Skocz do zawartości

Dobór i kupno opon do przyczepy


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

@Kristofer

Centrowanie felgi na śrubach mocujących jest BŁĘDEM, zagrożenie duże.

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

 

Irek, ponownie napiszę, że nie masz racji, więc niepotrzebnie się upierasz.

Centrowanie śrubami jest w równym stopniu takim samym rozwiązaniem zapewniającym wymagane parametry centralnego położenia felgi i piasty.

Co więcej, ,takie rozwiązanie jest stosowane fabrycznie w bardzo wielu markach samochodów i przyczep (fabrycznie) chociażby 15 calowe koła w moim Knausie i np. koła w przyczepie u Kol. Maćka (opis kilka postów wcześniej).

Kiedyś było to omówione również na forum.

 

Błędem jest to, co wcześniej pisałem: zastosowane stożkowych śrub do sferycznych otworów felgi lub odwrotnie. Wtedy możemy mieć kłopoty (wcześniej lub później).

Ludzie to bardzo często mylą, bo z wyglądu, patrząc "na oko", otwory sferyczne i stożkowe są niemal identyczne.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 937
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

@Kristofer
Powiem jak najdelikatniej konfabulujesz.
Zachęcam do odwiedzenie najbliższego warsztatu samochodowego, zapytaj/porozmawiaj napisz jutro co ci powiedzą.

Pozdrawiamy,
Ir & Ed
PS
Jeżeli masz w swoim Knausie takie rozwiązanie, jak najszybciej zmień na centrowanie na otworze centrującym. Naprawdę warto.

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer!

Jeszcze sie nie nauczyłeś, że Ired ma zawsze rację? I fakt, ze nie widział centrowania na śrubach (a można wymieniać dziesiątki modeli, które tak centrują koła) przesądza o tym, że to on i tylko on ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek, masz bardzo niebezpieczną sytuację - śruba mocująca amortyzator nie może być założona w ten sposób, jaki pokazałeś na fotce, bez względu na to, co Ci się wydaje !

 

Tak jest prawidłowo :

 

 

 

Mnie, tak na zdrowy rozsądek, wydaje się, że śruba powinna być włożona odwrotnie. Łbem do opony....  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie, tak na zdrowy rozsądek, wydaje się, że śruba powinna być włożona odwrotnie. Łbem do opony....  :hmm:

 

Dokładnie tak, jak pokazywałem, a Ty obecnie napisałeś: łbem w kierunku opony :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ Ired, sorry! Znowu zapomniałem, że jedyną wyrocznią wiedzącą zawsze o co chodzi jesteś Ty. A tu ja, nie mający pojęcia o pojazdach (jestem tylko inżynierem mechanikiem) pozwalam sobie wtrącać sie do tak naukowego dyskursu! Jeszcze raz sorry!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol:

Felga powinna być osadzona ciasno ! na piaście lub dorobionej średnicy tulei dystansu.

Wszystkie śruby służa tylko do mocowania do tarczy piasty.

 

 

 

Według informacji przekazanej przez  ireda , należy jak najszybciej powiadomić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o tym ,że nasze przyczepy  Knaus oraz innych producentów mają wadę fabryczną ,która grozi nam i innym uczestnikom dróg, utratą zdrowia a nawet śmiercią !. :czacha:  :pad:

Na kampanię serwisową powinny być wezwani wszyscy własciciele przyczep, które mają właśnie w ten sposób przykręcane felgi. Zostaną oni wezwani listami poleconymi przez autoryzowane serwisy do złożenia wizyty w celu sprawdzenia, czy w ich przyczepie występuje opisana wada i ewentualnego dokonania stosownej naprawy. :hehe:  :lol:  :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie siedze i czytam, po glebszej lekturze tknelo mnie wyjsc i sprawdzic jakie sa opony w mojej przyczepie. I baaaardzo sie zdziwilem, bo przyczepa stoi na zwyklych Michelinach od osobowki, max load = 615 kg! Moja niezaladowana przyczepa wazy 1300kg. Nie sprawdzilem tego przy zakupie, 200km udalo mi sie bezawaryjnie przejechac bo przyczepa byla "pusta". Kolejny dowod jak pomocnym i swietnym wynalazkiem jest forum!

Pozdrawiam

 

Zwykły laik, który nie interesuje się motoryzacją (mówię o sobie jak zaczynałem przygodę z przyczepami) nie wie, że przyczepa powinna mieć wzmocnione opony. Mam nadzieję, że takie sprawy są wyłapywane przy corocznych przeglądach. Ja nie dostałem instrukcji, ani do pierwszej, ani do drugiej przyczepy. Nawet nie wiedziałem, że wiek im szkodzi. Po przeczytaniu forum jak wymieniałem opony w starej przyczepie miały zupełnie niezniszczony bieżnik i kilkanaście lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły laik, który nie interesuje się motoryzacją (mówię o sobie jak zaczynałem przygodę z przyczepami) nie wie, że przyczepa powinna mieć wzmocnione opony. Mam nadzieję, że takie sprawy są wyłapywane przy corocznych przeglądach. Ja nie dostałem instrukcji, ani do pierwszej, ani do drugiej przyczepy. Nawet nie wiedziałem, że wiek im szkodzi. Po przeczytaniu forum jak wymieniałem opony w starej przyczepie miały zupełnie niezniszczony bieżnik i kilkanaście lat.

 

Witus, małe sprostowanie.

Nie każda przyczepa musi mieć wzmocnione opony, choć osobiście jestem ich zwolennikiem i uważam, że na pewno nie zaszkodzą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon,(nie czytałem takiego wątku) istotnie też teraz kupił bym z oznaczeniem "C"(mam Save o nośności 612 kg przy DMC 1000) ale wydaje mi się ,że żaden producent tego nie robi(nie  sprawdzałem tej teorii w nowych przyczepach) wiem natomiast ,że istnieją specjalne opony do przyczep kempingowych i charakteryzują się wydłużoną wytrzymałością-ale są drogie i raczej nikt ich nie zamawia.

 

Co do do otworów w felgach i wypustów w piastach,to niestety w wielu przyczepach jest pomiędzy nimi milimetrowa przerwa (też tak mam w swojej przyczepie) do tej pory nie dotoczyłem pierścienia centrującego-który w znacznym stopniu poprawił by ułożenie i mocowanie koła.Za to gdy dokręcam śruby  to klucz pneumatyczny ustawiam na "3" a wszystkie samochody osobowe dokręcam na "2".

 

Jeśli chodzi o samochody osobowe to większość felg nachodzi na piastę pasownie,ale bez wciskania na siłę ,odwrotnie niż przy zdejmowaniu-nie raz do ręki biorę duży młotek, aby zbić koło. A centrowanie śrubami felg w  osobówkach jest sporadyczne stosowane-nawet nie zapamiętałem takiej marki-na pewno istnieją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.