Skocz do zawartości

Kategoria prawa jazdy


Igor Pietkiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

-dobra jeśli będę kupował s-maxa (tego konkretnego bo innego nie brałem pod uwagę z racji wkurzenia się na mondka za wylądowanie na złomowisku) to zrobię te dwie cyferki, ale powiedzcie jak to jest z viatollem. nosze się z zamiarem zakupienia viaboxa bo dużo podróżuję autostradami i nie zawsze chce mi się stać w kolejkach na bramkach (mało odcinków w systemie ale liczę, że za mojego życia to się zmieni). czy na tym samym urządzeniu będę mógł podróżować z cepką tylko wybierając "inną taryfę" i inny zakres naliczania opłat czy będę musiał mieć dwa dziadostwa w aucie? i czy dobrze zrozumiałem przeglądając stronę viatolla , że za jazdę z cepką będę musiał płacić takie same stawki co tiry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Bedziesz płacił według tego jakie masz euro (normę spalin)  tak dla przykładu ostatnio trasa 30 km za Świebodzinem do Dąbrowy Górniczej  cała trasa

Volvo ciężarowe norma euro 5 zapłaciłem 81zł w tym przejazd autostradą A4. Tak więc nie ma znaczenia ile ważysz a jaki masz silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info. ciekawe jakie euro ma s-max 2.0 tdci 140 kucy z 2007. może przy ciężarówkach ma znaczenie jakie euro ma dany pojazd ale w przypadku osobówki? i to jeszcze jaka różnica między maximum i minimum. złodzieje. jeszcze żeby ta kasa na infrastrukturę szła i poprawianie tych polskich dróg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń na infolinie i Ci powiedzą, ja stawiam na euro4 Volvo miałem 2010r i było euro5 ale  tak ma homologacji, może Ty na Forda też

masz homologacje na euro5.

 

P.S

Oni to biorą z roku produkcji auta.

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smacznego z tych lat będzie miał raczej euro 4. Ten po 2010r ma e5. Opłaty są niskie.

 

Egzaminu nie widzę bez kursu lub kilku godzin na placu z instruktorem.

 

Nie będziesz wiedział jak się ustawić do manewrów.. źle przyzwyczajenia pokonasz na 30 min pełną koncentracją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normy Euro[edytuj] EURO 1[edytuj]

Obowiązywała od 1993 roku. Dyrektywa 91/441/EC [11] dla samochodów osobowych oraz dla osobowych i lekkich ciężarówek - 93/59/EEC.

EURO 2[edytuj]

Obowiązywała od 1996 roku. Dyrektywa 94/12/EC (& 96/69/EC) dla samochodów osobowych.

EURO 3[edytuj]

Obowiązywała od 2000 roku. Dyrektywa 98/69/EC [12] dla wszystkich pojazdów.

EURO 4[edytuj]

Obowiązywała od 2005 roku. Dyrektywa 98/69/EC (& 2002/80/EC) dla wszystkich pojazdów.

EURO 5[edytuj]

Obowiązuje od 2009 roku Rozporządzenie 2007/715/EC[13] dla lekkich samochodów osobowych i służbowych.

EURO 6[edytuj]

Obowiązuje od 2014 roku Rozporządzenie 2007/715/EC[13] dla ciężkich pojazdów samochodowych.

W 2008 roku Parlament Europejski uchwalił normę Euro 6, która dotyczy poziomu zanieczyszczeń emitowanych przez ciężkie pojazdy samochodowe. Dopuszczalna wartość emisji tlenków azotu ma wynieść 400 mg/kWh, a więc o 80% mniej niż w normie Euro 5. Limity emisji cząstek stałych zostaną zmniejszone o 66% i mają wynosić 10 mg/kWh

 

 

A TU JESZCZE DOKLADNIEJ

https://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/sondy-lambda/podstawowa-wiedza-o-spalinach/normy-euro/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opłat, to w przypadku Viatoll macie sporo racji, ale część opłat, które są na autostradach nie opierają się na viazłodziejskich rozwiązaniach. Autostrada A1 na płatnym odcinku ma de facto 2 stawki - dla osobówek bez przyczep i wszystkie inne. Czyli osobówka z przyczepą płaci dokładnie tyle samo co TIR. Potem jest jeszcze jedna stawka, ale dotyczy już wyłącznie gabarytów. Więc w tym zakresie - od Torunia do Gdańska będzie kolega za autostradę płacił 71 PLN za zestaw - niezależnie od tego czy do 3,5 t czy powyżej. Tam się liczy wyłącznie posiadanie przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Mam pytanko trochę z innej bajki ale gdzieś zbliżone tematycznie Co sie dzieje w przypadku gdy mamy DMC do 3500 kg ale przydarzy sie nam zapakować wiecej do samochodu i przyczepy i przy przypadkowym ważeniu wyskakuje 3600 kg ?( mój składzik ma DMC 3450 kg wiec kat B ale nie wiem jak to działa w przypadku kontroli a dopiero zaczynam zabawę z karawaningiem Pozdrawiam i dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy będziesz "wpisywał" hak w DR holownika to Wydział Komunikacji zadba o to abyś rubrykę F3 miał wypełnioną.

Pułapem Twoich  możliwości przy kat.B nie jest DMC przyczepy =750 kg,  tylko DMC zestawu < 3500 kg .

 

To F3 francuzów nie jest takie nielogiczne jak sie wydaje. Ale różnica u Ciebie wynosząca 350 kg wykracza poza moje rozumienie tego problemu.

Tak sobie przeglądam natrafiłem wydział komunikacji zadba o rubrykę F3 , mam za sobą kilka pojazdów i swoich i znajomych gdzie montowałem haki robiłem im przeglądy a także wydział komunikacji też pomagałem papierki popchnąć i ten  wydział nie zadbał ani razu przy montażu haka o rubrykę F3 - nie czepiam się tylko ot takie moje spostrzeżenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dzięki za info. ciekawe jakie euro ma s-max 2.0 tdci 140 kucy z 2007. może przy ciężarówkach ma znaczenie jakie euro ma dany pojazd ale w przypadku osobówki? i to jeszcze jaka różnica między maximum i minimum. złodzieje. jeszcze żeby ta kasa na infrastrukturę szła i poprawianie tych polskich dróg.

Jeśli bierzesz Viatolla na zestaw powyżej 3,5 tony, to jest to to samo, jak do samochodów ciężarowych i stawki są według normy emisji spalin. Możesz tylko przełączać między trybem solo i w zestawie. W solo pobiera ci obecnie tylko chyba na autostradzie A2 Stryków-Konin ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy możecie mi odpowiedzieć czy mając "zwykłe" prawko B (nie b96 itp)mogę ciągnąć przyczepę 1000kg. Dodam,że w dowodzie wszystkie DMC itp itd się zgadzają. Znalazłam coś takiego:

"Art. 6 ust. 1 Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:
6) kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
B) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,
c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,
d) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;
ust. 2: Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba, która zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do prawa jazdy.

 

 

Czy prawo takie obowiązuje w całej EU?

Bo strasznie się o to sprzeczamy :D

Edytowane przez Madix (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.