Jump to content
TURTL

Zaczep kulowy do holowania przyczepy AKS 1300

Recommended Posts

kocur

timtim, radziłbym sprawdzić dokładnie całą ramę przyczepy. Jeśli wymiana zaczepu była spowodowana jego uszkodzeniem w czasie wypadku to możliwe, że rama jest przekoszona lub wygięta. I co ze spawami?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
handlarz wymienił zaczep bo podwozie jest al-ko a zaczep i hamulec knott

Zasada działania urządzenia najazdowego w obu przypadkach jest taka sama.Pytanie zasadnicze to czy naciąg cięgna a zaraz po nim linek hamulcowych będzie odpowiedni do zadzialania hamulcy przy takiej zamianie?

widać świeże śruby i zaczep jest dużo starszy od przyczepy

Czyli handlarz poszedł po najniższych kosztach i coś tam przykręcił ?

Pytanie kolejne czy ten cały zaczep +urządzenie najazdowe jest bezpieczne. Domyślam się ,że nie ma w nim stabilizatora jazdy.

czy można to jakoś zregenerować

Jeśli chodzi o tuleje na suwadle to tak.

Pewnie dojdzie jeszcze wymiana sameg zaczepu i ....

-dalej będziesz miał starego (po regeneracji) KNOTTA na podwoziu AL-KO

 

Nowe kompletne urzadzenie najazdowe bez stabilizatora jazdy kosztuje około 700 PLN a ze stabilizatorem jazdy AKS 3004 około 1600PLN.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł Prokop
Może dlatego podczas jazdy dało się słyszeć skrzypienie w okolicach zaczepu

 

Skrzypienie będzie głośniejsze, niech się tylko dotrze farba twojego haka. Musisz się przyzwyczaić do skrzypienia bo to normalne przy tarciu zabrudzonych okładzin.

Al-KO zapewnia, że czyste okładziny nie powinny piszczeć. Moje piszczą od czasu do czasu, może nadszedł czas na czyszczenie? Za to nie ma stuków, jakie słychać przy zaczepie bez stabilizatora :)

 

Przy odczepianiu przyczepy nie odkręcajcie pokrętła do oporu; lepiej zostawić w pozycji pół obrotu przed oporem.

Święte słowa! Sam już tego doświadczyłem! To chyba jedyna wada tego zaczepu.

 

czy można to jakoś zregenerować ,czy mnie czeka kupno całego zaczepu z najazdem ????

 

Trudno ocenić nie mając pojęcia o tym jak wygląda dyszel Twojej przyczepy. Zakładając że jest standardowy i jeszcze AL-KO, to każdy zaczep tej firmy będzie pasował. Polecam AKS 1300 oczywiście tylko wtedy jeśli DMC Twojej przyczepy nie przekracza 1350 kg.

 

Jeśli zamierzasz jeździć po Polskich drogach i na długie dystanse polecam także "octagony", które tłumią drgania osi przyczepy - o ile nie masz ich zamontowanych. Pamiętaj o właściwym wyborze odpowiedniego amortyzatora (w zależności od DMC przyczepy), które różnią się kolorem dla rozróżnienia mocy tłumienia .

post-110467-imported-9013b880-8c5e-4e67-9739-8ad0181295e9_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
timtim, radziłbym sprawdzić dokładnie całą ramę przyczepy. Jeśli wymiana zaczepu była spowodowana jego uszkodzeniem w czasie wypadku to możliwe, że rama jest przekoszona lub wygięta. I co ze spawami?

 

Dokłanie tak jak kocur napisał :)

 

Powiem Wam ,że widziałem do sprzedaży przyczepe nawet była bardzo młoda i miała przykreconą oś od przyczepy towarowej !!!.Z hamulcami ,linkami itd.Dla wyjaśnienia dodam ,że nowe osie w AL-KO to sprytnie wyprofilowana oś o nazwie EURO DELTA w przeciwieństwie do prostych profili z których wykonuje się osie do przyczep towarowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
timtim

rama jest prosta na 100% zaczep planuję kupić. podejrzewam że handlarz wymienił sobie zaczep z najazdem ze swojej starej lawety :) mam zaczep KF20 i już wiem co mam wymienić znalazłem na allegro tuleje za 24 zł :-]

Share this post


Link to post
Share on other sites
robertb3

witam potzrebuje pomocy. wymieniałem okładziny i scianołem ta obudowe z wajchą . wyskoczyła mi podkładka z srezyna. i za cholere nie wiem gdzie ja wsadzic ...???

Share this post


Link to post
Share on other sites
robertb3

a gdzie ten urazony pan z wrazliwymi zmysłami heheh. juz sam sobie poradziłem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
WojtexJanex7

witajcie, mam takie zapytanie dotyczace zaczepu aks a mianowicie posiadam urzadzenie najazdowe alko typ 90s/3 budka jest dmc 950 i teraz czy jest mozliwosc montazu np aks 2004/3004? czy takie polaczenie zaczepu z autem bedzie dobrze funkcjonowac? czy tylko i wyłącznie musi być aks 1300?

Edited by WojtexJanex7 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bozzo

W temacie zablokowanego pokrętła. Instrukcja po angielsku ale dość przydatna.

Alko_ratchetjam.pdf

 

The ratchet has jammed because the wheel has been turned too far when unwinding. It is only necessary to turn the wheel until you first feel resistance or one click of the ratchet. What has happened is the small circlip in the centre of the wheel has become embedded in the black plastic surround.

To resolve this issue use a 13mm socket or similar, place it up into the centre of the wheel so that the socket is sitting on the black plastic and the centre pin will go into the socket. You then need to apply force with a hammer which will release the circlip, and the ratchet wheel. 

A fair amount of force may be required depending on how far it has been over unwound. It would be recommended to rest the coupling on the towball as you do this, to offer support.

Edited by Bozzo (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...