Skocz do zawartości

Wybór modelu holownika 4x4 do ciężkiej przyczepy


inhalt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 707
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja co prawda nie mam Jeepa ale mam duży samochód na ON.

 

Myślę że benzynę zwłaszcza w używanym warto rozważyć bo nie ma prawdopodobnie: egrow, turbin, dpfow, wtryskiwaczy, świec żarowych, pomp wysokiego ciśnienia, piecyków Webasto i innych g@wien.

 

Które jak się zepsują to bolą. Chyba lepiej płacić za to w paliwie i narzekać że duzo pali.

Jest jeszcze coś takiego, co jest uznawane za paliwo ekologiczne, a przy tym przyjazne dla portfela - LPG.

Stąd w mojej ocenie nie ma lepszej alternatywy w dzisiejszych złodziejskich czasach producentów furmanek i sprzedawców paliw, jak duża zagazowana benzyna. Prosta i tańsza jest wówczas eksploatacja od jakiegokolwiek mocnego sadzomiota. 

Niektórzy powiadają, że gaz jest dobry do zapalniczek, ale to tylko szpan i brak ekonomicznego podejścia, nieszanowanie swoich pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta i tańsza jest wówczas eksploatacja od jakiegokolwiek mocnego sadzomiota. 

Dokładnie tak samo myślałem gdy szukałem auta dla siebie. Niestety pojawił się problem bardzo praktyczny. Auta z mocną benzyną o prostej konstrukcji mają bardzo duże pojemności. Taki Jeep z fajnym motorem ma 4,7 litra i 8 cylindrów. Ja chciałem samochód z nieco mniejszym silnikiem (około 3 litrów) i nie znalazłem niczego fajnego z reduktorem.

Czyli koncepcja silnika benzynowego + LPG jak najbardziej słuszna, ale jeśli się nie chce posiadać smoka o wielkiej pojemności to realizacja tej koncepcji bywa trudna.

U mnie stanęło na dieslu, choć nie miałem na to wielkiej ochoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no co sprzegło dwumasowe takie tanie.

w espace poszła mi skrzynia PK6 1500zł uzywana + przekładka

 

pomijam radośc z jazdy automatem - bezcenna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@inhalt a masz już przetestowane  takie realne spalanie w Twoim nowym aucie?

Ogólnie to ja jeżdżę przepisowo więc dla wielu osób będzie za wolno. A mnie wychodzi spalanie około 9 litrów średnio. Nie rozgraniczam na miasto i trasę, bo mieszkam na wsi, a pracuję w mieście wiec zawsze mam cykl mieszany. A gdy jechałem autostradą kilkaset km to nawet miałem 8,4, ale prędkość wyraźnie niższa niż dozwolone 140 km/h.

Myślę, że przy przeciętnej jeździe można spokojnie liczyć około 9 litrów. Przy czym dynamika wówczas wcale nie jest zła, bo np. gdy włączam się do ruchu autostradowego to po prostu dociskam gaz prawie do końca i naprawdę żwawo przyspieszam (ponad 400 Nm robi swoje). Tylko trwa to krótko i po osiągnięciu sensownej prędkości utrzymuję ją spokojnie i nie uczestniczę w "wyścigu" kto pierwszy do zjazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to ja jeżdżę przepisowo więc dla wielu osób będzie za wolno. A mnie wychodzi spalanie około 9 litrów średnio. Nie rozgraniczam na miasto i trasę, bo mieszkam na wsi, a pracuję w mieście wiec zawsze mam cykl mieszany. A gdy jechałem autostradą kilkaset km to nawet miałem 8,4, ale prędkość wyraźnie niższa niż dozwolone 140 km/h.

Myślę, że przy przeciętnej jeździe można spokojnie liczyć około 9 litrów. Przy czym dynamika wówczas wcale nie jest zła, bo np. gdy włączam się do ruchu autostradowego to po prostu dociskam gaz prawie do końca i naprawdę żwawo przyspieszam (ponad 400 Nm robi swoje). Tylko trwa to krótko i po osiągnięciu sensownej prędkości utrzymuję ją spokojnie i nie uczestniczę w "wyścigu" kto pierwszy do zjazdu.

 

Czyli w normie, u mnie byłoby max litr mniej przy silniku 2.0 i mniejszej masie.

 

wymiana dwumasy to taki kolejny mit. Raz na ćwierć miliona km i koszt ok 2000zł. Wiadomo, przy aucie za 10.000zł to 1/5 wartości - ale co zrobić, takie koszty czasami wyjdą, sam płaciłem w aucie wartym wtedy 15.000zł.

 

większość nowszych aut będzie jednak miała w automatach dwa sprzęgła i wymiana będzie zdecydowanie droższa. W większości nawet benzyn podchodzących pod holowniki też już będzie dwumasa itd.

 

radzę się oswajać z tą myślą, bo niedługo nie będzie czym jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.