Jump to content
maarec

Jakość opon do przyczepy a może problem z osią?

Recommended Posts

maarec

Witajcie. Wiedziałem, że opony do samochodu z roku na rok są coraz słabsze. Mają może i lepsze parametry ale przebiegi przynajmniej u mnie mają coraz niższe.

 

Dziś przekonałem się, że opona wzmocniona dawana na 1 montaż może być jeszcze gorsza. Otóż zastałem dziś przyczepe lekko przechyloną, wczoraj wróciliśmy po morderczej walce z korkami przez ponad 7 godzin z Zakopanego (ok 250km).

 

Kompresor z Forda dał radę podnieść te moje nieszczęsne 1600kg w górę, podnośnik żaba też się spisał. Koło zdemontowane.

 

I co ? Porównajcie bieżnik na bokach z kołem zapasowym. Tak samo wygląda drugie koło. Oba krzywo starte od strony zewnętrznej. Wskazuje to chyba, że brak "geometrii" a przyczepa nie doładowana lub oś jeszcze nie ułożona ?

 

Dla niewtajemniczonych przyczepa 2016r, przebieg może 13 do 16.000km dmc 1700 obstawiam, że nie przekracza 1650kg, co znowu muszę sprawdzić.

 

I teraz pytanie, jak żyć i co robić? Po naprawie jeździć czy kupić nowe? Gdzie jest problem?

post-8007-0-14326500-1501097881_thumb.jpg

post-8007-0-64792400-1501097900_thumb.jpg

post-8007-0-47410000-1501097916_thumb.jpg

post-8007-0-55409200-1501097934_thumb.jpg

post-8007-0-99010100-1501097952_thumb.jpg

post-8007-0-57010400-1501097966_thumb.jpg

post-8007-0-26739800-1501097978_thumb.jpg

post-8007-0-23789200-1501097988_thumb.jpg

post-8007-0-57064700-1501098049_thumb.jpg

post-8007-0-71059000-1501098134_thumb.jpg

post-8007-0-08208400-1501098143_thumb.jpg

Edited by maarec (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kajetan

Hej :)

 

Jest nadmiernie zużyta po OBU bokach, a to, wg. prawideł wskazuje na zbyt niskie ciśnienie w oponie  :hmm:  Jeśli tak zużyte są obie, to zastanów się na mocniejszym dopompowywaniem kół  :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
elvis52

Chyba od środka Ci je bierze, a nie od zewnątrz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Dodam jeszcze, że druga opona jest wytarta bardziej równo, po obu stronach bieżnik się wytarł. To koło ma prawdopodobnie cięzej. Tuż nad nim jest klima, koło zapasowe, zbiornik z wodą, akumulator i stół 35kg.

Chyba od środka Ci je bierze, a nie od zewnątrz ?

Sprawdziłem jeszcze raz, obie bierze bardziej od zewnątrz, nie od ramy.

 

Ciśnienie sprawdzałem ostatnio w maju, rok po zakupie i przez trasą do Cro. Ksiązkowo to co na nadkolu 4.25.

 

Teraz zeszło do 1 w tej uszkodzonej. Ciekawe gdzie będzie uszkodzenie. Delta, rany cały. Po trasie stała w pozomie, zrobiłem 90m na moverze.

post-8007-0-06700400-1501098459_thumb.jpg

post-8007-0-48750900-1501098471_thumb.jpg

post-8007-0-14203700-1501098510_thumb.jpg

Edited by maarec (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Hej.

Reklamuj oś. Koła są rozbieżne.

Przy niedociśnieniu wypracowałoby obie krawędzie jednakowo i bark opony byłby zmęczony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Hej.

Reklamuj oś. Koła są rozbieżne.

Przy niedociśnieniu wypracowałoby obie krawędzie jednakowo i bark opony byłby zmęczony.

Ok, pierwszy "ciekawy" głos. Masz coś na poparcie tezy aby mnie na telefonie nie wyśmiali w elcampie? Pojedziemy tam razem?

 

Czekam od kwietnia na info o 4 usterkach w ramach zabudowy na gwarancji. Pewnie czekają aż ta się skończy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Żadne przeładowanie opon albo niedociśnie nie scharata opony po 15 tyś km w różnych warunkach i obciążeniach.

To oś wleczona, a nie napędowa, albo pchana.

Marek bardzo chętnie z Tobą pojadę, ale po 20 sierpnia... ja już odliczam godziny... :tuptup: .

Sprawdzałeś czy nie ma luzu na piaście?

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Żadne przeładowanie opon albo niedociśnie nie scharata opony po 15 tyś km w różnych warunkach i obciążeniach.

To oś wleczona, a nie napędowa, albo pchana.

Marek bardzo chętnie z Tobą pojadę, ale po 20 sierpnia... ja już odliczam godziny... :tuptup: .

Sprawdzałeś czy nie ma luzu na piaście?

Spokojnie, nie śpieszę się.

 

Luzu nie sprawdzalem, zrobię to montując oponę po naprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

zobacz w poziomie i w pionie... wg mnie go nie będzie.


Co to za gumy bo jakiś ślepy jestem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

Czy to jest oś delta ?

Jakie miałeś ciśnienie w oponie ? Bo jeśli poniżej 3-3,2 atm to jest to niedopompowanie. Opony niedopompowane nawet po 10 tys są w stanie się tak zetrzeć lub zrobić ząbki, właśnie po zewnętrznej stronie. Nie do końca jest prawdą, że za mało napompowane opony zetrą się z dwóch stron przy osi delta.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Na wszystkie (prawie) pytania Marek już odpowiedział...


a ścieło je od środka...

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Witam !

 

Czy to jest oś delta ?

Jakie miałeś ciśnienie w oponie ? Bo jeśli poniżej 3-3,2 atm to jest to niedopompowanie. Opony niedopompowane nawet po 10 tys są w stanie się tak zetrzeć lub zrobić ząbki, właśnie po zewnętrznej stronie. Nie do końca jest prawdą, że za mało napompowane opony zetrą się z dwóch stron przy osi delta.

 

Pozdrawiam

Oś to Delta, ciśnienie 4.25 atm a opony to maxmiller Gt radial. Nosność 106/104 chyba 14tki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

Objawy są takie same, jak u mnie, jak miałem 3,2 - 3,5 atm w oponach. Jeśli było powyżej 4 atm to jaki czort spowodował starcie zewnętrznych bieżni .... ? Aż niemożliwe.

 

Rzuciłem okiem na instrukcję Knausa i przykładowo wychodzi, że na 1500 - 1600 DMC ciśnienie w oponie 185/14C powinno mieć 4,5 atm, kurcze sam nie wiem, czy ta różnica 0,25 mogłaby spowodować takie zużycie ... ?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Ok. Ciśnienie zamierzone teraz i jest 4.0 w sprawnej oponie.

 

Starte są prawie identycznie, lecz jednak bardziej z zewnątrz obie sztuki. Oś alko.

 

Na nadkolu naklejka 4.25 atm

Edited by maarec (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

...i nie zauważyłeś, że opona ząbkuje ? U mnie to był pierwszy objaw, po którym dopompowałem opony i ustąpiło.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...