Skocz do zawartości

Zmniejszenie DMC w nowym Knausie Sudwind


PLopaPL

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

28 minut temu, PLopaPL napisał:

Wydział komunikacji w ZG: dmc jest niepodważalne i ustalane podczas pierwszej rejestracji. Zmiana dmc przez inne wk to łamanie prawa....

Ale jakiego prawa? Niech podadzą jakiś paragraf, bo na razie to oni złamią prawo, gdy będą kwestionować zaświadczenie z badania technicznego, oświadczenie producenta itp.

Przypominam, że przyjeżdżając ze wszystkimi wymaganymi dokumentami, w tym z zaświadczeniem od diagnosty WK ma obowiązek przyjąć Twój wniosek dotyczący zgłoszenia zmiany danych technicznych pojazdu. I tego wniosku nie mogą pozostawić bez odpowiedzi. Czyli na piśmie będą musieli uzasadnić dlaczego wniosek odrzucili, i dlaczego DMC nie mogą zmniejszyć zgodnie z przedstawionymi dokumentami i przepisami.

I ciekawe jak to uzasadnią...

 

PS. Widać WK w Warszawie jak i inne łamią prawo:
https://warszawa19115.pl/-/zgloszenie-zmiany-danych-technicznych-pojazdu


Zmiana DMC pojazdu, owszem jest niemożliwa jeśli chcemy DMC zwiększyć poza wartość na jaką pojazd został homologowany. Wynika to 
z rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach:

§ 3. 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, PLopaPL napisał:

Jest jakiś paragraf mówiący wprost o możliwości zmiany dmc lub jej zakazujący?

Masz powyżej przepis mówiący o tym, że w przypadku zmian konstrukcyjnych ustalone DMC nie może przekraczać pierwotnej wartości. Czyli mówiąc prostym językiem, w Twoim przypadku nigdy nie będziesz mieć możliwości zwiększenia DMC powyżej 1900 kg, nawet jak sobie oś wymienisz. Tego właśnie przepisy zabraniają.

Zmniejszyć masy i naciski na oś (czyli i DMC) możesz zgodnie z art §18.6. z rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych. Do tego celu potrzebujesz oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

Jeśli takiego dokumentu nie masz to nic nie zrobisz. Oświadczenie procampu, że zezwalają na rejestrację z DMC 1700 wg mnie nie jest wystarczające. Musi być zaświadczenie jak powyżej, potwierdzające, że pojazd był homologowany na tyle na ile chcesz zarejestrować.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zastanawiam sie co diagnosta napisze w sprawie zmian konstukcyjnych jak żadna nie została wykonana 
 
Napiszę, że potwierdza zgodność danych z tabliczki z oświadczeniem producenta :-) Zmiana konstrukcyjna to zmiana polegająca w tym wypadku na wymianie tabliczki znamionowej ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie mogą być wykonane zmiany konstrukcyjne. Diagnosta tylko stwierdza zgodność oświadczenia producenta, z vinem i tabliczką znamionową. Jak są jakieś dodatkowe zastrzeżenia to to też sprawdza. Np u mnie był określony konkretny indeks opon na jakich budka musi być żeby można było zwiększyć dmc i to sprawdzał. Diagnosta też zmienił dane w systemie cepik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych przepisów, które wskazałeś Jacku IMHO nie wynika niemożność podwyższenia DMC względem wpisanego pierwotnie w dowód.

§18.6. z rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych jest tu jedyną i wystarczającą podstawą, a nie treść załącznika do drugiego rozporządzenia, która zresztą dotyczy zmian konstrukcyjnych, a takich tu nie będzie. To zresztą byłoby nielogiczne w sytuacji, gdy homologacja dopuszcza różne wartości DMC.

Mój Knaus został zarejestrowany na 1.100 DMC i - choć jeszcze tego nie zrobiłem - mam zapewnienie, że nie będzie żadnego problemu podnieść DMC do 1.200, czyli do wartości z jaką domyślnie wychodzi z fabryki (za jedyne 850,- zł bodajże). Zobaczymy w praniu czy to będzie takie łatwe - ale to dopiero w przyszłym roku.

Bez sensu jest natomiast zmuszanie kupca do kombinacji alpejskich i rejestrowania najpierw na jedną wartość DMC, żeby zaraz później musiał robić obniżenie, a to tylko dlatego, żeby później móc ewentualnie podnieść do wartości zarejestrowanej po raz pierwszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodając jeszcze do tego co Jacek napisał, tabliczkę trzeba samemu wymienić i pojechać już z nową. Mi diagnosta powiedział że nie mogą być wydane do pojazdu dwie tabliczki, jedna na budzie a druga w łapie. Za takie coś od razu musi zabrać dr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - tu nie ma zmian konstrukcyjnych więc § 3. 2. rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach nie ma tu zastosowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np we wrocławiu nie chcieli badań przy podnoszeniu, u mnie w ościennej oławie już tak. Tylko że badanie to najmniejszy problem. Gorzej jak trafi się na ,,betona,, w wydziale komunikacji, i to niedouczonego ,,betona,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadne zmiany konstrukcyjne pojazdu nie zostały wykonane . Tabliczka znamionowa to nie jest żadna zmian konstrukcyjna. Podobna sytuacja wygląda z samochodem . Tu tylko dokumenty i do WK aby zarejestrowac pojazd z nowymi parametrami

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych przepisów, które wskazałeś Jacku IMHO nie wynika niemożność podwyższenia DMC względem wpisanego pierwotnie w dowód.

§18.6. z rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych jest tu jedyną i wystarczającą podstawą, a nie treść załącznika do drugiego rozporządzenia, która zresztą dotyczy zmian konstrukcyjnych, a takich tu nie będzie. To zresztą byłoby nielogiczne w sytuacji, gdy homologacja dopuszcza różne wartości DMC.

Mój Knaus został zarejestrowany na 1.100 DMC i - choć jeszcze tego nie zrobiłem - mam zapewnienie, że nie będzie żadnego problemu podnieść DMC do 1.200, czyli do wartości z jaką domyślnie wychodzi z fabryki (za jedyne 850,- zł bodajże). Zobaczymy w praniu czy to będzie takie łatwe - ale to dopiero w przyszłym roku.

Bez sensu jest natomiast zmuszanie kupca do kombinacji alpejskich i rejestrowania najpierw na jedną wartość DMC, żeby zaraz później musiał robić obniżenie, a to tylko dlatego, żeby później móc ewentualnie podnieść do wartości zarejestrowanej po raz pierwszy...

Ja nigdzie nie twierdziłem, że nie można podwyższyć DMC względem tego co wpisano pierwotnie w dowód, bo można. Nie można podwyższyć DMC ponad to co homologował w danym modelu producent.

 

Czyli jak dana przyczepa powiedzmy była homologowana na 1300 kg, a my przy zakupie obniżyliśmy DMC do 1200 to do tych 1300 kg będzie można wrócić. Natomiast nie można podwyższyć DMC ponad te 1300, nawet gdybyśmy dokonali odpowiednich zmian konstrukcyjnych w pojeździe. Czyli pierwotne MOŻLIWE techniczne DMC danej przyczepy jest święte.

Zadne zmiany konstrukcyjne pojazdu nie zostały wykonane . Tabliczka znamionowa to nie jest żadna zmian konstrukcyjna. Podobna sytuacja wygląda z samochodem . Tu tylko dokumenty i do WK aby zarejestrowac pojazd z nowymi parametrami

 

Tak masz rację. Wygląda na to, że wystarczy samo oświadczenie od producenta. Zasugerowałem się wcześniej tym co jest napisane na tej warszawskiej urzedowej stronie dotyczącej wymaganych dokumentów.
No właśnie - tu nie ma zmian konstrukcyjnych więc § 3. 2. rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach nie ma tu zastosowania...

Art. 3.2 tyczy się tego co napisałem powyżej. Jakbyś chciał podnieść DMC powyżej wartości technicznie dopuszczalnej. Czyli tej na jaką dany model był homologowany. Niestety ten artykuł wyklucza możliwość podniesienia takiego DMC.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowię pytanie, czy w jakimś kraju poza Pl są jakieś dodatkowe obostrzenia co do możliwości danego holownika, czy ciągamy tyle ile w dr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.