Skocz do zawartości

Dobór i kupno opon do przyczepy


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

a tak ciągnąc dalej to jaki rodzaj bieżnika, czy przypadkiem nie warto na to zwrócić na to uwagi??

Najważniejsze jest trzymanie boczne i odprowadzanie wody przy najmniejszych oporach toczenia,

czyli co ?

 

post-3957-0-71853500-1386327936_thumb.jpg

występują takie w "naszym" rozmiarze i indeksie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 937
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kajtek akurat odniosłeś się wybiórczo do kwestii przez ciebie nie poruszanych...

 

Commander, to co, ustawka??  :klotnia:  :boks: 0ulan.gif     :czacha: 0shoot.gif

Może, przy najbliższym spotkaniu Wisły z Podbeskidziem ???

2smiech.gif 2smiech.gif 2smiech.gif 2smiech2.gif 2smiech2.gif 

2smiech2.gif

 

attachicon.gifMarathonDreamTeam_withGradings_749x504_tcm1330-122490.jpg

występują takie w "naszym" rozmiarze i indeksie?

 

Bardzo mi się podobają (tak z wyglądu) środkowe oponki. Tylko rozmiar raczej nie puszcza i nie sądzę, żeby taki były dostępne w naszych rozmiarach....

Gdyby opony "lekko terenowe" np. do SUV-ów były nieco mniejsze....  :hmm:

Edytowane przez Kajetan1975 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kajtek... no co ty... :puk:  z mojej strony nie była to nawet ostrzejsza wymiana zadań :swiety:

 

Z mojej również, ale ustawka tego typu:  :piwo: ewentualnie tego typu:  :pub: jest jak najbardziej wskazana  :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a tak ciągnąc dalej to jaki rodzaj bieżnika, czy przypadkiem nie warto na to zwrócić na to uwagi??

Najważniejsze jest trzymanie boczne i odprowadzanie wody przy najmniejszych oporach toczenia,

czyli co ?

 

attachicon.gifMarathonDreamTeam_withGradings_749x504_tcm1330-122490.jpg

występują takie w "naszym" rozmiarze i indeksie?

od Nowego Roku korporacja Goodyear i tak wprowadza opony o lepszych parametrach (teoretycznie, jak będzie, zobaczymy...), nowa rodzina ma się nazywać dość znacząco, FuelMax, zostanie z tego zdjęcia tylko ta prawa zewnętrzna, te od lewej znikną z rynku :]

Generalnie, w osobówce tylko Nokian miał bieżnik, mający klasę AA, czyli efektywność paliwową:A, przyczepność na mokrej nawierzchni: A... nazywa się eLine i wygląd ma dość brzydki, jak na wzory bieżników... no i jest droższy od zwykłego Line...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po przeczytaniu powyższych postów odnośnie zamienników opon to zauważcie że ( w moim przypadku) ktoś proponował zamiast 185/70/14c nośność 102/100 na 175/75/14c gdzie nośność ma 92/90 profil będzie pasował ale nie waga przyczepy . A co do opon z symbolem C to zastanówcie się podając przykłady bósów one mają cztery koła a przyczepa dwa i po przeliczeniu wagi przyczepy 1350kg to 675kg na opone a bus z ładunkiem 3000kg to 750kg czyli wychodzi prawie na to samo przy takich samych oponach i stosowanie wzmacnianych jest uzasadnione i najlepiej brać dużą poprawkę z doborem wagi bo zaoszczędzić 100zł to żadna oszczędność Pozdrawiam

Jak by miał ktoś okazje 185/70/14c proszę o pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro temat opon przerabiamy to ja też chętnie wysłucham podpowiedzi

Mam opony na cepce 185/65 r14 zwykłe (nie wzmacniane) o nośności 530

Takie były przy cepce jak ją latem kupiłem, z uwagi na ich wiek muszę je zmienić i oczywiście nie mogę znaleźć opon w takim rozmiarze z indeksem C

 

Moje pytanie brzmi: sprawdzać aby założyć opony 185/75 r 14 oczywiście C - średnica większa o 37mm czy mniejsze koła bez sprawdzania np:

165/70 r14 C średnica o 9,5 mm mniejsza, a może 175/65 r14 C średnica o 13mm mniejsza

 

Szukam rozmiarów, które są popularne, a co za tym idzie cenowo nie przesadzone czy będzie odczuwalny jakiś dyskomfort w targaniu cepki na kołach szerokości od 165 do 185?

Aha moja cepka ma DMC 1000

Edytowane przez Dpong (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpong powyżej w którymś poście IRED wkleił świetny przelicznik rozmiarów opon. Bardzo to pomaga w podjęciu decyzji i daje jasne wyobrażenie na co przekałada się zmiana rozmiaru opony. Wówczas jak podejmiesz decyzję to szukaj konkretnej opony na popularnych portalach oponiarskich.

Ja wybrałbym (i tak również w swoim przypadku zamierzam kupić) oponę nieco większą (jeśli się da). Wówczas wzrośnie nam prześwit co sprzyja np wrzuceniu zapasu pod podwozie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja wybrałbym (i tak również w swoim przypadku zamierzam kupić) oponę nieco większą (jeśli się da). Wówczas wzrośnie nam prześwit co sprzyja np wrzuceniu zapasu pod podwozie... 

wzrośnie również wysokość czyli opór powietrza. No i podłogę będziesz miał wyżej czyli wchodzić trudniej  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na podstawie linku Ireda szukam opon, teorie przeczytałem, informacje te są istotne, ale np hałas w przypadku opon do cepki jest molo znaczący. Też wolałbym opony większe bo to i większy prześwit i opona więcej dziurek wybiera, ale nie jestem w stanie skontrolować, czy podczas odbijania zawieszenia nie wbiję opony w budkę, czytałem zalinkowane posty dotyczące pomiarów, ale ten pomiar do mnie nie przemawia. Dużą zaletą węższej opony jest trudniejsze wypadanie w aquaplaning, ale wadą dłuższa droga hamowania, jednak wszystkie te pomiary robione były przy oponach założonych na autach, a ja pytam jak się to ma do naszych przyczep

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przez ten czas opona nie odbiła się na nadkolu to chyba 15 mm nie wbije go do środka. Jeśli masz zapas na indedeksie nośności - 530 kg, to po co C. Moze XL Ci dla bezpieczeństwa wystarczy...

Nie oszukujmy się ale do naszych budek wystarczy cokolwiek byle masę trzymało. Jak porządnie leje to jadę max 60 km/h. 

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro temat opon przerabiamy to ja też chętnie wysłucham podpowiedzi

Mam opony na cepce 185/65 r14 zwykłe (nie wzmacniane) o nośności 530

Takie były przy cepce jak ją latem kupiłem, z uwagi na ich wiek muszę je zmienić i oczywiście nie mogę znaleźć opon w takim rozmiarze z indeksem C

 

Moje pytanie brzmi: sprawdzać aby założyć opony 185/75 r 14 oczywiście C - średnica większa o 37mm czy mniejsze koła bez sprawdzania np:

165/70 r14 C średnica o 9,5 mm mniejsza, a może 175/65 r14 C średnica o 13mm mniejsza

 

Szukam rozmiarów, które są popularne, a co za tym idzie cenowo nie przesadzone czy będzie odczuwalny jakiś dyskomfort w targaniu cepki na kołach szerokości od 165 do 185?

Aha moja cepka ma DMC 1000

Myśle ze dobrym rozmiarem byłoby 175/70/14 nosnosc 88 ,srednica wieksza tylko o 4.5mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.