Skocz do zawartości

Za dużo informacji, help! Przyczepa dla 2+2


BartekCnr

Rekomendowane odpowiedzi

Przelicznik ja znałem ciut inny, na Nm

Też 10x ale Nm*10 dają kg zestawu (rzeczywistą masę)...

 

A Norwegi a to jednak krótki kamper - może pożyczenie jednak a nie zakup...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No to u mnie daje 1500 buda 2505 holownik = 4005. A holuje się naprawdę fajnie

Prędzej już przelicznik 140 km x 10 = 1400. 140 wg papierów, a na hamowni wychodzi w moim motorze 155 km co by dało 1550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chodzi o MR a nie dmc więc u Ciebie jakieś 2200 +1500=3700 kg. czyli do komfortowego holowania po górach braknie jakieś 50Nm. Ale nie martw się, dasz 4 bieg i spokojnie 85 kmh lub szybciej pojedziesz.

 

Móc wyższa od tej z papierów jeżeli nie była podnoszona może wskazywać na wtryski.

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszyscy z tym motorem musieliby mieć tą przypadłość :P

W okolice Zakopanego z budą byłem na sylwestra i źle nie powiem. Ciągnął na każdym biegu choć czuł że ma 1500 za sobą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujecie, x10 to fajny przelicznik wyjściowy - potem jeszcze trzeba pomyśleć nad silnikiem, 1,33, zdrowym rozsądkiem i paroma innymi parametrami.

Ale na wstępne myślenie o budzie to na początek wystarczy, na przykładzie naszego kolegi mając 90 KM nie próbował bym więcej niż 900-1000DMC

 

wysłane z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przy KM właśnie wychodzi że te benzynowe są inne a te ON inne...

Bo jest inny moment obrotowy...

Co do przelicznika Nm wychodzi to moim zdaniem jednak lepiej - nawet Elwis sam przyznałeś że już czuć że masz ogonek 1500kg a wcześniej prawie nie czułeś i o tym mówię że przy poprzedniej przyczepie prawie jej nie czułeś...bo byłeś bliższy właśnie tej sumarycznej masy...

Oczywiście to nie znaczy że mając 200Nm nie pociągnie się zestawu którego MR ma 4000kg ale...to już nie jest nic przyjemnego... a poza tym odczucia są zawsze subiektywne i dla jednego to jest OK, a dla innego nie do przyjęcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przy KM właśnie wychodzi że te benzynowe są inne a te ON inne...

Bo jest inny moment obrotowy...

Co do przelicznika Nm wychodzi to moim zdaniem jednak lepiej - nawet Elwis sam przyznałeś że już czuć że masz ogonek 1500kg a wcześniej prawie nie czułeś i o tym mówię że przy poprzedniej przyczepie prawie jej nie czułeś...bo byłeś bliższy właśnie tej sumarycznej masy...

Oczywiście to nie znaczy że mając 200Nm nie pociągnie się zestawu którego MR ma 4000kg ale...to już nie jest nic przyjemnego... a poza tym odczucia są zawsze subiektywne i dla jednego to jest OK, a dla innego nie do przyjęcia...

Nie 200 a 320 :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego BartekCnr, nie myślałeś o czipie do Twojego Kangura? Dodałbyś 15-20KM i co najważniejsze- ok. 40-50Nm co na pewno by mu pomogło...

Od ponad 10 lat użytkuję Kangura (tego z niezawodnym silnikiem 1.9dTi, 80KM) i uważam go za bardzo dobry samochód rodzinny ale niestety nie wyobrażam go sobie z podpiętą przyczepą :oslabiony: 1000- 1100 kg to chyba max dla tego samochodu, szczególnie jak zapakujesz całego Kangura...

 

Co do Norwegii- wraz z rodzinką przejechaliśmy prawie 10 tyś. km w 2014 roku (chłopcy mieli 5 i 6 lat) wynajętą małą przyczepką Hobby 420 i potwierdzam to, co doradzali mi wszyscy przed wyjazdem- czym krótsza i węższa przyczepka tym lepiej. Niektóre drogi są wąskie ale nigdy nie musiałem cofać, żeby się z kimś wyminąć :nono:  Bez przesady- na tych drogach często są zatoczki i musisz się przygotować na częste zatrzymywanie się i ruszanie a to niestety ze szkodą dla sprzęgła, jak Ci przyjdzie ruszać pod górkę 3-tonowym zestawem. Weź to pod uwagę...

 

Norwegia to bardzo drogi kraj ale kempingi to akurat jedna z najtańszych rzeczy w całej wyprawie. 200-250 NOK/dobę (ok. 100-125 PLN) to wcale nie tak drogo- w ubiegłym roku na kempingu w Sopocie trzeba było zapłacić 130 PLN! Zajazd co kilka dni na kemping, skorzystanie z prysznicu (przeważnie 10 NOK za 5 minut ciepłej wody) i pralki (przeważnie w cenie), naładowanie akumulatorów (chyba, że trafisz cepkę z solarami) nie uszczupli Twojego budżetu. Prędzej piwo (ok. 30 NOK/szt.) może Cię zrujnować- 7 piw i kemping zagwarantowany :]

 

Jeśli mogę coś doradzić- na początek wynajmij przyczepkę (z Tych masz rzut beretem do Bierunia), zapakuj na full Kangura, cepkę i pojedźcie całą rodzinką na weekend- zobaczycie, czy taki rodzaj wypoczynku Wam odpowiada no i czy Kangur da radę. Zapodaj testowanie zestawu w jeździe na prostej, pod górkę- to Ci da odpowiedź, czy trzeba dodać mocy do samochodu, żeby jako tako się jechało. W Norwegii nikt nie będzie na Ciebie psioczył jak pojedziesz 40-50km/h, w Polsce już raczej tak...

 

Powodzonka!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak - Kangurek troszkę słaby na ciąganie. Sam w sobie mulasty a jak dojdzie z 1000 kg - może polec na pierwszej przeszkodzie. Czasem trzeba pogonić "kuce" aby się zmieścić z zestawem  :tuptup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.