Skocz do zawartości

Mover, czyli napęd do przyczepy - uwagi do samodzielnego montażu


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , co może być przyczyną iż mover nie napędza przyczepy równomiernie. Jadąc po plaskim skręca delikatnie w jedną stronę i trzeba co chwila prostować. Koła identyczne , cisnienie również , rolki nie slizgją. Zastanawiam się czy jest jakaś regulacja w centralce?? :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam , co może być przyczyną iż mover nie napędza przyczepy równomiernie. Jadąc po plaskim skręca delikatnie w jedną stronę i trzeba co chwila prostować. Koła identyczne , cisnienie również , rolki nie slizgją. Zastanawiam się czy jest jakaś regulacja w centralce?? :oslabiony:

Np. zaśniedziałe połączenia elektryczne przy jednym z silników ( słabszy prąd / niższe napięcie = wolniejsza prędkość obrotowa pod obciążeniem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , co może być przyczyną iż mover nie napędza przyczepy równomiernie. Jadąc po plaskim skręca delikatnie w jedną stronę i trzeba co chwila prostować. Koła identyczne , cisnienie również , rolki nie slizgją. Zastanawiam się czy jest jakaś regulacja w centralce?? :oslabiony:

Dlugosc kabli miedzy centralka a silnikiem powinna byx identyczna po obu stronach.

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Czynników jest bardzo wiele, m.in. te, o których wspomnieli już Koledzy.

Do tego należy dodać różnice w podłożu dla każdego z kół, stopień zużycia przekładni dla L i P silnika, rodzaj i stopień zużycia ogumienia, a nawet, czy opony i podłoże są wilgotne (uślizg rolek).

Niestety, w pewnym zakresie jest to normalne i wszystkie napędy tak mają. Po prostu trzeba co jakiś czas korygować tor jazdy pilotem. Jedynie, gdy zmiana kierunku jest bardzo drastyczna, należy poszukać przyczyny, sprawdzając wszystkie wymienione czynniki - wszystko się sumuje, więc końcowy efekt może być czasem dosyć znaczny.

Jedynym napędem, który posiada korekcję toru jazdy jest mover "Truma XT".

post-8228-0-86198000-1504294930_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy ten napęd jest prawidłowo zamontowany? Wg mnie jest zbyt nisko a z tego co patrzyłem kiedyś tak na szybko nie za bardzo można zmienić jego pozycję tzn. podnieść do góry. Chodzi mi o wysokość dolnych elementów od ziemi oraz o to że przy dociśnięciu rolki movera do opony jej oś jest dużo niżej niż oś koła cepki. Gdybym nie miał problemów przy manewrowaniu to bym nie wnikał ale wkurza mnie to, że nawet mały podjazd pod górkę czy wjazd na klin i napęd nie daje rady tzn. rolka napędu ślizga się po oponie i trzeba wspomagać się ręcznie, a chyba nie po to jest mover żeby tak robić.

 

 

 

post-28847-0-56437600-1506007088_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podstawie fotek nikt nic nie powie. Rozumiem, że klin wkładasz po przeciwnej stronie niż silnik movera tak aby ten wpychał koło a nie wciągał na klin?

 

Twoja przyczepa do lekkich nie należy, masz pewnie mocno zużyte rolki ale nie spodziewaj się, że zawsze uda się wjechać na klin. Czasami trzeba pomóc przyczepie przez pchnięcie od strony klina, lub szarpanie dyszlem w odpowiedni bok (ja preferuje tą metodę, robi się dźwignia i jazda idzie ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podstawie fotek nikt nic nie powie. Rozumiem, że klin wkładasz po przeciwnej stronie niż silnik movera tak aby ten wpychał koło a nie wciągał na klin?

 

Twoja przyczepa do lekkich nie należy, masz pewnie mocno zużyte rolki ale nie spodziewaj się, że zawsze uda się wjechać na klin. Czasami trzeba pomóc przyczepie przez pchnięcie od strony klina, lub szarpanie dyszlem w odpowiedni bok (ja preferuje tą metodę, robi się dźwignia i jazda idzie ok)

 

Mover jest zamontowany od strony zaczepu i klin wkładam tak jak piszesz po stronie przeciwnej, ale po tym co zapytałeś zobaczę czy z drugiej strony nie będzie lepiej. 

Jeśli chodzi o rolki to wg mnie są raczej ok tzn. na całej długości są tak samo zużyte.

Odnośnie wagi przyczepy to tak jak pisałem w innym poście muszę ją kiedyś zważyć gotową do wyjazdu i na pusto żeby się upewnić czy dowód nie kłamie (MW = 1075kg , DMC 1300).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko dla jasności - wjeżdżasz na klin najazdowy a nie ten widoczny na fotce prawda ?  W tym modelu mover wchodzi tylko przed osią bo za osią jest obniżenie podłogi na stopień wejściowy i mover koliduje. Robisz dobrze, klin po przeciwnej stronie niż silnik i powinno jechać, u mnie przy 1660kg rzeczywistej masy ledwo ledwo ale daje radę.

 

spróbuj tak jak robiłeś, w chwili jak mover ma kłopot wjechać na klin po stronie drzwi to stań przy dyszlu i pchaj go mocno w kierunku ściany tej gdzie klin czyli tej z drzwiami. U mnie działa to lepiej niż wpychanie 1 osobą za uchwyty manewrowe i jest zdrowsze dla przyczepy.

 

Pytanie czy mover masz odpowiednio zamontowany - sprawdź czy trzyma się mocno ramy bo potrafi po latach się poluzować. Pytanie jaki masz mechanizm dociągania i czy umiesz to robić prawidłowo - czytaj bardzo mocno. U mnie rolka movera lekko miażdży oponę, tu nie ma miejsca na delikatność. Dociąganie u mnie polega na ruchu kluczem o 180stopni i jest to zadanie trudne do zrobienia 1 ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wjeżdżam na kliny do poziomowania a nie na ten co widać na zdjęciu.

Mechanizm dociągania mam podobny jak do rozstawiania podpór czyli trzeba trochę pokręcić.

Myślałem że dociągam to mocno, no ale następnym razem spróbuję jeszcze mocniej, jak nie pomoże to będę się wspomagał zaczepem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o radę. Muszę przejechać przyczepą kilkanaście metrów niestety po błotku .Samochód przejedzie. Zastanawiam się jak rolki movera i zablocona opona będą współpracować.

Da radę. Kiedyś podczas mega burzy jechałem przez błotną kałuże. Pytanie czy się przyczepa pod ciężarem nie zapadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.