Skocz do zawartości

Czy jest problem na kempingach z długą przyczepą?


Jacula

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 @jacula .... też wskoczyłem na głęboką wodę  i zapodałem sobie mini zestaw na dwie osie :-) , wyszedłem z założenia ,że ta mi się podoba. Jest  funkcjonalna ,zadbana z małymi wadami, które przy pomocy szanownych kolegów i koleżanek naprawiłem  ,właściciel o nią dbał  to czemu mi ma się nie udać być tym dobrym. W dobie internetu pomoc i rada jest wszędzie ,ale to ty musisz zdecydować wedle swoich priorytetów. Moja familija liczy 4 os. i chciałem mieć namiastkę swobody ,przestrzeni i komfortu :-P hihih .

 

Słuszną uwagę wtrącił @kit na temat holownika do zestawu ... tu bym to mocno rozważył bo spalone sprzęgło na wyjeździe kosztuje  więcej :-) :-( szelestów . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie nigdy nikt nie pytał - jak dzwoniłem czy mogę przyjechać - ani o rozmiar przyczepy, ani ilość osi. Aktualnie w PL i innych krajach jest google street view i wielu z nas zanim gdzieś wyruszy to sprawdza sobie dojazd do campingu - jeżeli jest taka opcja - chodzi mi o końcówkę trasy od głównej drogi.

 

czy camping parcelowany czy nie, różnica w długości przyczepy między 6 a 8 metrów nie powinna robić wielkiej różnicy - jedynie w PL możesz dopłacić za "przyczepę dużą" w cenniku - ale tu przeważnie łapie się wszystko większe od niewiadówki.

 

W drodze... - na 99% trasy nie zrobi Ci różnicy czy przyczepa ma 3,6,8 metrów. Problem będzie przy wjeździe w wąską bramę, uliczkę, czy też na wąskiej mijance z przeciwka. Dla mnie bardziej stresująca byłaby szerokość przyczepy rzędu 2,5m. W tym roku zmieniłem przyczepę z 2,1 na 2,32m i początkowo chwilę się z tym oswajałem.

 

koledzy dobrze radzą odnośnie manewrowania - zamiast kombinować z autem z napędem na 4 koła ( co oczywiście jest wskazane ) dużo taniej będzie cały rok utrzymywać przednionapędowca a do przyczepy założyć mover ( cena zamknie się do 7000zł ), a precyzja przy ustawianiu i pełen luz w manewrowaniu w stosunku do ustawiania autem - bezcenne.

 

jeżeli pierwsza przyczepa - nie przekraczałbym całościowo 7m i 230cm szerokości. Chyba, że wcześniej holowałeś duże towarówki itd.


 @jacula .... też wskoczyłem na głęboką wodę  i zapodałem sobie mini zestaw na dwie osie :-) , wyszedłem z założenia ,że ta mi się podoba. Jest  funkcjonalna ,zadbana z małymi wadami, które przy pomocy szanownych kolegów i koleżanek naprawiłem  ,właściciel o nią dbał  to czemu mi ma się nie udać być tym dobrym. W dobie internetu pomoc i rada jest wszędzie ,ale to ty musisz zdecydować wedle swoich priorytetów. Moja familija liczy 4 os. i chciałem mieć namiastkę swobody ,przestrzeni i komfortu :-P hihih .

 

Słuszną uwagę wtrącił @kit na temat holownika do zestawu ... tu bym to mocno rozważył bo spalone sprzęgło na wyjeździe kosztuje  więcej :-) :-( szelestów . 

bez urazy, ale jeżeli mówimy o rozmiarze 530 cm czyli z dyszlem pod 7 metrów, to dalej nie jest to duża przyczepa. W jeździe i manewrach wiele się nie odróżni od rozmiaru 400 czy tez 450. Jedynie te dwie osie znacznie utrudnią manewrowanie ręczne a uprzyjemnią podróż po naszych PL drogach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup przyczepki na próbę nie wchodzi w grę. Patrząc po ilości przeczep do sprzedaży i ilości jakie są wystawiane każdego dnia to nie jest łatwo sprzedać testową i kupić właściwą. Oczywiście trochę uogólniam. Najrozsądniej chyba będzie coś wypożyczyć na weekend i sprawdzić.

@WojEwa nie uraziłeś mnie w żaden sposób. Jakbym się tak poczuł na pewno domyśliłbyś się szybko:)

@Andiat

 

Ja 40 lat temu zaczynałem od Fiata 126 i namiotu i o dziwo wszyscy na ludzi wyrośli

  Ja też tak zaczynałem na przednim siedzeniu pasażera z przyszłą żoną w Fiacie 126 i pomyślałem że na ludzi muszę wyrosnąć żeby kupić większe auto, bo wtedy ciężko było się zmieścić w dwie osoby w maluchu na przednim fotelu pasażera a co dopiero z biegiem lat i kilogramów. Pewne czasy mijają bezpowrotnie. To se ne wrati.

 

Tak jak ci proponują -----1 to wypożyczalnia i zobaczysz co ci przypasuje, a możne kamperek

Bardzo cenna uwaga i jak wspomniałem wcześniej to chyba najlepsze rozwiązanie. Kamperek no baa, chciałaby dusza do raju ale najpierw trzeba się sprawdzić z przyczepą i rodziną. Kamperek dobra rzecz ale przy takich kosztach to jacht na Morzu Śródziemnym też dobra rzecz.

 

@Toa dajesz dużo do myślenia ponieważ 5,6 to prawie 7. Chodzi że nie duże różnice i nie piszesz, że to jakaś tragedia, coś niemożliwego itd. Trudniej to trudniej ale nie jest to niemożliwe. A inaczej, piszesz to co chcę usłyszeć :-)

 

Auto mam z napędem na 4 i jakieś skromne umiejętności w manewrowaniu więc mover dobra rzecz ale nie jest dla mnie niezbędną.

Muszę przyznać, że następne posty po @Toa sporo zawierały wiedzy i wskazówek. Dzięki za dyskusję bo sporo dla mnie znaczą. 

Edytowane przez Jacula (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to nie pisałem o doświadczeniach z jazdą a bardziej, że na parcelach spokojnie kolega się zmieści bo standard to 100 m2 lub więcej - przynajmniej w krajacha jakich bylem na kampach (Dania, Francja, Włoch i Chorwacja). Napisałem też, że manewrowanie pewnie będzie cięższe - to jednak raczej przypuszczenie z mojej strony bo sam mam teraz czepkę 5,6m poprzednio miałem 4,8m i widzę, żę jest coraz trudniej. Zakładam, że podobnie będzie przy jeszcze większych budkach - czyli ciężej. Oczywiście jeśli się mylę to mnie popraw.

Nic Cię nie poprawie bo moja przyczepa ma tylko 7m z dyszlem, tak więc do naprawdę dużej jej jeszcze brakuje.

Ale czasami i z taką jak moja jest troszkę kręcenia, za to jak się już rozstawię to mam większą wygodę a o to

chodzi autorowi tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przed zakupem swojej pierwszej cepki. Przymierzam się do długiej a nawet dwu osiowej. Odpowiednie uprawnienia posiadam (szkoda, że tyko ja a nie również i  druga połowa) oraz holownik. W jednym z wątków natrafiłem na fragment w którym Autor pisze o problemie manewrowania długą przyczepą na zapchanym kempingu ze względu na długość oraz niechęć właścicieli do wpuszczania na kemping przyczep o większej długości ze względu na wielkość miejsca jakie zajmują. Zastanawiam się również nad manewrowością wśród wąskich uliczek, które często zdażają się na południu Europy.

Podzielcie się swoimi doświadczeniami.

@Jacula

Nie ma problemu na kempingach z najdłuższymi przyczepami.

Jest problem z właścicielem przyczepy a raczej z jego wyobrażnią przestrzenną.

Jeżeli jesteś bez movera sąsiedzi ZAWSZE służą pomocą nawet w najodleglejszych zakątkach Europy.

Jeżeli jest mover to nie ma najmnieszego problemu NIGDZIE !

Kilka kempingów w Pakostane 2014 r. z dużym spadkiem w stronę morza ...

 

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

PS

Biadolenie nie zastąpi myślenia...

We Francji zestawem auto + przyczepa w małych miasteczkach pokonywaliśmy ronda

o średnicy 1=(jednego) metra...

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozmiarów przyczepy - pewnie większość osób ma rację, że różnicy nie ma. Ja jeżdżę 460. Mam jednak kilka doświadczeń z kempingów, gdzie parcele wydzielone były różnej wielkości. Na jednej stał sobie namiocik, na następnej - nieco większej wkręciłem się moją przyczepką i już samochód zmieścić miałem problem. Parcela była, jak napisałem - większa. Znalazłem sobie parcelę jeszcze większą, gdzie wlazłem bez problemów w komplecie i przyczepa i samochód. Pewnie na taką parcelę zmieściłbyś się i zestawem 8m. Ale na tej mniejszej na pewno byś się nie zmieścił. Bywałem na kempingach, gdzie drogi dojazdowe do parcel były na tyle wąskie, że manewrowanie zestawem odbywało się z wykorzystaniem fragmentu parceli z przeciwnej strony drogi. Dać się dało, ale większy zestaw, to też i większe pole niezbędne do manewrowania. Kempingi są różne i ja bym nie wybierał większej przyczepy dla 4 osobowej rodziny. Przecież większość życia spędza się w przedsionku. Przyczepa praktycznie służy do spania. Ale jeśli chodzi o możliwości - wszystko się da. W końcu to (przyczepy i kempingi) stworzone zostało dla ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jednoosiówkę Dethleffs 560SK. DMC 1700kg. Aż mnie zęby bolą, jak wjadę na gorszą drogę. Wtedy żałuję, że nie mam dwóch osi. Masa samochodu rozkłada się na 4 koła i dodatkowo jest w nim o wiele lepsze zawieszenie. W przyczepie tylko 2 koła, które muszą o wiele więcej wytrzymać, dlatego nie cierpię jeździć z przyczepą po dziurawych drogach, do czego jestem czasem zmuszony, tutaj 2 osiówka spisałaby się o wiele lepiej.

Na kempingach radzę sobie bez movera (praktycznie już bez niego przekraczam DMC), tutaj jestem już zadowolony, że tylko 1 oś. W sumie 2 osie to już powinny mieć zapas ładowności i mover na wyposażeniu. Oczywiście odpowiedni (duży i ciężki) holownik do tego.

Edytowane przez zlp (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dużej budy lepsza jest tylko większa buda :-). Przestrzeni w przyczepie niczym nie zastąpisz. Oczywiście z taką dużą i ciężką przyczepą jeździ się inaczej niż z niewiadówką ale tak na  prawdę wszystko się sprowadza do akceptowalnych kosztów  (każdy ma ich inny poziom).

Osobiście uważam że jeżeli Cię stać na dużą budę i stać na jeżdżenie z nią to czemu nie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... Przecież większość życia spędza się w przedsionku. Przyczepa praktycznie służy do spania. ....

 

Ja bym poszła dalej ze stwierdzeniem, że większość czasu się spędza nawet poza przedsionkiem, w którym się tylko jada posiłki :) no chyba że stacjonujemy w deszczowym kraju, gdzie pogoda lubi płatać filgle i ruszyć się nie można poza obozowisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.