Skocz do zawartości

Luźne dyskusje o holownikach (czy pociągnie, przepisy, itp.)


schabo78

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Czy jest możliwość wpisywania lub znalezienia innych, starszych modeli przyczep, bo wyszukiwarka rusza od 2006 roku :mod:

wydaje mi sie ze jak dobierze sie cepke o podobnej masie i długości to wyniki powinny być miarodajne do tej co masz ...

a dobrać sie da :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość wpisywania lub znalezienia innych, starszych modeli przyczep, bo wyszukiwarka rusza od 2006 roku :mod:

tam jest opcja aby wpisać własne dane, własnie dla cepek których tam nie ma :).

Tez o to pytałem w "tamtym wątku". 

Wybierasz z rozwijki pozycję: "select a make" i klikasz dalej i confirm your choice i masz już tabelkę gdzie podajesz dane holownika i cepki. Tylko najpierw wybierz jakiś model auta (bez znaczenia jaki) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest opcja aby wpisać własne dane, własnie dla cepek których tam nie ma :).. 

to trochę do De bo myślałem ze "program" bierze tez pod uwagę opór jaki stawia konkretna przyczepa :)

wiadomo ze 1000kg KIP poleci inaczej niż 1000kg kwadraciak ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program nie bierze nigdy prawdziwych oporów, bo to zbyt skomplikowane. Program uwzględnia szacunkowy współczynnik oporu. W przyczepach wymienionych wg. modelu ten współczynnik jest wbity na stałe i go nie ustawiasz. W przyczepach modyfikowanych z ręki masz opcje do wyboru w okienku z wytłumaczeniem czy kształt zaokrąglony itd. To służy do wyboru współczynnika oporu powierza.

 

Ogólnie to samo można sobie policzyć samemu bez kłopotów. Siła oporu w tym programie to po prostu 0,5*cx*A*1,23*v^2, gdzie cx to współczynnik oporu (bezwymiarowy), A to pole powierzchni czołowej, v jest prędkością (tu do kwadratu) wyrażona w m/s. Cała filozofia. Dodam, że 1,23 to masa 1 metra sześciennego powietrza w kg. Można wpisać 1,2 i nie ma to znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to samo można sobie policzyć samemu bez kłopotów. Siła oporu w tym programie to po prostu 0,5*cx*A*1,23*v^2, gdzie cx to współczynnik oporu (bezwymiarowy), A to pole powierzchni czołowej, v jest prędkością (tu do kwadratu) wyrażona w m/s. Cała filozofia. Dodam, że 1,23 to masa 1 metra sześciennego powietrza w kg. Można wpisać 1,2 i nie ma to znaczenia.

... bede miał zadanie na najbliższe ... pół roku :))))

ps.

faktycznie nie zauważyłem ze można też "kształt" określić a to juz zmienia postać rzeczy. 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepne sie do dyskusji nosze sie z zamiarem zmiany mojego holownika a jest nim BMW e34 z silnikiem benzyna lpg moc 192 kuce daje sobie śmiało rade jak na plaskim tak i w górkach na przykład bieszczadzkie pętelki, tyle ze jak popada deszczyk i jest  teren trawiasty minimalnie nie równy to tragedia z wyjechaniem mam na mysli oczywiscie z cepką, wcześniej była adria z DMC 750 kg a MW 530 kg a teraz mam berglanda z DMC 1000 kg MW 635 kg też daje moja "baśka" radę ale po asfalcie, trawa koniec jazdy jakieś manewry cofania itp tragedia, i dla tego mysle o holowniku z napedem 4x4 mam na mysli OPLA FRONTERE sport  (wersja krótka) z silnikiem 2.0 lpg, i tu moje pytanie czy taki opel nie spuchnie po górkach z racji małego silniczka 100 KM  :hmm:

Edytowane przez haras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... moja "baśka" radę ale po asfalcie, trawa koniec jazdy jakieś manewry cofania itp tragedia, i dla tego mysle o holowniku z napedem 4x4 mam na mysli OPLA FRONTERE sport  (wersja krótka) z silnikiem 2.0 lpg, i tu moje pytanie czy taki opel nie spuchnie po górkach z racji małego silniczka 100 KM  :hmm:

1. to moze kup sobie opony na tył o bardziej agresywnym bierzniku (letnie ale m+s) i zakładaj na wyjazdy z cepa ? .. i

2. a co do opelka to 115 koni da rade bo terenowe zazwyczaj mają inne przełożenia skrzyni ... ale moze poszukaj tego 2,2 ? (136km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. to moze kup sobie opony na tył o bardziej agresywnym bierzniku (letnie ale m+s) i zakładaj na wyjazdy z cepa ? .. i

2. a co do opelka to 115 koni da rade bo terenowe zazwyczaj mają inne przełożenia skrzyni ... ale moze poszukaj tego 2,2 ? (136km)

tak właśnie myślałem żeby opony zmienić na bardziej agresywny bieżnik , a co do opelka to powiadasz że da radę, nie będę robił zatorów na górzystych mocno terenach, froterka z silnikiem 2,2 benz. to w większości występowała w wersji long która jest cięższa od wersji sport i moge się nie zmieścić z DMC całego zestawu  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień opony... Taka Fronterka bedzie miała czasy świetności juz za sobą (rdza). Chyba że trafisz na B od przysłowiowego (dobrego) sąsiada. Tam były juz mocniejsze motory. Należy pamiętać że to auto o innym charakterze (waga) i zwłaszcza Frontera A do demonów prędkości nie należy. Dobre gumy + dociążenie dyszlem i ... poszła! :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana auta to wydatki i ryzyko wtopy przy zakupie drugiego więc tak jak piszą wyżej może warto zastanowić się nad dobrymi  zimówkami  z jakimś balastem w bagażniku podczas holowania...

Pewnie masz sedana a on faktycznie głupiutki z trakcją (tauring trochę lepiej sobie radzi),miałem używałem i po śnieżnej zimie 5 lat temu (50cm śniegu w Lublinie) sprzedałem bo miałem dość ...

Podpisuję się pod tym co napisał Tom 3653,chcesz zmieniac mocne auto na słabe toczydełko kompletnie nie komfortowe?

Nasze auta to w większości kompromis do codziennej jazdy jak i ciągania przyczepy,tyle że z przyczepą to chyba stosunkowo mniej się jeździ i obawiam się że taka frontera w normalnym użytkowaniu bez przyczepy nie dorówna beemce...

Jak masz zmieniać i chcesz mieć spokój z trakcją to kup coś z napedem na 2 ośki np audi,vw 4motion,subaru no i przy jeździe solo będzie dobrze...

Ja w tym roku swoim quattro wjechałem na stok narciarski na słovacji po  trawie bez problemów :skromny:,zdjęcie kompletnie nie oddaje stromizny a były miejsca naprawdę strome.

 

post-17500-0-38685200-1418758877_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.