Skocz do zawartości

Dethleffs Nomad by marek230482


marek230482

Rekomendowane odpowiedzi

Te -13 i nastawa na 6 było w poprzedniej budce, pojedyncza truma, buda długości 495

ale od początku tylko czysty propan

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie porównywałem, ale na którymś vlogu kiki świat robił testy i faktycznie wyszło że na czystym propanie dużo łatwiej i szybciej nagrzał budkę
Witam

Te vlogi traktowałbym raczej z przymrużeniem oka. Co do grzania to wiele zależy także od ilości i wielkości chociażby otworów wentylacyjnych w podłodze, wentylacji w suficie itd, czynników jest wiele. Ja nie widzę zbyt dużej różnicy pomiędzy propanem, a mieszanką.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też tak sobie myślałem o tych wentylacjach. W końcu dachem ucieka dużo. Mam taki starego typu "wyłaz" gdzie całkowite zamknięcie i tak nie uszczelnia a jedynie zabezpiecza przed opadem. Czyli ciągnie jak przez komin. W dodatku w nocy zauważyłem, że spod lodówki wieje :) i to nie z lodówki (bo nie działała) a ewidentnie powietrze z dworu dostaje się do środka spod lodówki (mam tam wycięcie). 

Ale chyba uszczelniać tego nie można?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z otwartych punktów jakie miałem to niedziałająca lodówka na gazie. Udało mi się to dzisiaj rozwiązać. Uśmiejecie się ... po prostu nie wciskałem pokrętła ? 

Ja tu już studiuję forum w poszukiwaniu zasady działania lodówki na gaz bo myślałem że mam coś uszkodzone. Chciałem znaleźć i zrozumieć zasadę działania zabezpieczeń. Może termopara mi padła? Aż tu czytając jakiś archaiczny wątek ktoś napisał.... wcisnąć pokrętło mocy gazu wraz z piezo. Zrobiłem wielkie oczy i jak struś pędziwiatr pobiegłem do przyczepy :D ja nie wiem co mnie oczadziło, że nie wpadłem na to wcześniej. Przecież tak jest we wszystkich urządzeniach gazowych w przyczepie..... po odpaleniu lodówki sam się do siebie śmiałem przez kilka minut :D 

Czyli do luksusowych wypadów na dziko jeszcze muszę ogrzewanie wody zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2019 o 18:48, marek230482 napisał:

1. Pierwszą z nich to czyszczenie trumy. Nie wiem czemu słabo grzała (nie znalazłem powodu) ale rozkręcenie w drobny mak + czyszczenie (choć nie bardzo było co) przyniosło pożądany efekt. Nagrzewa się teraz szybko i mocno. Jest dobrze. Choć z tego co czytałem na forum to przy temp. zewnętrznej ~10 stopni (noc) to powinno wystarczyć ustawienie na stopień 2-3. U mnie niestety trzeba na 6-7. Tak żeby mieć w przyczepie 20-21 stopni. Tak więc jak niektórzy piszą, że wystarcza to na mrozy to raczej nie u mnie. Obawiam się, że bliżej zera już będzie problem nagrzać przyczepę. 

Jakiego ciśnienia masz reduktor a jakiego powinieneś mieć ( oznaczenie na trumien)? 

U mnie w Bursnerze było tak samo bo miałem reduktor 30mbar a powinien być 50mbar. 

Po zmianie wszytko było jak należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jesteś pewien, że to wina reduktora? W sensie czy ktoś to sprawdził. Czy tak piszesz po prostu bo ktoś napisał 30mbar i kropka? Chciałbym wiedzieć dokładnie, ponieważ pomimo, że to nie jest duży wydatek to jednak irytują mnie rady w stylu "wymień bo tak" a po wymianie różnicy nie będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2019 o 22:29, marek230482 napisał:

Jeden z otwartych punktów jakie miałem to niedziałająca lodówka na gazie. Udało mi się to dzisiaj rozwiązać. Uśmiejecie się ... po prostu nie wciskałem pokrętła ?

Haha znam  :D co ja się nawciskałem tego iskrownika i nic... już palec bolał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem będzie Ci działać ale zimą ten reduktor nie da rady mówię o mrozach po wyżej -10 C. Możesz żyć w przekonaniu że jak producent zaleca coś a Ty to zmienisz może działać ale w pomocy przez Internet pierwsze kroki się robi tak że jak ma być 30 to 30 a jak 50 to 50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk polega na tym, że zdania są podzielone. Nawet jak pamiętam sam Kristofer gdzieś pisał, że 37 może być. Kopałem i czytałem o tym. Nie wykluczam kupna tego reduktora. Ale oczekuję (oczekiwałem) odpowiedzi w stylu "tak, po przejściu z 37 na 30mbar od razu ogrzewanie zwiększyło mi wydajność". A odpowiedzi w stylu "tak powinno być" albo "słyszałem, że pomaga" to są mało przekonywujące. Choć wcale nie twierdzę, że nie masz racji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.