Skocz do zawartości

Zakup duzej przyczepy kempingowej ponad 7m 5 osob


Arecky69

Rekomendowane odpowiedzi

A znajdzie sie takowa w rozsadnej cenie jeszcze zeby moj ciagnik mogl ja ogarnac ?

No na pewno, dla przykładu podam Ci że moja waży 1200kg czyli DMC a spokojnie śpi 5 osób tylko że to już wiekowa przyczepka

nowsze są o wiele cięższe z racji lepszego wyposażenia, moja to totalny golec.

A ile możesz holować swoim autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odpowiedz jeszcze sobie na pytanie w jakich miesiącach będziesz tą przyczepą jeździł. Jak w ciepłych to wnętrze ma znaczenie drugorzędne, ważne żeby się wszyscy do spania pomieścili a i to nie koniecznie. Jak w zimnych to każdy dodatkowy cm wnętrza więcej robi różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim musisz zastanowić się gdzie i jak będziesz użytkował przyczepę. Obie przedstawione w 1 poście są interesujące, ale:

Knaus jest cięższy i szerszy co utrudnia holowanie i manewrowanie, za to ma po środku podkowę (łatwiej usiąść w 5-6 osób )

TEC ma dodatkowo garaż, ale przy swojej dmc może mieć małą ładowność.

Jak nie chcesz dużej przyczepy to rozejrzyj się za takim lub podobnym układem (niestety wygodnie śpi 5 osób ):

csm_Premio_490_TK_2012-10-17-1741_a07407

Edytowane przez cosik3 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

136KM i 1850 kg  jak tym jechać po górach i jeszcze 5 osób na pokładzie :hmm:

mam wrażenie, że to ten sam silnik co w moim cmaxie. Szału w górach nie będzie, przy przyczepie o MR 1500kg i samochodzie zapakowanym prawie pod sufit ciężarami nie miałem problemu z podjazdem pod tunel SV rok w Chorwacji. Zaczynałem z prędkością 100kmh i skończyłem na 90kmh - wszystko na 4 biegu. Podjazd na długości 3-4 kilometrów do wysokości ponad 1000m, bez miejsca wytchnienia dla samochodu, 3 pasy pod górę, prawy dla najsłabszych. Po podpięciu jeszcze 300kg na pewno 90kmh nie utrzyma a i samochód z taką załogą będzie jeszcze cięższy - nie mniej jednak jeżeli to podobna jednostka francuska jak w moim starym fordzie to dałby sobie radę :). Ale to tylko piszę o silniku, do przyczepy większej jak 1,5 tony trzeba dużego, ciężkiego holownika.

 

 

Odnośnie poszukiwanej przyczepy, to osobiście szukałbym takiej ze stałym łóżkiem, gdzie rodzice prześpią się na wygodnym materacu, a nie rozjeżdżających się poduszkach na podkowie. To samo młodzi na piętrowych łóżkach z materacami. Podejrzewam, że jakbym miał czas na wyjazdach na odpoczynek, to spokojnie przysiadłbym sobie na takim francuskim łóżku i nie było by problemu.

 

Osobiście oboje z żoną zachorowaliśmy na przyczepę podobną do kolegi AdamH - on ma Fendta 560SKM, ten sam układ będzie także w  Adria Adora 573PT, Hobby de luxe 545 kmfe, Knaus 580 QS, Dethleffs Camper 550 TK, podobny będzie Burstner Averso 590 TK. Wszystkie te przyczepy są dość młode - roczniki od 2012, czasami 2014. Aktualnie zbieram fundusze i wypatruje używek, zejdzie mi jeszcze ze 2 lata :)

 

 
osobna kabina prysznicowa, duża lodówka, w Adrii najfajniejsza toaleta kasetowa bo z dużym zbiornikiem, w zestawie 3 łóżka piętrowe - ale pewnie ze słabą nośnością.
 
Warto poprzeglądać katalogi nowych przyczep - na stronach producentów, oglądnąć jaki układ by Wam pasował i szukać używanych. Ja taki plan obrałem, wiem, że teraz zakupiona będzie już idealna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

136KM i 1850 kg  jak tym jechać po górach i jeszcze 5 osób na pokładzie :hmm:

 

Szału zapewne nie ma,ale kolega lubi upychać jak najwięcej ludzi do jak najmniejszych przyczep to może też preferuje ciągnąć coś jak największego czymś jak najmniejszym :] Wszystko przy wyborze przyczepki zależy jak często,w jakich porach roku i jak daleko zamierza się biwakować.Nie napisał też nic o sobie-czy jest zapalonym karawaningowcem który chce niezależności,odciąć się wszystkiego i mieć w budzie wszystko potrzebne do wygodnego życia  czy po prostu(słyszałem o takich ludziach ) stawia przyczepkę na polu namiotowym,idzie do hotelu, wynajmuje wygodne pokoje a przyczepy dogląda tylko czasem czy stoi jeszcze :miga: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim musisz zastanowić się gdzie i jak będziesz użytkował przyczepę. Obie przedstawione w 1 poście są interesujące, ale:

Knaus jest cięższy i szerszy co utrudnia holowanie i manewrowanie, za to ma po środku podkowę (łatwiej usiąść w 5-6 osób )

TEC ma dodatkowo garaż, ale przy swojej dmc może mieć małą ładowność.

Jak nie chcesz dużej przyczepy to rozejrzyj się za takim lub podobnym układem (niestety wygodnie śpi 5 osób ):

csm_Premio_490_TK_2012-10-17-1741_a07407

 

Super układ :yes: Widzę 2 osobne stoliki,takiej właśnie poszukaj.Praktyczność funkcjonalność przy takiej powierzchni i liczbie mieszkańców najważniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim musisz zastanowić się gdzie i jak będziesz użytkował przyczepę. Obie przedstawione w 1 poście są interesujące, ale:

Knaus jest cięższy i szerszy co utrudnia holowanie i manewrowanie, za to ma po środku podkowę (łatwiej usiąść w 5-6 osób )

TEC ma dodatkowo garaż, ale przy swojej dmc może mieć małą ładowność.

Jak nie chcesz dużej przyczepy to rozejrzyj się za takim lub podobnym układem (niestety wygodnie śpi 5 osób ):

csm_Premio_490_TK_2012-10-17-1741_a07407

 

 

Super układ :yes: Widzę 2 osobne stoliki,takiej właśnie poszukaj.Praktyczność funkcjonalność przy takiej powierzchni i liczbie mieszkańców najważniejsza

No właśnie tak jak u mnie jeżeli chodzi o spanie z tym że tam gdzie są te żółte łóżka ja mam piętrowe o nośności dorosłego chłopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mam wrażenie, że to ten sam silnik co w moim cmaxie. Szału w górach nie będzie, przy przyczepie o MR 1500kg i samochodzie zapakowanym prawie pod sufit ciężarami nie miałem problemu z podjazdem pod tunel SV rok w Chorwacji. Zaczynałem z prędkością 100kmh i skończyłem na 90kmh - wszystko na 4 biegu. Podjazd na długości 3-4 kilometrów do wysokości ponad 1000m, bez miejsca wytchnienia dla samochodu, 3 pasy pod górę, prawy dla najsłabszych. Po podpięciu jeszcze 300kg na pewno 90kmh nie utrzyma a i samochód z taką załogą będzie jeszcze cięższy - nie mniej jednak jeżeli to podobna jednostka francuska jak w moim starym fordzie to dałby sobie radę :). Ale to tylko piszę o silniku, do przyczepy większej jak 1,5 tony trzeba dużego, ciężkiego holownika.

 

 

Odnośnie poszukiwanej przyczepy, to osobiście szukałbym takiej ze stałym łóżkiem, gdzie rodzice prześpią się na wygodnym materacu, a nie rozjeżdżających się poduszkach na podkowie. To samo młodzi na piętrowych łóżkach z materacami. Podejrzewam, że jakbym miał czas na wyjazdach na odpoczynek, to spokojnie przysiadłbym sobie na takim francuskim łóżku i nie było by problemu.

 

Osobiście oboje z żoną zachorowaliśmy na przyczepę podobną do kolegi AdamH - on ma Fendta 560SKM, ten sam układ będzie także w  Adria Adora 573PT, Hobby de luxe 545 kmfe, Knaus 580 QS, Dethleffs Camper 550 TK, podobny będzie Burstner Averso 590 TK. Wszystkie te przyczepy są dość młode - roczniki od 2012, czasami 2014. Aktualnie zbieram fundusze i wypatruje używek, zejdzie mi jeszcze ze 2 lata :)

 

 
osobna kabina prysznicowa, duża lodówka, w Adrii najfajniejsza toaleta kasetowa bo z dużym zbiornikiem, w zestawie 3 łóżka piętrowe - ale pewnie ze słabą nośnością.
 
Warto poprzeglądać katalogi nowych przyczep - na stronach producentów, oglądnąć jaki układ by Wam pasował i szukać używanych. Ja taki plan obrałem, wiem, że teraz zakupiona będzie już idealna :)

 

 

 

Tak kolego to ten sam motor z rodziny PSA ;)

Poza francuzami wystepowal i wystepuje on w wielu modelach Forda Volvo i jeszcze tez gdzies.

Silnik jest fajny i co do niego nie mam zarzutow.

Musze dobrac odpowiednia przyczepe zebysmy byli zadowoleni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego to ten sam motor z rodziny PSA ;)

Poza francuzami wystepowal i wystepuje on w wielu modelach Forda Volvo i jeszcze tez gdzies.

Silnik jest fajny i co do niego nie mam zarzutow.

Musze dobrac odpowiednia przyczepe zebysmy byli zadowoleni

U mnie przeszedł na karawaningową emeryturę, teraz śmiga po mieście i czasem pociągnie towarówke, na liczniku 233 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.