Skocz do zawartości

"Nietypowe" przyczepy i samochody kempingowe


jacol

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 9.01.2021 o 19:36, Tofel napisał:

 

Kto ma ochotę może wskazać różnice i cechy wspolne przedmiotów ze zdjęć nr 1 kontra 2,3,4

Urządzenie wzorcowe

 

 

Zdecydowanie bliższe mojej wątrobie są przedmioty ze zdięć: nr 2 i 3 :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jakaś taka nietypowa - ta sama budka w dwóch aranżacjach wnętrz. Nieco wymyka się utartym schematom.

Zapraszam do zagadki.

Z jakiego rynku jest ta przyczepa?

05_v_v_650.jpg.b5f68558c64cbdbcef179a94591b0225.jpg

04_v_v_650.jpg.8bc90b001f126aee75ea3ebece8fc5ff.jpg

06_v_v_650.jpg.18114129dcd35d329b51499c63dd8911.jpg

07_v_v_650.thumb.jpg.27ce6bb0df9fae54fb91a683f70a101a.jpg

Wskazówka nr 1

08_v_v_650.jpg.b5a06b2337a6ce5ec9ed6cb3ea4844a0.jpg

 

Wskazówka nr 2 - inna wersja ( nastepca?).

02_M_660.jpg.3627c31ee5fe20177e166da807eed9d0.jpg

01_M_660.jpg.cf82a53990c63e9b1de643760b3059d7.jpg

03_M_660.jpg.1848ed2b9aa3e02c5b2b76af628b222f.jpg

Jest kilka cech charakterystycznych dla ...

Pozdrawiam

Edytowane przez Tofel (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Tofel napisał:

Witam,

Jakaś taka nietypowa - ta sama budka w dwóch aranżacjach wnętrz. Nieco wymyka się utartym schematom.

Zapraszam do zagadki.

Z jakiego rynku jest ta przyczepa?

05_v_v_650.jpg.b5f68558c64cbdbcef179a94591b0225.jpg

04_v_v_650.jpg.8bc90b001f126aee75ea3ebece8fc5ff.jpg

06_v_v_650.jpg.18114129dcd35d329b51499c63dd8911.jpg

07_v_v_650.thumb.jpg.27ce6bb0df9fae54fb91a683f70a101a.jpg

Wskazówka nr 1

08_v_v_650.jpg.b5a06b2337a6ce5ec9ed6cb3ea4844a0.jpg

 

Wskazówka nr 2 - inna wersja ( nastepca?).

02_M_660.jpg.3627c31ee5fe20177e166da807eed9d0.jpg

01_M_660.jpg.cf82a53990c63e9b1de643760b3059d7.jpg

03_M_660.jpg.1848ed2b9aa3e02c5b2b76af628b222f.jpg

Jest kilka cech charakterystycznych dla ...

Pozdrawiam

Indie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, KrzysztofCC napisał:

Indie?

Z kraju o zdecydowanie większych tradycjach w karawaningu i budowie przyczep

Gdybyś Krzysztofie zechciał zerknąć raz jeszcze,bo:

...gdy drzwi są po lewej a z przodu trzy okienka,
to może wskazywać że to jest A...ka

12 godzin temu, BUMERANG napisał:

Angol :hmm:

? :winner:.

Ale sama przyczepa też może zaciekawić @KrzysztofCC -a, bo wykonana jest (była) jako jednoelementowy (bezszwowy?) monolit z laminatu GRP.

A więc.

Prototyp sprzed roku 2005

Prototype.thumb.jpg.7d9b727c8c71a51352e43f17fb3425b1.jpg

2006 Voyager Caravans model Vector 650

10_voyager_vector_650.jpg.c1fc26833175d0cbd619fc0ce8280b8f.jpg  09_voyager_vector_650.jpg.0c72b3a6f18b18e60df174e5f31164a0.jpg

12_voyager_vector_650.jpg.b8712f77183aaef62977ab5130923ac9.jpg

11_voyager_vector_650.jpg.ced404797dd40ddb92f9e97fed93bc81.jpg

Reaktywacja w roku 2011 - IH Motorhome model Monopod 660

05_Monopod_660.jpg.7d806e021f807fa099126144152e1605.jpg

04_Monopod_660.jpg.4015021f1c24e1ed36f79e555d2664f9.jpg

06_Monopod_660.thumb.jpg.6f52218542c5e1a7b31f4b11a27de505.jpg

07_Monopod_660.thumb.jpg.294beec51077b9bb9f00e5bc8a5b6bac.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tofel napisał:

Z kraju o zdecydowanie większych tradycjach w karawaningu i budowie przyczep

Gdybyś Krzysztofie zechciał zerknąć raz jeszcze,bo:

...gdy drzwi są po lewej a z przodu trzy okienka,
to może wskazywać że to jest A...ka

? :winner:.

Ale sama przyczepa też może zaciekawić @KrzysztofCC -a, bo wykonana jest (była) jako jednoelementowy (bezszwowy?) monolit z laminatu GRP.

A więc.

Prototyp z przed roku 2005

Prototype.thumb.jpg.7d9b727c8c71a51352e43f17fb3425b1.jpg

2006 Voyager Caravans model Vector 650

10_voyager_vector_650.jpg.c1fc26833175d0cbd619fc0ce8280b8f.jpg  09_voyager_vector_650.jpg.0c72b3a6f18b18e60df174e5f31164a0.jpg

12_voyager_vector_650.jpg.b8712f77183aaef62977ab5130923ac9.jpg

11_voyager_vector_650.jpg.ced404797dd40ddb92f9e97fed93bc81.jpg

Reaktywacja w roku 2011 - IH Motorhome model Monopod 660

05_Monopod_660.jpg.7d806e021f807fa099126144152e1605.jpg

04_Monopod_660.jpg.4015021f1c24e1ed36f79e555d2664f9.jpg

06_Monopod_660.thumb.jpg.6f52218542c5e1a7b31f4b11a27de505.jpg

07_Monopod_660.thumb.jpg.294beec51077b9bb9f00e5bc8a5b6bac.jpg

Pozdrawiam

Rzeczywiście, zupełnie nie zwróciłem uwagi. Dostałem jakiegoś zaćmienia :) 

Ciekawa propozycja. Ciekaw jestem czy można taka kupić. Jeśli tak to..może kiedyś :) 

1 minutę temu, Suzu4x4 napisał:

niezły brzydal.

skrzyżowanie niewiadówki z airstreamem .

Mi tam się podoba. Czy tylko mi od tylu przypomina Tabberta Majestat z okolic 2012 roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, KrzysztofCC napisał:

Rzeczywiście, zupełnie nie zwróciłem uwagi. Dostałem jakiegoś zaćmienia :) 

Ciekawa propozycja. Ciekaw jestem czy można taka kupić. Jeśli tak to..może kiedyś :) 

Mi tam się podoba. Czy tylko mi od tylu przypomina Tabberta Majestat z okolic 2012 roku?

kwestia gustu. obstawiam że w w środku dużo mniej miejsca niż w klasycznej o podobnych wymiarach. Widać to pięknie porównując np kampera klasycznego z blaszakiem gdzie ściany się zwężają ku górze, niby po kilka cm ale robi kolosalną różnicę (płytsze szafki, weższe przejścia itd.)

Wszystkie te zaoblenia zabierają sporo przestrzeni użytkowej stąd wolałbym klasyczną przyczepę o "pudełkowej" budowie która z przodu też może być opływowa ;)

 

 

 

Knaus Südwind 580 UE Modell 2020.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

kwestia gustu. obstawiam że w w środku dużo mniej miejsca niż w klasycznej o podobnych wymiarach. Widać to pięknie porównując np kampera klasycznego z blaszakiem gdzie ściany się zwężają ku górze, niby po kilka cm ale robi kolosalną różnicę (płytsze szafki, weższe przejścia itd.)

Wszystkie te zaoblenia zabierają sporo przestrzeni użytkowej stąd wolałbym klasyczną przyczepę o "pudełkowej" budowie która z przodu też może być opływowa ;)

 

 

 

Knaus Südwind 580 UE Modell 2020.png

Przemawia do mnie konstrukcja laminatowa ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KrzysztofCC napisał:

...Ciekaw jestem czy można taka kupić....

Tylko z kronikarskiego obowiązku:

Model Vector 650 - 25 000 funtów (2006 rok)

http://www.caravantimes.co.uk/news/makes/used-caravan-of-the-week-voyager-vector-650-$21379598.htm

używka - 14 000 funtów

https://www.blackcountrycaravans.co.uk/stocklist/967/2007-voyager-vector-650-caravan

Model Monopod 660 - 42 000 funtów (2011 rok)

http://www.caravantimes.co.uk/news/makes/spaceship-on-wheels-the-monopod-660-caravan-from-ih-leisure-$21380590.htm#monopodgallery

Dane są niestety nieprecyzyjne (zebrane dla obu modeli)

Długość 6,3 - 6,9 m ; Szerokość 2,28 m ; MW 1580 - ....kg, DMC 1700 - 2200 kg

Układy wnętrza dla Monopod 660

09_Monopod_660.jpg.13e8fe6d122d92b5a0395bbc158bbbcc.jpg

08_Monopod_660.thumb.jpg.e4deb36db6010a03b758b5998f386caa.jpg

Ale uboga ilość informacji może wskazywać na "nieco zmniejszone zainteresowanie tym modelem".:hmm:

Jakoś chyba nie został królem kempingów.

44 minuty temu, kit napisał:

A ja lubie takie nietuzinkowe twory ? te powyżej może piękne nie są ale mają swoje plusy ?

Co do przestrzeni to oczywiście że będzie mniej miejsca ale mi to nie przeszkadza ?

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

...obstawiam że w w środku dużo mniej miejsca niż w klasycznej o podobnych wymiarach. Widać to pięknie porównując np kampera klasycznego z blaszakiem gdzie ściany się zwężają ku górze, niby po kilka cm ale robi kolosalną różnicę (płytsze szafki, weższe przejścia itd.)

Wszystkie te zaoblenia zabierają sporo przestrzeni użytkowej stąd wolałbym klasyczną przyczepę o "pudełkowej" budowie która z przodu też może być opływowa ;)

Takie jak Kolegów zdania, odnalazłem wypowiedzi na anglojęzycznych forach. Zwracano uwagę na ogólne minusy użytkowe takiej konstrukcji (luk na akumulator, box na butle gazowe, czy brak możliwości rozbudowy m.in. o przedsionek). Padały stwierdzenia o barku "przestrzeni" we wnętrzu (nie wiem czy to opinie z ich własnych obserwacji).

Niemniej jednak, wychodzi na to, że zarówno My jak i Oni mamy mocno zbieżne kryteria co do oceny "przedmiotu".

Zaś o gustach się nie dyskutuje.

I chyba ta wolność (m.in. co do naszych wyborów) jest tu najfajniejsza.

Miłego dnia.:)

Pozdrawiam

Edytowane przez Tofel (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tofel napisał:

Tylko z kronikarskiego obowiązku:

Model Vector 650 - 25 000 funtów (2006 rok)

http://www.caravantimes.co.uk/news/makes/used-caravan-of-the-week-voyager-vector-650-$21379598.htm

używka - 14 000 funtów

https://www.blackcountrycaravans.co.uk/stocklist/967/2007-voyager-vector-650-caravan

Model Monopod 660 - 42 000 funtów (2011 rok)

http://www.caravantimes.co.uk/news/makes/spaceship-on-wheels-the-monopod-660-caravan-from-ih-leisure-$21380590.htm#monopodgallery

Dane są niestety nieprecyzyjne (zebrane dla obu modeli)

Długość 6,3 - 6,9 m ; Szerokość 2,28 m ; MW 1580 - ....kg, DMC 1700 - 2200 kg

Układy wnętrza dla Monopod 660

09_Monopod_660.jpg.13e8fe6d122d92b5a0395bbc158bbbcc.jpg

08_Monopod_660.thumb.jpg.e4deb36db6010a03b758b5998f386caa.jpg

Ale uboga ilość informacji może wskazywać na "nieco zmniejszone zainteresowanie tym modelem".:hmm:

Jakoś chyba nie został królem kampingów.

Takie jak Kolegów zdania, odnalazłem wypowiedzi na anglojęzycznych forach. Zwracano uwagę na ogólne minusy użytkowe takiej konstrukcji (luk na akumulator, box na butle gazowe, czy brak możliwości rozbudowy m.in. o przedsionek). Padały stwierdzenia o barku "przestrzeni" we wnętrzu (nie wiem czy to opinie z ich własnych obserwacji).

Niemniej jednak, wychodzi na to, że zarówno My jak i Oni mamy mocno zbieżne kryteria co do oceny "przedmiotu".

Zaś o gustach się nie dyskutuje.

I chyba ta wolność (m.in. co do naszym wyborów) jest tu najfajniejsza.

Miłego dnia.:)

Pozdrawiam

Mysle ze gdyby wjechać taka na kemping zrobiłaby furorę ;) Dzięki za dane które podałeś. Cena moim zdaniem stanowczo za wysoka jak za przyczepe z 2006 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Tofel napisał:

(...)

Takie jak Kolegów zdania, odnalazłem wypowiedzi na anglojęzycznych forach. Zwracano uwagę na ogólne minusy użytkowe takiej konstrukcji (luk na akumulator, box na butle gazowe, czy brak możliwości rozbudowy m.in. o przedsionek). Padały stwierdzenia o barku "przestrzeni" we wnętrzu (nie wiem czy to opinie z ich własnych obserwacji).

Niemniej jednak, wychodzi na to, że zarówno My jak i Oni mamy mocno zbieżne kryteria co do oceny "przedmiotu".

Zaś o gustach się nie dyskutuje.

I chyba ta wolność (m.in. co do naszym wyborów) jest tu najfajniejsza.

Miłego dnia.:)

Pozdrawiam

o przedsionku czy markizie nawet nie pomyślałem, ale  fakt,  dla mnie brak możliwości zamontowania markizy czy daszka całkowicie dyskwalifikował by tego typu sprzęt .

Np. Airstream bardzo mi się podoba ale jako food truck czy tam inny "showroom" postawiony w centrum miasta który ma przyciągać oko :)

do podróżowania czy wypoczywania  - nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.