Skocz do zawartości

Czy Clio 1.2 75 KM pociągnie Hobby 420?


andre-z

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie porównujcie kolosów do małych aut osobowych.

 

Znalazłem dane techniczne do 1120cm3 turbo, 100bhp uzyskuje przy 5500obr a moment 145nm przy 3000, jego waga to 1120 a max dopuszczalna to 1608kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to że rzeczywiste ma dopuszczalne 1200 przyczepy, ale ja osobiście bym się nie podjął jechać na mazury tym autem, tam nie ma autostrad, same kręte i górzyste tereny, najlepiej jak się przejedziesz na probe gdzieś lokalnie i sam zadecydujesz czy warto ryzykować tą trasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem peugota 206 kombi z silnikiem 75KM ... dopuszczalną masę przyczepy mogłem ciągnąć 900 kg ... dało radę ale sprzęgło wymieniłem. Cierpiał generalnie ten samochód i sporo palił z przyczepą ... to clio jeśli to nie diesel nie ma wpisane więcej niż 900, a ostatnio piszą w homologacjach mniej niż więcej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to że rzeczywiste ma dopuszczalne 1200 przyczepy, ale ja osobiście bym się nie podjął jechać na mazury tym autem, tam nie ma autostrad, same kręte i górzyste tereny, najlepiej jak się przejedziesz na probe gdzieś lokalnie i sam zadecydujesz czy warto ryzykować tą trasę.

 

Misiek , taka przejażdzka lokalna mija się z celem bo jak wiesz, na każdy wyjazd będzie ze dwa razy więcej klamotów w samochodzie i przyczepie niż na takim wypadziku.

Czemu tak piszę ? ano dlatego ,że wątpie w to ,że lodówka będzie zapakowana na maksa, a inne jedzonko typu konserwy ,napoje ,szafki pełne ciuchów i 1000 innych żeczy .

Nie wiemy ile będzie osób podróżowało tym samochodzikiem nie wiemy ile ma te autko "na haku" i ile może ważyć ta Hobby 420?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat z 3 postu

 

"Przyczepa masa własna 749 kg, maks. masa całkowita 1000 kg."

 

myślę ze te 750 kg na pusto pokaże już kto rządzi, jeszcze jak nie ma stabilizatora to już w ogóle.

 

a widzisz ja ciągałem 1100kg autem, przyczepę z podpisu - 1000DMC

IMG_1774.JPG

 

zrobiłem takim zestawem trasę 2x200km i raz 2x80km i nie wiem czy w weekend majowy nie pojadę znowu ;)

więc da się

 

w clio szału nie będzie, o 5 biegu pewnie można zapomnieć, ale bez przesady żeby nie dało się tym jechać :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat z 3 postu

 

"Przyczepa masa własna 749 kg, maks. masa całkowita 1000 kg."

 

myślę ze te 750 kg na pusto pokaże już kto rządzi, jeszcze jak nie ma stabilizatora to już w ogóle.

 

Misiek , załapałem ,że te dane to z DR samochodu , OK masz racje :piwo:

 

Coś mi się zdaje ,że widziałem taką Hobby 420 ,która miała MC 1350kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrad_b ty masz po pierwsze 4x4 po drogie jak się nie mylę to one maja najmniejszy silnik Benz 1.6 80 koni a to spora różnica kolega wyżej opisał jak się to może skończyć, jak się dobrze postaram to i maluchem da się pociągnąć ale jak taka wycieczka się zakończy?

 

pomijając wage bo możliwe że się w niej zmieści to po mazurach będzie ja piłował na 3 biegu, nie wspominając co inni niecierpliwi kierowcy beda odstawiac by wyprzedzić, wciąż uważam że to samobójstwo

 

ps masa wlasna twojego auta z najlzeszym silnikiem to 1.6 to 1020kg a calkowita 1450kg a 2.0 v6 1310kg i calkowita 1875kg

Edytowane przez misiek_uk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.6 benzyna na gazie 106 KM i cepke o masie własnej 670 kg i DMC 850 kg i szczerze mówiąc jazda jest na granicy przyzwoitości czy tez komfortu, cięższej już bym nie targał... na autostradzie 5 bieg jadę spoko ale to już taka granica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dla przykładu.

 

ja dzisiaj zrobiłem lokalną objazdówkę po wąskich, nie najlepszych drogach i z rodziną - tak aby sprawdzić jak to będzie w trasie... a weekend majowy się zbliża.

 

auto MW ok 1450kg, dmc 1950kg, 2.0 benzyna + lpg - 141KM (załadowane ok 200kg) czyli jeszcze + 100 lekko na wczasy wejdzie, auto kombi

przyczepa - mw 980kg, dmc 1250, trochę już zapakowana - obstawiam ok 1050kg całość. - mocno pochylona przednia ściana, jest stabilizator.

 

wrażenia z jazdy są ok - jak droga równa bez dziur to autem nie telepie, przy ok 80km/h można jechać na 5-tym biegu pod niewielką górkę.

 

natomiast jak pojawiły się dziury, lub bardziej strome górki - redukcja do 4, a w dziurach trochę nami trzęsie (dla tego zaraz kupuję nowe sprężyny).

 

i teraz tak - Twoja budka jest trochę lżejsza (zakładam do 150kg różnicy), ale chyba minimalnie szersza (moja ma 2,15m) i wydaje mi się, że ma bardziej pionową przednią ścianę.

 

nawet jeżeli papiery na to pozwolą - możesz jechać - ale ja bym proponował pustym autem i przyczepą - i drugi kurs z wyposażeniem i rodzinką, a najlepiej - pożyczyć holownik - może Ktoś w rodzinie ma ? - ja osobiście nie wyobrażam sobie ciągnięcia mojej budy mniejszym, lżejszym lub słabszym autem - bałbym się 40km/h przekroczyć a i Twój silnik 1.2 - który w sumie ma praktycznie ok połowy mocy mojego - zaśpiewa "kiedy powiem sobie dość....."

 

szkoda życia, zdrowia, auta, i pieniędzy na paliwo. - Misiek dobrze gada...

 

szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maarec, nie ma co dramatyzować. Moja Skoda jest lżejsza od Twojej Mazdy, słabsza, a budka cięższa od Twojej i daje spokojnie rade (też na początku miałem obawy). A najlepsze jak pojechałem odebrać cepka akurat poddała się przepływka w aucie! To dopiero była jazda!!!! 4 osoby w środku, buda z tyłu, wiatr jak nie wiem co i do tego brak mocy. Nikomu nie polecam takich przygód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - a co w końcu ma Clio napisane w dowodzie? Może formalnie ciągać 1000 kg czy nia. Ja obstawiam, że nie.

 

Poza tym popieram zachowawcze opinie, że auto nie nadaje się do tak dużej przyczepy. Pamiętam jak wlokłem podłodziówkę z ładunkiem samochodem MW=1115 kg, moc 80 KM, moment 125 Nm. Samochód ledwie żył, kierowca miał szczerze dosyć, wszystko skończyło sięszczęśliwie, ale u celu padło hasło "nigdy więcej!". Swoją drogą to był Polonez Caro 1.6 i nie sądzę, zeby nadawał się gorzej do holowania niż Clio 1.2.

 

 

A teraz mam mocy tylko trochę więcej, bo 136 KM, momentu też nawet niecałą dwukrotność (210 Nm katalogowo) ale masę odpowiednią i przełożenia stosowne. Holowanie wygląda zupełnie inaczej, a z mniejszymi przyczepami towarowymi trzeba uważać, zeby nie zapomnieć o ogonie.

 

Dlatego sugeruję koledze porzucić pomysł jazdy Clio, bo pewnie to by się dało zrobić, ale jeśli się jednak nie uda to zaboli finansowo (o gorszych konsekwencjach wolę nie wspominać). To ma być urlop, a nie kaskaderka. Po co stresować się na wypoczynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrad_b ty masz po pierwsze 4x4 po drogie jak się nie mylę to one maja najmniejszy silnik Benz 1.6 80 koni a to spora różnica kolega wyżej opisał jak się to może skończyć, jak się dobrze postaram to i maluchem da się pociągnąć ale jak taka wycieczka się zakończy?

 

jak się skończy ? normlanie :niewiem:

nie znasz ludzi co jeździli na handel maluchami z eNkami zamienionymi na towarówki ? wczasy w Bułgarii itp

dało radę, maluchem który ma 26KM ...

 

co do vitary, owszem ma mocnieszy silnik i inne przełożenia, dlatego nie wspominałem o tym, a o masie

bo tu już cudów nie ma, kg to kg, starałem się cięzkie rzeczy wrzucić do auta, ale różnica mas i tak nie była wielka

ale na prawdę jechało się super, a też miałem spore obawy czy sobie poradzi ...

 

wcześniej jeździłem 60KM autem z niewiadówką więc też wiem jak się jeździ autem które nawet samo ledwo jedzie :bzik:

co ciekawe nigdy nie miałem problemu ze sprzęgłem, ba sprzęgło przypaliłem w fordzie który ma 120KM

 

nie żebym zachęcał do jazdy cliówką, bo faktycznie silnik tam słabiutki, ale myślę że na 4biegu, te 70km/h da radę - czyli przepisowo :>

 

pomijając wage bo możliwe że się w niej zmieści to po mazurach będzie ja piłował na 3 biegu, nie wspominając co inni niecierpliwi kierowcy beda odstawiac by wyprzedzić, wciąż uważam że to samobójstwo

oj myślę że 2bieg będzie już dość często potrzebny :no:

2x przejechałem nad bałtyk z Krk i powiedziałem dość :-]

 

ps masa wlasna twojego auta z najlzeszym silnikiem to 1.6 to 1020kg a calkowita 1450kg a 2.0 v6 1310kg i calkowita 1875kg

u mnie w dowodzie o ile pamiętam jest coś koło 1100kg z hakiem, MMC 1100kg, silnik mam 97KM (1.6 16V)

spokojnie na trasie 5bieg, dopiero jakieś widoczne górki to trzeba redukować, ale ten silnik nie lubi niskich obrotów, przy 2500rpm już się dusi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.