Skocz do zawartości
maarec

Jakość opon do przyczepy a może problem z osią?

Rekomendowane odpowiedzi

maarec

Witajcie. Wiedziałem, że opony do samochodu z roku na rok są coraz słabsze. Mają może i lepsze parametry ale przebiegi przynajmniej u mnie mają coraz niższe.

 

Dziś przekonałem się, że opona wzmocniona dawana na 1 montaż może być jeszcze gorsza. Otóż zastałem dziś przyczepe lekko przechyloną, wczoraj wróciliśmy po morderczej walce z korkami przez ponad 7 godzin z Zakopanego (ok 250km).

 

Kompresor z Forda dał radę podnieść te moje nieszczęsne 1600kg w górę, podnośnik żaba też się spisał. Koło zdemontowane.

 

I co ? Porównajcie bieżnik na bokach z kołem zapasowym. Tak samo wygląda drugie koło. Oba krzywo starte od strony zewnętrznej. Wskazuje to chyba, że brak "geometrii" a przyczepa nie doładowana lub oś jeszcze nie ułożona ?

 

Dla niewtajemniczonych przyczepa 2016r, przebieg może 13 do 16.000km dmc 1700 obstawiam, że nie przekracza 1650kg, co znowu muszę sprawdzić.

 

I teraz pytanie, jak żyć i co robić? Po naprawie jeździć czy kupić nowe? Gdzie jest problem?

post-8007-0-14326500-1501097881_thumb.jpg

post-8007-0-64792400-1501097900_thumb.jpg

post-8007-0-47410000-1501097916_thumb.jpg

post-8007-0-55409200-1501097934_thumb.jpg

post-8007-0-99010100-1501097952_thumb.jpg

post-8007-0-57010400-1501097966_thumb.jpg

post-8007-0-26739800-1501097978_thumb.jpg

post-8007-0-23789200-1501097988_thumb.jpg

post-8007-0-57064700-1501098049_thumb.jpg

post-8007-0-71059000-1501098134_thumb.jpg

post-8007-0-08208400-1501098143_thumb.jpg

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kajetan

Hej :)

 

Jest nadmiernie zużyta po OBU bokach, a to, wg. prawideł wskazuje na zbyt niskie ciśnienie w oponie  :hmm:  Jeśli tak zużyte są obie, to zastanów się na mocniejszym dopompowywaniem kół  :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elvis52

Chyba od środka Ci je bierze, a nie od zewnątrz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec

Dodam jeszcze, że druga opona jest wytarta bardziej równo, po obu stronach bieżnik się wytarł. To koło ma prawdopodobnie cięzej. Tuż nad nim jest klima, koło zapasowe, zbiornik z wodą, akumulator i stół 35kg.

Chyba od środka Ci je bierze, a nie od zewnątrz ?

Sprawdziłem jeszcze raz, obie bierze bardziej od zewnątrz, nie od ramy.

 

Ciśnienie sprawdzałem ostatnio w maju, rok po zakupie i przez trasą do Cro. Ksiązkowo to co na nadkolu 4.25.

 

Teraz zeszło do 1 w tej uszkodzonej. Ciekawe gdzie będzie uszkodzenie. Delta, rany cały. Po trasie stała w pozomie, zrobiłem 90m na moverze.

post-8007-0-06700400-1501098459_thumb.jpg

post-8007-0-48750900-1501098471_thumb.jpg

post-8007-0-14203700-1501098510_thumb.jpg

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Commander

Hej.

Reklamuj oś. Koła są rozbieżne.

Przy niedociśnieniu wypracowałoby obie krawędzie jednakowo i bark opony byłby zmęczony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec

Hej.

Reklamuj oś. Koła są rozbieżne.

Przy niedociśnieniu wypracowałoby obie krawędzie jednakowo i bark opony byłby zmęczony.

Ok, pierwszy "ciekawy" głos. Masz coś na poparcie tezy aby mnie na telefonie nie wyśmiali w elcampie? Pojedziemy tam razem?

 

Czekam od kwietnia na info o 4 usterkach w ramach zabudowy na gwarancji. Pewnie czekają aż ta się skończy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Commander

Żadne przeładowanie opon albo niedociśnie nie scharata opony po 15 tyś km w różnych warunkach i obciążeniach.

To oś wleczona, a nie napędowa, albo pchana.

Marek bardzo chętnie z Tobą pojadę, ale po 20 sierpnia... ja już odliczam godziny... :tuptup: .

Sprawdzałeś czy nie ma luzu na piaście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec

Żadne przeładowanie opon albo niedociśnie nie scharata opony po 15 tyś km w różnych warunkach i obciążeniach.

To oś wleczona, a nie napędowa, albo pchana.

Marek bardzo chętnie z Tobą pojadę, ale po 20 sierpnia... ja już odliczam godziny... :tuptup: .

Sprawdzałeś czy nie ma luzu na piaście?

Spokojnie, nie śpieszę się.

 

Luzu nie sprawdzalem, zrobię to montując oponę po naprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Commander

zobacz w poziomie i w pionie... wg mnie go nie będzie.


Co to za gumy bo jakiś ślepy jestem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekk

Witam !

 

Czy to jest oś delta ?

Jakie miałeś ciśnienie w oponie ? Bo jeśli poniżej 3-3,2 atm to jest to niedopompowanie. Opony niedopompowane nawet po 10 tys są w stanie się tak zetrzeć lub zrobić ząbki, właśnie po zewnętrznej stronie. Nie do końca jest prawdą, że za mało napompowane opony zetrą się z dwóch stron przy osi delta.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Commander

Na wszystkie (prawie) pytania Marek już odpowiedział...


a ścieło je od środka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec

Witam !

 

Czy to jest oś delta ?

Jakie miałeś ciśnienie w oponie ? Bo jeśli poniżej 3-3,2 atm to jest to niedopompowanie. Opony niedopompowane nawet po 10 tys są w stanie się tak zetrzeć lub zrobić ząbki, właśnie po zewnętrznej stronie. Nie do końca jest prawdą, że za mało napompowane opony zetrą się z dwóch stron przy osi delta.

 

Pozdrawiam

Oś to Delta, ciśnienie 4.25 atm a opony to maxmiller Gt radial. Nosność 106/104 chyba 14tki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekk

Witam !

 

Objawy są takie same, jak u mnie, jak miałem 3,2 - 3,5 atm w oponach. Jeśli było powyżej 4 atm to jaki czort spowodował starcie zewnętrznych bieżni .... ? Aż niemożliwe.

 

Rzuciłem okiem na instrukcję Knausa i przykładowo wychodzi, że na 1500 - 1600 DMC ciśnienie w oponie 185/14C powinno mieć 4,5 atm, kurcze sam nie wiem, czy ta różnica 0,25 mogłaby spowodować takie zużycie ... ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec

Ok. Ciśnienie zamierzone teraz i jest 4.0 w sprawnej oponie.

 

Starte są prawie identycznie, lecz jednak bardziej z zewnątrz obie sztuki. Oś alko.

 

Na nadkolu naklejka 4.25 atm

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekk

Witam !

 

...i nie zauważyłeś, że opona ząbkuje ? U mnie to był pierwszy objaw, po którym dopompowałem opony i ustąpiło.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×