Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

a ja mam zamontowany w kołach TPMS, na postoju ok 2,8 bara w trakcie jazdy wzrasta do 3,9....i jak tutaj pompowac koła?;P
O ponad 1 bar Ci ciśnienie skacze? O 0.1, 0.2 to normalne, ale nie o 1. Raczej czujnik Ci szwankuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 godziny temu, uwex napisał:

Tak się zastanawiam, czy po prostu miałem pecha i trafiłem na 2 felerne kompresory :( czy może te na stacjach są dedykowane raczej do osobówek czyli ok. 2 - max 3 atm. i przyczepki tam nie da rady dopompować ?

Podobnie, jak przedmówcy, jestem przekonany, że miałeś pecha.

Teraz, jacek00 napisał:
2 minuty temu, w79 napisał:
a ja mam zamontowany w kołach TPMS, na postoju ok 2,8 bara w trakcie jazdy wzrasta do 3,9....i jak tutaj pompowac koła?;P

O ponad 1 bar Ci ciśnienie skacze? O 0.1, 0.2 to normalne, ale nie o 1. Raczej czujnik Ci szwankuje

:ok: O tym samym właśnie pomyślałem.

2 godziny temu, MartiNBR napisał:

Na moich oponach jest napisane 55 psi co daje po przeliczeniu jakieś 3,7~3,8 bara. Tyle pompować i będzie ok? Opony kilkuletnie yokohama 185 14c.

To zależy od DMC przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Magneto61 napisał:

Sorry, że wtrącam swoją złotówkę (a tak, tak się cenię, a nie w groszach)  :lol: ale co to za opona wzmocniona z indeksem C która ma MAX PRESS tylko 3,2?  Tak wiem napisałeś "Firestone Vanhawk" ale czy aby na pewno wszystko dobrze sczytane?

... a jak myślisz? Mam nadzieję, że dokładnie przeczytałeś cały post ;) Pisałem dokładnie, jaka to opona.

https://www.youtube.com/watch?v=Ayeyo1mST94

 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jacek00 napisał:
7 godzin temu, w79 napisał:
a ja mam zamontowany w kołach TPMS, na postoju ok 2,8 bara w trakcie jazdy wzrasta do 3,9....i jak tutaj pompowac koła?;P

O ponad 1 bar Ci ciśnienie skacze? O 0.1, 0.2 to normalne, ale nie o 1. Raczej czujnik Ci szwankuje

Absolutnie, sprawdzone nie tylko na jesnych czujnikach (bo przynajmniej na 3 kompletach), do tego znajomy ma podobne doswiadczenia. Temperatura robi swoje, mowie oczywiscie o poludniu Europy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie, sprawdzone nie tylko na jesnych czujnikach (bo przynajmniej na 3 kompletach), do tego znajomy ma podobne doswiadczenia. Temperatura robi swoje, mowie oczywiscie o poludniu Europy

Przyjmuje się, że ciśnienie się zmienia w wysokości 0.1 bar na 10 stopni. Tak samo spada w okresie zimowym. 

 

Przy bardzo dużej różnicy temperatur, bo to nie rośnie jednostajnie może Ci sie ciśnienie zwiększyć o 1 bar. Ale do tego potrzebowałbyś ponad 30 stopni różnicy względem temperatury w której było pompowane koło.

 

Raczej też trzeba brać poprawkę na niedokładność samego urządzenia pomiarowego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2018 o 22:57, jacek00 napisał:

O ponad 1 bar Ci ciśnienie skacze? O 0.1, 0.2 to normalne, ale nie o 1. Raczej czujnik Ci szwankuje

możliwe również, że masz za male ciśnienie wyjściowe (lub przeciążoną przyczepę - co na jedno wychodzi, bo dla wagi rzeczywistej jest za niskie ciśnienie) i przez to bardziej nagrzewa się opona, a co za tym idzie następuje spory wzrost ciśnienia w czasie jazdy

Edytowane przez cosik3 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi to przeszlo przez mysl. Do tej pory ladowalem ok 3,00, a w trakcie jazdy skakalo do ok 3,8.Max wg opony to 4,5.Postanowilem nastepnym razem wyjsc od 3,5.Przy czym DMC to 1500:).Zobaczymy co bedzie sie dzialo, ale do tej pory przyczepa szla jak po sznurku.. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od typu/modelu opony oraz obciążenia. Znany przez nas kalkulator (link, który przypomniał przed chwilą Jacek) podaje na ogół dosyć poprawne wartości, ale też nie można do jego wskazań podchodzić bez zastanowienia - trzeba zrobić poprawkę, jeśli okaże się konieczna w stosunku do wymagań opony, czyli tego, co na oponie wytłoczył producent. Nieznaczne przekroczenie wartości ciśnienia dopuszczalnego, zwłaszcza jeśli jest ona wzmacniana i przy tym mocno obciążona, nie odbije się ujemnie na oponie, ale ciśnienie zbyt niskie już tak. Dla wartości w moim przypadku, kalkulator zaleca ciśnienie ok. 3,6 bar. Producent podaje max 3,2, natomiast po wielu próbach ustaliłem ciśnienie optymalne o wartości 3,4 i właśnie takie stale utrzymuję. Jak do tej pory, sprawdza się to bardzo dobrze - bdb. trakcja, brak zauważalnego zużycia opony, stabilne ciśnienie w trakcie jazdy i różnych temperatur, bdb. odporność opony podczas najeżdżania na nierówności.

PS

Jeżeli masz Pmax dla opony 4,5, a pompujesz 3, to ewidentnie wygląda to na znacznie zaniżoną wartość. :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Kristofer napisał:

Wszystko zależy od typu/modelu opony oraz obciążenia. Znany przez nas kalkulator (link, który przypomniał przed chwilą Jacek) podaje na ogół dosyć poprawne wartości, ale też nie można do jego wskazań podchodzić bez zastanowienia - trzeba zrobić poprawkę, jeśli okaże się konieczna w stosunku do wymagań opony, czyli tego, co na oponie wytłoczył producent. Nieznaczne przekroczenie wartości ciśnienia dopuszczalnego, zwłaszcza jeśli jest ona wzmacniana i przy tym mocno obciążona, nie odbije się ujemnie na oponie, ale ciśnienie zbyt niskie już tak. Dla wartości w moim przypadku, kalkulator zaleca ciśnienie ok. 3,6 bar. Producent podaje max 3,2, natomiast po wielu próbach ustaliłem ciśnienie optymalne o wartości 3,4 i właśnie takie stale utrzymuję. Jak do tej pory, sprawdza się to bardzo dobrze - bdb. trakcja, brak zauważalnego zużycia opony, stabilne ciśnienie w trakcie jazdy i różnych temperatur, bdb. odporność opony podczas najeżdżania na nierówności.

PS

Jeżeli masz Pmax dla opony 4,5, a pompujesz 3, to ewidentnie wygląda to na znacznie zaniżoną wartość. :hmm:

Tyle ze w trakcie jazdy wzrasta do... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skrajności w skarajność...

Jedni jeżdżą przeladowani po 300 kg na starych popękanych kapciach, a drudzy przy rozwiązaniach rodem z apteki.... 0,1 a może 0,00002???? Hm...

Ludziska opamiętajcie się...ile można jeszcze pompować ten wątek. Jest link do obliczarki? JEST. No i gitara...

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Commander napisał:

Ze skrajności w skarajność...

Jedni jeżdżą przeladowani po 300 kg na starych popękanych kapciach, a drudzy przy rozwiązaniach rodem z apteki.... 0,1 a może 0,00002???? Hm...

Ludziska opamiętajcie się...ile można jeszcze pompować ten wątek. Jest link do obliczarki? JEST. No i gitara...

Jacku, wielu nie jest w stanie zauważyć kapcia w przyczepie, a niektórzy wyczuwają subtelną różnicę 0,1 bara i jej wpływ na przyczepę.

To jest fascynujące. Ciekaw jestem jak oni to robią? ??Myślę, że wątek jest rozwojowy☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2018 o 23:16, Kristofer napisał:

... a jak myślisz? Mam nadzieję, że dokładnie przeczytałeś cały post ;) Pisałem dokładnie, jaka to opona.

 

Przepraszam, że zawracam Ci głowę ale przeczytałem dokładnie Twój post i nawet sprawdziłem Twój wcześniejszy wpis z odsyłacza. Byłem natomiast nieco zaskoczony stosunkowo niskim dopuszczalnym ciśnieniem opony nawet biorąc pod uwagę rozmiar i profil. Osobiście mam 65 PSI/450 kPa czyli 4,48 bar ale właśnie rozmiar, a przede wszystkim profil może tu mieć znaczenie. 

Myślę, że fajnie zreasumował to Commander: "jedni jeżdżą przeladowani po 300 kg na starych popękanych kapciach, a drudzy przy rozwiązaniach rodem z apteki.... 0,1 a może 0,00002???? Hm... Ludziska opamiętajcie się...ile można jeszcze pompować ten wątek. Jest link do obliczarki? JEST. No i gitara"

Trzeba tylko przyjąć (obliczyć) niezbędne minimu, odczytać maxa a dalej ustalić doświadczalnie, wedle gustu i tej brzózki co bardziej pasuje.

Szerokości z ogonkiem wszystkim :hej: :drive:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie nie masz za co mnie przepraszać i nie zawracasz mi głowy.  Z zasady staram się na ogół zawsze sprawdzać to, o czym piszę, a właśnie tym wpisem, który cytowałeś, chciałem uświadomić sytuację, że liczą się przede wszystkim parametry podawane przez producenta i dla konkretnej opony, a nie to, jak pompuje ktoś inny, podobny rozmiar opony, ponieważ właśnie rozmiar i typ opony mogą być często mylące, co zresztą potwierdza Twój post i zaskoczenie. Jak z powyższego wynika, nie można wszystkich opon danego rozmiaru traktować identycznie, chociażby pod względem pompowanego ciśnienia.

:hej:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.