Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

Ja pompuje tak jak na tabliczce: 4,5 bar dla 185R14C (102)

Samochód jak pod pełne obciążenie (akurat u mnie P:2,6 , T:3,1)

 

Jako ciekawostka: instrukcja Mówi ,że DMC pojazdu i przyczepy należy pomniejszyć o 10% przy przekroczeniu 1000m n.p.m i potem kolejne 10% co każde 1000m n.p.m.....czyli z pustą przyczepą mogę wjechać na 3999m n.p.m ;)

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

no to ja dorzucę do pieca:

poniżej rozmiary i ciśnienia dla poszczególnych obciążeń koła : instrukcja ogólna TEC a sprzed 20 lat (1993r)  a kierując się tymi instrukcjami musimy wziąć pod uwagą że technologie w ciągu owego odcinka czasu poszły daleko do przodu ( i indeksy jakieś dziwne ) , więc w danym  momencie najlepiej wie  producent opon.

post-5341-0-06069300-1362767828_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ale kotleta odgrzałeś   :jump:
Skoro już ...
W swojej przyczepie (1 oś, DMC 1500) pompuję 3,5 (3,6) bar maksymalnie.
Opony: 205/65R15C FIRESTONE  Vanhawk

PS
Podałem parametry j.w., ponieważ moim zdaniem, dopiero na ich tle podawanie ciśnienia pompowania ma jakiś sens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w cepce, chyba jeszcze anglik na kartce w szafce napisał 42PSi, czyli 2,9 Bar.

Opony mam Kenda Koyote 155R13C. Max ciśnienie dla nich to 450kPa lub 65Psi lub 4,48Bar.

Ja pompuję na 3.0 Bara dla DMC 935 kg

Felgi mam dętkowe i założone dętki są. Pisałem o tym w innym temacie. Nie każdy o tym wie, a to może ... zrobić bum cepce

Jak cepka jest na wakacje bardziej dociążona to ładuję 3,5 Bara.

Edytowane przez JurekM (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak się zastanawiam po co tyle pompować (np.4,5atm) w opony? Przecież opona ma też się uginać, amortyzować, pracować podczas jazdy.

W przyczepie towarowej mam opony 185R14C, jedna oś. Przy planowanym DMC w okolicach 500kg (czyli np. przyczepa i 300kg cementu) ładuję 2atm. Jeśli planuję DMC 1200 (czyli np przyczepa i tona piachu) to ładuję max 3,5 bar i opona pod obciążeniem b.mało się ugina. Na 4,5 bar to bym jak na drewnianych kołach jechał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.