Skocz do zawartości

W210 2.2 CDI ASB dobry jako holownik?


gaultier89

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien dobry.

Chciałbym spróbować jak smakuje zabawa z karawaningiem tylko boje się trochę o mój holownik. Jest to Mercedes W210 2.2 CDI 143km 315Nm, wydawałoby się że mocy i momentu jest do ciągnięcia i nic tylko podpinać cepe i jechać, ale obawiam się o skrzynię, jest to automat... Ile mechaników tyle opini - jedni mówią, że nie ma nic gorszego dla automatu jak ciągnięcie czegoś, inni mówią że automaty najlepsze do holowania.

 

Co Wy o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gauter89  >  Chciałbym spróbować jak smakuje zabawa z karawaningiem tylko boje się trochę o mój holownik.

                       Jest to W210 2.2  143km 315Nm, wydawałoby się że mocy i momentu jest do ciągnięcia ...

Mamy 6-cio bieg ... jest niezawodny, na trasie chodzi jak burza...

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

PS

Kilka lat minęło zanim hak został zamontowany.

W końcu przełamaliśmy się, jest OK.

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę W210 2,9 z automatyczną skrzynią biegów. Jako holownik - super.

 

Jakieś modyfikacje? Powiększona chłodnica oleju ASB? Wrzucasz "D" i jazda?

 

Niewiele jest lepszych aut do holowania ,a przy tym komfortowych. Kupuj przyczepę i w drogę. Powodzenia.

 

Ps. Przy okazji przypominam o wymianach ATF w ASB.

 

Na początku chcę kupić coś pokoroju Niewiadówki może minimalnie większe :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś modyfikacje? Powiększona chłodnica oleju ASB? Wrzucasz "D" i jazda?

 

 

Na początku chcę kupić coś pokoroju Niewiadówki może minimalnie większe :]

Nie wprowadzałem zadnych zmian związanych z holowaniem. Samochód ma fabryczny hak z gniazdem 13 pin-owym. Moduł zasilania gniazda realizuje różne funkcje np. kontroluje sprawność świateł przyczepy, wyłącza tylne światło przeciwmgielne w holowniku  i wg moich obserwacji zmienia charakterystykę sterowania silnikiem kiedy "widzi" wpięty wtyk od przyczepy.

 

Oprócz tego że "wrzucam D" czasem przy trudniejszych manewrach, podjazdach - ograniczam przelączanie biegów .

 

Odnośnie uwagi Kolegi LUCEK26 dotyczącej wymiany oleju w ASB zalecałbym dokładne rozeznanie tematu. Wielu zwracało mi uwagę na konieczność wymiany oleju w ASB zaraz po zakupie samochodu, na szczęście w porę zauważyłem w "mądrej książce" uwagę ze w jednym z typów ASB montowanych w W210 nie wymienia się oleju . Podany był numer katalogowy i po sprawdzeniu okazało się że taką skrzynię mam w swoim samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

270 cdi automat - bajka, na swiatlach z zapieta ciezka budka mozna wyprzedzic wiekszosc uczestnikow ruchu specjalnie sie nie starajac a wymiana oleju w asb co 60 tys...

 

Przyczepy nie czuc, spalanie na autostradzie pod wiatr 11l, normalnie jakies 8-9.

 

Dlaczego ich juz nie robia? :'(

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem przypadkiem mechanika i dopytalem czemu tak wrogo podchodzi do holowania automatem. Wytłumaczył to mniej więcej tak: jak automat coś ciągnie to jest obciążony, olej w skrzyni nabiera temperatury wysokiej, a wystarczy kilka stopni więcej i olej się pieni, co prowadzi do uszkodzenia płyty sterujacej. I nawet powiedział mi że nie ma różnicy stary czy nowy automat, teraz na warsztacie ma VW touran który ciągnął cepe z koniem i zajechał skrzynie.

Taka jest jego wersja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak ... w #4 sam napisałem żeby unikać takich mechów

ale żeby oddac prawdę trzeba powiedzieć ze  MOŻE tak się zdążyć ze ktoś holując cepe zniszczy skrzynie

 

generalnie większość nowoczesnych automatów

albo po wpięciu cepy samo zmienia parametry pracy silnika, skrzyni itp.

albo trzeba to zrobić samemu (w jeepach jest "guzik" o/d off - wyłącza nadbieg)

tylko ze używa się to albo przy bardzo ciężkiej przyczepie albo górzystym terenie ...

 

tak wiec można zepsuć asb ale tak samo jak można spalić sprzęgło nieumiejętnie go używając.

acha ...

jeszcze jest motyw z niewymienianiem oleju w skrzyni co jest takim podstawowym błędem

za to odpowiadającym za 90% uszkodzeń skrzyń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.