Skocz do zawartości

Mover, czyli napęd do przyczepy - uwagi do samodzielnego montażu


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ma ktoś może napęd Enduro lub Emove model EM 203, jakieś opinie ,wnioski czy warto taki model kupić? 

Zastanawiam się bo jest teraz do kupienia  w promocji za ok 5300,- norweskich koron. Tylko czy za taka sume jest to coś warte, i nie rozpadnie się po przejechaniu 50 m?

 

EM 203 są dosyć popularne i wiele razy była o nich mowa, chyba nawet w tym temacie - musisz poszukać :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Odnośnie wysokości montażu. Czasami ciężko cos wiecej uzyskać niż by sie chciało. Kształtu ramy nie zmenisz...

post-20321-0-90976300-1507578233_thumb.jpg

Mi udało sie uzyskać tylko i aż  ok 12 cm.

post-20321-0-17828200-1507578821_thumb.jpg

post-20321-0-18516200-1507578895_thumb.jpg

Edytowane przez Woytek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dla mnie dziwne jest że są modele którymi prawie ciągnie się po ziemi. Chyba że to jest przykład niedopasowania modelu movera do cepy. Chociaż to nie był odosobniony przypadek

 

Nie podważam Twojej prawdomówności :nono: , tylko zwracam uwagę na to, że jak sam pisałeś, widziałeś to w czasie jazdy i z pewnej odległości.

Oko ludzkie bardzo łatwo daje się oszukać i w specyficznych warunkach mogło Ci się tak wydawać - nie ma możliwości, aby w taki sposób ocenić dokładne odległości, zwłaszcza gdy w grę wchodzą różnice zaledwie kilku centymetrów (np 2 - 4).

Niemcy mają pod tym względem bardzo rygorystyczne przepisy, a odległość minimalna wynika zapewne z konkretnego przepisu.

U nas tak nie jest, ale tam, nawet zmiana zaczepu, kół, czy montaż napędu muszą być wbite w dokumenty i wszystko jest robione na stacjach diagnostycznych. Nie mam powodu, aby przypuszczać, że na rynku, na którym tak bardzo kontroluje się poprawność stanu technicznego, obchodzono w jakiś sposób przepisy.

Nie słyszałem też i nie widziałem w żadnej dostępnej mi instrukcji napędu, aby dopuszczała kilkucentymetrową jego odległość od podłoża.

Dopuszczenie każdego napędu do sprzedaży, wymaga homologacji dla lokalnego rynku. Kiedyś widziałem taką dla movera na rynek niemiecki i tam były podane konkretne dokumenty i przepisy, którym on odpowiada.

U nas po prostu montujesz sobie napęd i jedziesz na wakacje, a w Niemczech musisz sprawdzić poprawność zamontowania na stacji kontroli i wbić to w dokumenty, co moim zdaniem, nie pozwala na żadną dowolność i indywidualną interpretację.

Skłaniam się ku temu, że najzwyczajniej miałeś tylko takie wrażenie wzrokowe, co przy napędzie umieszczonym np. 12 cm od nawierzchni, może tak właśnie wyglądać.

IMHO

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budy były głownie z nl i dk. Ale ok, może na tym poprzestaniemy drążenie tematu, ale generalnie stojąc na bramkach obok cepy można się przyjrzeć.

 

Jednak moim zdaniem coś było nie tak, albo montaż albo model movera, nie wiem. W każdym bądź razie wiele z tych moverów była zdecydowanie za nisko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wydaje mi się że mover jest bardzo nisko o czy pisałem w poście 456.

Z tego co się przyglądałem to inaczej nie da się go zamontować (profil movera jest przykręcony od dołu ramy i inaczej się nie da).

Także być może mover nie jest odpowiednio dobrany do przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dziekuje za pomoc  :yes:.

 Zdecydowałem się na zakup tego movera, wyjdzie on trochę drożej, bo do tej ceny trzeba doliczyć Vat, ale mimo to poniżej 2900,- zł jest chyba niezłą ceną za ten model.

Po lekturze powyzszych  tematow doszedłem jednak do wniosku, że przed montazem rozbiorę go i zabezpieczę przeciwko wodzie i korozji. Mając na uwadze warunki tutaj panujące montując go na sucho, raczej długo nie posłuży.

Jakby ktoś jeszcze był zainteresowany, to zakup z angielskiej strony CampingWorld

 

 https://www.campingworld.co.uk/en/Caravan-Motor-Movers/c-580.aspx

Edytowane przez KlAn (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli że załączanie jest męczące? Tak model pewnie 10-12 nie wiem dokładnie, model chyba em203.

 

nie jestem w 100% pewien, ale  jest to model, w którym trzeba kręcić kluczem aby go dociągnąć do opon - tak jak podpory. W nowszym modelu jest jeden ruch ręką o niespełna 180 stopni - oczywiście też nie jest to proste. Kolega miał taki mover i przy częstych przeprowadzkach na wczasach (10 campów w 3 tyg), nie było to wcale fajne w użyciu. Nie mniej jednak jak cena i stan dobry to bierz.

 

na przedstawionej przez Ciebie fotce brakuje gumek ochronnych na przyłączu silnika. Jeżeli jest to konkretnie ta sztuka, to solidnie bym to przemyślał. Duża szansa że jest woda w silniku.

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój napęd natomiast jednostronnie do tylu nie jedzie na podporę . Dokładnie to podczas poziomowania budy jest tak duży pobór prądu że sterownik wyłącza napęd . Natomiast ten sam silnik do przodu na podporę wtacza się bez problemu . Bądź tu mądry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedź dla Voku

towar moim zdaniem dobry chociaż trochę zmęczony przez aurę/ przy zakupie najważniejsza kwestia ceny myślę, że za pół ceny nowego lub nieco niżej zrobisz dobry interes.

Sam kupiłem używany rozebrałem go (w trybach było mnóstwo oryginalnego smaru), który wymieniłem farbą chlorokauczukową odmalowałem i cieszę się jego sprawnością już przez 4 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam napęd Enduro II i spisuje się dobrze. Co prawda nie robię nim setek metrów co roku, ale generalnie nie wyobrażam sobie nie mieć movera. Jedyny minus jaki zauważyłem to to, że czasem jakby gubi zasięg. Jedzie i nagle się zatrzymuje mimo iż trzymam wciśnięty przycisk na pilocie. Muszę podejść dwa kroki bliżej i wtedy jedzie dalej. Dosuwanie rolek jest ręczne ale zupełnie bezproblemowe. Obrót "wajchą" o 180 stopni z dowolnej strony i obie rolki dosuwają się jednocześnie. Trwa to 1 sek. Natomiast co do zawieszenia nad ziemią to u mnie to jest ok 12 cm. Na pewno rama spełniała wymaganie z instrukcji. Niżej mogłoby być już problematycznie ze względu na koleiny i nierówności terenu. Ja np mając te 12 cm prześwitu miałem w tym roku na Chorwacji problem z wypoziomowaniem przyczepy na pochyłej parceli. Po prostu silnik movera zawadzał o klin najazdowy. Na siłę wjechałem ale wyrzeźbiło mi rowek w klinie. Gdybym miał niżej zawieszony mover to bym przyczepy nie ustawił tak jak chciałem. Pomijając jeszcze jeden mankament movera jakim jest -40kg do ładowności, polecam Enduro. Czy kupiłbym ten podlinkowany? Nie wiem. Chyba chciałbym go zobaczyć wcześniej na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.