Skocz do zawartości

Zakup przyczepy dla rodziny 2+4, DMC do 1290 - prośba o pomoc


aga04

Rekomendowane odpowiedzi

Mcmaly dzięki. 

To może lodówka w tym Hobby działa też na gaz i 12v.

Zobaczymy jeszcze co okaże się z dokumentami i wybierzemy się pooglądać.

Jeszcze raz dziękuję za pooglądanie tej Delty. Zaoszczędziłeś nam podróży krajoznawczej do Lublina. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Hobby z Krakowa faktycznie nie ma prysznica tylko brodzik (to w sumie nie jest dla nas problem) i dodatkowo nie ma ciepłej wody.  :oslabiony: 

Jedziemy na święta do Krakowa, więc podjedziemy w sobotę rzucić na nią okiem.

Jednak myślałam, że w tej cenie to ciepła woda będzie.

 

Rozważamy jeszcze 

http://olx.pl/oferta/przyczepa-kempingowa-lunar-premiere-516-mega-wyposazenie-CID5-ID7efVr.html#25466d8fbd

 

W sumie przyczepa młodsza, tańsza i lepiej wyposażona, tylko angielka.

Tu więcej zdjęć:

https://plus.google.com/photos/108554755132585334192/albums/6131638268474080577?banner=pwa&authkey=CPfS_8vO-diFoAE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzę na te cepki, ich wielkość i ilość mebli i korelując to z podawanym DMC zastanawiam się czy to aby na pewno jest OK.

W Angielce zakręcić z DMC jak wiemy to żaden problem ale takie przyczepy i DMC po 1100kg i MW = 830kg, chyba bym ja na początek zważył aby potem nie mieć niemiłej niespodzianki, że DMC jest < niż RMC :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zapałaliśmy chęcią zakupu przyczepki na wakacyjne wyjazdy i muszę powiedzieć, że ilość informacji jakie można znaleźć tu na forum w tym temacie, jest naprawdę ogromna.

Przeczytałam już część z nich i jestem pod wrażeniem Waszej  wiedzy o przyczepkach, jak również bezinteresownej chęci podzielenia się tą wiedzą z takimi nowicjuszami jak ja.

Nawet po przeczytaniu informacji na co zwracać uwagę przy zakupie, nie jestem w stanie określić na podstawie zdjęć, czy warto zainteresować się daną przyczepą.

Przyczepa musi mieć 6 miejsc do spania (najbardziej nam odpowiada łóżko piętrowe). 

Znaleźliśmy takie dwie, które spełniają nasze kryteria cenowe (do 15 000) i układu wewnątrz. Niestety dzieli nas za duża odległość żeby podjechać i pooglądać.

Co o nich sądzicie?

1. http://olx.pl/oferta/przyczepa-kempingowa-sunroller-470-1997r-CID5-ID5UdN1.html#98a7ca280d

 

2. http://allegro.pl/przyczepa-campingowa-tec-te455f-5-6-os-1994r-i5141636726.html

 

Z góry dziękuje za opinie 

szukaj dalej , te sobie odpuść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzę na te cepki, ich wielkość i ilość mebli i korelując to z podawanym DMC zastanawiam się czy to aby na pewno jest OK.

W Angielce zakręcić z DMC jak wiemy to żaden problem ale takie przyczepy i DMC po 1100kg i MW = 830kg, chyba bym ja na początek zważył aby potem nie mieć niemiłej niespodzianki, że DMC jest < niż RMC :(

Angielkę chcemy pojechać obejrzeć po świętach. Wnętrze na zdjęciach moim zdaniem prezentuje się dobrze. 

Co do DMC, to gdzie przed zakupem można zważyć przyczepę?

 

 

szukaj dalej , te sobie odpuść

Zbyszek te już odpuściliśmy i szukamy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pojechac na jakas wage (skup zlomu, sprzedaz wegla, itd). Wstawiasz cepke i juz wiesz ile wazy na pusto a ile zostalo na butle z gazem, ubrania, jedzenie itd.

 

Co do wag na składach opalowych i skupach złomu - nie są wiarygodne - ja ważyłem jesienią swoja budkę która powinna ważnyć po dołożeniu solara, aku, okablowania, TV i innych około 1230-1250kg.. Waga na 3 wagach węglowych (2 x Boguszów i raz Wałbrzych) wychodziła pomiędzy 1370-1410kg...

 

Na jednej wadze skupu złomu 1180kg...

 

Mając farta gdy ITD kontrolowało ostatnio busy w Wałbrzychu poprosiłem o zważenie i wyszło 1282kg i ten wynik uznaje za miarodajny... 

 

 

Lub na każdą stację diagnostyczną. Tam mierzą nacisk kół, więc dodajesz do wyniku ca. 50 kg nacisku na hak i wychodzi waga.

 

Nie każda stacja ma wagę -  nie są obowiązkowe do dokonywania przeglądów...  Wałbrzychu jest jedna - w ówczesnym czasie niesprawna...

 

 

Zawsze należy ważyć cepke samą ustawiona na kole podporowym - zapięta do auta potrafi dawać spore rozbieżności, lub jest możliwość to zważyć zestaw a później sam holownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartosz, oczywiście Masz rację ale przy zakupię wątpię aby koleżanka miała dostęp do wagi ITD ;).

Podpowiedziałem gdzie może.

Każda waga na składzie musi mieć legalizację (bo z niej się rozliczają), natomiast zupełnie innym rzeczą jest dokładność wagi (pomiaru) określana przez producenta (ta może być kilka/kilkadziesiąt kg +/- . To oczywiście też trzeba wziąc pod uwagę ale da już chociaż pogląd czy DMC1100kg jest jakieś realne i czy daje orientacyjnie jakąś ładowność. 

Przy tak dużej budce można się nieźle zdziwić ;)

 

Ale Masz rację, że każda waga pokarze inaczej. 

Ta ITD tez pewnie miała jakiś błąd pomiaru tylko pytanie jaki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie dokładności pomiaru w punktach skupu złomu, sprzedaży węgla, metali kolorowych itd...

 

ważyłem moją przyczepę rok temu jeżdżąc od jednej do drugiej wagi, odwiedzając 4 punkty.

 

wszędzie wynik był ten sam - wagi elektroniczne wyskalowane co 10 kg - każda jedna pokazała wynik 1510kg.

 

wynik uznaję za miarodajny, delikatnie przekraczający DMC, stąd część gratów wylądowała w bagażniku


Pewnie mniej bolesny przy kontroli ;-)

 

jeżeli chodzi o kontrolę Wagi w PL to nie martwiłbym się tym ponad normę, trzeba by poczytać dokładnie wytyczne ITD jak wyliczać wagę i ewentualne mandaty. Była taka instrukcja, która była pisana ewidentnie pod ciężarówki i pojazdy ważące po 30-40 ton, dzięki temu dla nas taka waga jest mało szkodliwa. Był wzór matematyczny, odejmowało się kilka procent wagi, od tego jeszcze chyba 200kg, w skrócie wychodziło dla przyczepy o dmc 1500 dopuszczalne przeciążenie rzędu 200kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... w skrócie wychodziło dla przyczepy o dmc 1500 dopuszczalne przeciążenie rzędu 200kg.

 

Ja jeśli jadę w pełnym uzbrojeniu i załadunku to cepke mam okolo 60-80kg przeciążoną, jeśli byłby problem z upierdliwym wagmistrzemto zlewam wodę i rurki od przedsionka do auta ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienia. Pozostaje jeszcze zorientować się gdzie w pobliżu postoju przyczepki są jakieś: składy węgla, skupy złomu lub stacje diagnostyczne  z wagą. Pewnie wujek Google pomoże.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.