z automatu zmniejszy się DMC w DR. Natomiast techniczne możliwe DMC pozostanie bez zmian. Czyli będzie wynosić tyle na ile homologował producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, jacek00 napisał:

Nie bardzo rozumiem. Jak można zmienić ładowność, bez zmiany DMC? Ładowność to różnica pomiędzy masą własną pojazdu a dopuszczalną masą całkowitą :) Więc tak. Możesz zmienić ładowność i z automatu zmniejszy się DMC w DR. Natomiast techniczne możliwe DMC pozostanie bez zmian. Czyli będzie wynosić tyle na ile homologował producent.

Proste jak drut Jacku. Ładujesz 200kg cementu albo stali i już masz mniejszą ładowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, maarec napisał:

Proste jak drut Jacku. Ładujesz 200kg cementu albo stali i już masz mniejszą ładowność.

No tak :) Można na pusto jeździć nawet ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisałem że chciałem zmniejszyć dmc i się nie dało. Więc zaczepiłem do innego auta. I po temacie.

Ale chyba co wydział komunikacji to inne interpretacja i walka z wiatrakami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

A jak to się ma do DMC samochodu? Wiem, że kupując nową przyczepę można zamówić z innym DMC. Czy nowe samochody mają tak samo?

Aktualnie jestem na etapie wyboru nowego samochodu i w BMW X1 xDrive18d DMC wynosi 2120. Czyli 3,5 t przekraczam o 20kg :zly:. Dlatego chciałbym, aby DMC zamawianego samochodu producent obniżył mi do 2100, bo inaczej musiałbym zrezygnować z napędu na 4 kapcie:

blob.thumb.png.cb17d47eeef43412a4c23fd74ddb16ce.png

Gdzieś, coś mi się rzuciło w oczy, że samochody tak nie mogą :'(ale nie pamiętam, gdzie to było. Jak ktoś coś podpowie, będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie będzie to prawie niemożliwe. Można powiedzieć, że całkowicie nie możliwe. Jednak jako stały bywalec (zwany marudą) w salonach sprzedaży ostatnio dowiedziałem się, że jak jest paląca potrzeba to da się zrobić delikatną przeróbkę pojazdu, wystąpić o nową homologację, zapłacić :) i  zmienić dane samochodu.  Oczywiście mówimy to o autach drogich, ale przecież BMW takie jest :) więc może za jakiś tam kawałek grosza przy zamówieniu się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki @maarec. Znalazłem nawet Twoją wypowiedź w innym temacie. Niestety, ale ja rozważam wybór BMW dla pospólstwa a nie dla "elyty", tak więc raczej nie udźwignę nowej homologacji.

W sumie to ciekawe, że przyczepy homologują na zakres np. od 1300 do 1500 a samochód na jedną konkretną wartość np. 2120. No cóż, zapytam się jeszcze u leasing'odawcy albo u dealer'a, jednak raczej będę musiał iść w napęd na przód lub w inną markę/model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, jacekzoo napisał:

A dlaczego tak unikasz tego 3,5t? Kup sobie takie auto, zrób b96, podnieś do pierwotnego dmc budki i będzie gites

wiesz co, jakbym miał przekroczyć o 20kg 3,5t to też bym kombinował. Zero z tego pożytku bo ładowność dalej mała, prawko trzeba zrobić a najlepiej dwa. U mnie coraz bliżej tego etapu, żona wróciła za kółko na stałe bo niedawno mniej jeździła, teraz kręci do 10.000km rocznie. Jak się wgryzie to idzie na kurs b+e.  Rozumiem jakbym miał przekroczyć o 200-300kg i mieć z tego korzyść typu duża ładowność lub masa holownika.  Coraz częściej wbijam się na ograniczenia 3,5t i pewnie kiedyś mnie trafią. Nie pamiętam gdzie ale widziałem na dojeździe do campu ograniczenie 3,5t. Ostatnio nawet na jazdach vklasą zaparkowałem i był znak na osiedlu, że parking do 2,5t i tak realnie chyba wtedy przekraczałem :)

Podsumowując, kombinowałbym z innym autem niż płacił i kombinował za 20kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnosić DMC budki nie będę, bo jest to rzadki okaz (według mnie przy sprzedaży będzie to atut).

Nad b96 się zastanawiam, jednak nadal wolę się zmieścić w 3,5 t :smirk: bo nie po to walczyłem i inwestowałem w tą budkę, żeby teraz wyjść wyżej. Myślę, że za 3 lata przy kolejnym samochodzie wyszedłbym z piaskownicy 3,5t i wymieniłbym także budkę (przynajmniej tak bym chciał).

Na tą chwilę mam kilka modeli do wyboru mieszczących się w DMC 2100kg:

BMW X1 Sdrive 18d Advantage 150KM

Octavia 2.0 TDI 150 KM (nawet z AWD)

Superb 2.0 TDI 190KM

Volvo V40 D3 150KM (czyli to co mam i co chwalę)

Mercedesów z benzyniakami o pojemności 1600 nie wymieniam, bo wstyd.

Żona zaproponowała, żeby ten BMW brać, jednak jak już brać suwa (co tak średnio mi podchodzi, choć pod karawaning suwy są stworzone) to z AWD.

Jakbym miał wyjść poza 3,5 t, to już bym się nie interesował żadnym z powyższych, bo dochodzą BMW X3, BMW series 5, Volkswagen Sharan, Volvo V60, Volvo XC60 a silniki często mają już ponad 200KM i ponad 400 Nm a i AWD nie jest już wtedy przeszkodą :hehe:

Całe życie pod górkę :'(

3 minuty temu, maarec napisał:

Podsumowując, kombinowałbym z innym autem niż płacił i kombinował za 20kg.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lbuster napisał:

Całe życie pod górkę :'(

:ok:

oj zdecydowanie. Nas to już tak zmęczyło, że chwilowo odpuszczamy. Poczekam aż pojawi się na jazdy smax z  silnikiem 240KM a może i na nowego sharana. Jedyny minus to spadek ceny bieżącego bolidu i nuda związana z ujeżdżaniem go, na szczęście w garażu obok młodszy brat daje odskocznię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.