Skocz do zawartości

Hymer Eriba Nova 491 Ktoś zna?


Przemo1973

Rekomendowane odpowiedzi

He he he... Temat rzeka, tak samo jak z autami. 10-cio letnie kombi w dislu, z przebiegiem 150 tys. km, do tego oczywiście bezwypadkowy, sprowadzony z zachodu, a to wszystko gruuubo poniżej ceny na tamtejszym rynku :D.

Ale, nie ma co generalizować i trzeba być dobrej myśli ;). Może faktycznie to była "okazja".

Życzę zadowolenia z budki! Bardzo ładnie się prezentuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

He he he... Temat rzeka, tak samo jak z autami.

 

Otóż to. Nie rozumiem, dlaczego niektórzy myślą, że w przypadku przyczep jest inaczej :niewiem:

Osobiście nie wierzę w historie typu: właściciele, to starsze małżeństwo lub dziadek jeżdżący tylko w niedzielę, samotna kobieta nie znająca się na rzeczy, szybko sprzedaje, bo wyjeżdża za granicę, buduje dom, musi oddać długi itd. :hehe:

W tym przypadku mamy starsze małżeństwo, które zadało sobie trud, aby kupić przyczepę i co ciekawe, nie znając się zupełnie na karawaningu, kupili nadzwyczaj okazyjnie w bardzo dobrym stanie przyczepę, za równie okazyjną cenę. :rolleyes:

Karawaning jednak nie był tym, co lubią, ;)  więc wygląda na to, że swojej karawaningowej decyzji zupełnie nie przemyśleli i cały zakup, to był taki sobie jednorazowy kaprys. Teraz, z żalu postanowili wyjechać za granicę, dlatego przyczepę sprzedają, równie wyjątkowo okazyjnie. Nie zdziwiłbym się, gdyby na odchodne jeszcze płakali, tyle tylko, że byłyby to zapewne łzy szczęścia, a nie rozpaczy. :D

Podobnych tłumaczeń słyszy się mnóstwo, a handlarze opanowali to wszystko do perfekcji, łącznie z podstawianiem odpowiednich osób, rodziny, znajomych itp.

Opis oferty i zastosowane nazewnictwo nie wskazują, że pisali ją początkujący amatorzy karawaningu, tylko raczej osoby zorientowane w temacie.

Przyczepa kupiona, więc właściwie już po wszystkim, jednak o swoich wątpliwościach, kilka słów napiszę.

Patrząc na zdjęcia, coś mnie w tej przyczepie niepokoi. Nie potrafię na podstawie kilku słabych fotek określić, co to może być, ale jednak ...

Pomijam kwestię uszkodzeń w narożnikach, bo przypuszczam, że zostały one sprawdzone, a ich stan zaakceptowany, podobnie jak stan prawny przyczepy.

Zastanawia mnie podana DMC, ponieważ w tych modelach była wyłącznie wartość 1350 z możliwością zwiększenia do 1500 lub 1700, ale nie spotkałem nigdy 1300.

Nigdy też nie spotkałem tego modelu (nawet biorąc pod uwagę roczniki od 2000 do 2004 oraz wszystkie inne) z takim malowaniem, jak w omawianej.

 

post-8228-0-92442700-1462889092_thumb.jpg

Nie wiem, o co w tym chodzi, ale nie jest to fabryczne wykonanie dla tej przyczepy.

 

post-8228-0-03137300-1462889090_thumb.jpg

To są wyłącznie moje subiektywne odczucia, a moje przypuszczenia nie muszą być realne, bo przecież nie miałem okazji przyjrzeć się przyczepie z bliska.

Mam nadzieję, że mylę się w ocenie w/w przyczepy oraz intencjach byłych jej właścicieli i tak proszę potraktować moje słowa.

Tym samym gratuluję Koledze Przemo zakupu, a zwłaszcza odważnej, błyskawicznej decyzji i życzę dużo zadowolenia z przyczepki - oby dzielnie i długo służyła.

IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku jest tylko jedna opcja.

Obserwacja właściciela i w razie "wu" szczera informacja. Niestety porażkami nie bardzo jest chęć się chwalić.

Mam więc nadzieję , że w tym wątku za rok ukaże się informacja  ,że wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe to fotki z ogłoszenia są bez nr rejestracyjnych, czyli jakby przyczepa była dopiero co sprowadzona. Mnie też takie opowieści o starszym małżeńatwie itp nie przekonują, bo kiedyś tak właśnie chciano mnie oszukać przy kupnie auta. Dobrze, że jakaś opatrzność nad nami wtedy czuwała i z żoną nie wpakowaliśmy się na minę bo byśmy byli kupę kasy na pewno w plecy. No nie ważne. To co pisze Kristofer to święta prawda, nikt nie sprzedaje czegokolwiek poniżej ceny rynkowej. Pieniądze na drzewie nie rosną.

 

Oczywiście życzę aby w tym wypadku niczego złego nie było i oby to była prawdziwa okazja a nie okazja po to aby szybko sprzedać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale, ale...

Życzmy koledze szerokości i koniec.

Ja życzę wiele radości i pogody podczas wyjazdów.

 

PS. Krzyś dla mnie te przyczepy mocno się różnią, np. gnizado, wysokość i rozmieszczenie drzwi serwisowych...

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku, masz rację, różnią się, bo ta niżej, to rocznik 2004, jednak nadwozie i charakterystyczne cechy malowania powinny być w tych przyczepach identyczne, a tak nie jest. Poza tym, umieszczenie gniazda i czasem drzwiczek serwisowych (choć rzadko) nie zawsze jest standardowe - zależy od rozkładu wnętrza. Akurat w tych modelach bywało bardzo powtarzalne. W linkach, które zamieściłem wcześniej, jest przyczepa z 2003 i w niej już są te same wysokości drzwiczek i miejsce umieszczenia gniazda, brak tylko tylnych drzwiczek, ale to kwestia układu wnętrza lub rodzaju zamówienia.

Nie o te szczegóły mi jednak chodziło, a wyłącznie o malowanie, którego nigdy nie spotkałem i to w jakimkolwiek roczniku tych przyczep (zaznaczyłem te udziwnienia na fotce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wi

 

Otóż to. Nie rozumiem, dlaczego niektórzy myślą, że w przypadku przyczep jest inaczej :niewiem:

Osobiście nie wierzę w historie typu: właściciele, to starsze małżeństwo lub dziadek jeżdżący tylko w niedzielę, samotna kobieta nie znająca się na rzeczy, szybko sprzedaje, bo wyjeżdża za granicę, buduje dom, musi oddać długi itd. :hehe:
W tym przypadku mamy starsze małżeństwo, które zadało sobie trud, aby kupić przyczepę i co ciekawe, nie znając się zupełnie na karawaningu, kupili nadzwyczaj okazyjnie w bardzo dobrym stanie przyczepę, za równie okazyjną cenę. :rolleyes:

Karawaning jednak nie był tym, co lubią, ;)  więc wygląda na to, że swojej karawaningowej decyzji zupełnie nie przemyśleli i cały zakup, to był taki sobie jednorazowy kaprys. Teraz, z żalu postanowili wyjechać za granicę, dlatego przyczepę sprzedają, równie wyjątkowo okazyjnie. Nie zdziwiłbym się, gdyby na odchodne jeszcze płakali, tyle tylko, że byłyby to zapewne łzy szczęścia, a nie rozpaczy. :D
Podobnych tłumaczeń słyszy się mnóstwo, a handlarze opanowali to wszystko do perfekcji, łącznie z podstawianiem odpowiednich osób, rodziny, znajomych itp.
Opis oferty i zastosowane nazewnictwo nie wskazują, że pisali ją początkujący amatorzy karawaningu, tylko raczej osoby zorientowane w temacie.

Przyczepa kupiona, więc właściwie już po wszystkim, jednak o swoich wątpliwościach, kilka słów napiszę.
Patrząc na zdjęcia, coś mnie w tej przyczepie niepokoi. Nie potrafię na podstawie kilku słabych fotek określić, co to może być, ale jednak ...
Pomijam kwestię uszkodzeń w narożnikach, bo przypuszczam, że zostały one sprawdzone, a ich stan zaakceptowany, podobnie jak stan prawny przyczepy.
Zastanawia mnie podana DMC, ponieważ w tych modelach była wyłącznie wartość 1350 z możliwością zwiększenia do 1500 lub 1700, ale nie spotkałem nigdy 1300.
Nigdy też nie spotkałem tego modelu (nawet biorąc pod uwagę roczniki od 2000 do 2004 oraz wszystkie inne) z takim malowaniem, jak w omawianej.

 

attachicon.gifHE491.jpg

Nie wiem, o co w tym chodzi, ale nie jest to fabryczne wykonanie dla tej przyczepy.

 

attachicon.gifEriba-Nova-490-1.jpg

To są wyłącznie moje subiektywne odczucia, a moje przypuszczenia nie muszą być realne, bo przecież nie miałem okazji przyjrzeć się przyczepie z bliska.
Mam nadzieję, że mylę się w ocenie w/w przyczepy oraz intencjach byłych jej właścicieli i tak proszę potraktować moje słowa.
Tym samym gratuluję Koledze Przemo zakupu, a zwłaszcza odważnej, błyskawicznej decyzji i życzę dużo zadowolenia z przyczepki - oby dzielnie i długo służyła.
IMHO

Witam. Naroznik - wgniotka faktycznie jest ale nic tam się ne dzieje.Nie ma żadnych uszkodzeń poszycia czy łączeń. Te 2 naklejki faktycznie nie takie jak fabryczne. Przyczepa jest w tym mijescu delikatnie rysnieta jakby gałąż i wyglada tojakby ktoś na te rysy dał naklejke. Co do reszty czas pokaże nie jest to ideał z fabryki - ma w końcu 13 lat i była używana. Jest w tej sprawie wiele niewiadomych czy własciciele kłamali czy nie czas pokaże, Ogledziny w srodku nie wkazują by cokolwiek tam się  działo a jak już to ktoś ukrył/naprawił to fachowo. Nie ma żadnego sladu jakiegokolwiek zacieku. Więc albo jest swieżo po remoncie albo faktycznie jest ok. Szybko wyjdzie czy to był dobry zakup czy nie. Napewno napisze. Ostatecznie zapłaciłem 20 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do roczników to jest to "elastyczny" temat . Problem rocznika nie wynika czasami z oszustwa a raczej z metody pierwszej rejestracji w Niemczech.

U nich EZ może być nawet 2/3 lata od wyprodukowania. To oznacza ,że jak zjeżdża do Polski to gdy nie ma roku produkcji w papierach to zgodnie z naszymi przepisami przyjmuje się datę pierwszej rejestracji jako rok produkcji. Wszystko jest jak najbardziej legalne i zgodne z prawem.

No ale to jest szeroki temat na inny wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś Jarosław69 namieszałeś okrutnie- rok produkcji określa się na podstawie nr VIN tylko i wyłącznie.  A zgodnie z naszymi przepisami jeżeli w dokumentach zagranicznych nie ma daty pierwszej rejestracji - za taką przyjmuje się dzień 01.01. roku produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. rok produkcji określa się na podstawie nr VIN tylko i wyłącznie...

 

 

Rocznik w VIN to rok modelowy a nie produkcji.

Niekoniecznie VIN to określa.

Jeśli w ciągu znaków dziesiąty to znak 0 (zero) oznacza to rok produkcji nieokreślony, najczęściej dotyczy pojazdów które wychodzą z jednaj fabryki do innej kończącej ostatecznie wyposażenie i przeznaczenie pojazdów, np specjalnych.

 

Np Fiat wyprodukował Ducato w 2000

post-2083-0-71562200-1463088407.jpg

 

wysłał go do Knausa który założył budę

post-2083-0-50493600-1463088457.jpg

i wyjechał z fabryki już w roku 2001 jako produkt finalny gotowy przeznaczony do sprzedaży.

 

 

Np Alko wyprodukowała ramę i oś z różnych produkcji

post-2083-0-93003300-1463088421.jpg

 

jako gotowy nośnik w 2000 i wysłał go do Knausa... podobnie:

post-2083-0-04019800-1463088469.jpg

 

 

Np Star wyprodukował Stara 

post-2083-0-87575300-1463089105.jpg

 

 

i wysłał do fabryki gdzie założyli turbosraja

post-2083-0-26798000-1463088500.jpg

i w PL to może różnić się już nawet 3 lata ;)

 

Np wozy strażackie, 

post-2083-0-66420800-1463088512.jpg

 

 

karetki (różne)

post-2083-0-71204000-1463088480.jpg oraz post-2083-0-16643400-1463089267.jpg

 

 

odkurzacze

post-2083-0-09477400-1463088815.jpg

 

I popularne kiedyś 'składaki'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że w przypadku kamperów takie sytuacje są możliwe (inny producent samochodu i inny zabudowy), jednak w przypadku przyczepy, która schodzi z taśmy jako całość zmontowana przez jednego producenta, to już raczej nie może tak być. Poza tym, ramy do producentów docierają jedynie w postaci profili i dopiero producent przyczepy składa to w konkretny podzespół i nabija numery. Oś ma swój indywidualny numer i tabliczkę znamionową, często w postaci naklejki. Myślę, że rok produkcji tam wybity zgadza się na ogół z rokiem produkcji całej przyczepy, ponieważ logistyka dba, aby dostawy z małym wyprzedzeniem pokrywały bieżącą produkcję. Producent raczej zapasów nie robi. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie to podobno brakuje zarówno podwozi do kamperow jak i ram do przyczep. Wiem, że w Niemczech jak Przyczepa stoi u dilera na placu to się nie starzeje bo rok produkcji w papierach to będzie rok sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.