Skocz do zawartości

Kilka pytań kupującego


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym poczekał na ich werdykt, jeśli firma jest porządna to wymienią bez gadania. Ale wcześniej wyguglaj, wydrukuj w 2 egzemplarzach, wypełnij jakiś formularz reklamacji z tytułu rękojmi. Napisz na nim że domagasz się wymiany haka na nowy (albo zwrot gotówki) ponieważ towar jest niezgodny z umową. (w umowie nie ma wzmianki iż hak będzie zamontowany niesymetrycznie do osi pojazdu). Złóż formularze przy reklamacji haka, jeden egzemplarz niech Ci oddadzą podpisany i z datą.

 

Poniżej wklejam dosyć skuteczną wiadomość z reklamacją, która pomogła mi w wyminie uszkodzonych elementów kosiarki, gdy sprzedawca nie chciał ich wymienic na podstawie zwykłego zgłoszenia reklamacyjnego, mówiąc, że nie spełniłem jakichś tam wymagań, które były zapisane w warunkach gwarancji. Po otrzymaniu tej wiadomości od razu zorganizował kuriera, odebrał wadliwe części i przysłał nowe. Może się przydać po przeredagowaniu.

 

 


Na podstawie art. 556 k.c. zgłaszam niezgodność towaru z umową kupna-sprzedaży, którą zawarli państwo ze mną w dniu sprzedaży kosiarki. Dostarczony przez państwa towar maił ukryte wady fizyczne, które ujawniły się w trakcie eksploatacji:

1. wadliwy akumulator, (napięcie na elektrodach 0V, akumulatora nie da się naładować ani poprzez prądnice kosiarki, anie prostownikiem)
2. mocowanie przedniego skrętnego koła. (rozsypało się łożysko mocujące koło do pałąka)
3. łożysko przedniego koła - występują na nim nadmierne luzy.

Wnoszę o wymianę uszkodzonych elementów na wolne od wad.


W momencie sprzedaży nie zawieraliśmy dodatkowej umowy, która ograniczała by w żaden sposób Państwa odpowiedzialności z tytułu rękojmi. Nie zawieraliśmy  też umowy, która narzucała by na mnie dodatkowe obowiązki.

Jeśli posiadają państwo załącznik do umowy sprzedaży, ograniczający Państwa odpowiedzialność z tego tytułu, (powinien być podpisany przez obie strony - proszę go przedstawić.)

Ponadto, zgodnie z Art 558 $1, w umowach z udziałem konsumentów ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.

Polecam też wziąć pod uwagę Art 558 § 2. Ponieważ nie poinformowali mnie Państwo, że towar ma wady (w tym wypadku akumulator i przednie koło skrętne), wszelkie próby ograniczenia rękojmi z państwa strony są bezpodstawne.

W końcu przypominam, iż Art. 561 określa iż koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy.

kodeks cywilny znajdą państwo tu: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20160000380
Polecam też lekturę: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Podsumowując: Proszę o zorganizowanie wymiany uszkodzonych elementów (koło skrętne, akumulator). Mogę przygotować paczkę do odbioru przez kuriera, lub wysłać parkomatem (paczkomat: KRA06MP Mogilska 81 31-545 Kraków).  Mogą też państwo od razu przysłać elementy wolne od wad, decyzja należy do Państwa.
Proszę o informacje dotyczące sposobu o oraz terminu odbioru paczki.

Proszę o przestrzeganie obowiązującego prawa!
z poważaniem 

 

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Fajne :) aż sobie zachowam. Tylko u mnie będzie inna sytuacja, bo powiedzą że to uszkodzenie mechaniczne i za to nie odpowiadają.

Tylko tak myśle że nie bardzo będą mieli podstawy do stwierdzenia uszkodzenia, gdyby przesunięcie było do przodu to mogłem w ściane walnąć i po temacie, a tu jest centralnie w bok, nie umiem sobie wyobrazic że nawet ktoś mógłby walnąć w bok haka tak żeby zderzaka nawet nie liznąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłaszaj od razu roszczenia z tytułu rękojmi - towar niezgodny z umową. Wtedy sprzedawca ma mniejsze pole manewru, zarówno w czasie rozpatrzenia reklamacji jak i w zakresie odpowiedzialności. Uważam jednak, że nie będą kombinować. Od chwili zgłoszenia mają 14 dni roboczych (czyli prawie 3 tygodnie) na rozpatrzenie reklamacji. Szkoda że od razu nie pojechałeś z autem. Teraz jest już nieco za późno - musisz wsiąść pod uwagę, że do Włoch z ogonem nie pojedziesz, chyba że kupisz inny hak.

 

14 dni kalendarzowych, a nie roboczych. Jeśli nie jest oznaczone, że termin liczony jest w dniach roboczych to domyślnie liczone są dni kalendarzowe. W przypadku Jacka i tak ten termin nie ma zastosowania, bo nie jest on konsumentem.

 

 

Co do pajaców z ASO, to niestety ich nieprofesjonalizm jest raczej powszechny. Bardzo często się zdaża, że pracują tam za darmo praktykanci (chłopaczki w wieku szkolnym) w ramach praktyk szkolnych i nie potrafią nawet poprawnie wymienić oleju, nie mówiąc o bardziej zaawansowanych pracach. Wiadomo, że niby pilnuje ich jakiś starszy mechanik, ale powszechnie chyba wiadomo, że dzieci się nie upilnuje.

 

 

Zgadza się. Co lepsi mechanicy, po zrobieniu "specjalizacji" w danej marce otwiera własne warsztaty, albo idzie do takich właśnie.

Ja bym poczekał na ich werdykt, jeśli firma jest porządna to wymienią bez gadania. Ale wcześniej wyguglaj, wydrukuj w 2 egzemplarzach, wypełnij jakiś formularz reklamacji z tytułu rękojmi. Napisz na nim że domagasz się wymiany haka na nowy (albo zwrot gotówki) ponieważ towar jest niezgodny z umową. (w umowie nie ma wzmianki iż hak będzie zamontowany niesymetrycznie do osi pojazdu). Złóż formularze przy reklamacji haka, jeden egzemplarz niech Ci oddadzą podpisany i z datą.

 

Poniżej wklejam dosyć skuteczną wiadomość z reklamacją, która pomogła mi w wyminie uszkodzonych elementów kosiarki, gdy sprzedawca nie chciał ich wymienic na podstawie zwykłego zgłoszenia reklamacyjnego, mówiąc, że nie spełniłem jakichś tam wymagań, które były zapisane w warunkach gwarancji. Po otrzymaniu tej wiadomości od razu zorganizował kuriera, odebrał wadliwe części i przysłał nowe. Może się przydać po przeredagowaniu.

 

Bierz poprawkę, że mowa nie zakupie konsumenckim a o zakupie w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Wtedy przepisy są ciut mniej korzystne, a rękojmia może być nawet i wyłączona.

Fajne :) aż sobie zachowam. Tylko u mnie będzie inna sytuacja, bo powiedzą że to uszkodzenie mechaniczne i za to nie odpowiadają.

 

Nie ma znaczenia jakie uszkodzenie. Połowa uszkodzeń to uszkodzenia mechanicznie. W prawie nigdzie nie występuje definicja uszkodzeń mechanicznych, a mowa o wadach - wady mechaniczne to też wady.

 

Sprawa jest prosta. Towar ma być zgodny z umową, a montaż przeprowadzony poprawnie. Przy rękojmii za niezgodność z umową i za wadliwy montaż odpowiada sprzedawca, a nie producent. 

 

Sprawdź czy Citroen sprzedając Ci towar w związku z prowadzoną DG nie ograniczył, albo nie wyłączył Ci rękojmi. Przy sprzedaży B2B może to zrobić.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie to sprawdzić? W karcie gwarancyjnej?

Poza tym to też nie ja kupowałem a bank, nie wiem czy to ma znaczenie

Karta gwarancyjna to świadczenie producenta/importera. Rękojmia to uprawnienie ustawowe. Musisz sprawdzić w podpisanej umowie/zamówieniu na hak czy nie wyłączyli swej odpowiedzialności z tytułu rękojmi. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosuje ktoś płyn do czyszczenia kasety? Rzuciło mi się dzisiaj w oczy z thetforda, cassete tank cleaner, oczywiście wg producenta jest to niezbędne i trzeba robić kilka razy w roku, co sądzicie?

P.s. Kristofer nie znalazłem żadbego tematu o tym płynie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.