Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Jest jeszcze jedno, suche dane na papierze nie zawsze idą w parze z osiągami w rzeczywistości z moich subiektywnych odczuć to w wyżyłowanych silnikach o małej pojemności jak auto jest jest "puste" i jedziemy solo to faktycznie fajne się zbiera i mało pali a przy full obciążeniu już tak nie jest kolorowo , auto staje się wyraźnie bardziej "mułowate". W starszych silnikach w większych pojemnościach pomimo teoretycznie gorszych parametrów na papierze nie było to tak bardzo odczuwalne. Takie moje wrażenia na podstawie własnych doświadczeń ;)

Bo w "nowych" konstrukcjach z turbinami musisz mieć obroty aby pojawił sie moment. A w starch przyrost byl/jest w miare liniowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holujemy momentem obrotowym.

1,8 - 90 KM to nie to samo co 1,4 - 100 KM...

Jak powiedział klasyk, pojemność da się zastapić tylko wiekszą pojemnością :]

No to czym w końcu holujemy? momentem obrotowym czy pojemnością? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w "nowych" konstrukcjach z turbinami musisz mieć obroty aby pojawił sie moment. A w starch przyrost byl/jest w miare liniowy

w samochodach z turbiną maksymalny moment obrotowy dostępny jest znacznie  szybciej a niżeli w silnikach wolnossących np 1,4 tsi ok 220 nm dostępne od 1500 0br\min w nowoczesnych silnikach nie występuje żadna turbo dziura a silniki są znacznie wydajniejsze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w samochodach z turbiną maksymalny moment obrotowy dostępny jest znacznie  szybciej a niżeli w silnikach wolnossących np 1,4 tsi ok 220 nm dostępne od 1500 0br\min w nowoczesnych silnikach nie występuje żadna turbo dziura a silniki są znacznie wydajniejsze

 

I ten 1.4 TSI jest super tylko z kierowca.... jak wsiedlismy w 4 osoby i 80kg do bagaznika to mialem wrazenie ze jade Duzym Fiatem... aby to jechalo to trzeba bylo ciagnac na 5k obrotow na kazdym biegu... i spalanie juz nie 5.5 a 9 w ruchu miejskim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedno, suche dane na papierze nie zawsze idą w parze z osiągami w rzeczywistości z moich subiektywnych odczuć to w wyżyłowanych silnikach o małej pojemności jak auto jest jest "puste" i jedziemy solo to faktycznie fajne się zbiera i mało pali a przy full obciążeniu już tak nie jest kolorowo , auto staje się wyraźnie bardziej "mułowate". W starszych silnikach w większych pojemnościach pomimo teoretycznie gorszych parametrów na papierze nie było to tak bardzo odczuwalne. Takie moje wrażenia na podstawie własnych doświadczeń ;)

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

miałem to samo napisać ,cyferki na papierze potrafią rozbudzić wyobraźnię ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,4 tsi to jeden z najsłabszych silników z tsi jak byś wsiadł do tego samego silnika bez turbo to byś miał wrażenie że stoisz piłowanie takiego silnika do pięciu tysięcy nie ma najmniejszego sensu bo moment zaczyna spadać przy czterech tysiącach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,4 tsi to jeden z najsłabszych silników z tsi jak byś wsiadł do tego samego silnika bez turbo to byś miał wrażenie że stoisz piłowanie takiego silnika do pięciu tysięcy nie ma najmniejszego sensu bo moment zaczyna spadać przy czterech tysiącach. 

nic nie rozumiem...może jest za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wachlarz tsi czy htp i tym podobnych silników jest od 900cn do 5 litrów i każdy z tych silników ma lepsze parametry od swoich odpowiedników z pośrednim wtryskiem i bez turbiny. Zgadzam się ze fajnie było by jeździć jakąś v8 ale kogo z nas stać na taki komfort jak pisałem kiedyś 1,4 miało 75 km teraz ma 120 i więcej i nie powiecie panowie że te 1,4 bez turba jedzie lepiej każda marka ma w swojej ofercie silniki słabsze i mocniejsze vw robi turbo dla ubogich tak jak wspomniane 1,4 ale też jest  3,2 i mocniejsze


nic nie rozumiem...może jest za późno.

maksymalny moment obrotowy w silniku 1,4 tsi jet osiągany od 1500obr\min i utrzymuje się na stosunkowo równym poziomie do 4000tyś obrotów później silnik łapie zadyszkę a moment obrotowy spada 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bedziesz jezdzil na tym momencie ... czyli te 1500 przy klimie w ruchu miejskim... to silnik po 100.000 bedzie bral litr olejy na bak i panewki bedziesz popychal jak sie poobracaja... nie wspominajac ze dwumas sie rozpadnie...

Zobac jaka norme VW przewiduje dla 1.4 TSI ... na 10.000 km norma jest dolanie 3-4L oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moment masz osiągalny do 4tyś ty pisałeś ze ciągniesz biedne 1,4 do 5 tys . osiąganie wysokiego momentu przy stosunkowo niskich obrotach nie jest niczym nowym silniki np volvo z LPT  


fakt nie jest to 1,4 no i nie jest to wspaniałe vw  :]  ale też daje rade


tak się rozpisaliśmy o tych tsi że chyba swap w xc zrobię a nie wiem czy wiecie silnik 2,0 w nowym xc ma 320km 


ja nie bronie tego silnika bo masz racje to syf ale praktycznie każda maka robi silnik z bezpośrednim wtryskiem i w turbo nawet nasze kochane volvo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 9 tygodni odbieram z salonu wlasnien takie volvo 2.0.... w dieslu i 235 koni w V90... moj szef sobie takie sprawil. Zobaczymy jak to bedzie smigac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 9 tygodni odbieram z salonu wlasnien takie volvo 2.0.... w dieslu i 235 koni w V90... moj szef sobie takie sprawil. Zobaczymy jak to bedzie smigac...

 

Wieczorem byłem u klienta który dokładnie takie samo użytkuje. Jeździ od roku i mówi że jest zajefajne w co wierzę, ale mówi tez że przy całkiem ostrej jeździe pali mu 9 litrów. I czar prysł. Nie pytałem co on pali, bo nie wypadało. 

Potężny rozmiarowo SUV jak ma 235 koni, to przy godnej jeździe musi zjarać 11-13 albo i więcej litrów. No chyba że koleś ma inne pojęcie "ostrej jazdy".

Niemniej auto fajne dla osób z grubym portfelem i dysfunkcjami ortopedycznymi (bo zakładam że nikt zdrowy suva nie kupuje, bo i po co?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.