Skocz do zawartości

Forumowicze pomagają oglądać przyczepy.


Tomii

Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, Tomaszsl napisał:

Z doświadczenia napisze że lepiej kupić na wypasie przyczepkę bo potem zal Ci będzie doinwestować.

Przecież to idea karawaningu, żeby ulepszać. Nie tylko jazda, i kempingowanie, ale też próby udoskonalenia. Nie trzeba od razu robić jakichś wielkich rzeczy, ale na przykład mnie głupia wymiana wtyczki i kabla z 7 na 13 pin bardzo "jarała". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli grube rzeczy np klimę. 
A z drobnostek to ja też cały czas jakieś drobiazgi naprawiam.
Ja o grubych właśnie mówiłem. Nie było mi żal dołożyć klimy itp bo za tym szedł komfort użytkowania. Poza tym taka klima automatycznie podnosi wartość budy przy sprzedaży.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Koledzy.

Na początku chciałbym podziękować wszystkim Wam, którzy zaangażowaliście się w to żebym ocknął się ? i za żadne skarby nie kupił przyczepy Burstner Averso Fifty 550 Tk

W szczególności dziękuję @jacek00  za przeanalizowanie zdjęć przyczepy oraz @Tofel również za szeroką analizę oraz za wskazanie jednej istotnej uwagi ( rozmową na priv)która mnie upewniła w mojej decyzji.

 Udało mi się skontaktować z poprzednim właścicielem przyczepy i dowiedziałem się że przyczepa była po dewastacji i dla tego  wymienił niektóre fronty i obicia tapicerski. Wymieniane przez niego były jeszcze moskitiery i żaluzje bo były pocięte. Ogólnie człowiek powiedział że był z tej przyczepy bardzo zadowolony.

Dowiedziałem się również że przed tym panem przyczepę ze Szwajcarii sprowadził pierwszy właściciel i posiadają tylko przez około pół roku. Ale ze względów rodzinnych musiał ją sprzedać.

Kolejną rzeczą na którą zwrócił mi uwagę kolega @Tofel była rdza na ramię w okolicy miejsca gdzie powinny się znajdować numery ramy. 

Ustaliłem że przyczepa posiada oryginalną tabliczkę w baliście a numery ma nabite na dyszlu przyczepy. W miejscu w którym przyczepa prawdopodobnie powinna mieć numery była rdza po szlifowaniu. Dzwoniłem do serwisu Burstnera w Poznaniu i Pan poinformował mnie że ta przyczepa powinna mieć numer VIN po prawej stronie w okolicy koła.

W tym momencie nie chce się snuć przypuszczenia podejrzeń  bo nie posiadam 100% wiedzy prawnej i nie chciałbym żeby właściciel podał mnie do sądu z jakiegoś tam powodu. 

W trakcie rozmowy właściciel zaproponował że może zwrócić mi zadatek i tak nasze drogi się rozejdą jak wpłynie przelew ?

Dziękuję za to że jest to forum że są tacy ludzie jak wy którzy uratowali mnie prawdopodobnie przed masą problemów.

Obecnie szukam nowej przyczepy i na 100%  pokaże wam zdjęcia do oceny zanim pojadę oglądać przyczepę.

Panowie czapki z głów????

Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Koledzy.
Na początku chciałbym podziękować wszystkim Wam, którzy zaangażowaliście się w to żebym ocknął się i za żadne skarby nie kupił przyczepy Burstner Averso Fifty 550 Tk
W szczególności dziękuję [mention=19021]jacek00[/mention]  za przeanalizowanie zdjęć przyczepy oraz [mention=34649]Tofel[/mention] również za szeroką analizę oraz za wskazanie jednej istotnej uwagi ( rozmową na priv)która mnie upewniła w mojej decyzji.
 Udało mi się skontaktować z poprzednim właścicielem przyczepy i dowiedziałem się że przyczepa była po dewastacji i dla tego  wymienił niektóre fronty i obicia tapicerski. Wymieniane przez niego były jeszcze moskitiery i żaluzje bo były pocięte. Ogólnie człowiek powiedział że był z tej przyczepy bardzo zadowolony.
Dowiedziałem się również że przed tym panem przyczepę ze Szwajcarii sprowadził pierwszy właściciel i posiadają tylko przez około pół roku. Ale ze względów rodzinnych musiał ją sprzedać.
Kolejną rzeczą na którą zwrócił mi uwagę kolega [mention=34649]Tofel[/mention] była rdza na ramię w okolicy miejsca gdzie powinny się znajdować numery ramy. 
Ustaliłem że przyczepa posiada oryginalną tabliczkę w baliście a numery ma nabite na dyszlu przyczepy. W miejscu w którym przyczepa prawdopodobnie powinna mieć numery była rdza po szlifowaniu. Dzwoniłem do serwisu Burstnera w Poznaniu i Pan poinformował mnie że ta przyczepa powinna mieć numer VIN po prawej stronie w okolicy koła.
W tym momencie nie chce się snuć przypuszczenia podejrzeń  bo nie posiadam 100% wiedzy prawnej i nie chciałbym żeby właściciel podał mnie do sądu z jakiegoś tam powodu. 
W trakcie rozmowy właściciel zaproponował że może zwrócić mi zadatek i tak nasze drogi się rozejdą jak wpłynie przelew
Dziękuję za to że jest to forum że są tacy ludzie jak wy którzy uratowali mnie prawdopodobnie przed masą problemów.
Obecnie szukam nowej przyczepy i na 100%  pokaże wam zdjęcia do oceny zanim pojadę oglądać przyczepę.
Panowie czapki z głów
Dziękuję.

 
Cieszę się że finalnie wszystko się udało i sprzedający odda bez problemu zaliczkę.

Patrzyłeś na to ogłoszenie Knausa z Białogardu? Jaki Ty masz w ogóle budżet?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jacek00 napisał:

Cieszę się że finalnie wszystko się udało i sprzedający odda bez problemu zaliczkę.

Patrzyłeś na to ogłoszenie Knausa z Białogardu? Jaki Ty masz w ogóle budżet?

Obecnie patrzę na coś takiego Plus jest taki że znajduje się blisko.

https://www.olx.pl/d/oferta/dethleffs-capron-sunlight-1400-dmc-lozka-pietrowe-kmfe-przedsionek-isabela-6-osobowa-2013-rok-CID5-IDLUskU.html

Dostałem też dodatkowe zdjęcia od faceta wygląda całkiem okej, tylko ta marka nie jest w nim za bardzo znana.

 

 

IMG-20211231-WA0031.jpg

IMG-20211231-WA0030.jpg

IMG-20211231-WA0029.jpg

IMG-20211231-WA0028.jpg

IMG-20211231-WA0027.jpg

IMG-20211231-WA0026.jpg

IMG-20211231-WA0025.jpg

IMG-20211231-WA0021.jpg

IMG-20211231-WA0022.jpg

IMG-20211231-WA0023.jpg

IMG-20211231-WA0024.jpg

IMG-20211231-WA0016.jpg

IMG-20211231-WA0015.jpg

IMG-20211231-WA0014.jpg

IMG-20211231-WA0013.jpg

IMG-20211231-WA0009.jpg

IMG-20211231-WA0010.jpg

IMG-20211231-WA0011.jpg

IMG-20211231-WA0012.jpg

IMG-20211231-WA0008.jpg

IMG-20211231-WA0007.jpg

IMG-20211231-WA0006.jpg

IMG-20211231-WA0005.jpg

IMG-20211231-WA0002.jpg

IMG-20211231-WA0003.jpg

IMG-20211231-WA0004.jpg

IMG-20211231-WA0020.jpg

IMG-20211231-WA0019.jpg

IMG-20211231-WA0018.jpg

IMG-20211231-WA0017.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Robert77 napisał:

Dostałem też dodatkowe zdjęcia od faceta wygląda całkiem okej, tylko ta marka nie jest w nim za bardzo znana.

Marka znana, należąca do Erwin Hymer Group, która faktycznie jest właścicielem też Dethleffsa. Sunlight robią obecnie jedynie kampery, chociaż w przeszłości mieli epizod., że przez kilka lat produkowali i przyczepy. 

Tu ich strona: https://www.sunlight.de

 

Po zdjęciach wygląda, że wszystko jest ok i nie widać jakiś strasznych rzeczy. Przyczepa wygląda na mało używaną. Oględziny powinny objąć wszystko wg listy, która jest na forum. 


Jedno co się rzuca w oczy to bardzo dobry stan ramy i całej podłogi. Jak na 8 lat to aż za bardzo dobry :D Sprawdziłbym czy ktoś nie konserwował wszystkiego z jakiegoś powodu. Oczywiście podłoga jest tak zabezpieczona fabrycznie (np to miejsce po lewej), ale po tylu latach wydaje mi się, że powinno to wyglądać gorzej a nie jak w niemal nowej przyczepie. Nie wiem czy ktoś nie mył całego podwozia przez zrobieniem zdjęć ale podłoga aż się świeci Po prawej stronie wygląda jakby była masa kropel wody, i sama podłoga też trochę odeszła od ściany i widać kawałek gołego drewna. Też przy krawędzi są jakieś purchle, może to jakaś masa do uszczelniania nie wiem - ale nie widziałem czegoś takiego w nowych przyczepach - szczeliny są raczej pokryte tylko preparatem do ochrony podwozia, a tu mamy purchle czy jakiś inny środek ale nie na całej długości łączenia podłogi ze ścianą. Do sprawdzenia:

image.thumb.png.42e2cd0f277cd94f8812776cd56319fc.png

Nie wiem czy w tym rogu coś się dzieje, czy to złudzenie że jest tam ciemniej. Do sprawdzenia:

image.thumb.png.4b633108fcb6b2cfcfb80cf2da4ebba6.png

Pofalowana cała uszczelka okna, tam gdzie wchodzi klin. Do sprawdzenia:

image.thumb.png.f568eda117da2c837e42c87d4f282456.png

Natomiast co najbardziej się rzuca w oczy to okleina sufitowa, która odchodzi i jest pomarszczona. Tak jakby gdzieś tam dostała się wilgoć. To najbardziej podejrzane miejsce widoczne na tych wszystkich zdjęciach:

image.thumb.png.b31f604588eaeb77e892987cffd87e39.png

image.thumb.png.e1eef57207809efe40493daecbdee492.png

 

8 godzin temu, Robert77 napisał:

Obecnie patrzę na coś takiego Plus jest taki że znajduje się blisko.

Jeśli chodzi o używki to kwestia odległości jest sprawą drugorzędną. IMO warto pojechać dalej po coś pewnego. Ci z Białogardu też Ci wyślą sporo fotek, a że mają na forum dobrą markę to warto ich brać pod uwagę bo teoretycznie ryzyko wtopy jest mniejsze :D

Ale jak masz blisko do tego Sunlighta to jedź oglądaj i wszystko dokładnie posprawdzaj. Jak masz kogoś kto Ci może pomóc, kto obejrzy na chłodno to tym lepiej, może ktoś z forumowiczów, który ma blisko mógłby się wybrać i Ci pomóc w oględzinach.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, filipert napisał:

Przejrzałem zdjęcia i nic mi się nie rzuciło... 

A przecież "wali" po oczach. Jednak masz dobre oko :yes:

Heh, ja już wczoraj widziałem i od razu mi się to rzuciło w oczy, ale z telefonu nie miałem jak odpisać ;) Reszta rzeczy to trochę na siłę, ale warto dokładnie wszytko sprawdzić. 

A sam napisz co sądzisz o samej podłodze? Bo dla mnie podłoga wygląda niemal jak w nowej przyczepie :D co budzi podejrzenia w drugą stronę, że jest za czysto i za idealnie jak na tyle lat. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacek00 napisał:

A sam napisz co sądzisz o samej podłodze? Bo dla mnie podłoga wygląda niemal jak w nowej przyczepie :D

Dałbym wiarę, że tak może być, może mało jeździła w wilgoci. Sama rama jest w dobrej kondycji.

Chociaż element łącznika jest dziwnie pryśnięty konserwantem i chyba czoło łapy tez ma ten nalot. Może ktoś  impregnował.

Akurat na fotkach albo jest po myciu podwozia, albo po jeździe w deszczu, no bo skąd te krople na łapach, cięgnie hamulca, osi i mokra kostka pod przyczepą?

8 godzin temu, Robert77 napisał:

IMG-20211231-WA0029.jpg

 

17 minut temu, jacek00 napisał:

Po prawej stronie wygląda jakby była masa kropel wody

to mi wygląda na fabrycznego baranka na styku ściany kręconej do krawędzi podłogi

8 godzin temu, Robert77 napisał:

IMG-20211231-WA0028.jpg

 

21 minut temu, jacek00 napisał:

sama podłoga też trochę odeszła od ściany i widać kawałek gołego drewna

tego nie widzę :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, filipert napisał:

Przejrzałem zdjęcia i nic mi się nie rzuciło... 

A przecież "wali" po oczach. Jednak masz dobre oko :yes:

Też to zauważyłem i oto dostałem taką odpowiedź od sprzedającego

Screenshot_2022-01-02-19-24-18-295_com.whatsapp.jpg

9 godzin temu, jacek00 napisał:

Cieszę się że finalnie wszystko się udało i sprzedający odda bez problemu zaliczkę.

Patrzyłeś na to ogłoszenie Knausa z Białogardu? Jaki Ty masz w ogóle budżet?

Chciał bym się w mieście w ok 60 tysiącach 

Ale gdyby trzeba było dołożyć to dał bym radę.

W tym Knausie najbardziej nam się nie podoba kolor obić, oraz wydaje mi się że przysionek jest większy niż markiza ze ścianami no chyba że się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Robert77 napisał:

Obecnie patrzę na coś takiego...

Witam.

Jeśli można dołączyć się do recenzowania - podzielam zdanie kolegów co do pozytywnego wizerunku omawianego egzemplarza przyczepy.

Tym razem jednak zwrócę uwagę na coś zupełnie innego. Być może dane Tobie będzie poznać odpowiedź na pytanie: co tu było?

1118843683_framearrows.thumb.png.0ba117224b869de70be2dada2937a131.png

Jakoś nie wygląda mi to na fabryczną modyfikację.

1978237629_framecircle.thumb.png.0d965cb1d35355b6f365f5542dd9367e.png

Ciekaw jestem też zdania kolegów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Tofel napisał:

Witam.

Jeśli można dołączyć się do recenzowania - podzielam zdanie kolegów co do pozytywnego wizerunku omawianego egzemplarza przyczepy.

Tym razem jednak zwrócę uwagę na coś zupełnie innego. Być może dane Tobie będzie poznać odpowiedź na pytanie: co tu było?

1118843683_framearrows.thumb.png.0ba117224b869de70be2dada2937a131.png

Jakoś nie wygląda mi to na fabryczną modyfikację.

1978237629_framecircle.thumb.png.0d965cb1d35355b6f365f5542dd9367e.png

Ciekaw jestem też zdania kolegów.

Pozdrawiam

Może winda do koła zapasowego. Te windy trochę kosztują, więc być może sprzedający razem z kołem sprzedaje osobno...

Ale bardziej mi się rzuca ślad baranka lub farby na ramie. Łącznie z barankiem wzdłuż łączenia podłogi ze ścianami budzi to pewne podejrzenia. Ktoś napisał że baranek fabryczny, ale trochę to krzywo jak na fabryczny. No i tez wydaje mi się że na jednym zdjęciu widać szczelinę pomiędzy ściana a podłogą, która powstała już po zrobieniu baranka.

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

szukam nadal swojej cepki, zwiększyłem budżet. Interesuje mnie ta wielkość i ten układ 2+1.

Która wg jest lepsza ? Chodzi mi tez o jakość wykonania.

https://klaja.pl/oferta/przyczepy-kempingowe/uzywane-przyczepy-kempingowe/przyczepa-kempingowa-dethleffs-family

https://www.otomoto.pl/oferta/wilk-400-dmc-1100-kg-ID6DMv1f.html

Do tej drugiej mam 130 km i kogoś kto może sprawdzić na miejscu, ale o tym komisie dużo dobrych opinii słyszałem, a po tą druga 500 lekko :)

Z góry dzięki za podpowiedzi i sugestie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.