Skocz do zawartości

W210 2.2 CDI ASB dobry jako holownik?


gaultier89

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wprowadzałem zadnych zmian związanych z holowaniem. Samochód ma fabryczny hak z gniazdem 13 pin-owym. Moduł zasilania gniazda realizuje różne funkcje np. kontroluje sprawność świateł przyczepy, wyłącza tylne światło przeciwmgielne w holowniku  i wg moich obserwacji zmienia charakterystykę sterowania silnikiem kiedy "widzi" wpięty wtyk od przyczepy.

 

Oprócz tego że "wrzucam D" czasem przy trudniejszych manewrach, podjazdach - ograniczam przelączanie biegów .

 

Odnośnie uwagi Kolegi LUCEK26 dotyczącej wymiany oleju w ASB zalecałbym dokładne rozeznanie tematu. Wielu zwracało mi uwagę na konieczność wymiany oleju w ASB zaraz po zakupie samochodu, na szczęście w porę zauważyłem w "mądrej książce" uwagę ze w jednym z typów ASB montowanych w W210 nie wymienia się oleju . Podany był numer katalogowy i po sprawdzeniu okazało się że taką skrzynię mam w swoim samochodzie.

Szanowny Kolego lepiej posłuchaj mojej rady i wykonaj na początek tzw. połowiczną wymianę ATF(około4,5litra).

W instrukcjach obsługi E klasy Mercedes-Benz nie przewiduje wymiany ATF, lecz radzę Tobie na podstawie mojego kilkuletniego doświadczenia w eksploatacji E-klasy oraz kolegów z Forum użytkowników W211.

Silnik 2,2CDI wcale nie jest słabszy od silnika 300 td.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, ze tak jak Lucek mowi, bo po prostu w nowszych asb merca nie ma korka spustowego oleju z konwertera czyli tzw. sprzegla hydrokinetycznego, czyli prosto mowiac z bani ktora jest w miejscu sprzegla i w starszych asb odkreca sie pokrywe skrzyni - dolna i wymienia sie olej i filter oraz odkreca sie korek w bani i wtedy caly olej zlatuje, a w nowszych modelach co korka w sprzegle nie maja wykonuje sie tylko polowiczna wymiane oleju - czyli tylko odkreca sie pokrywe skrzyni i wylatuje polowa oleju a polowa zostaje starego i wtedy nalezy to zrobic co 30 tys. km. ALE jak sie ma warsztat myslacy to mimo braku korka w sprzegle mozna wymienic caly olej - nalezy odkrecic przewod biegnacy do chlodnicy oleju od skrzyni - podlaczyc do niego wysysacz oleju - ten co normalnie sie wsadza do rurki od bagnetu - i pod MALYM cisnieniem wyssie caly olej z asb i z bani tez - i wtedy wymieniamy caly olej co 60 tys. km.

Moja skrzynia przejechala juz jakies 650 tys km - tak, wlasnie tyle -  szescset piedziesiat tysiecy i poza lekkim poslizgiem z 2-3 bieg nic zlego sie nie dzieje  - mam go juz jakies 12 lat i wlasnie przymierzam sie do wymiany lancucha rozrzadu, bo mowia, ze w mercu pasowaloby wymienic rozrzad po 700 tys. km choc zeby jakos specjalnie halasowal to nie powiem..

A, jeszcze pompe wody wymienilem raz.

Tyle, - wiem, ze kiedys odstawie go na zlom, ale to bedzie tak jakbym przyjaciela sprzedawal...

 

Osobnym rozdzialem jest korozja - zawsze po zimie musze cos polakierowac a woz garazowany i nigdy nawet zadrapany nie byl...

Chcialbym znowu merca - ale 211 tylko niektore maja euro 4 a 212 silnikowo sie do 210 i 211 nie umywaja, co zrobic?

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. ... ALE jak sie ma warsztat myslacy to mimo braku korka w sprzegle mozna wymienic caly olej - nalezy odkrecic przewod biegnacy do chlodnicy oleju od skrzyni - podlaczyc do niego wysysacz oleju - ten co normalnie sie wsadza do rurki od bagnetu - i pod MALYM cisnieniem wyssie caly olej z asb i z bani tez - i wtedy wymieniamy caly olej co 60 tys. km.

 

2. Tyle, - wiem, ze kiedys odstawie go na zlom, ale to bedzie tak jakbym przyjaciela sprzedawal...

 

 

ad1. to tzw. dynamiczna wymiana oleju w asb :) ... u mnie chłopaki robią tak tylko jak zaleją skrzynie wodą podczas taplania jeepów w błocie :)

ad2. rozumiem to w 101% ... mój jeepek też ma u mnie dożywocie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek dobry jesteś , ale nie wiem czy Kolega nas posłucha. Bo jak dobrze ASB pracuje to wielu myśli po co wymieniać ATF- szkoda kasy.

Ale to jest błędne myślenie.

Jacek wymiana ATF w ASB co 30 000 km to lekka przesada , ale co 60 000 połowiczna jest wskazana.Ja w ubiegłym roku wymieniałem po powrocie z Węgier i żałowałem ,że tego nie zrobiłem dwa lata wcześniej.

Jeżeli pojawia się lekki poślizg- szarpanie z 2 na 3 warto pomyśleć o wymianie połowicznej ATF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mit o nie wymienialnym oleju w ASB panuje również w autach BMW (Bolid Młodzieży Wiejskiej)  :-]  szczególnie E39

Kumpel właśnie przytargał takie auto i od razu się chwali że oleju w ASB wymieniać nie będzie bo nie trzeba, jako dobry

kolega podałem mu już adres mechaników od ASB, oraz poleciłem gdzie szukać takiej skrzyni :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz,

niech się chwali ,tylko później niech nie płacze , że naprawa ASB to kilka tysięcy lub więcej złotych.

W nowych BMW 5  F10 lub F11 wskazana jest wymiana płynu nawet po 70000 km przebiegu.Im bardziej skomplikowana ASB (8 lub 9 biegów) tym bardziej trzeba uważać.

W związku z wprowadzaniem nowych silników z podwójnym turbodoładowaniem (2,0) ,mocno wysilonych potrzebne są skomplikowane ASB aby zachować przyzwoite osiągi tych aut. Dlatego ASB wymagają szczególnej dbałości o ich stan techniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Kolego lepiej posłuchaj mojej rady i wykonaj na początek tzw. połowiczną wymianę ATF(około4,5litra).

W instrukcjach obsługi E klasy Mercedes-Benz nie przewiduje wymiany ATF, lecz radzę Tobie na podstawie mojego kilkuletniego doświadczenia w eksploatacji E-klasy oraz kolegów z Forum użytkowników W211.

Silnik 2,2CDI wcale nie jest słabszy od silnika 300 td.

Konsultacja z mechanikami wykazała z tak pięknie to miało być w 1996 ( bez wymiany oleju ) ale wyszło jak zawsze. Wg nich książka i jej tłumaczenie na polski opieralo się na pierwszych informacjach o tym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holując cepę automatem to faktycznie przyjemność,tyle że ja każdemu kto zamierza to robić dla bezpieczeństwa polecam jednak montaż chłodnicy oleju która bądz co bądz jest zbawienna w upały na dłuższych podjazdach,jak również zwiększa żywotność podczas normalnej codziennej eksploatacji.

Montaż dodatkowej chłodnicy to koszt od 250 do 1000zł w zależności od stosowanej skrzyni a w znaczący  sposób schładza olej który traci swe właściwości wraz z rosnącą temperaturą oleju.

Z ciekawostek obniżenie temperatury roboczej oleju o około 7-8 stopni wydłuża życie skrzyni o kilkadziesiąt procent.

Nie zapomnę jak po dłuższym wdrapywaniu się  moim zestawem po serpentynach na szczycie wysiadałem z auta i pierwsze co poczułem to smród spalenizny który daje do myślenia..... :hmm:

Góry,korki i jazda w upały to coś co ASB znosi najgorzej więc dodatkowy zapas chłodzenia jak i regularne wymiany oleju to moim zdaniem minimum co możemy zrobić żeby sprawnie i bezawaryjnie użytkować ASB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mercedes Benz zaleca montaż dodatkowego wentylatora w E-klasie w przypadku holowania przyczep zbliżonych do max. możliwego DMC tj. w przypadku mojego auta 1900 kg.

Ja natomiast chcąc utrzymać zestaw o DMC do 3500Kg ( wiadomo dlaczego) jestem zmuszony holować przyczepę o DMC 1240kg max.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :przyczepa:

Upały oraz korki w upały  to śmiertelny wróg ASB każdego holownika . To ekstremalnie niekorzystne warunki pracy ASB skracające jej żywotność.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.