RobertW Posted June 25, 2016 Witajcie, szukam pomocy u doświadczonych forumowiczów. Jestem dopiero co po zakupie pierwszej mojej przyczepy Fendt 540 1470 kg. Proszę o pomoc przy doradzaniu jeśli chodzi o wybór samochodu. Biorę pod uwagę Forda S-max, Mitsubishi Outlander oraz Hondę CRV. Wszystko w rocznikach od 2007 do 2009 z silnikami 2.0 w dislu. Które z nich są najmniej awaryjne w długich podróżach, czy te samochody dadzą sobie radę z taką dużą przyczepą? Od 20stu lat posiadam prawo jazdy tylko z kategorią B. Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Walt Posted June 25, 2016 Raczej w żadnym z nich nie zmieścisz się w 3,5t zestawu (w Mitsubishi zabraknie bodaj 7kg), więc czeka Cię zrobienie B96 i viatoll. W Mitsu w tych rocznikach nie było silnika 2,0 tylko 2,2. A odpowiadając na pytanie - czemu miałyby sobie nie dać rady? To samochody stworzone do ciągnięcia przyczepy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pepe6 Posted June 25, 2016 Będzie tak jak pisał Walt, chyba do tej przyczepy będziesz musiał poszukać czegoś w benzynie, żeby nie przekroczyć 3.5t. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kajetan Posted June 25, 2016 Najbardziej bym w tym wszystkim widział Outlandera. Jeżeli, podobnie jak Vitara, którą teraz używam jako holownika, ma nieco inne niż osobówka przełożenia skrzyni biegów, to będzie Ci bardzo wygodnie ciągnąć taka przyczepę. A z innej beczki. Pierwsza przyczepa i od razu 540 cm i prawie 1,5 t wagi? Początki mogą być bolesne Raczej wykup AC Quote Share this post Link to post Share on other sites
RobertW Posted June 25, 2016 Najbardziej bym w tym wszystkim widział Outlandera. Jeżeli, podobnie jak Vitara, którą teraz używam jako holownika, ma nieco inne niż osobówka przełożenia skrzyni biegów, to będzie Ci bardzo wygodnie ciągnąć taka przyczepę. A z innej beczki. Pierwsza przyczepa i od razu 540 cm i prawie 1,5 t wagi? Początki mogą być bolesne Raczej wykup AC Tak. Trochę spora. Dwa czynniki złożyły się na jej zakup. Czteroosobowa rodzina (dwóch sporych synów) plus pies. Oraz okazja. Pomimo 19 lat, przyczepa jak nowa. Najgorsze chyba mam zasoby ciągnąłem ją do domu najdłuższym Renault Masterem. W sumie zestaw miał ponad 13 metrów Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kajetan Posted June 25, 2016 ciągnąłem ją do domu najdłuższym Renault Masterem. W sumie zestaw miał ponad 13 metrów Na zwykłym prawie jazdy? Odważny człek z Ciebie.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
RobertW Posted June 25, 2016 (edited) Ok. Jeśli benzyna to pewnie z gazem bym chciał. Przeprowadziłem się z dużego miasta gdzie wszędzie metrem na wieś gdzie kilometrów robię od groma na codzień. Zagazowany holownik np. Outlander też będzie ok? Edited June 25, 2016 by RobertW (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jarosław69 Posted June 25, 2016 Jeżdżę Outkiem z kampingiem 1700 DMC. Mogę coś szerzej w tym temacie powiedzieć. Pierwsza sprawa to sprawdź realne wagi tej przyczepy (własna) bo przy tej wielkości twoje cyfry wydają mi się mało realne. Legendy już o tym napisano. Quote Share this post Link to post Share on other sites
RobertW Posted June 25, 2016 Na zwykłym prawie jazdy? Odważny człek z Ciebie.... Ten Master jeszcze mieści się B. W zeszłym roku byliśmy nim w Hiszpani bo zrobiłem z niego trochę bus campera ale jednak dla nas wszystkich trochę mało miejsca. Więc Master na sprzedaż i coś musimy kupić do holowania. Szkoda mi bardzo Masterka bo samochodzik już przerobiony trochę i pomimo że z 2005 jak nówka i przejechane tylko 60 tyś km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jarosław69 Posted June 25, 2016 ps. zapomnij o outku w gazie. Zestaw O2 + moja 530-tka to daje razem ponad 12-cie metrów. Krócej nie będzie jeśli masz na tym tle wątpliwości. Powinieneś wiedzieć ,że czym dłuższe tym lepsze .... ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
RobertW Posted June 25, 2016 Jeżdżę Outkiem z kampingiem 1700 DMC. Mogę coś szerzej w tym temacie powiedzieć. Pierwsza sprawa to sprawdź realne wagi tej przyczepy (własna) bo przy tej wielkości twoje cyfry wydają mi się mało realne. Legendy już o tym napisano. Teraz sprawdziłem i w papierach jest jedna cyfra 1470 kg Quote Share this post Link to post Share on other sites
felixx Posted June 25, 2016 Teraz sprawdziłem i w papierach jest jedna cyfra 1470 kg Koledze Jarosław69 nie chodziło o sprawdzenie w papierach tylko mówił o sprawdzeniu realnej wagi, a nie tego co jest w papierach, papier wszystko przyjmie . Na skupie złomu z reguły maja duże wagi i można poprosić o zważenie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kajetan Posted June 25, 2016 Ale my tu cały czas mówimy o zestawach, który łączne DMC na pewno przekroczy 3,5T . Podobnie jak zestaw Master + zakupiona przyczepa. Nie długość jest tu problemem (choć ma znaczenie nie do przecenienia ) ale masa. Kolega wspomniał w pierwszym poście, że ma prawo jazdy kat. B . A to jakby mało..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted June 25, 2016 Teraz sprawdziłem i w papierach jest jedna cyfra 1470 kg1470 to raczej masa własnaTen Master jeszcze mieści się B. W zeszłym roku byliśmy nim w Hiszpani bo zrobiłem z niego trochę bus campera ale jednak dla nas wszystkich trochę mało miejsca. Więc Master na sprzedaż i coś musimy kupić do holowania. Szkoda mi bardzo Masterka bo samochodzik już przerobiony trochę i pomimo że z 2005 jak nówka i przejechane tylko 60 tyś km. Ale Master + przyczepa już się nie mieści na B :-D Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cezarr Posted June 25, 2016 Ford Focus http://forum.karawaning.pl/topic/15727-poszukiwania-holownika-1995-2000kg-dmc-janwil/ Quote Share this post Link to post Share on other sites