Skocz do zawartości

Dobór i kupno opon do przyczepy


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 937
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja ostatnio kupiłem opony całoroczne Goodyear CARGO VECTOR 2 185 R14C. Czy to dobry zakup - nie wiem, przejechałem na nich niecałe 2000km. Nie miałem zbyt szerokiego wyboru, ale te miały najlepszy stosunek pozytywnych opinii do ceny. Nie jest to może najlepsze kryterium, ale lepsze takie niż żadne. 

A zdecydowałem sie na całoroczne, ze względu na obowiązek jazdy na oponach zmiowych / całorocznych zimą w Skandynawii. Jako że nakaz ten obowiązuje do świąt wielkanocnych, nie chciałem się ograniczać.

Opony kupiłem w norweskiej firmie, także ceny na pewno w PL znajdziesz lepsze. Najłatwiej chyba w Alledrogo.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, kupiłem ten sam profil, a opona nazywa się Kormoran VANPRO B2 185/80 R14 102 R.

Cena za sztukę 185 brutto, oczywiście opony nowe, do tego dostawa gratis. Kiedyś miałem opony zimowe do osobówki Kormoran i byłem więcej jak zadowolony, wiec liczę, że i tu będzie ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączę się pod temat.

 

w zakupionej przyczepie mam opony 205/65/r15 99T (nie wzmacniane, dunlopy sp sport do osobowki)

katalog mowi ze ma byc taki rozmiar, ale nie jest wspomniane o wzmacnianych.

 

jako ze wzmacniane w tym rozmiarze są dosc drogie (a tansze maja nosnosc 94, wiec przy DMC1200 teoretycznie bym sie zmiescil) to pomyslalem ze zaloze 195/70/r15C (od okolo 230zl sava) - srednica jest 7mm wieksza, wiec sie zmieszcza w nadkolu.

 

bedzie ok?

czy lepiej jednak szersze, z nizszym profilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze kupuj wzmocnione, do przyczepy muszą takie być i na tym nie oszczędzaj. Co to znaczy drogie? 200 zł za sztukę to jest koszt nie do ogarnięcia?

Zobacz to:

Barum OR56 Cargo 195/70 R15 97 T 224 pln, wzmocnione

Fortuna FV500 205/65 R15 102 T 240 pln wzmocnione

Zajęło mi to jakieś 7 minut, a Ty chcesz kupić droższe do osobówek, czy to ma sens?

Edytowane przez Robak70 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, ale patrzac na marki bardziej europejskie to cena niestety wedruje powyzej do ~350 (barun vanis)

 

barum cargo, ktore podales znalazlem od reki za 210 pare ulic od domu, ale gosc polecal save trenta za 230, bo znacznie cichsze

 

wiec moje pytanie bylo bardziej pod katem czy brac wzmocnione (ale z wyzszym profilem i sztywniejsze) czy niekoniecznie (bardziej miekkie, ale mieszczac sie w nośności)

Edytowane przez mcmaly (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak gdzie jest napisane że do przyczepy muszą być koniecznie opony wzmacniane...

 

Dwie opony muszą nam ogarnąc DMC przyczepy najlepiej z lekkim zapasem - to wszystko.

 

Mcmaly nie zakładaj szerszych opon bo stawiają wiekszy opór zwiększając przez to spalanie. Przy prędkościach rzędu 60-80 km/h głośność opony ma trzeciorzędne znaczenie, tym bardziej że mamy do jego źródła ze 6 metrów licząc od ucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A musi być gdzieś napisane? Zazwyczaj przyczepa ma dwie opony, a jeśli wpadłeś na temat dot. rzeczywistych wag przyczepek to dla mnie sprawa jest oczywista, tym bardziej, że różnica w kosztach zakupu nowych przyczep jest naprawdę niewielka. Co do głośności to się zgodzę z Kolegą Commander'em, co Cie obchodzi głośność opon w przyczepie? Chyba, że się boisz wystraszyć łosi i innych saren :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc podana przez mcmaly opona m IN-99 tj. 775 kg.

 

Więc 775 kg X 2 = 1550 kg. DMC jego przyczepy to 1200 kg. Zapas wynosi 350 kg!.

Więc po co kupować wzmacniane, które będą jeszcze sztywniejsze.

Przecież każda opona ma i tak własny zapas nośności, tzn ta z IN 99 wytrzyma pewnie i 900 kg.

Opony wzmacniane to oblig przy małych rozmiarach felg np 13-stek, bo standardowe opony faktycznie mają niewielką nośność rzędu 400-450 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurdę ...Robaczku... bo są cholernie twarde, a w przypadku przyczep to właśnie wysokoprofilowa opona pochłania najwięcej nierówości i amortyzuje w pierwszej kolejności. Ponadto zwykle markowe wzmocnione opony to kupa kasy. Tylko chińskie wynalazki mają ceny zbliżone do zwykłych europejskich produktów.

Ale każdy ma prawo do własnego zdania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Kormorany, które nie są chińskimi wynalazkami. Czepiasz się dla samego czepiania. Zdecyduj, czy jesteś przeciwko wzmocnionym, twardym, drogim oponom, czy przeciwko chińskim podróbkom. Profil mojej opony to 80. Cena 185 złotych. Oczywiście średnica 14, a nie 15", ale Twoje teorie kupy się nie trzymają.

Ale oczywiście wyraziliśmy swoje opinie, a zainteresowany sam wyciągnie wnioski :)

Pozdrawiam.

Edytowane przez Robak70 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje pytanie mialo raczej brzmiec:

czy bedzie zle zakladajac opony (jednak chyba najlepsza opcja nosnosc/cena; opona twardsza, ale profil wyzszy, wiec amortyzacja niewiele gorsza)

195/70r15c (kormoran, barum, sava, itp za 210-250)

 

zamiast

takich, ktore sa w katalogu:

205/65r15 (bez c) (np FULDA ECOCONTROL HP 205/65R15 99H za 350/szt lub inne, ale cena raczej idzie w gore) - i takie są oryginalnie, nie wzmacniane

 

alternatywnie mozna

205/65r15 94T (tu za 200-230zl juz cała masa europejskich sensownych producentow, wytrzymuja 670kg/opona wiec zostaje 140kg powyzej dmc)

 

dodam ze na ramie jest naklejka:

175/70r14 - 2.7bar

205/65r15 - 2.9 bis 1300kg

205/65r15 - 3.2 ab 1400kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenę podbija index prędkości, tu konkretnie  H - 210.

Powiem tak. Ja do swojej kupiłbym tą 195 z indeksem nośności trochę większym od DMC przyczepy, celując przy tym w znanego powszechnie producenta i oczywiście dobrą cenę. Opona węższa to lepsza amortyzacja dzięki profilowi i mniejszy opór toczenia.

Ale to tylko moje skromne zdanie.

Pozdrawiam.


Dla pewności przy doborze nowego profilu skorzystaj z porównywarki opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.