Skocz do zawartości

Chłodzenie lodówki podczas jazdy-podpięcie


Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo że gaz to dodatkowe koszty, ale zastanawia mnie czy nie lepiej wydać raz na czas te parę zł na pełną butlę i założyć reduktor CS umożliwiający jazdę przy odkręconej i używanej butli i chłodzić z gazu lodówkę? Lodówka lepiej na gazie chłodzi niż na AKU

No i jeszcze jedno, po co kombinować z dodatkowymi gniazdami i kablami, przecież lodówki w przyczepach mają fabryczne podłączenie na wtyczce do auta żeby działały na 12v, chyba że się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że gaz to dodatkowe koszty, ale zastanawia mnie czy nie lepiej wydać raz na czas te parę zł na pełną butlę i założyć reduktor CS umożliwiający jazdę przy odkręconej i używanej butli i chłodzić z gazu lodówkę? Lodówka lepiej na gazie chłodzi niż na AKU

No i jeszcze jedno, po co kombinować z dodatkowymi gniazdami i kablami, przecież lodówki w przyczepach mają fabryczne podłączenie na wtyczce do auta żeby działały na 12v, chyba że się mylę.

 

Z gazem to masz rację. To chyba najlepsze rozwiązanie. Problem z podłączeniem u mnie występuje dzięki producentowi samochodu : do pinu zasilającego lodówkę idzie przewód 0,75mm. ( hak i instalacja 13 pin pod niego jest fabryczna). Nie wiem po jakim czasie taki przewód by się przepalił przy 100W, ale wolę nie sprawdzać. Koledzy piszą głównie o nowym gnieździe w przypadku ciągnięcia dodatkowego przewodu od aku auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co kombinować z dodatkowymi gniazdami i wtyczkami. Wystarczy zamontować gniazdo i wtyczkę 13 pin. Jest wtedy zasilanie lodówki po przekaźniku i możliwość zasilania oświetlenia i pompek z aku samochodu, a po zamontowaniu w przyczepie diody ładować akumulator w przyczepie w czasie jazdy. W załączniku schemat instalacji jaką mam w swoim samochodzie.

Lodówka zasilanie.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko trzeba mieć gniazdo 13 pin :ee:

 

A wchodzi w takie gnizdwo przewód np 4mm? i jakie grube są piny? nie grzeją się i nie są "najsłabszym ogniwem" instalacji?

 

 

Przypuszczam że jak producent puszcza normalnie po tych pinach fabrycznie lodówkę to raczej im się nie powinno nic stać, u siebie nie zauważyłem żadnego problemu z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów,ja mam w swoim samochodzie gniazdo 13 pinowe które podłączone zgodnie ze schematem obsługuje wszystkie prądy w przczepie.Czyli + po zapłonie obsługujący wyłącznie lodówke podczas jazdy-automatycznie po zgaszeniu silnika lodówka traci zasilanie,+ stały do oświetlenia przyczepki,jest nawet pin do światła cofania.Schemat podłaczenia jest ogólnie dostępny w necie.Temat przewodu w samochodzie,musi być gróby czyli min.4mm a odłanczanie można ogarnąć przekaźnikiem sterowanym plusem po zapłonie.Trochę pracy to kosztuje ale samemu można to wykonać,a tak zrobiona wtyczka jest bardzo wygodna i normalnie wygląda.

pozdrawiam i powodzenia przy przeróbkach

Irek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.