Skocz do zawartości

RobertW

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ford Galaxy spełni wymogi dotyczące mojej przyczepy?

Taki ford spełni, ale Twoje prawo jazdy nie spełni elementarnego wymogu by zestaw (czyli furmanka z przyczepą) z ciężką przyczepą miał dopuszczalną masę mniejszą od 3,5 tony.

Na nauki trza Ci pójść i poddać się egzaminowi na wyższą kategorię prawa jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ford Galaxy spełni wymogi dotyczące mojej przyczepy?

 

Wiele aut spełni wymogi Twojej przyczepy ale żadne nie spełni wymogu prawa jazdy kat B. Jeśli już kupiłeś, to masz pozamiatane. Musisz iść na kurs i koniec. No i liczyć się z Viatollem i wyższymi opłatami za autostrady za granicą  :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi. Niestety mój brak wystarczającej wiedzy przed zakupem przyczepy zemścił się. Nie mam wyjścia jak zrobić dodatkowe B96. Sprowadzenie przyczepy Masterem to była prawdziwa jazda bez trzymanki. Master DMC 3500 kg i przyczepa 1470 kg daje 4970 kg...To nawet B96 jest niewystarczające.

Faworytami jeśli chodzi o holowniki zostali Ford S-max i Galaxy (modele między 2006 a 2009 r). Proszę o podzielenie się doświadczeniem jeśli chodzi o te modele. Czy lepsze silniki disla np. 140 km czy raczej benzynowe? Jeśli benzyna to czy z gazem, jak wpływa na holowanie tej sporej przyczepki zagazowany silnik? Czy Fordzik w automacie byłby lepszy do holowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faworytami jeśli chodzi o holowniki zostali Ford S-max i Galaxy (modele między 2006 a 2009 r). Proszę o podzielenie się doświadczeniem jeśli chodzi o te modele. Czy lepsze silniki disla np. 140 km czy raczej benzynowe? Jeśli benzyna to czy z gazem, jak wpływa na holowanie tej sporej przyczepki zagazowany silnik? Czy Fordzik w automacie byłby lepszy do holowania?

 

Na temat Galaxy i przyczepy mogę Ci trochę opowiedzieć. Jeżeli myślisz o Galaxy i S-maxie, to odpuść benzyny, bo ... ich nie zagazujesz :( Nie ze względu na silnik (bo miałem Mondeo PB z gazem 140 kM), ale ze względu na brak możliwości zamontowania butli. Obydwa samochody fabrycznie nie są wyposażone w koło zapasowe, a co za tym idzie nie ma gdzie fizycznie wstawić butli gazowej! Oczywiście zawsze można wstawić do bagażnika, ale ... w Galaxy tracisz co najmniej jedno siedzenie w 3 rzędzie a w S-maxie, w zależności od wyposażenia albo siedzenia, albo wysuwaną podłogę, albo kawał bagażnika. Są jednak tacy, co w S-maxach wycinają kawałek podłogi i wsadzają butlę pod spód - ale to nie w każdym (przy 3-strefowej klimatyzacji się nie da) no i na dodatek to jest straszna rzeźba. Zostaje Ci więc ropniak, 2.0 TDCI 140 kM (po 2009 roku były też 163 kM).

Co do prawa jazdy, to masy w Galaxy (chyba S-max ma takie same) mają się następująco: MW 1760, DMC 2505, DMC Przyczepy 1750 kg,  DMC składu 4255 kg

Popatrz na ostatnią liczbę i zobacz, że 4255 nie pojedziesz już na B96, tylko musisz mieć B+E. Oczywiście będzie się tak działo tylko w specjalnym przypadku, ale Masterem już swojej przyczepy nie pociągniesz, dlatego lepiej wg. mnie zrobić B+E!

Co do samej jazdy Galaxy + 1500 na haku - jestem bardzo pozytywnie zadowolony. Auto z przyczepą radzi sobie na prawdę dobrze. W porównaniu z benzyniakami o podobnej mocy np. pod górę zostawia te ostatnie w tyle bez najmniejszego zająknięcia. Spalanie u mnie oscyluje w granicach 10 - 11 l/100 km z budką. Jedyne na co trzeba uważać, to jazda pod górę, w korku, przy +35 stopniach - w Chorwacji chciał mi się zagotować, ale po przegonieniu go szybciej wróciło wszystko do normy. 

Kolejną zaletą Galaxy jest bagażnik (jeżeli złożony jest 3 rząd siedzeń). Jak wiadomo DMC naszych przyczep nie jest z gumy, więc sporo rzeczy ląduje w bagażniku, a ten jest po prostu PRZESTRONNY! Jedyną wadą bagażnika jest to, że nie ma w nim żadnego progu (w sumie to zaleta do załadunku) i trzeba uważać otwierając go po trasie, bo zdarzyło mi się, że zbierałem to co wypadło z ziemi :( - jest na to pewne sprytne rozwiązanie, ale niestety stosunkowo drogie.

Musisz jeszcze pamiętać, że Galaxy (lub S-max) mają prawie 5 metrów długości i po podpięciu przyczepy jest to już kawał zestawu!

Aut to ma też swoje minusy - W nim każdy element jest drogi! Opony ~400 zł/szt. amortyzatory jeżeli masz system elektronicznego sterowania ~1800 zł/szt. Łożysko koła (nie jest demontowalne - wymienia się całą piastę) ~400 zł/szt. Jak do tej pory nic w nim się nie zepsuło (a mam go 3 lata) poza łożyskiem z przodu. Amortyzatorami mnie na szczęście tylko postraszyli a okazało się, że jest OK. Pozostałe rzeczy to tylko eksploatacja.

Galaxego mogę z czystym sumieniem polecić, znając jego słabe i mocne strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przyczepie 1470 kg jesteś w stanie zmieścić się w masie zestawu 3,5 tony, ale nie będzie to komfortowa jazda. Mam w domu Forda C-max z silnikiem 2.0 TDCI (ten sam silnik 1997 cm3 co w S-max i Galaxy, tyle że ma 136 KM, a w S-max z tamtych roczników 140 KM). Holowałem tym samochodem przyczepę na wakacje dwa razy. Jedzie dobrze, a nawet bardzo dobrze z punktu widzenia silnika. Pod górę na autostradzie można przyspieszyć i wyprzedzić ciężarówkę. Ale precyzyjne manewrowanie na ciasnym chorwackim kempingu niestety nie jest przyjemne.

DMC auta to 1995 kg i masa przyczepy hamowanej 1500 kg w dowodzie. Możesz więc podczepić swoją 1470 kg i jechać legalnie bez viatoll i na kat. B.

Ale czy to będzie komfortowa jazda? Auto lekkie w porównaniu do przyczepy. Nie wiem jak się zachowa podczas podmuchów wiatru. Zasadniczo po swoich doświadczeniach uważam, że to zbyt ciężka przyczepa do swobodnej jazdy za takim małym samochodem. Choć jechać się bez wątpienia da i dojechać na miejsce też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie ale to strasznie kombinujesz, najpierw zakupiłeś przyczepę a teraz szukasz auta i to w dodatku nie posiadając

odpowiednich uprawnień  :pad:   ja Ci zapodałem jakie auto możesz kupić, temat jest  bardzo ale to bardzo rozległy.

Dla mnie to druciarstwo i szukanie wyjścia na silę, szukając jak najprostszego rozwiązania, które nie musi być dobrym rozwiązaniem.

Tak to jest jak ktoś zaczyna budować dom od komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wybór konkretnego modelu auta to wyłącznie Twoja decyzja, bo każdy będzi Ci podświadomie sugerował to co miał, albo ma...

Ja Ci powiem jedno, ale 100% słuszne. Jeśli chcesz jeździć bezpiecznie i bezstresowo to do przyczepy 1500 szukałbym auta które na pusto waży 2000 kg.

Za taką masą w parze pójdzie silnik, skrzynia czyli komfort poruszania się. Dodam tylko, że przyz tych cenach gazu mocno rozważyłbym kwestię LPG, ale to tylko sugestia.

Acha B+E to PODSTAWA i nie ma się co migać B96. bo się to znów kiedyś zemści jak teraz samo B.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modell Zylinder Hubraum Max. Leistung Max. Drehmoment Vmax Beschleunigung,
0–100 km/h Antrieb Bauzeit Ottomotoren 2.0 4 1998 cm³ 108 kW (147 PS) bei 6000/min 199 Nm bei 4200/min 190 km/h 10,8 s 2WD 01/2010–11/2012 2.4 MIVEC 4 2360 cm³ 125 kW (170 PS) bei 6000/min 232 Nm bei 4100/min 190 km/h 9,6 s 4WD 11/2006–11/2012 Dieselmotoren 2.0 DI-D 4 1968 cm³ 103 kW (140 PS) bei 4000/min 310 Nm bei 1750/min 187 km/h 10,8 s 4WD 11/2006–10/2010 2.2 DI-D 4 2179 cm³ 115 kW (156 PS) bei 4000/min 380 Nm bei 2000/min 200 km/h 9,9 s 4WD 09/2007–11/2012 2.2 DI-D 4 2268 cm³ 130 kW (177 PS) bei 3500/min 380 Nm bei 2000/min 200 km/h 9,8 s 4WD 09/2010–11/2012 2.2 DI-D+ ClearTec 4 2268 cm³ 130 kW (177 PS) bei 3500/min 380 Nm bei 2000/min 200 km/h 9,7 s 2WD 09/2010–11/

Czolem Robert,

 

w Outlanderze montowane były silniki Diesla VW 2.0 i PSA 2.2.

W mojej trojce jest 2.2 Mitsubishi. Z pojazdu jestem bardzo zadowolony.

 

 

Z Essen pozdrawia

 

MaK

 

Widze, ze nie udalo mi sie porzadnie skopiowac tabelki...

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Outlander

Edytowane przez MaK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cmax da sobie radę ale na krawędzi bezpieczeństwa, ma też mały bagażnik w stosunku do smaxa. Holowanie jednym a drugim to dwie różne bajki. Wiem z doświadczenia. Aktualnie mam na haku 1700kg przy długości zabudowy 552 (7,8m) i smax daje radę przy 38C za oknem w cieniu. Szukalbym automatu.

 

P.S.

Spalanie z trasy to 10.7l. Przy ok 95kmh

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku, ale Robert nigdzie nie wspominał, że myśli o C-Max'ie ;)

Co do S-maxa, to znam kilka przypadków, gdzie właściciele jeżdżą z przyczepami (nawet 1500) i wszyscy są zadowoleni.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.